שאלה בקשר ל"דן" ו "קווים"

מצב
הנושא נעול.

evgeniy2

New member
שאלה בקשר ל"דן" ו "קווים"

שאלה בקשר ל"דן" ו "קווים"
יש ברשותי כרטיסיה רגילה פנימית של תל-אביב של חברת דן ! האם רני יכול לשמש אותה גם בחברת "קווים" ??
 

mister K

New member
קווים לא מכבדים כרטיסיות דן

שאלה בקשר ל"דן" ו "קווים"
יש ברשותי כרטיסיה רגילה פנימית של תל-אביב של חברת דן ! האם רני יכול לשמש אותה גם בחברת "קווים" ??
קווים לא מכבדים כרטיסיות דן
חברת "קווים" לא מכבדת כרטיסיות של קווי "דן". זאת בניגוד לתנאי המרכז שמהם חורגות כל החברות החדשות ללא יוצא מן הכלל. מי שאוכל אותה זה כמובן הנוסעים, שקודם לכן יכלו לנסוע בכל הקווים באותה הכרטיסייה. כנ"ל גם לגבי כרטיסי החופשיומי המשותפים עם הרכבת. עוד הפסד של הנוסעים מהרפורמה!
 

נוסע99

New member
אולי זוהי ההתחלה לנורמות חדשות

אולי זוהי ההתחלה לנורמות חדשות
בגרמניה ובאוסטריה, למשל, יש לוח זמנים לכל קו על כל תחנה (זמנים של התחנה הספציפית, לא של תחנת המוצא) ואוי לו לנהג המאחר להגיע או מקדים לצאת.
 

seffic

New member
צריך להפוך את כל העסק לממוחשב

אולי זוהי ההתחלה לנורמות חדשות
בגרמניה ובאוסטריה, למשל, יש לוח זמנים לכל קו על כל תחנה (זמנים של התחנה הספציפית, לא של תחנת המוצא) ואוי לו לנהג המאחר להגיע או מקדים לצאת.
צריך להפוך את כל העסק לממוחשב
הטכנולוגיה הרי קיימת. בכל תחנת מוצא ויעד, יהיה מכשיר פשוט שבו יעביר הנהג כרטיס מגנטי אישי. ניתן גם לשים בכל אוטובוס מחשב קטן, שם יוזן סידור העבודה של הרכב. מכיוון שרוב הקווים כיום פועלים מטרמינלים גדולים, אפשר להציב קורא אופטי בכניסה וביציאה מהטרמינל, שיוכל לזהות את האוטובוס הנוסע, וכך לבקר את פעילותו ואת פעילות הנהג.
 

galhagalgal

New member
מחשב קטן, אולי פנטיום 7

צריך להפוך את כל העסק לממוחשב
הטכנולוגיה הרי קיימת. בכל תחנת מוצא ויעד, יהיה מכשיר פשוט שבו יעביר הנהג כרטיס מגנטי אישי. ניתן גם לשים בכל אוטובוס מחשב קטן, שם יוזן סידור העבודה של הרכב. מכיוון שרוב הקווים כיום פועלים מטרמינלים גדולים, אפשר להציב קורא אופטי בכניסה וביציאה מהטרמינל, שיוכל לזהות את האוטובוס הנוסע, וכך לבקר את פעילותו ואת פעילות הנהג.
מחשב קטן, אולי פנטיום 7
 

איליה.

New member
בפראג לעומת זאת, מקדימים חופשי.

אולי זוהי ההתחלה לנורמות חדשות
בגרמניה ובאוסטריה, למשל, יש לוח זמנים לכל קו על כל תחנה (זמנים של התחנה הספציפית, לא של תחנת המוצא) ואוי לו לנהג המאחר להגיע או מקדים לצאת.
בפראג לעומת זאת, מקדימים חופשי.
למרות שיש לוחות זמנים על חלק מהתחנות, ובמקום אחד אפילו לוח אלקטרוני כמו ברכבת ישראל. בימי ראשון חשמליות עושות את הדרך בחצי שעה פחות זמן מהרגיל, והתצוגה על הלוח האלקטרוני אינה נכונה.
 

tzvika pick

New member
הרעיון נשמע מעולה, אבל לא ישים!

אולי זוהי ההתחלה לנורמות חדשות
בגרמניה ובאוסטריה, למשל, יש לוח זמנים לכל קו על כל תחנה (זמנים של התחנה הספציפית, לא של תחנת המוצא) ואוי לו לנהג המאחר להגיע או מקדים לצאת.
הרעיון נשמע מעולה, אבל לא ישים!
איך אפשר לצפות כמה זמן יקח לאוטובוס להגיע לתחנה? שהרי כל יום יש הפתעות חדשות בכביש, כאלו שאי אפשר להתכונן עליהם מראש.. ואם יגיע האוטובוס חמש דקות קודם לתחנה - הוא יעמוד ויחכה חמש דקות? ואם אז הוא חוסם חצי כביש לתנועה? או שהנוסעים (שעומדים) באוטובוס מתייבשים? לדעתי אפשר, וזה אפילו די פשוט טכנולוגית, להתקין על כל אוטובוס "מתקן איתור", שידווח למוקד מרכזי בדן על מיקומו של כל אוטובוס. המתקן הזה יכול להשתמש בשירותי הרשת הסלולרית, או אם ממש רוצים להגזים אז בGPS. המיקום של כל אוטובוס עובר למוקד מידע מרכזי בדן. המוקד המרכזי משתמש במידע הזה, ובמידע שיש לו על מצב התנועה בכביש, ומחשב כמה זמן בערך יקח לאוטובוס להגיע לתחנה הבאה. את המידע הזה מציגים על צג בתחנות הראשיות. אבל מה הבעיה פה? שזה עולה הרבה כסף. מתקן כזה על כל אוטובוס ובכל תחנה, פלוס מוקד ראשי מאויש זה הרבה כסף. וכל זה בשביל שהנוסעים ידעו שהם הרגע פיספו אוטובוס ושהבא בעוד חצי שעה? אולי עדיף להשאיר את המצב כמו שהוא.. לפחות ככה יש תמיד את התקווה שלמרות שהתחנה ריקה, האוטובוס לא עבר :)
 

נוסע99

New member
זה עובד שם, וזה יעבוד גם פה

הרעיון נשמע מעולה, אבל לא ישים!
איך אפשר לצפות כמה זמן יקח לאוטובוס להגיע לתחנה? שהרי כל יום יש הפתעות חדשות בכביש, כאלו שאי אפשר להתכונן עליהם מראש.. ואם יגיע האוטובוס חמש דקות קודם לתחנה - הוא יעמוד ויחכה חמש דקות? ואם אז הוא חוסם חצי כביש לתנועה? או שהנוסעים (שעומדים) באוטובוס מתייבשים? לדעתי אפשר, וזה אפילו די פשוט טכנולוגית, להתקין על כל אוטובוס "מתקן איתור", שידווח למוקד מרכזי בדן על מיקומו של כל אוטובוס. המתקן הזה יכול להשתמש בשירותי הרשת הסלולרית, או אם ממש רוצים להגזים אז בGPS. המיקום של כל אוטובוס עובר למוקד מידע מרכזי בדן. המוקד המרכזי משתמש במידע הזה, ובמידע שיש לו על מצב התנועה בכביש, ומחשב כמה זמן בערך יקח לאוטובוס להגיע לתחנה הבאה. את המידע הזה מציגים על צג בתחנות הראשיות. אבל מה הבעיה פה? שזה עולה הרבה כסף. מתקן כזה על כל אוטובוס ובכל תחנה, פלוס מוקד ראשי מאויש זה הרבה כסף. וכל זה בשביל שהנוסעים ידעו שהם הרגע פיספו אוטובוס ושהבא בעוד חצי שעה? אולי עדיף להשאיר את המצב כמו שהוא.. לפחות ככה יש תמיד את התקווה שלמרות שהתחנה ריקה, האוטובוס לא עבר :)
זה עובד שם, וזה יעבוד גם פה
לא צריך שום מחשב. מספיק שעון וחינוך טוב מהבית. ובמידת האפשר - נתיבים מיוחדים לתח"צ. אפשר להתחיל לנסות מקו 4 למשל שנוסע כמעט כולו בנתיבים כאלה (בן יהודה ואלנבי). מי שלא יאהב את הרעיון אלה הן מוניות השרות בקו זה, שבונות על תחושת חוסר הוודאות של הנוסעים. אז אולי זה יתן ל"דן" את המוטיבציה לנסות - לדפוק את המוניות.
 

alantan

New member
מסכים

זה עובד שם, וזה יעבוד גם פה
לא צריך שום מחשב. מספיק שעון וחינוך טוב מהבית. ובמידת האפשר - נתיבים מיוחדים לתח"צ. אפשר להתחיל לנסות מקו 4 למשל שנוסע כמעט כולו בנתיבים כאלה (בן יהודה ואלנבי). מי שלא יאהב את הרעיון אלה הן מוניות השרות בקו זה, שבונות על תחושת חוסר הוודאות של הנוסעים. אז אולי זה יתן ל"דן" את המוטיבציה לנסות - לדפוק את המוניות.
מסכים
בכל העולם המערבי רשויות תחבורה ציבורית ומפעילים מתקינים מערכות GPS באוטובוסים. בלונדון ישנם לוחות אלקטרוניים הנקראים Countdown בתחנות רבות בעיר, שמציינות כמה דקות המתנה צפויות לאוטובוסים הבאים בקווים השונים. לגבי עמידה בלוחות זמני ביניים, זה דבר בעייתי, אך ניתן לביצוע. לא צריך להמתין בכל תחנה, אבל ניתן לקבוע תחנות ראשיות לאורך המסלול בהן תתבצע ויסות - גם דבר זה קורה בעולם. הדבר מאוד חשוב בתחנות מעבר בין קווים ובין מודות שונות של תחבורה - למשל בתחנות רכבת - על מנת שהנוסע שיורד מהרכבת יוכל לעלות על אוטובוס עם לו"ז מתואם, גם כשהתחנה הראשונה של הקו אינו בתחנת הרכבת. כדי לעזור לאוטובוסים לעמוד בלו"ז בתחנות ביניים ישנם מתצי"ם ונתצי"ם. עוד פרויקט שמתבצע עתה בלונדון היא יוזמת Bus-Plus, שבה נבחרו מספר מצומצם של קווי אוטובוס עורקיים בלונדון, והם עוברים מקצה שיפורים. בכל הקווים הללו יופעלו אוטובוסים נגישים, יהיו מערכות Countdown בכל תחנה, ורוב מסלול הקו יהיה בנת"צ או מת"צ. בנוסף מתקינים משדרים (טרנספונדרים) על כל אוטובוס ש-"מודיעים" לרמזור על התקרבותו של האוטובוס ונותנים לו אור ירוק. דבר כזה יכול להיות מצויין בבן יהודה שבו האוטובוסים במת"צ דרומה סובלים מזמני ירוק קצרצרים והמתנות ארוכות בין מחזור למחזור. פעמים רבות המת"צ עמוס במוניות והאוטובוס נאלץ להמתין 2-3 מחזורים.
 

איליה.

New member
גם בארץ יש קווים שיש בהם ויסות.

מסכים
בכל העולם המערבי רשויות תחבורה ציבורית ומפעילים מתקינים מערכות GPS באוטובוסים. בלונדון ישנם לוחות אלקטרוניים הנקראים Countdown בתחנות רבות בעיר, שמציינות כמה דקות המתנה צפויות לאוטובוסים הבאים בקווים השונים. לגבי עמידה בלוחות זמני ביניים, זה דבר בעייתי, אך ניתן לביצוע. לא צריך להמתין בכל תחנה, אבל ניתן לקבוע תחנות ראשיות לאורך המסלול בהן תתבצע ויסות - גם דבר זה קורה בעולם. הדבר מאוד חשוב בתחנות מעבר בין קווים ובין מודות שונות של תחבורה - למשל בתחנות רכבת - על מנת שהנוסע שיורד מהרכבת יוכל לעלות על אוטובוס עם לו"ז מתואם, גם כשהתחנה הראשונה של הקו אינו בתחנת הרכבת. כדי לעזור לאוטובוסים לעמוד בלו"ז בתחנות ביניים ישנם מתצי"ם ונתצי"ם. עוד פרויקט שמתבצע עתה בלונדון היא יוזמת Bus-Plus, שבה נבחרו מספר מצומצם של קווי אוטובוס עורקיים בלונדון, והם עוברים מקצה שיפורים. בכל הקווים הללו יופעלו אוטובוסים נגישים, יהיו מערכות Countdown בכל תחנה, ורוב מסלול הקו יהיה בנת"צ או מת"צ. בנוסף מתקינים משדרים (טרנספונדרים) על כל אוטובוס ש-"מודיעים" לרמזור על התקרבותו של האוטובוס ונותנים לו אור ירוק. דבר כזה יכול להיות מצויין בבן יהודה שבו האוטובוסים במת"צ דרומה סובלים מזמני ירוק קצרצרים והמתנות ארוכות בין מחזור למחזור. פעמים רבות המת"צ עמוס במוניות והאוטובוס נאלץ להמתין 2-3 מחזורים.
גם בארץ יש קווים שיש בהם ויסות.
למשל, האוטובוסים מחיפה לנצרת עומדים לפעמים כמה דקות בקרית הממשלה בחיפה, או בצ'ק פוסט. גם בלוח הזמנים של אגד שהופץ לקראת פתיחת תחנת הרכבת חוף הכרמל ב-1999 כתוב שלקווים 11, 99 יש תחנת ויסות בחורב 22 (לכיוון חוף דדו), וגם מופיעים זמני היציאה מהתחנה הזאת. אם איני טועה, אותה תחנת ויסות בחורב 22 מופיעה גם בלוחות הזמנים של 904, 905 כשהם יורדים בפרויד, ויש תחנת ויסות בצד השני של רח' חורב כשהם יורדים בדרך הים או בטשרניחובסקי.
 

yblumann

New member
Such system exists in London

הרעיון נשמע מעולה, אבל לא ישים!
איך אפשר לצפות כמה זמן יקח לאוטובוס להגיע לתחנה? שהרי כל יום יש הפתעות חדשות בכביש, כאלו שאי אפשר להתכונן עליהם מראש.. ואם יגיע האוטובוס חמש דקות קודם לתחנה - הוא יעמוד ויחכה חמש דקות? ואם אז הוא חוסם חצי כביש לתנועה? או שהנוסעים (שעומדים) באוטובוס מתייבשים? לדעתי אפשר, וזה אפילו די פשוט טכנולוגית, להתקין על כל אוטובוס "מתקן איתור", שידווח למוקד מרכזי בדן על מיקומו של כל אוטובוס. המתקן הזה יכול להשתמש בשירותי הרשת הסלולרית, או אם ממש רוצים להגזים אז בGPS. המיקום של כל אוטובוס עובר למוקד מידע מרכזי בדן. המוקד המרכזי משתמש במידע הזה, ובמידע שיש לו על מצב התנועה בכביש, ומחשב כמה זמן בערך יקח לאוטובוס להגיע לתחנה הבאה. את המידע הזה מציגים על צג בתחנות הראשיות. אבל מה הבעיה פה? שזה עולה הרבה כסף. מתקן כזה על כל אוטובוס ובכל תחנה, פלוס מוקד ראשי מאויש זה הרבה כסף. וכל זה בשביל שהנוסעים ידעו שהם הרגע פיספו אוטובוס ושהבא בעוד חצי שעה? אולי עדיף להשאיר את המצב כמו שהוא.. לפחות ככה יש תמיד את התקווה שלמרות שהתחנה ריקה, האוטובוס לא עבר :)
Such system exists in London
In london a 'countdown' system is being progressively installed in every major bus stops, telling intending passangers when the next bus is due, and any other 8 buses within 30 minutes. The system works on sensors and satalite techology and it certainly not cheap. As I explained before in London bus companies are only responsible for the opertion of the bus routes, but not for ticketing bus stops inforamtion, publicity and the like. Therefore TfL which 'owns' the bus network and the routes, are the ones who install the countdown system and bears the costs, and force bus operators to co-operate with them. Simliar systems exist in various European countries, too numerous to list, and in the far east as well. The idea is to make bus travel more predictable and more pleasant to the passanger- seems like the concept of providing some basic info to bus passangers in Isreal is an alien and strange concept! regards Yoram
 

alantan

New member
יורם - חייבים להפסיק עם הטלפתיה!

Such system exists in London
In london a 'countdown' system is being progressively installed in every major bus stops, telling intending passangers when the next bus is due, and any other 8 buses within 30 minutes. The system works on sensors and satalite techology and it certainly not cheap. As I explained before in London bus companies are only responsible for the opertion of the bus routes, but not for ticketing bus stops inforamtion, publicity and the like. Therefore TfL which 'owns' the bus network and the routes, are the ones who install the countdown system and bears the costs, and force bus operators to co-operate with them. Simliar systems exist in various European countries, too numerous to list, and in the far east as well. The idea is to make bus travel more predictable and more pleasant to the passanger- seems like the concept of providing some basic info to bus passangers in Isreal is an alien and strange concept! regards Yoram
יורם - חייבים להפסיק עם הטלפתיה!
 

yblumann

New member
It's called scheduling

הרעיון נשמע מעולה, אבל לא ישים!
איך אפשר לצפות כמה זמן יקח לאוטובוס להגיע לתחנה? שהרי כל יום יש הפתעות חדשות בכביש, כאלו שאי אפשר להתכונן עליהם מראש.. ואם יגיע האוטובוס חמש דקות קודם לתחנה - הוא יעמוד ויחכה חמש דקות? ואם אז הוא חוסם חצי כביש לתנועה? או שהנוסעים (שעומדים) באוטובוס מתייבשים? לדעתי אפשר, וזה אפילו די פשוט טכנולוגית, להתקין על כל אוטובוס "מתקן איתור", שידווח למוקד מרכזי בדן על מיקומו של כל אוטובוס. המתקן הזה יכול להשתמש בשירותי הרשת הסלולרית, או אם ממש רוצים להגזים אז בGPS. המיקום של כל אוטובוס עובר למוקד מידע מרכזי בדן. המוקד המרכזי משתמש במידע הזה, ובמידע שיש לו על מצב התנועה בכביש, ומחשב כמה זמן בערך יקח לאוטובוס להגיע לתחנה הבאה. את המידע הזה מציגים על צג בתחנות הראשיות. אבל מה הבעיה פה? שזה עולה הרבה כסף. מתקן כזה על כל אוטובוס ובכל תחנה, פלוס מוקד ראשי מאויש זה הרבה כסף. וכל זה בשביל שהנוסעים ידעו שהם הרגע פיספו אוטובוס ושהבא בעוד חצי שעה? אולי עדיף להשאיר את המצב כמו שהוא.. לפחות ככה יש תמיד את התקווה שלמרות שהתחנה ריקה, האוטובוס לא עבר :)
It's called scheduling
In Lodnon where traffic jams are cronic, for at least 60 years every bus driver when he signs on has a duty card, which tells him what he or she are suppose to do, and when and how long their journies last. Traffic jams are not always anticipated, but you build a recovery time into your schedules, and, of course, there is a route controller to make sure that the bus service is running as best as possible. This is not rocket science, just common sense, and it cost money. Regards Yoram
 
אוסף ישן של שטויות וחוסר הבנה

משהו יודע מה בדבר התקדמות רכישה
של האוטובוסים הנ"ל? http://www.rechev.net/dereh/art_dereh15.html
אוסף ישן של שטויות וחוסר הבנה
גפל? אולי Goepell - המפעל שמרכיב את המידיבוסים של מ.א.ן בגרמניה (כמו הארגז ומרכבים אצלנו). בכל מקרה - אין זה שם האוטובוס. מדובר במידיבוס שהוא נידרפלור (כמו 5035 למשל), ולא משהו מיוחד. אגב הדגם שנע בגרמניה הוא M.A.N NM 220 ואילו אצלנו הגיע הדגם HOCL 12-220. דן המציאו את הכינוי "מידי"? איזה שטויות. זהו קיצור של המילה מידיבוס, כך נקרא אוטובוס שמכיל עד כ-30 מקומות (שהוא גדול יותר ממיניבוס וקטן מאוטובוס). זו לא המצאה חדשה כלל וכלל... 15 מטר זה רגיל? לא ממש הבנתי אם הוא נסע באוטובוס רגיל, מפרקי או 15 מטר, שכן שילדה באורך 15 אינה רגילה בכלל, היא ארוכה מהרגיל ובנויה כמקשה אחת (אורך שילדה רגילה - 12 מטר). אגב, אוטובוס מפרקי הוא אוטובוס הבנוי משני חלקים ואורכו 18 מטר (ותודה ששאלתם). יצחק, אנאאל תיקח זאת אישית, פשוט מעצבן לקרוא כתבה שנכתבה בצורה כה חובבנית ע"י מישהו שאין לו שמץ של מושג מה זה אוטובוס.
 

יצחקA

New member
../images/Emo8.gif

אוסף ישן של שטויות וחוסר הבנה
גפל? אולי Goepell - המפעל שמרכיב את המידיבוסים של מ.א.ן בגרמניה (כמו הארגז ומרכבים אצלנו). בכל מקרה - אין זה שם האוטובוס. מדובר במידיבוס שהוא נידרפלור (כמו 5035 למשל), ולא משהו מיוחד. אגב הדגם שנע בגרמניה הוא M.A.N NM 220 ואילו אצלנו הגיע הדגם HOCL 12-220. דן המציאו את הכינוי "מידי"? איזה שטויות. זהו קיצור של המילה מידיבוס, כך נקרא אוטובוס שמכיל עד כ-30 מקומות (שהוא גדול יותר ממיניבוס וקטן מאוטובוס). זו לא המצאה חדשה כלל וכלל... 15 מטר זה רגיל? לא ממש הבנתי אם הוא נסע באוטובוס רגיל, מפרקי או 15 מטר, שכן שילדה באורך 15 אינה רגילה בכלל, היא ארוכה מהרגיל ובנויה כמקשה אחת (אורך שילדה רגילה - 12 מטר). אגב, אוטובוס מפרקי הוא אוטובוס הבנוי משני חלקים ואורכו 18 מטר (ותודה ששאלתם). יצחק, אנאאל תיקח זאת אישית, פשוט מעצבן לקרוא כתבה שנכתבה בצורה כה חובבנית ע"י מישהו שאין לו שמץ של מושג מה זה אוטובוס.
 

ליילנד

New member
../images/Emo91.gif שימו לב נהגי "קווים"

שימו לב נהגי "קווים"
אם המצב כזה שקונסים נהגים על איחורים - והגיע הזמן שיהיה כך, - נהגי "קווים" צריכים לקחת את זה טוב טוב לתשומת ליבם, הם המון המון מאחרים ואיחורים גדולים עד כדי הגעה של שני אוטובוסים שיוצאים מתחנת האם בהפרש של 1/2 שעה - ביחד, בינתיים אנשים מתייבשים בחום, מאחרים לעבודה וכדומה. אולי באמת זאת השיטה, שיתחילו לשים לב.
 

yblumann

New member
it's not the driver- it's the compa

שימו לב נהגי "קווים"
אם המצב כזה שקונסים נהגים על איחורים - והגיע הזמן שיהיה כך, - נהגי "קווים" צריכים לקחת את זה טוב טוב לתשומת ליבם, הם המון המון מאחרים ואיחורים גדולים עד כדי הגעה של שני אוטובוסים שיוצאים מתחנת האם בהפרש של 1/2 שעה - ביחד, בינתיים אנשים מתייבשים בחום, מאחרים לעבודה וכדומה. אולי באמת זאת השיטה, שיתחילו לשים לב.
it's not the driver- it's the compa
if a bus is running late, and there is a service gap, it is the responsiblity of the bus company and not individual drivers. regards Yoram
 

ליילנד

New member
../images/Emo54.gif איחורי אוטובוסים ../images/Emo54.gif

it's not the driver- it's the compa
if a bus is running late, and there is a service gap, it is the responsiblity of the bus company and not individual drivers. regards Yoram
איחורי אוטובוסים

יורם אתה צודק, שהאחריות היא על החברה, אבל את האיחור עושה הנהג ואדם שעובד במקום עבודה מסוים צריך לקחת אחריות על מה שהוא עושה, וברור ששום מקום עבודה לא יחזיק אדם שלא מבצע את עבודתו כראוי. אצל נהגי אוטובוס זה כולל עמידה בזמנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה