שאלה בקשר לברית

Emma29

New member
צפניה לוי, הוא מזכרון

עשה לילד שלי לפני כחודש
חששתי מאוד מהברית ואפילו הייתי מוכנה לוותר לו בעלי לא היה מתנגד, אני ממליצה על המוהל הזה כי במקרה שלנו זה היה מאוד מאוד מהיר והילד היה די רגוע אחרי הברית (כנראה בגלל היין...).
כשחזרנו הביתה לא הפסיק לבכות לאורך כל היום אבל בלילה ולמחרת הכל נשכח.. לא היו סיבוכים/דימומים/צלקות טפו טפו טפו
תעשי עליו חיפוש בגוגל
 

תאנוש

New member
הוא קיבל הרבה המלצות בפורום

כאשר אמא של תהלולי חיפשה מוהל.
אני ראיתי אותו בכמה בריתות והוא מאוד מקצועי, חברות שלי ממליצות עליו בחום.
 

Emma29

New member
הוא עשה לבן של בת דודה שלי

שהיא אחות בטיפת חלב והמליצה עליו בחום, בנוסף עשיתי קצת חיפוש בגוגל ויש המלצות טובות למעט שני מקרים מלפני כמה שנים של דימומים באיזור המילה אך יש לציין כי לפעמים דימומים נגרמים לא כתוצאה מ:איכות" המילה, שוב, תעשי חיפוש ותראי אם מתאים לכם,

בהצלחה!!! ושהכל יעבור בשלום!
 

tomerbenner

New member
כמה מילים על ברית מילה

הי דנהוהחיים,

מזל טוב.

פעם חשבנו שניתוח ברית המילה הוא מועיל ונחוץ. היום, לאחר בדיקה מקיפה אנחנו יודעים שברית המילה היא ניתוח מיותר, מסוכן, כואב ופוגע, שגורם לנזק בלתי הפיך לכל החיים. ארגוני הרופאים בעולם בדקו וקבעו שאין הצדקה רפואית לברית מילה. גם משרד הבריאות הישראלי לא ממליץ על ברית מילה.

קיים סיכון לא מבוטל לסיבוכים לתינוק מיד לאחר הברית (דימום, זיהום, וכו') ובהמשך (היצרות פתח השופכה, הצטלקות, הדבקות, וכו') וההליך כואב כאבי תופת. בנוסף, ברית המילה גורמת לפגיעה בלתי הפיכה בתפקוד וההנאה המינית גם לגבר וגם לבת זוגתו.

כאנשים חושבים ולומדים, מותר לנו לשנות את דעתנו לאחר שמצאנו מידע חדש. משפחות רבות בישראל בוחרות שלא לבצע ניתוח ברית מילה בילדם ומספר הילדים השלמים (שלא נימולו) הולך וגדל. יום אחד ילדך יודה לך על שהצלת אותו מניתוח ברית המילה.

ואם, למרות הכל, את עדיין מתלבטת? הפתרון הוא פשוט. תני לילד להחליט בעצמו כאשר יגדל האם הוא רוצה להיות נימול או שלם. בכל מקרה ברית מילה היא יותר קלה אצל מבוגר מאשר אצל תינוק.


ובקשר לשאלתך על תפקידי הערלה:

הערלה, שאותה כורתים במהלך ניתוח ברית מילה, היא לא סתם פיסת עור והיא גם לא קטנה. הערלה היא איבר גוף המכיל עצבים רגישים מאד, קרום רירי, כלי דם, וכשליש מכל העור של אביר המין. בגבר מבוגר לערלה יש שטח פנים של כמעט 100 ס"מ רבועים. העצבים הרגישים ביותר באיבר הגברי נמצאים על הערלה המכילה אלפי קצוות עצבים

לערלה תפקידים חשובים בגוף הגבר אשר משתנים ככל שהגבר מתבגר . אצל התינוק, הערלה מחוברת לעטרה (קצה איבר המין) ותפקידה העיקרי הוא להגן על העטרה מלכלוך כגון צואה ושתן בחיתול. בהמשך הערלה מגנה על העטרה משפשוף וחיכוך עם התחתונים שגורם להתייבשות והצטלקות של העטרה. אצל הגבר הבוגר, הערלה ממלאת תפקידים חשובים בזמן קיום יחסי מין.

מספר מחקרים (כמו גם ההגיון הפשוט) מראים שגברים נימולים נהנים פחות מיחסי מין מאחר וחתכו מגופם עצבים רבים ואת החלק הרגיש ביותר של איבר מינם. גברים שעברו ניתוח ברית מילה בגיל מבוגר מדווחים על ירידה בלתי הפיכה בתפקוד ובהנאה שלהם מיחסי מין . כריתת הערלה גם פוגעת מאד במכניקה של יחסי המין והופכת את הסקס ליותר נוקשה ויבש – לא פלא שמחקרים הראו שקיום יחסים עם גבר נימול פוגע גם בהנאת האשה.


בברכה,
תומר
 
יופי של קומוניקט

ממה התרשמתי,
אשמח ללמוד קצת מידע חדש!
מעבר לסיבוכים הכרוכים בכל פרוצדורה כירורגית, בטח אם מבצע אותו אהבל עם כובע וזקן ואפס ידע רפואי, מהו הנזק הבלתי הפיך לכל החיים שגורמת ברית המילה? (כפי שכתבת בשורה 2)
תודה,
 

mitmit11

New member
לוטוס יקרה

רק מזכירה לך שזהו פורום פתוח וכל מי שרוצה יכול להגיב.
אני מתייחסת במשפט הבא לכל השרשור ולאו דוקא להודעה הספציפית הזו - בבקשה לשמור על "טון" הדברים שנכתבים. זה דיון נפיץ ועד כה נשמר תרבותי ומעניין. אני מקוה שנוכל להמשיך בכך מבלי לרדת לפסים פחות נעימים (ותיאורים בעייתיים יותר מ"אהבל עם כובע וזקן").
רק עוצרת אותך לחשיבה קלה לפני שנגיע לנקודת אל-חזור.

תודה
 

tomerbenner

New member
לוטוס מפציצה את השרשור באין ספור הודעות

לוטוס מפציצה את השרשור באין ספור הודעות החוזרות על עצמן ובהרבה מקרים כלל לא קשורות לנושא (פליטים מסודן, שסע בשפה, מי חבר של מי בפורום, וכו).

לאחר שביקשה קישורים ומחקרים ב- 10 הודעות שונות, היא כותבת שאין לה זמן לקרוא אותם אבל ממשיכה להפציץ בהודעות פוגעות ואישיות שאינן מתייחסות לנושא השרשור.

האם אין כללים בפורום כנגד הפצצה של הודעות חוזרות, מעליבות, וריקות מתוכן?
 

tomerbenner

New member
תגובה ללוטוס

הי לוטוס,

בקשר לשאלתך:
את מוזמנת לקרוא וללמוד מידע רב על ברית מילה כאן:
http://www.box.com/s/q4jqvvmc1a9q3rtc42j1

ברית המילה כורתת את הערלה. הערלה היא איבר תקין וחשוב ויש לה תפקידים בגוף הגבר. לכן כריתת הערלה היא נזק לכל החיים.
* ללא ערלה העטרה מתייבשת ומצטלקת.
* ללא ערלה המכניקה של יחסי המין נפגעת מאד.
* ללא ערלה הגבר איבד את העצבים הרגישים ביותר באיבר מינו ובכך נפגעת מאד הנאתו מיחסי מין.
* ללא ערלה הגבר חייב להיות יותר אגרסיבי בזמן יחסי מין בכדי לפצות על אובדן הרגישות באיבר.
* ללא ערלה איבר התינוק חשוף באופן ישיר לשתן וצואה בחיתול.
* ללא ערלה עור איבר המין נהיה מאד מתוח ויכול לכאוב בזמן הזקפה. והדבר גם מושך את שערות הגבר על האיבר, היכן שהן לא אמורות להיות.


אני יכול להמשיך לפרט, אבל אני חושב שברור כשמש שכריתת איבר גוף בעל תפקידים חשובים היא נזק לכל החיים. נכון שאפשר לחיות עם נזק זה, כמו שאפשר לחיות עם הרבה בעיות - אבל למה מראש ובכוונה לגרום לנזק?


ובקשה אישית אליך:
רציתי לומר לך שהתגובות שלך בשרשור זה הן פוגעות, מעליבות, אישיות, ומתלהמות.

אנחנו מאד משתדלים לנהל כאן דיונים מכובדים, שעוסקים בגופו של עניין. והדבר נכון כפליים כאשר מדובר בנושא רגיש כמו "ברית מילה".
בבקשה ממך כבדי את חברי הפורום ותפסיקי לנסות בכח להפוך דיון מכובד זה למריבה.

בברכה,
תומר
 
אתה והחברים שלך נמצאים בכל פורום שבו מדברים ע

על מילה ובאופן הכי מתלהם תוך עיוות עובדות והפחדות, חוזרים כמו מנטרה על דברים קיצוניים. אתם כמו חבדניקים שמניחים תפילין, בכוח, במניפוציה, עצם זה שאותם שמות בכל מקום. אגב הכרתי אתכם רק הערב

מקריאת התגובות שכאן

http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2318622#comment

וגם עכשיו בפורום הריוניות..

ברית מילה אולי לא מועילה לבריאות, אבל ככל הנראה גם לא מזיקה - לפחות אין מחקר שאומר זאת. בכל מקרה את הלינקים שצירפת טרם הורדתי, הייתי מעדיפה קישורים לא להוריד תוכן שלך מהרשת, עם כל הכבוד, כי הרי כל מה שכתוב שם אצטרך לגגל ולבדוק מקור בעצמי, אז מה עשינו פה?

הנה למשל זה

ללא ערלה העטרה מתייבשת ומצטלקת.
* ללא ערלה המכניקה של יחסי המין נפגעת מאד.
* ללא ערלה הגבר איבד את העצבים הרגישים ביותר באיבר מינו ובכך נפגעת מאד הנאתו מיחסי מין.
* ללא ערלה הגבר חייב להיות יותר אגרסיבי בזמן יחסי מין בכדי לפצות על אובדן הרגישות באיבר.
* ללא ערלה איבר התינוק חשוף באופן ישיר לשתן וצואה בחיתול.
* ללא ערלה עור איבר המין נהיה מאד מתוח ויכול לכאוב בזמן הזקפה. והדבר גם מושך את שערות הגבר על האיבר, היכן שהן לא אמורות להיות.

מאיפה לקחת את זה? אתה רופא אורולוג? על זה בדיוק אני מדברת. עם כל הכבוד לזה שהכנת PDF והעלת לרשת, אני רוצה מחקר, כזה שנמצא באתר של כתב עת מדעי, של ארגון בריאות עולמי של מאגר מידע אוניברסיטאי וכו'. מקור מידע מוסמך, לא קופי פייסט שאתם עושים לאותם דברים בגנות המילה מהבוקר עד הערב.
 

tomerbenner

New member
ביקשת מחקרים - קיבלת - למה לבקש שוב ושוב?

קיבלת בדיוק מה שביקשת.
ציטוטים ישירים מהצהרות רשמיות של ארגוני רופאים המובילים בעולם.
ציטוטים ישיבים מה- WHO, USAID, CDC,
ורופאים בכירים מומחים לנושא בארץ ובעולם.

מדוע את עדיין ממשיכה לבקש את כל אלו שוב ושוב אחרי שכבר קיבלת אותם??? האם זה מפני שיותר קל לך להתלהם מאשר פשוט לשבת ולקרוא את המידע שביקשת ושקיבלת?

הנה הקישור שוב:
http://www.box.com/s/q4jqvvmc1a9q3rtc42j1

זה לא מחקר שלי, זה אוסף של כל המידע שאת ביקשת מסודר עבורך לפי תת נושא כולל קישורים למקורות.

ושוב, כפי שכבר העירו לך כמה אנשים, התגובות שלך עדיין פוגעות. אני לא יודע למי את מתכוונת כשאת כותבת "חברים שלך". אני אדם פרטי וכותב רק בשם עצמי.

בברכה,
תומר
 
לא מורידה דברים מהרשת, סורי

אני לא רוצה PDF שאני לא יודעת מה המקור שלו. כל חומר שיש שם בטוח נלקח מאיפה שהו אז אפשר לתת רשימת לינקים. אני לא צריכה שיכינו לי קובץ סיכום עם הדברים שהמחבר בחר להדגיש.

"חברים שלך" - כל מי ש"פעילים" בפורום נגד מילה וכותבים בפורום הריון רק בנושא זה. יש לכם סגנון מאוד קיצוני ודומה, צר לי. אתם משוכנעים ולא רוצים לשמוע מעבר, רק לקדם את המיסיון שלכם.

וכן ביקשתי קישורים. אולי גם יום אחד אציץ בהם. פשוט כל הדמגוגיה מסביב היא באמת מעבר לכוחותיי וגם סרת טעם עבורי. זה הכל
 
עוד חיזוק מהצד הדתי

"את המעשׂה הזה לא יעשׂה אדם בעצמו או בילדו אלא מתוך אמונה אמיתית, מפני שאין זאת שׂריטה בשוֹק או כוויה בזרוע, אלא דבר שנחשב קשה מאוד מאוד"

"שלמות המצוָה הזאת והנצחתה מתגשמות בכך שהמילה נעשׂית בגיל הקטנות. בזאת יש שלוש חוכמות".

הראשונה - שאילו השאירו את הקטן עד שיגדל, אולי לא היה עושׂה.

השנייה - שאין הוא כואב כמו שכואב גדול, בגלל רכּוּת עורו ובגלל חולשת דמיונו, כי גדול חושב לנורא וקשה את הדבר שהוא מדמה שיקרה, לפני שהוא קורה.

השלישית - שהוריו של קטן מקילים בערכו בשעה שנולד, כי עדיין לא השתרשה אצל הוריו הצורה הדמיונית המחייבת לאהוב אותו; מפני שאותה צורה דמיונית גוברת רק על-ידי מגע ישיר. היא גְדֵלָה עם גדילתו. אחרי-כן מתחילה אותה צורה דמיונית לפחות וגם להימחות. שכּן אין אהבת האב והאם את הנולד בשעה שהוא נולד כאהבתם אותו כשהוא בן שנה, ואין אהבת בן שנה כאהבת בן שש. לכן, אילו השאירו אותו שנתיים או שלוש, היה זה מחייב ביטול המילה בגלל חמלת האב ואהבתו אותו. אבל בשעת לידתו צורה דמיונית זאת חלשה מאוד, ובמיוחד אצל האב שהוא המצוּוה בְּמִצְוָה זאת".

הרמב"ם (רבי משה בן מימון), גדול הוגי הדעות והחכמים היהודיים, שהדורות הבאים כינוהו בשם "הנשר הגדול", נולד בשנת 1135 בעיר קורדובה שבספרד, ופעל בעיקר בפוסטאט (בפרברי קהיר) שבמצרים. במקביל לעבודתו כרופא בחצרו של הסולטן, כתב הרמב"ם את ספר הדינים הגדול "משנה תורה" (או "הי'ד החזקה", משום שהוא מחולק ל14- ספרים), וכן את החיבור הפילוסופי "מורה נבוכים". הרמב"ם נפטר במצרים ונקבר בטבריה בשנת 1204גישתו הפילוסופית השכלתנית התפשטה במאה השלוש-עשרה בעיקר בספרד ובדרום צרפת, אולם הרבנים השמרנים התקיפו את משנתו זו, והגיעו אפילו לשרפת כתביו בפומבי במונפלייה ובפאריס בשנת 1223.
הרמב"ם אינו מסתיר את דעתו, ואינו פוחד לתת טעם למצווה החשובה ביותר ביהדות. כרופא, ידע את חשיבותה של העורלה כאיבר רגיש ותפקודי, ואת חשיבותו במהלך הפעילות המינית. מובן שההתאפקות, הן בנוגע לאוננות והן בנוגע ליחסי מין, היתה הכרחית מאז ומעולם כמכשיר בידי הדת לשלוט על האדם, ולמנוע מממנו את הנאות החיים.
אחד הטעונים שהועלו בעבר ומוזכרים גם בהווה, הוא שהמילה נועדה לתקן משהו מקולקל שנברא באדם. "כל שברא בששת ימי בראשית צריכין עשייה. כגון החרדל צריכין למתק, התורמוס צריך למתק, החיטים צריכים להיטחן, אפילו אדם צריך תיקון" (בראשית רבה י"א, ו'). הרמב"ם יוצא כנגד גישה זו, ומתייחס לתיקון המידות (כלומר למוסר), ולא לתיקון הפיזי.
 
אני חושבת שכל הדיון הרפואי הוא סוג של עשן

נורא קשה למי שאין לו השכלה רפואית / מדעית לקרוא באמת את כולם ולהבין אם הכף נוטה לכאן או לכאן.
לי הספיק להבין שאם אין המלצה חד משמעית שזה מאוד חשוב לבריאות, כמו נגיד התרת לשון קשורה, אז כנראה שהסיבה הרפואית היא לא מרכזית בהחלטה.

לכן כשמתחילים להתווכח על המחקרים ומה אמרו באפריקה ומה אמרו בלפלנד, זה נראה לי ממש מיותר. לאור העובדה שבמדינות עם אחוז ערלים גבוה אין יותר מחלות מין וסרטני פין למיניהם, כנראה שזה באמת לא משחק תפקיד חשוב.

בנוסף, קראתי על זה שהעורלה מלאה בקצות עצבים ונמצאת ממש בקצה של הפין ומכסה אותו, כנראה שלכרות אותה חייב להשפיע על הרגישות של האיבר וכנראה שיש לה תפקיד (גם אם לא חיוני, כמו זה של הלב).

בכל מקרה, בשבילי נקודת ההכרעה היתה ששאלתי את עצמי - האם מוצדק מבחינתי, לחתוך חלק מאיבר המין של הבן שלי בלי אמונה בקיום מצוות ורק מתוך פחד שאולי יום אחד יצחקו עליו?
האם הייתי עושה את זה בכל חלק אחר מגופו?
אחד הערכים הכי חשובים שלי ושאני מנסה להעביר לילדים שלי הוא ללמד אותם שהגוף שלהם ברשותם ורק הם מחליטים עליו והמעשה הזה, שמבחינתי אין בו שום גיבוי ערכי של אמונה בציווי אלוהי (וזה לא קשור לשמירת מסורת - כי חלק אני שומרת בשמחה) הוא פשוט נגד הערכים הכי בסיסיים שלי.

בשבילי התשובה היתה לא. היום כשאני חושבת על זה, נראה לי מטורף לעשות דבר כזה למישהו חסר יישע נגד רצונו.
 
השנקל שלי כאמא לילד לא נימול

הבן שלי בן 6 וחצי - ולא סובל משום סטיגמה חברתית בעניין הברית. מעולם לא צחקו עליו או הציקו לו בנידון. הוא יודע מצויין שהבולבול שלו שונה מאלו של החברים שלו, אבל מאד מרוצה מזה - מי שכן סבל מאי נעימות מסויימת זה ההורים של החברים שנאלצו להסביר להם למה חתכו להם את איבר המין - אבל שוב, זו לא הייתה סוגיה מהותית לכאן או לכאן וכשעלתה השאלה פתרנו אותה בתשובה שכל אחד שונה (מה שנכון) ובזאת זה נגמר.

והאמת שאני מזמן לא משתתפת כעקרון בשרשורים בעד/נגד ברית אבל חבל לי שהורים יקבלו את ההחלטה רק מתוך הפחד שיצחקו על הילד בחברה - היום יש מודעות רבה לפרטיות של ילדים ויש הקפדה בגנים על פרטיות בשירותים - כך שאין גם שום סיבה שכולם ידעו, ומהניסיון שלי גם אם יודעים זה לא כזה סיפור
 

קיפודה7

New member
לגמרי נכון!

גם אצלנו המתוקי כבר בן שנתיים ואינו נימול וחוסר הנעימות היחידה שהיתה למישהו (חוץ מלנו בשלב שהודענו למשפחה על ההחלטה שלנו אבל גם זה כבר היסטוריה עתיקה שאף אחד לא זוכר) היתה לחברים שלנו שנאלצו להסביר לבנם הקטן למה בעצם הם חתכו לו חלק מהבולבול ולמה לבן שלנו לא.... אני לא אומרת את זה בשמחה לאיד אלא בצער גדול על הלחץ החברתי שמופעל לעשות מעשה שלא מדבר אל אנשים ונשים רבות..
המון בהצלחה לכותבת ההודעה הראשית בקבלת ההחלטה!!
 

ronacu

New member
מנסה לשתף בדילמה..

אז הבן הבכור שלי נולד בגרופ אפריקה וברגע של חולשה עשינו לו ברית (שאחריה גם אני
וגם בעלי הצטערנו, אבל את הנעשה אין להשיב). הוא נולד פג, המתנו שיגיע למשקל הרצוי,
כל המשפחה הגיעה לברית מכל מיני מקומות בעולם, בקיצור- רגע של חולשה.
עכשיו אני בהיריון שני, עם בן נוסף (רציתי בת רק דכי להמנע מהדילמה), ואני ממש ממש בדילמה
האם לעשות ברית או לא. הוא יוולד גם הוא בדרום אפריקה, והשיקול היחיד שלי למה כן זה כי לאחיו הבכור תהיה
ברית (וגם לאבא שלו) ונראה לי כי השונות בתוך המשפחה עלולה לבלבל והיא לא נכונה (פחות אכפת לי השונות בחברה).
מאידך, סיבה טובה למה לא לבצע כי גם את הברית הזו נערוך בדרום אפריקה והמוהלים שם (או הרופאים שמבצעים בריתות)
אין להם את הניסיון והמקצועיות שיש פה (כמות הבריתות שפה מבצעים מין הסתם עולה לאין שיעור על כמות הבריתות
המבוצעות שם).
אני ממש ממש בדילמה....אשמח לתובנות
 

animar1

New member
יש לי חברה שלבן הבכור עשתה

ולקטן יותר לא. אני עפה לעבודה, אבל אם תרצי לדבר איתה אני בטוחה שתשמח לספר לך.
 

HouseAtreides

New member
אם תעלי את השאלה הזו בפורום 202

ייתכן מאד שתקבלי תשובות מכמה גולשות שעמדו בסיטואציה הזו בעבר.
השורה התחתונה היא שהשונות בין הילדים איננה אישיו רציני כמו שנדמה. הילדים בכל מקרה יהיו שונים זה מזה, וההחלטות של ההורים משתנות פעמים רבות בין ילד לילד באופן בלתי נמנע, גם אם מאד מאד רוצים להיות שיוויוניים בכל אספקט אפשרי. תמיד יש קנאה בין אחים בגלל החלטות שונות של ההורים לגביהם, וההורים יכולים לעמוד בזה בכך שיאמרו שבעבר החליטו כך, ואחרי כמה שנים הגיעו למסקנות אחרות.
 
למעלה