שאלה בקשר למהירויות רכבות

  • פותח הנושא curi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

curi

New member
שאלה בקשר למהירויות רכבות

שאלה בקשר למהירויות רכבות
אם נניח תקנה רכבת ישראל רכבת מהירה מחו"ל (נניח 300 קמ"ש) האם יהיה ניתן להפעיל אותה במהירות זו גם בארץ? מה הסיבות אם לא?
 
כמה סיבות......

שאלה בקשר למהירויות רכבות
אם נניח תקנה רכבת ישראל רכבת מהירה מחו"ל (נניח 300 קמ"ש) האם יהיה ניתן להפעיל אותה במהירות זו גם בארץ? מה הסיבות אם לא?
כמה סיבות......
(אני בטוח שחן מלינג יוכל לפרט יותר) התשובה הכללית היא לא, אבל כעקרון ניתן.. 1) המסילות בארץ לא בנויות לעבוד במהיריות כאלו, ואם הן יצליחו לספוג מהירויות כאלו, התחזוקה שלהם תהיה יקרה מאוד. 2) בר"י אין הרבה רכבות מהירות (הרבה הכוונה היא שהרוב הן בין עירוניות או פרבריות ולא מהירות), ובוא נניח שהרכבת תעשה את קו חיפה-ת"א, עם עצירה בכל התחנות, היא לא תספיק להגיע להמהירות המקסימליות, ולכן הדבר אינו כדאי. אני מניח שיש עוד סיבות, אבל אני מניח שחן יוכל לתת לך תשובה מספקת.
 

רן בר טל

New member
עוד סיבה - בטיחות

כמה סיבות......
(אני בטוח שחן מלינג יוכל לפרט יותר) התשובה הכללית היא לא, אבל כעקרון ניתן.. 1) המסילות בארץ לא בנויות לעבוד במהיריות כאלו, ואם הן יצליחו לספוג מהירויות כאלו, התחזוקה שלהם תהיה יקרה מאוד. 2) בר"י אין הרבה רכבות מהירות (הרבה הכוונה היא שהרוב הן בין עירוניות או פרבריות ולא מהירות), ובוא נניח שהרכבת תעשה את קו חיפה-ת"א, עם עצירה בכל התחנות, היא לא תספיק להגיע להמהירות המקסימליות, ולכן הדבר אינו כדאי. אני מניח שיש עוד סיבות, אבל אני מניח שחן יוכל לתת לך תשובה מספקת.
עוד סיבה - בטיחות
הפסים נמצאים בתוך אזורים מיושבים יחסית לאזורים נידחים ויש ריבוי של מפגשים עם כביש וכו'
 

oren*

New member
הלוואי שהיינו מדינה כזו גדולה, שהיה

שאלה בקשר למהירויות רכבות
אם נניח תקנה רכבת ישראל רכבת מהירה מחו"ל (נניח 300 קמ"ש) האם יהיה ניתן להפעיל אותה במהירות זו גם בארץ? מה הסיבות אם לא?
הלוואי שהיינו מדינה כזו גדולה, שהיה
אפשר להפעיל רכבת במהירות של 300 קמ"ש בין תחנה לתחנה ליותר משתי דקות.
 

seffic

New member
הלוואי שיהיה אפשר להגיע

הלוואי שהיינו מדינה כזו גדולה, שהיה
אפשר להפעיל רכבת במהירות של 300 קמ"ש בין תחנה לתחנה ליותר משתי דקות.
הלוואי שיהיה אפשר להגיע
למהירויות שכאלו בקו לאילת. זה יהיה תענוג!
 

david80

New member
אבל אם יהיה רכבת לאילת, יותר אנשים

סיבות שונות ומוצדקות לדעתי
כמות הנוסעים לאילת וממנה לדעתי לא מצדיק את עלויות הקמת הקו הזה
אבל אם יהיה רכבת לאילת, יותר אנשים
ירדו סה"כ לאילת!
 
הקו לאילת בעדיפות לאומית גבוהה !! -

הקו לאילת.......
נמצא בתחתית רשימת הדחיפויות מסיבות שונות....
הקו לאילת בעדיפות לאומית גבוהה !! -
הקו הזה נידון במשרד התחבורה לעיתים מזומנות ומטרתו העיקרית: רכבות משא !!! כל עניין רכבות הנוסעים זניח בקו זה. אין שום קו רכבת נוסעים רווחי במדינת ישראל כיום. כל קווי הנוסעים מפסידים כסף כולל קו נהריה - באר-שבע.
 

seffic

New member
אתה בטוח, אבייתר?

הקו לאילת בעדיפות לאומית גבוהה !! -
הקו הזה נידון במשרד התחבורה לעיתים מזומנות ומטרתו העיקרית: רכבות משא !!! כל עניין רכבות הנוסעים זניח בקו זה. אין שום קו רכבת נוסעים רווחי במדינת ישראל כיום. כל קווי הנוסעים מפסידים כסף כולל קו נהריה - באר-שבע.
אתה בטוח, אבייתר?
ואם כן, זה עדיין עדיף מלהשקיע בתחבורה ממונעת על אספלט (ציבורית ופרטית). לטווח הארוך, התחבורה המסילתית רווחית וכדאית יותר. לא סתם כל אירופה מרושתת במסילות.
 
מנמל אילת מגיעות כל המכוניות

אתה בטוח, אבייתר?
ואם כן, זה עדיין עדיף מלהשקיע בתחבורה ממונעת על אספלט (ציבורית ופרטית). לטווח הארוך, התחבורה המסילתית רווחית וכדאית יותר. לא סתם כל אירופה מרושתת במסילות.
מנמל אילת מגיעות כל המכוניות
היפניות. מה שעושות 40 משאיות, תעשה רכבת משא אחת. נמל עקבה + נמל אילת הם הרווח התפעולי של הקו.
 
חוץ מזה תיבנה השלוחה סדום - אילת

מנמל אילת מגיעות כל המכוניות
היפניות. מה שעושות 40 משאיות, תעשה רכבת משא אחת. נמל עקבה + נמל אילת הם הרווח התפעולי של הקו.
חוץ מזה תיבנה השלוחה סדום - אילת
אשר תהווה את קו הרכבת הרווחי ביותר בארץ.
 

יהוושע

New member
בכל העולם קווי הנוסעים מפסידים כסף

הקו לאילת בעדיפות לאומית גבוהה !! -
הקו הזה נידון במשרד התחבורה לעיתים מזומנות ומטרתו העיקרית: רכבות משא !!! כל עניין רכבות הנוסעים זניח בקו זה. אין שום קו רכבת נוסעים רווחי במדינת ישראל כיום. כל קווי הנוסעים מפסידים כסף כולל קו נהריה - באר-שבע.
בכל העולם קווי הנוסעים מפסידים כסף
מפני שהם מסובסדים . הקו לאילת צריך להסתמך על קשר מסילתי לירדן , כדי שיוכל להוביל מטענים מנמל עקבה ומירדן( ואולי אף מסעודיה ) לנמלי הים התיכון שלנו - אשדוד וחיפה . נמל אילת כשלעצמו משול לפגר שמנסים להחיות אותו בכוח . הוא מזהם את המפרץ , חשיבותו המסחרית כמעט אפסית מאז פתיחת תעלת סואץ גם לאוניות ישראליות , הואיל והרוב המוחלט של הסחורות הימיות מגיע לנמלי אשדוד וחיפה ומחזיקים אותו כדי לא לגרום לפיטורים של עשרות מעובדיו . התכנית של הירוקים מקווה בכלל להביא לסגירתו כדי להגדיל את שטח החוף של אילת ולשמור על שמורות האלמוגים . נמל עקבה , לעומת זאת , הוא הקשר הימי היחידי של ירדן ולפיכך התנועה בו ערה יותר , כך שמסילה ללא קישור לירדן - נזקה רב מתועלתה , בנזקה אני מתכוון להוצאה העצומה הכרוכה בסלילתה , ולעומת זה תנועת מטען דלה , אם בכלל , אם המסילה תצטרך להסתמך על נמל אילת לבדו .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה