שאלה בקשר ללידה ללא אפידורל?

צומי1

New member
שאלה בקשר ללידה ללא אפידורל?

האם יש מצב לעבור לידה ללא אפידורל לאחר קבלת פיטוצין או כל זירוז אחר או שזה בכלל לא בר ביצוע?
 
בוודאי!!!!!!!!!

את שתי הלידות הראשונות שלי ילדתי בלי אפידורל העדפתי לסבול קצת ולא לקחת סיכון........
 

טאש

New member
עד כמה שידוע לי אין חובה של אפידורל

גם אם עוברים זרוז. מה שכן, טוענים שצירים מושרי פיטוצין כואבים הרבה יותר מצירים טבעיים. (לא יודעת, לא בדקתי)
 

ענתש

New member
יש מצב. בהחלט יש.

זה כואב, אני לא אגיד לך שלא (הייתי עם פיטוצין ובלי אפידורל במשך3.5 שעות אחרונות של הלידה, לא מבחירה). אבל אפשרי לגמרי. בהצלחה.
 
כן!

ילדתי עם פיטוצין וללא אפידורל. כמו בשתי הלידות האחרות לקחתי פטידין. אגב, לא הרגשתי בהבדל בעוצמת הצירים בין לידת הפיטוצין ללידות האחרות. (ו8גם לא כל הבדל אחר. הלידות היו מאוד דומות, קצרות וקלות).
 

ענתש

New member
אני נורא סקרנית בקשר לזה

האמת שזה היה כל כך כואב שחשבתי לעצמי שאם זה היה כואב הרבה יותר או הרבה פחות לא הייתי מרגישה הבדל. כאילו זה כאב כזה שכל הגוף כבר "מסנוור" לגמרי מהכאב ואין הבדל אם הוא עולה או יורד בעוצמה. אני סקרנית אם יש עוד נשים שעברו לידה עם פיטוצין ובליויכולות להשוות הראם בכלל מרגישים הבדל ?
 

תמי29

New member
כן ענת יש הבדל בעוצמות

עם או בלי. בדרך כלל ,ציר טבעי שגם מקדם אותך, כלומר על פתיחה כל שהיא. פחות כואב מצירים "על ריק" מלאכותים שנוצרים באופן כימי.
 
../images/Emo35.gif

אבל הצירים "שנוצרים באופן כימי" גם הם (במקרים מסוימים) מקדמים וגורמים לפתיחה, לא? וכנראה שאצל כל אחת זה אחרת. יש כאלו שמרגישות הבדל בעוצמת הכאב ויש כאלו (כמוני) שלא. כמו שאצל כל אחת הגוף מגיב שונה לאותו חומר כימי...
 

ענתש

New member
אנילא מבינה על בסיס מה את

אומרת את זה ? זה משפט ריק מתוכן... מה זה ציר על ריק ? מדובר בפיטוצין שהוא נגזרת סינטטית של אוקסיטוצין ומשפיע בדיוק, אבל בדיוק כמו האוקסיטוצין. כך שהציא לא יכול להיות "על ריק", כך או כל הוא מכווץ את הרחם. יתרה מזו, הורמונים לא מופרשים בגוף בכמות קטנה, כמו נוירוטרנסמיטורים למשל או באופן מקומי מדוייק כמו פולסים של מערכת העצבים כך שיש להניח שבמשך הלידה הגוף פשוט מלא באוקסיטוצין. ואז מה זה משנה עם מכניסים עוד אוקסיטוצין לזירוז ? וגם אם זה כן משנה, זה בטח לא משנה את ההתכווצות של הרחם, שהוא רק שריר שפשוט מגיב לנוכחות של אוקסיטוצין ברצפטורים שלו, בדיוק כמו לנוכחות של פיטוצין. כך או ך הרחם מתכווץ ודוחף קדימה את העובר. מה זה על ריק ? סליחה שאני מפקפקת, אני פשוט מחפשת תיאור של מישהי שבאמת עשתה את זה ולא הסבר באויר שנשמע לי שהבאת מאיזו מדריכת לידה טבעית שלא יודעת הרבה פיסיולוגיה (אני לא מתה על כל אוירת ה"בואו נזרוק מושגים ערטילאים" שיש בהרבה קורסים של הכנב ללידה כמו "צירים על ריק" או "הציר מקדם אותך" או "תצופי מעל הכאב").
 

תמי29

New member
אוהוו.איזה התקפה.

על בסיס 6 לידות עם זירוז מסוגים שונים. בסיס מספיק רחב? כן אני עברתי על בשרי גם וגם וגם. ויש הבדל ברור בין צירים שהגוף הבשל ללידה מיצר, לבין ציר על גוף שאינו בשל דהינו על ריק, הכאב שונה משמעותית. ולא הבאתי משום מקום כי לא היתי בשום קורס בחיי אלא בקורס החיים.
 

ענתש

New member
סליחה אם זו נשמעה כמו התקפה

זו לא היתה הכוונה. התכוונתי להגיד שלא ביקשתי הסבר אלא שאלתי אם זה כואב פחות או יותר אם מרגישים צרים חזקים יותר או שלא ? ההסבר פשוט קצת הרגיז אותי כי אני שומעת פה הרבה קביעות מהסוג הזה מין משפטים שנותנים מידע שלא יכול להיות נכון, עובדתית. אל תשכחי שיש פה הרבה בנות צעירות שעוד לא עברו אף לידה והן לא יכולות לשפוט את מה שאמרת... אז העמדתי דברים על דיוקם.
 

כרמיון

New member
אני יכולה לתת תיאור ממקור שני

חברה שלי, שעברה שתי לידות, אחת עם זירוז ואחת בלי, תיארה לי את מהלך שתי הלידות. לדבריה, מה שעשה את הצירים של הפיטוצין לקשים במיוחד בשבילה היה שהם באו מאוד בפתאומיות, בלי שלב ביניים. בלידה בלי זירוז היו צירים שהלכו והתגברו בהדרגה והייתה לה איזו אפשרות להסתגל לזה שכואב לה יותר ויותר. בלידה עם הזירוז, לעומת זאת, זה קפץ תוך רגע מצירים חלשים ודי נסבלים לצירים בשיא העוצמה והכאב, והיא פשוט הוכרעה נפשית מזה (התחילה לבכות בהיסטריה ויצאה לה המון נזלת מהאף והיא הרגישה שהיא נחנקת, וכו'). יחד עם זה כדאי לציין שהלידה עם הזירוז הייתה הלידה הראשונה שלה, ואולי גם בגלל זה היה לה קשה יותר. אני מקווה שלא הפחדתי פה אף אחת, מסרתי את התיאור שלה איך שאני זוכרת אותו.
 
למעלה