שאלה בקשר סיבוב קטרים-קרונות כח

מצב
הנושא נעול.

singera

New member
שאלה בקשר סיבוב קטרים-קרונות כח

שאלה בקשר סיבוב קטרים-קרונות כח
איך ניתן להפוך את כיון קרונות הכח/קטרים כך שאם קרון כח דו קומתי נמצא עם הפנים לכיוון צפון ורצים להופכו וכו' האם הקטרים הישנים כגון אלו שברכבת הגרוטאות יכולים לנסוע רוורס (כמו במודרנים?? האם הנהג יצתרך לתפוס את הצוואר ע"י שכך שהוא מסתכל אחורה כאשר הוא עם הידיים על פנל הבקרה שמורכב לכיוון הנסיעה ההפוך?? או שמה יש 2 פנלים של בקרה??
 

singera

New member
מה לגבי השאלה ששאלתי לגבי קטרי הG12

שאלה בקשר סיבוב קטרים-קרונות כח
איך ניתן להפוך את כיון קרונות הכח/קטרים כך שאם קרון כח דו קומתי נמצא עם הפנים לכיוון צפון ורצים להופכו וכו' האם הקטרים הישנים כגון אלו שברכבת הגרוטאות יכולים לנסוע רוורס (כמו במודרנים?? האם הנהג יצתרך לתפוס את הצוואר ע"י שכך שהוא מסתכל אחורה כאשר הוא עם הידיים על פנל הבקרה שמורכב לכיוון הנסיעה ההפוך?? או שמה יש 2 פנלים של בקרה??
מה לגבי השאלה ששאלתי לגבי קטרי הG12
 
הפיכת כיוון קרונות וקטרים

שאלה בקשר סיבוב קטרים-קרונות כח
איך ניתן להפוך את כיון קרונות הכח/קטרים כך שאם קרון כח דו קומתי נמצא עם הפנים לכיוון צפון ורצים להופכו וכו' האם הקטרים הישנים כגון אלו שברכבת הגרוטאות יכולים לנסוע רוורס (כמו במודרנים?? האם הנהג יצתרך לתפוס את הצוואר ע"י שכך שהוא מסתכל אחורה כאשר הוא עם הידיים על פנל הבקרה שמורכב לכיוון הנסיעה ההפוך?? או שמה יש 2 פנלים של בקרה??
הפיכת כיוון קרונות וקטרים
על מנת להפוך את הכיוון שבו מונח ציוד נייד על המסילה ניתן להשתמש באמצעים הבאים (בעיקר): סובבן (Turntable) - מסילה המותקנת על גבי מעין צלחת ענקית שניתן לסובבה (בכח בני אדם, בהמות או מנועים). כיום כבר אין כאלו בארץ. משולש - כשמו כו הוא - הצטלבות של שלוש מסילות המחוברות כל אחת לשתי האחרות (למעשה, בדרך כלל מדובר בקו ראשי שממנו יוצאת שלוחה המחוברת גם בקשת מסילה נוספת לכיוון השני אל הקו הראשי). לולאה - מקובל מאוד בקווי חשמליות - מסילה שמתעקלת וחוזרת אל הקו הראשי בכיוון ההפוך (בצורת 'בלון') - אין כיום בארץ כאלו (( שרטוט מאוד סכמטי מצורף של שני הנ"ל מצורף )) יש עוד כל מיני שיטות איזוטריות, אבל זה העיקרון. כל קטרי הדיזל של רכבת ישראל (אי פעם) מסוגלים לנסוע באותה היעילות לשני הכיוונים. באלו שיש שני תאי נהג בשני הקצוות אין כמובן בעיה, ואילו באלו שיש תא נהג בודד, הכסא מסתובב כך שניתן לשלוט בקטר באותה מידה בשני כיווני הנסיעה.
 

fireman

New member
משולש כזה קיים בין תחנת

הפיכת כיוון קרונות וקטרים
על מנת להפוך את הכיוון שבו מונח ציוד נייד על המסילה ניתן להשתמש באמצעים הבאים (בעיקר): סובבן (Turntable) - מסילה המותקנת על גבי מעין צלחת ענקית שניתן לסובבה (בכח בני אדם, בהמות או מנועים). כיום כבר אין כאלו בארץ. משולש - כשמו כו הוא - הצטלבות של שלוש מסילות המחוברות כל אחת לשתי האחרות (למעשה, בדרך כלל מדובר בקו ראשי שממנו יוצאת שלוחה המחוברת גם בקשת מסילה נוספת לכיוון השני אל הקו הראשי). לולאה - מקובל מאוד בקווי חשמליות - מסילה שמתעקלת וחוזרת אל הקו הראשי בכיוון ההפוך (בצורת 'בלון') - אין כיום בארץ כאלו (( שרטוט מאוד סכמטי מצורף של שני הנ"ל מצורף )) יש עוד כל מיני שיטות איזוטריות, אבל זה העיקרון. כל קטרי הדיזל של רכבת ישראל (אי פעם) מסוגלים לנסוע באותה היעילות לשני הכיוונים. באלו שיש שני תאי נהג בשני הקצוות אין כמובן בעיה, ואילו באלו שיש תא נהג בודד, הכסא מסתובב כך שניתן לשלוט בקטר באותה מידה בשני כיווני הנסיעה.
משולש כזה קיים בין תחנת
באר שבע מרכז לתחנת באר שבע צפון
 
משולש בבאר שבע?

משולש כזה קיים בין תחנת
באר שבע מרכז לתחנת באר שבע צפון
משולש בבאר שבע?
אתה באטוח שיש משולש בצומת? כשבנו את השלוחה לבאר שבע מרכז לא בנו שם צלע נוספת, ולא שמעתי מאז שהוסיפו אותה. כמובן שצלע כזו היא חשובה לשירות תיאורטי לדימונה, כמו גם לרכבות משא מהנגב לרמת חובב, אם יהיו כאלו.
 

fireman

New member
ובכן......

משולש בבאר שבע?
אתה באטוח שיש משולש בצומת? כשבנו את השלוחה לבאר שבע מרכז לא בנו שם צלע נוספת, ולא שמעתי מאז שהוסיפו אותה. כמובן שצלע כזו היא חשובה לשירות תיאורטי לדימונה, כמו גם לרכבות משא מהנגב לרמת חובב, אם יהיו כאלו.
ובכן......
טכנית במפות מופיע משולש כזה, אני לא אשקר אבל לי אישית אף פעם לא יצא לבדוק על עצם קיומו של משולש כזה אם כי לא פעם יצא לי לראות קטרים יוצאים מתחנת ב"ש מרכז וחוזרים לאחר זמן קצר כשהם מחוייגים כמו שכתבת בהודעתך משולש כזה הוא בגדר מתחייב בכדי לחבר את המסילה לרמת חובב שכן עפ"י המיקום במפה המשולש ממש יתחבר לגשר מס'1 שבנוי מעל נחל באר שבע. אני אצרף שרטוט.
 

Dani Bukhman

New member
אכן ישנן שגיאות במספר מפות

משולש בבאר שבע?
אתה באטוח שיש משולש בצומת? כשבנו את השלוחה לבאר שבע מרכז לא בנו שם צלע נוספת, ולא שמעתי מאז שהוסיפו אותה. כמובן שצלע כזו היא חשובה לשירות תיאורטי לדימונה, כמו גם לרכבות משא מהנגב לרמת חובב, אם יהיו כאלו.
אכן ישנן שגיאות במספר מפות
יש לי חוברת מפות באוטו שיש בה כמה "תוספות" מענינות כמו צלע שלישית במפגש של מסילת חלץ עם קו נען-באר שבע (ליד קרית גת), צלע שלישית בשלוחה לבאר שבע מרכז, ונראה לי שגם בממשית "הוסיפו" צלע שלישית.
 
בוכמן ת'שמע: באזור מקימים כרגע

אכן ישנן שגיאות במספר מפות
יש לי חוברת מפות באוטו שיש בה כמה "תוספות" מענינות כמו צלע שלישית במפגש של מסילת חלץ עם קו נען-באר שבע (ליד קרית גת), צלע שלישית בשלוחה לבאר שבע מרכז, ונראה לי שגם בממשית "הוסיפו" צלע שלישית.
בוכמן ת'שמע: באזור מקימים כרגע
מתולאת [משולש בערבית] חדש באזור ממשית אז יתכן שהמפה הקדימה את זמנה ?? צילמתי את האזור לא מזמן ואכן מתבצעות עבודות גם לכיוון באר-שבע מרכז אך לבטח לא קו שלישי ! אברר בהנהלת הרכבת ! לייטו = לילה טוב, שלך, אביתר.
 
צילום מס' 193: אביתר רייטר

בוכמן ת'שמע: באזור מקימים כרגע
מתולאת [משולש בערבית] חדש באזור ממשית אז יתכן שהמפה הקדימה את זמנה ?? צילמתי את האזור לא מזמן ואכן מתבצעות עבודות גם לכיוון באר-שבע מרכז אך לבטח לא קו שלישי ! אברר בהנהלת הרכבת ! לייטו = לילה טוב, שלך, אביתר.
צילום מס' 193: אביתר רייטר
ועל זה אני מדבר !!
 

singera

New member
תא הניהוג של הG120

צילום מס' 195: אביתר רייטר
וזוית אחרונה להיום !!
תא הניהוג של הG120
ציטוט "ואילו באלו שיש תא נהג בודד, הכסא מסתובב כך שניתן לשלוט בקטר באותה מידה בשני כיווני הנסיעה" השאלה היא האם בצד השני של הכסא יש עוד לוח מכוונים וידיות נוסף או שהנהג נוהג עם ידיים מאחורי הגב. "אופס התבלבלתי בין המצערת לידית הברקס"
 

Dani Bukhman

New member
אם כך, היא הקדימה את זמנה ב4 שנים!

בוכמן ת'שמע: באזור מקימים כרגע
מתולאת [משולש בערבית] חדש באזור ממשית אז יתכן שהמפה הקדימה את זמנה ?? צילמתי את האזור לא מזמן ואכן מתבצעות עבודות גם לכיוון באר-שבע מרכז אך לבטח לא קו שלישי ! אברר בהנהלת הרכבת ! לייטו = לילה טוב, שלך, אביתר.
אם כך, היא הקדימה את זמנה ב4 שנים!
 

fireman

New member
האפשרות בהחלט סבירה

אכן ישנן שגיאות במספר מפות
יש לי חוברת מפות באוטו שיש בה כמה "תוספות" מענינות כמו צלע שלישית במפגש של מסילת חלץ עם קו נען-באר שבע (ליד קרית גת), צלע שלישית בשלוחה לבאר שבע מרכז, ונראה לי שגם בממשית "הוסיפו" צלע שלישית.
האפשרות בהחלט סבירה
אבל היום שאני חושב על זה בכל נסיעותיי הייתי יושב בצד השני של הרכבת ואף פעם לא בצד ההפוך שבו אמור להיות המשולש אגב. ייתכן כי המפה מקדימה את זמנה אך לא בזמן רב מאחר והמשולש הנ"ל הכרחי למען חיבור המסילה לקו ב"ש - רמת חובב שסלילתו הולכת ומתקדמת בקצב מטורף. היום הבנתי מחבר פורום המתכנן לבקר ולסקור את תוואי הקו המתעד לנייד את הרכבת עד לרמת חובב שהגשר מעל נחל באר שבע טרם הוקם....אז בכדי לסבר את אוזניהם של חברי הפורום 8 מתוך 9 גשרים (אם אני זוכר נכון 9) הוקמו וביניהם גם הגשר המרכזי והארוך ביותר שנבנה מעל תוואי נחל באר שבע. הגשר היחידי בתוואי המסילה שטרם הסתיימה בנייתו הוא הגשר מעל כביש באר שבע דימונה.
 
"סובבן" - Turntable קיים בארץ!!

הפיכת כיוון קרונות וקטרים
על מנת להפוך את הכיוון שבו מונח ציוד נייד על המסילה ניתן להשתמש באמצעים הבאים (בעיקר): סובבן (Turntable) - מסילה המותקנת על גבי מעין צלחת ענקית שניתן לסובבה (בכח בני אדם, בהמות או מנועים). כיום כבר אין כאלו בארץ. משולש - כשמו כו הוא - הצטלבות של שלוש מסילות המחוברות כל אחת לשתי האחרות (למעשה, בדרך כלל מדובר בקו ראשי שממנו יוצאת שלוחה המחוברת גם בקשת מסילה נוספת לכיוון השני אל הקו הראשי). לולאה - מקובל מאוד בקווי חשמליות - מסילה שמתעקלת וחוזרת אל הקו הראשי בכיוון ההפוך (בצורת 'בלון') - אין כיום בארץ כאלו (( שרטוט מאוד סכמטי מצורף של שני הנ"ל מצורף )) יש עוד כל מיני שיטות איזוטריות, אבל זה העיקרון. כל קטרי הדיזל של רכבת ישראל (אי פעם) מסוגלים לנסוע באותה היעילות לשני הכיוונים. באלו שיש שני תאי נהג בשני הקצוות אין כמובן בעיה, ואילו באלו שיש תא נהג בודד, הכסא מסתובב כך שניתן לשלוט בקטר באותה מידה בשני כיווני הנסיעה.
"סובבן" - Turntable קיים בארץ!!
אם אני זוכר נכון, יש באיזשהו מקום (עד מחר בצהריים אני כבר אדע בדיוק) רכבת שנוסעת ק"מ - ואח"כ מסובבים אותה. זה אתר תיירותי, שבו נעשה שחזור...., אולי בקיבוץ העוגן, או קיבוץ אחר שפרח כרגע מזכרוני (עין שמר אולי?!@).... בכל מקרה, עד מחר בבוקר, פרטים על הסובבן ועל הקיבוץ וכמובן שעל הרכבת!


ב6/5 זה קורה. אני נרשמתי. ואת/ה?
 
עין שמר?

"סובבן" - Turntable קיים בארץ!!
אם אני זוכר נכון, יש באיזשהו מקום (עד מחר בצהריים אני כבר אדע בדיוק) רכבת שנוסעת ק"מ - ואח"כ מסובבים אותה. זה אתר תיירותי, שבו נעשה שחזור...., אולי בקיבוץ העוגן, או קיבוץ אחר שפרח כרגע מזכרוני (עין שמר אולי?!@).... בכל מקרה, עד מחר בבוקר, פרטים על הסובבן ועל הקיבוץ וכמובן שעל הרכבת!


ב6/5 זה קורה. אני נרשמתי. ואת/ה?
עין שמר?
 
עומרי צודק, כמובן

"סובבן" - Turntable קיים בארץ!!
אם אני זוכר נכון, יש באיזשהו מקום (עד מחר בצהריים אני כבר אדע בדיוק) רכבת שנוסעת ק"מ - ואח"כ מסובבים אותה. זה אתר תיירותי, שבו נעשה שחזור...., אולי בקיבוץ העוגן, או קיבוץ אחר שפרח כרגע מזכרוני (עין שמר אולי?!@).... בכל מקרה, עד מחר בבוקר, פרטים על הסובבן ועל הקיבוץ וכמובן שעל הרכבת!


ב6/5 זה קורה. אני נרשמתי. ואת/ה?
עומרי צודק, כמובן
אכן, קיים היום בארץ סובבן, ב-'רכבת האלונים' של רן חדוותי בקיבוץ עין שמר, ואפילו השבוע בדיוק הדפסתי את תמונות הביקור שערכתי (עם חברי מועדון הרכבות של חיפה והצפון) לפני כמה שנים, כולל תמונה של הסובבן הזה בדיוק... לפיכך, הפאשלה כולה שלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה