שאלה בקשר למטוס שנמצא בחצרים

שאלה בקשר למטוס שנמצא בחצרים../images/Emo88.gif

לפי הסמלים על המטוס הוא של חיל האוויר הלבנוני אבל מוטי שווימר כתב שזה מטוס של חיל האוויר הישראלי. האם יש למישהו פרטים עליו? אני מניח שזה שלל אבל רק מניח ואשמח אם מישהו יודע יודע עוד פרטים.
 

שי גנדל

New member
סביר שזה שלל, אם כי אולי נרכש ממוזיאון אחר

טכנית, המטוס הספציפי הזה שייך למוזיאון ומכאן שאכן שייך לחיל האויר, אבל מטוסים מדגם זה מעולם לא היו בשימוש מבצעי בישראל
 

soloavia

New member
כמו הרבה מטוסים אחרים במוזיאון

המטוסים צבועים על מנת להתאים אותם לתערוכה ולא למען הדיוק ההיסטורי. מטוס ההרווארד הצהוב כלל לא שרת בח"א אלא נרכש מאספן בריטי על מנת שישמש במפגנים אוויריים. מטוס ההנטר, הוונום והוומפייר מקורם בחו"ל. מטוס הדרגון ראפיד שצבוע בצבעי חברת אווירון נרכש מחברה בריטית שהשתמשה בו לצורך צילום אווירי של משחקי כדורגל ולכן גם יש לו חור גדול בגחון - על מנת לאפשר את הצילום, מטוס ה-סיבי נרכש בארה"ב, מטוס הקטלינה נרכש בבריטניה ואפילו אינו הדגם ששרת בישראל (המטוס הוא מדגם PBY-6A ובארץ שרת דגם PBY-5A) ועוד ועוד. ואפילו לא נגענו בכך שמטוס המיראז' הצבוע כ-158 בכלל נמצא בארגנטינה, כשהמטוס שנושא את המספר בארץ הוא מטוס 111 שנושא בכלל כנף של נשר...
 

soloavia

New member
מטוסי השלל האמיתיים הם

מטוס המיג-23 שערק מסוריה ומסוק הגזל שהופל בלבנון ושופץ בארץ לטיסה ולתצוגה.
 

avinoam549

New member
המטוס במוזיאון

שצבוע בצבעי ח"א הלבנוני הוא מטוס דה הוילנד ומפייר FB.MK.9 בעל מס' יצרן VO699 שהופעל בזמנו ע"י ח"א של דרום אפריקה תחת מס' זנב 255 ולאחר מכן ע"י ח"א של רודזיה (היום זימבבואה) תחת מס' זנב R1839 לא ידוע איך הגיע למוזיאון.
 
למעלה