שאלה בעניין אפליקציית "אוטובוס קרוב"

מצב
הנושא נעול.
יש בעיה עם אפליקציות פרטיות

סביר שלא תקלה. גם האפליקציה של נדב "רב קו" נעלמה.
יחד איתה אפליקציה נוספת שעושה את אותו הדבר וענתה גם לשם "רב קו". תפקידן היה לאפשר למחזיקי כרטיס רב קו להצמיד את הרב קו למכשיר הסלולאר תומך תקן NFC וכך לקבל את המידע שיש על הרב קו. בנושא היו מספר כתבות על הפקרת המידע על ידי משרד התחבורה לפני כשנתיים.
&nbsp
מה שאני משער שקרה הוא ששתי אפליקציות הרב קו האלו, שאחת מהן (הראשונה) פותחה על ידי נדב שפיתח גם את אוטובוס קרוב - נעלמו מן העולם עקב התערבות כלשהי של משרד התחבורה.
&nbsp
נדב גולש כאן ואני מקווה שהוא יגיע כדי לשפוך קצת אור.
יש בעיה עם אפליקציות פרטיות
בעיקר אלה שמפותחת על ידי אדם בודד, מוכשר ככל שיהיה.
שכשהוא "עובר הלאה" ומפסיק לפתח, לעדכן ולעשות התאמות הכרחיות, לא מופיעה כל הודעה על כך עד שקורה איזה באג רציני שמשבית את האפליקציה. זה קרה גם עם wimb.
 

cwen

New member
זה באמת מה שקרה? דיברת איתו?

יש בעיה עם אפליקציות פרטיות
בעיקר אלה שמפותחת על ידי אדם בודד, מוכשר ככל שיהיה.
שכשהוא "עובר הלאה" ומפסיק לפתח, לעדכן ולעשות התאמות הכרחיות, לא מופיעה כל הודעה על כך עד שקורה איזה באג רציני שמשבית את האפליקציה. זה קרה גם עם wimb.
זה באמת מה שקרה? דיברת איתו?
 
תודה להנהלת הפורום שהחזירה את הודעתי למצב של שרשור נפרד

שאלה בעניין אפליקציית "אוטובוס קרוב"
אני מתנצל מראש אם השאלה נשאלה פשוט חיפשתי ולא מצאתי. השאלה היא למה האפליקציה לא מופיעה יותר בחנות של גוגל? לי יש את האפליקציה הזאת ולטעמי היא הכי טובה מבין האפליקציות הדומות, אבל אני מנסה לעזור לאחותי שגם מעוניינת להקתין אותה אך האפליקציה לא מופיעה בחנות של גוגל. מה אני מפספס? תודה מראש על העזרה.
תודה להנהלת הפורום שהחזירה את הודעתי למצב של שרשור נפרד
קצת לא הבנתי תחילה מדוע הודעתי שורשרה לשרשור כללי, לדעתי זה נושא שעומד בפני עצמו, ואם יש למישהו מידע מה קרה לאפליקציית "אוטובוס קרוב" אודה על תגובה בנושא.
 

Shalom1991

New member
גם אני מופתע מהאפליקציה אוטובוס קרוב שנסגרה

שאלה בעניין אפליקציית "אוטובוס קרוב"
אני מתנצל מראש אם השאלה נשאלה פשוט חיפשתי ולא מצאתי. השאלה היא למה האפליקציה לא מופיעה יותר בחנות של גוגל? לי יש את האפליקציה הזאת ולטעמי היא הכי טובה מבין האפליקציות הדומות, אבל אני מנסה לעזור לאחותי שגם מעוניינת להקתין אותה אך האפליקציה לא מופיעה בחנות של גוגל. מה אני מפספס? תודה מראש על העזרה.
גם אני מופתע מהאפליקציה אוטובוס קרוב שנסגרה
בהתחלה לפני כמה שבועות היא נעלמה מהחנות ולאחרונה האפליקציה הושבתה. אני ממש לא מבין למה להוריד אותה, היו יכולים בחנות גוגל להסביר לפחות. אם זה התערבות של משרד התחבורה אני ממש אכעס, זה ממש שפל. לגבי אפליקציות הרב קו זה עובד למי שיש כרטיס "TANGO" ולמי שיש סוג אחר זה לא קורא לו. לגבי אפליקציות אלטרנטיביות אחרות: מוביט זאת אפליקציה סבירה אך זמני ההגעה שמראה האפליקציה על חלק מהאוטובוסים לא מדויקת או שבכלל זמני ההגעה הם לא בלייב. לגבי אפליקציות אחרות, רציתי לדעת על "NUT BUS" ועל "SMART DRIVE" - הן מדויקות וטובות לשימוש מבחינתכם?
 

