שאלה בקשר לזרמים ביהדות

leevice

New member
שאלה בקשר לזרמים ביהדות

האם ישנו זרם של מסורתיים הקובעים לעצמם אילו מנהגים לשמר ואיו מנהגים הם רואים כלא רלוונטים וכשייכים לעידן קדום (כמו איסור אכילת חזיר) ולכן אינם מקיימים אותם?
 

SupermanZW

Well-known member
רפורמים וקונסרבטיבים

לא שומרים כשרות, במיוחד הרפורמים מתאימים את קיום המצוות לרוח התקופה.
 

SupermanZW

Well-known member
כן

חייתי 4 חודשים בקהילה רפורמית ב-NJ , הם לא שמרו כשרות והם היו דתיים (מבחינתם לפחות).
 

SupermanZW

Well-known member
ועוד איך

ואספר לך גם על מאכל האהוב על רבים מהם, עוף "קורדון בלו" שהוא חזה עוף מטוגן ממולא בגבינה צהובה בייקון וחרדל דיז'ון. אגב מדובר היה באנשים דתיים שהתפללו כל יום, באנגלית, ואף אומרים ברכת המזון, גם כן באנגלית לאחר הארוחה הלא כשרה שלהם, הם אוכלים חופשי כל מה שמתחשק להם.
 

Igra Rama

New member
ועכשיו גם ברצינות

האם בעיניך הם אינם ראויים להיקרא יהודים דתיים ?
 

SupermanZW

Well-known member
דווקא כן

הם ראויים להיקרא דתיים דווקא משום שהם רואים בדתיות שלהם אורח חיים וערכים ולא קרדום לחפור בו ואמצעי שררה כמו החרדים בארץ, הם ראויים להיקרא דתיים משום שבשם הדת הם מכבדים איש את רעהו, מתנהגים בנימוס ומקבלים את השונה והאחר, אין אצלהם גזענות והם חברה פתוחה ופלורליסטית, כמו כן הם גם שואבים מהתורה את ערכי החברה שלהם ביחס בין אדם לחברו ובין אדם למקום ומתאימים אותם לרוח התקופה, יש אצלם שוויון מוחלט בזכויות הגברים והנשים, אין הפרדה בבית הכנסת והם גם אוהבים בעלי חיים, בניגוד לחרדים בישראל שלא יכניסו כלב הביתה כי זו חיה "טמאה", הם אוהבים את כל בעלי החיים משום שאתכולם ברא אלוהים באהבה ועלינו להתייחס בכבוד לכל מי ומה שברא אלוהים. מאוד אהבתי את אורח חייהם והייתי רוצה שלחברה בישראל יהיו את הערכים שראיתי אצל הרפורמים ב-NJ.
 

Igra Rama

New member
ובכן

אני בהחלט מסכים איתך בנושא היותם דתיים, (טקס נישואי היה ריפורמי). לגבי גזענות אני לא כל כך מסכים איתך כיוון ש-: א. היהודים אינם עם אלא דת ותרבות ולכן אינם יכולים להיות גזענים כי כיום ניתן למצוא את כל הגזעים אצל יהודים, אירופיים, ערביים, סינים, אפריקנים. ב. כל דת מעצם הגדרתה מגדירה גם קבוצה של אנשים (המאמינים בה) ולכן אינה יכולה להיות פלורליסטית כלפי מי שאינו חבר בקבוצת המאמינים. לכן יהדות (בכל צורה שהיא) אינה יכולה להיות פלורליסטית כמו נצרות וכמו איסלאם. המודל היחידי של דתות פלורליסטיות הוא הדתות הפוליתאיסטיות.
 

leevice

New member
הרפורמים קובעים לעצמם את אמונותיהם?

יש זרמים גם בתוך הרפורמים?
 
למעלה