mosh345

New member
למה שלא תנסה את איפה בוס

גם אני מופתע מהאפליקציה אוטובוס קרוב שנסגרה
בהתחלה לפני כמה שבועות היא נעלמה מהחנות ולאחרונה האפליקציה הושבתה. אני ממש לא מבין למה להוריד אותה, היו יכולים בחנות גוגל להסביר לפחות. אם זה התערבות של משרד התחבורה אני ממש אכעס, זה ממש שפל. לגבי אפליקציות הרב קו זה עובד למי שיש כרטיס "TANGO" ולמי שיש סוג אחר זה לא קורא לו. לגבי אפליקציות אלטרנטיביות אחרות: מוביט זאת אפליקציה סבירה אך זמני ההגעה שמראה האפליקציה על חלק מהאוטובוסים לא מדויקת או שבכלל זמני ההגעה הם לא בלייב. לגבי אפליקציות אחרות, רציתי לדעת על "NUT BUS" ועל "SMART DRIVE" - הן מדויקות וטובות לשימוש מבחינתכם?
למה שלא תנסה את איפה בוס
יש לה הרבה משתמשים (אז כנראה היא טובה לפחות לחלק מהאנשים).

לגבי הדיוק בזמני האמת - 99% מהדיוק תלוי במשרדי משרד התחבורה כך שאם נתקלת באי דיוק מסויים באפליקציה מסויימת, הסכוי שזו בעיה באפליקציה הוא קטן מאד. כמעט כל האפליקציות מציגות מידע שמתקבל בזמן אמת ממשרד התחבורה.

כמו כן, לא אחת קורה שהמידע מאד מדויק עבור קווים מסויימים באזורים מסויימים , ומאד לא מדוייק בקווים ואזורים אחרים. הסיבה לכך היא שהמידע שמתקבל במשרד התחבורה מגיע מחברות האוטובוסים, והן בתוכן מקבלות את המידע מהרכזים השונים שיש להם בארץ. כך שכאשר יש תקלה באגד בצפון, אז קווי הצפון של אגד מאד לא מדוייקים בעוד קווי המרכז מדוייקים.

עצתי לך - שפוט לפי הנוחות שלך וקלות השימוש - רמת הדיוק של זמני האמת היא לא קריטריון טוב להשוואה.

תודה

מושיקו
 

Ofekalef1

New member
וגם

למה שלא תנסה את איפה בוס
יש לה הרבה משתמשים (אז כנראה היא טובה לפחות לחלק מהאנשים).

לגבי הדיוק בזמני האמת - 99% מהדיוק תלוי במשרדי משרד התחבורה כך שאם נתקלת באי דיוק מסויים באפליקציה מסויימת, הסכוי שזו בעיה באפליקציה הוא קטן מאד. כמעט כל האפליקציות מציגות מידע שמתקבל בזמן אמת ממשרד התחבורה.

כמו כן, לא אחת קורה שהמידע מאד מדויק עבור קווים מסויימים באזורים מסויימים , ומאד לא מדוייק בקווים ואזורים אחרים. הסיבה לכך היא שהמידע שמתקבל במשרד התחבורה מגיע מחברות האוטובוסים, והן בתוכן מקבלות את המידע מהרכזים השונים שיש להם בארץ. כך שכאשר יש תקלה באגד בצפון, אז קווי הצפון של אגד מאד לא מדוייקים בעוד קווי המרכז מדוייקים.

עצתי לך - שפוט לפי הנוחות שלך וקלות השימוש - רמת הדיוק של זמני האמת היא לא קריטריון טוב להשוואה.

תודה

מושיקו
וגם
זמני האמת מתבססים לפי הבנתי על מהירות הנסיעה הנוכחית של האוטובוס. כך אם קו נכנס לסיבוב בעיר ואז יוצא לדרך בינעירונית, הזמן שיוצג יהיה כנראה הרבה יותר מאוחר מהזמן האמיתי ולהיפך.
&nbsp
בקווים קבועים שלי אני בד"כ מסתכל על זמן אמת של תחנה שאני יודע שכשהאוטובוס עובר בה אני צריך להתחיל לצאת. כשהזמן אמת מתחיל להיות קטן, אני מתחיל להתארגן, ואז כשהוא הופך לאפס אני יוצא. ואז אני משתמש בווידג'ט "תחנות" (שפותח על ידי איליה קוגן שנמצא בפורום).
&nbsp
אם רוצים לעשות זמני אמת מדויקים, צריך לדעתי ליצור איזשהו שיתוף פעולה עם וייז (לא נראה לי שגוגל תשמח), ולהשתמש בנתון שהיא מוציאה על זמן נסיעה כולל פקקים (אותו צריך להכפיל באיזשהו "קבוע הקו" שתלוי בכמה תחנות יש ואיפה הן נמצאות), זה יהיה מספר מדויק יותר. נראה לי קצת קשה לביצוע :)
 

mosh345

New member
אני לא חושב שצריך את ווייז

וגם
זמני האמת מתבססים לפי הבנתי על מהירות הנסיעה הנוכחית של האוטובוס. כך אם קו נכנס לסיבוב בעיר ואז יוצא לדרך בינעירונית, הזמן שיוצג יהיה כנראה הרבה יותר מאוחר מהזמן האמיתי ולהיפך.
&nbsp
בקווים קבועים שלי אני בד"כ מסתכל על זמן אמת של תחנה שאני יודע שכשהאוטובוס עובר בה אני צריך להתחיל לצאת. כשהזמן אמת מתחיל להיות קטן, אני מתחיל להתארגן, ואז כשהוא הופך לאפס אני יוצא. ואז אני משתמש בווידג'ט "תחנות" (שפותח על ידי איליה קוגן שנמצא בפורום).
&nbsp
אם רוצים לעשות זמני אמת מדויקים, צריך לדעתי ליצור איזשהו שיתוף פעולה עם וייז (לא נראה לי שגוגל תשמח), ולהשתמש בנתון שהיא מוציאה על זמן נסיעה כולל פקקים (אותו צריך להכפיל באיזשהו "קבוע הקו" שתלוי בכמה תחנות יש ואיפה הן נמצאות), זה יהיה מספר מדויק יותר. נראה לי קצת קשה לביצוע :)
אני לא חושב שצריך את ווייז
צריך לזכור שהמידע הנמצא בידי משרד התחבורה הוא על כל הקווים וכל החברות בארץ, כך שבקלות ניתן לחשב עומסים בדיוק כמו שווייז לבטח מבצעים.

וחוץ מזה, המידע שווייז מציגים הוא לא כל כך מדוייק כי ממילא זה רק תחזית. הם פשוט מעדכנים את זמן ההגעה תוך הנסיעה ואז יש תחושה שזה מדייק, אבל אם תסתכל בתחילת הנסיעה (כאשר יש עומס) על זמן ההגעה ותבדוק מתי הגעת בפועל, תראה שתמד יש סטייה.

אותו דבר קורה עם האוטובוסים: כאשר מבצעים תחזית על 20 תחנות קדימה ויש עומס, ההסתברות שהתחזית הזאת תשתנה היא גבוהה מאד. ככל שמתקרבים לתחנה הספציפית, התחזית הופכת למדוייקת יותר.
 

Ofekalef1

New member
לחשב עומסים של מה?

אני לא חושב שצריך את ווייז
צריך לזכור שהמידע הנמצא בידי משרד התחבורה הוא על כל הקווים וכל החברות בארץ, כך שבקלות ניתן לחשב עומסים בדיוק כמו שווייז לבטח מבצעים.

וחוץ מזה, המידע שווייז מציגים הוא לא כל כך מדוייק כי ממילא זה רק תחזית. הם פשוט מעדכנים את זמן ההגעה תוך הנסיעה ואז יש תחושה שזה מדייק, אבל אם תסתכל בתחילת הנסיעה (כאשר יש עומס) על זמן ההגעה ותבדוק מתי הגעת בפועל, תראה שתמד יש סטייה.

אותו דבר קורה עם האוטובוסים: כאשר מבצעים תחזית על 20 תחנות קדימה ויש עומס, ההסתברות שהתחזית הזאת תשתנה היא גבוהה מאד. ככל שמתקרבים לתחנה הספציפית, התחזית הופכת למדוייקת יותר.
לחשב עומסים של מה?
אם משרד התחבורה מתייחס למפה כאל מפה ריקה שבה נעים אוטובוסים, אז הדיווחים יהיו מן הסתם לא ממש מדוייקים.
אתה צודק לגבי ווייז, אבל עדיין - אם מתחשבים בעומסים הנוכחיים המידע יהיה קצת יותר מדויק מאשר להניח שאין עומס כלל. אתה אומר שמשרד התחבורה כן מתחשב בעומסים שקיימים בכביש?
 

mosh345

New member
הם מתייחסים לעומסים

לחשב עומסים של מה?
אם משרד התחבורה מתייחס למפה כאל מפה ריקה שבה נעים אוטובוסים, אז הדיווחים יהיו מן הסתם לא ממש מדוייקים.
אתה צודק לגבי ווייז, אבל עדיין - אם מתחשבים בעומסים הנוכחיים המידע יהיה קצת יותר מדויק מאשר להניח שאין עומס כלל. אתה אומר שמשרד התחבורה כן מתחשב בעומסים שקיימים בכביש?
הם מתייחסים לעומסים
של התחבורה הציבורית בלבד. לפחות המידע הזה קיים אצלם, אני לא יודע להגיד כמה טוב או רע הם עושים את זה.
בכל מקרה מפת העומסים של גוגל או ווייז הן לא רלוונטיות כי הן לא כוללות מידע על תחבורה ציבורית שבהרבה מקומות בארץ היא נעה בנתיבים מיוחדים והעומס בהם לא דומה כלל לעומס בנתיבים ליד.
 

נתנאל531

Well-known member
בדרך כלל זמני הנסיעה קבועים יחסית

וגם
זמני האמת מתבססים לפי הבנתי על מהירות הנסיעה הנוכחית של האוטובוס. כך אם קו נכנס לסיבוב בעיר ואז יוצא לדרך בינעירונית, הזמן שיוצג יהיה כנראה הרבה יותר מאוחר מהזמן האמיתי ולהיפך.
&nbsp
בקווים קבועים שלי אני בד"כ מסתכל על זמן אמת של תחנה שאני יודע שכשהאוטובוס עובר בה אני צריך להתחיל לצאת. כשהזמן אמת מתחיל להיות קטן, אני מתחיל להתארגן, ואז כשהוא הופך לאפס אני יוצא. ואז אני משתמש בווידג'ט "תחנות" (שפותח על ידי איליה קוגן שנמצא בפורום).
&nbsp
אם רוצים לעשות זמני אמת מדויקים, צריך לדעתי ליצור איזשהו שיתוף פעולה עם וייז (לא נראה לי שגוגל תשמח), ולהשתמש בנתון שהיא מוציאה על זמן נסיעה כולל פקקים (אותו צריך להכפיל באיזשהו "קבוע הקו" שתלוי בכמה תחנות יש ואיפה הן נמצאות), זה יהיה מספר מדויק יותר. נראה לי קצת קשה לביצוע :)
בדרך כלל זמני הנסיעה קבועים יחסית
מפעילי האפליקציות יכולים לאסוף נתונים לפרק זמן לפי נסיעה ויום (נסיעה בשעות עומס, נסיעה בשעות שפל), ולהגיע לממוצע כללי של זמן נסיעה לפי שעה ביום, ולפיה לעדכן מעט את נתוני משרד התחבורה. בפועל, כמדומני שזה רלוונטי בעיקר לקווים באזורי עומס ובתדירות נמוכה, ויתכן וזה כבר מובנה בתוך המערכת של משרד התחבורה.
 

Ofekalef1

New member
כן, לאחרונה ניסיתי למצוא מישהו שיעשה את זה

בדרך כלל זמני הנסיעה קבועים יחסית
מפעילי האפליקציות יכולים לאסוף נתונים לפרק זמן לפי נסיעה ויום (נסיעה בשעות עומס, נסיעה בשעות שפל), ולהגיע לממוצע כללי של זמן נסיעה לפי שעה ביום, ולפיה לעדכן מעט את נתוני משרד התחבורה. בפועל, כמדומני שזה רלוונטי בעיקר לקווים באזורי עומס ובתדירות נמוכה, ויתכן וזה כבר מובנה בתוך המערכת של משרד התחבורה.
כן, לאחרונה ניסיתי למצוא מישהו שיעשה את זה
ואפילו ניסיתי להתחיל לראות איך מפתחים דבר כזה בעצמי, אך ללא הצלחה.
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
למה קשה ליישם דבר כזה?

כן, לאחרונה ניסיתי למצוא מישהו שיעשה את זה
ואפילו ניסיתי להתחיל לראות איך מפתחים דבר כזה בעצמי, אך ללא הצלחה.
&nbsp
למה קשה ליישם דבר כזה?
בוחרים נסיעה, ומתשאלים לפי תחנה את המערכת של משרד התחבורה, כל זמן קצוב.
&nbsp
לדוגמא קו 480 מת"א לירושלים, מתשאלים את תחנות מחלף הראל ות"מ ירושלים כל זמן קצוב, וכך בונים לוח יומי אמיתי של הנסיעות. לאחר מכן משווים אותו ללוח הזמנים, ומגיעים לזמן נסיעה לפי שעה ביום. כמובן שיש לבצע הפרדה בין ימי א' לימי ב-ד, יום ה' (אחרי הצהרים), ו' ומוצ"ש, לפלטר נסיעות ללא זמן אמת מכלל הנסיעות וליצור ממוצע ללא מקרי קיצון (עומס חד-פעמי משמעותי). לפי האפשרות לקבל את מיקום האוטובוס בפועל (ולא רק זמן הגעה לתחנות), קל אף יותר לזהות את הנסיעות לפי שעת המוצא.
&nbsp
הדבר היחידי שצריך הוא קבלת היתר גישה לשרת של משרד התחבורה, שניתן ללא קושי רב.
&nbsp
&nbsp
 

Ofekalef1

New member
לא אמור להיות קשה בכלל.

למה קשה ליישם דבר כזה?
בוחרים נסיעה, ומתשאלים לפי תחנה את המערכת של משרד התחבורה, כל זמן קצוב.
&nbsp
לדוגמא קו 480 מת"א לירושלים, מתשאלים את תחנות מחלף הראל ות"מ ירושלים כל זמן קצוב, וכך בונים לוח יומי אמיתי של הנסיעות. לאחר מכן משווים אותו ללוח הזמנים, ומגיעים לזמן נסיעה לפי שעה ביום. כמובן שיש לבצע הפרדה בין ימי א' לימי ב-ד, יום ה' (אחרי הצהרים), ו' ומוצ"ש, לפלטר נסיעות ללא זמן אמת מכלל הנסיעות וליצור ממוצע ללא מקרי קיצון (עומס חד-פעמי משמעותי). לפי האפשרות לקבל את מיקום האוטובוס בפועל (ולא רק זמן הגעה לתחנות), קל אף יותר לזהות את הנסיעות לפי שעת המוצא.
&nbsp
הדבר היחידי שצריך הוא קבלת היתר גישה לשרת של משרד התחבורה, שניתן ללא קושי רב.
&nbsp
&nbsp
לא אמור להיות קשה בכלל.
פשוט אין לי מושג איך לעשות את זה, ופתחתי את קבצי ההסבר של משרד התחבורה, רק שלא הבנתי משם מילה
 
זה לא יכול להיות קשור לגוגל, לגוגל אין שליטה על כך

גם אני מופתע מהאפליקציה אוטובוס קרוב שנסגרה
בהתחלה לפני כמה שבועות היא נעלמה מהחנות ולאחרונה האפליקציה הושבתה. אני ממש לא מבין למה להוריד אותה, היו יכולים בחנות גוגל להסביר לפחות. אם זה התערבות של משרד התחבורה אני ממש אכעס, זה ממש שפל. לגבי אפליקציות הרב קו זה עובד למי שיש כרטיס "TANGO" ולמי שיש סוג אחר זה לא קורא לו. לגבי אפליקציות אלטרנטיביות אחרות: מוביט זאת אפליקציה סבירה אך זמני ההגעה שמראה האפליקציה על חלק מהאוטובוסים לא מדויקת או שבכלל זמני ההגעה הם לא בלייב. לגבי אפליקציות אחרות, רציתי לדעת על "NUT BUS" ועל "SMART DRIVE" - הן מדויקות וטובות לשימוש מבחינתכם?
זה לא יכול להיות קשור לגוגל, לגוגל אין שליטה על כך
שהאפליקציה הפסיקה לעבוד. צריך לשאול את המפתח...
 

Ofekalef1

New member
אם משרד התחבורה "מחרים" את המפתח הוא יכול למנוע ממנו גישה

זה לא יכול להיות קשור לגוגל, לגוגל אין שליטה על כך
שהאפליקציה הפסיקה לעבוד. צריך לשאול את המפתח...
אם משרד התחבורה "מחרים" את המפתח הוא יכול למנוע ממנו גישה
לנתוני זמן אמת אאל"ט. אז יכול להיות שזו הסיבה...
 
האם זאת רק השערה או משהו מבוסס?

אם משרד התחבורה "מחרים" את המפתח הוא יכול למנוע ממנו גישה
לנתוני זמן אמת אאל"ט. אז יכול להיות שזו הסיבה...
האם זאת רק השערה או משהו מבוסס?
אני מתכוון להחרמת המפתח ע''י משרד התחבורה. ומדוע ציבור משתמשי התחבורה הציבורית צריך לסבול מכך?
 

Ofekalef1

New member
השערה.

האם זאת רק השערה או משהו מבוסס?
אני מתכוון להחרמת המפתח ע''י משרד התחבורה. ומדוע ציבור משתמשי התחבורה הציבורית צריך לסבול מכך?
השערה.
אני הסתמכתי על ההשערה של מיכאל אבל אין לה שום ביסוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה