שאלה בסיסית לגבי מערכת ההפעלה של ה Iphone.

AmitNHB

New member
שאלה בסיסית לגבי מערכת ההפעלה של ה Iphone.

שלום, אני מעוניין לפתח אפליקציה ל Iphone אך לפני שאני מתחיל אני מעוניין לוודא שמערכת ההפעלה מאפשרת לאפליקציה חיצונית לעדכן את היוזר שקרא אירוע בדרך נוחה וברורה כלשהיא מבחינת משתמש. לדוגמא אם היתי כותב אפליקציה הנקראית MySMS או MyMail לצורך העניין, היתי רוצה שכאשר מתקבל מייל או כאשר מתקבלת הודעה תופיע הודעה קטנה על המסך בשורה למעלה או בכל מקום אחר או אולי שהאייקון של האפלקציה שלי ישתנה או שישמע צליל כלשהוא וכו'... אני מניח שהתשובה היא כן אבל חשוב לי לוודא תחילה שהדבר אפשרי ב Iphone ואם מישהו יודע לגבי Android גם אשמח לשמוע. תודה.
 

BravoMan

Active member
תשובה חלקית:

איני מפתח לאייפון, אבל לפי מה שראיתי במכשיר הודעות SMS נכנסות מופיעות כחלון קופץ על גבי המסך ולא כהתראות בשורה העליונה. מה שכן, למיטב זיכרוני תוכנה של מזג אוויר משנה את האייקון שלה בהתאם לנתונים מה שאומר שזה כנראה אפשרי. אבל שים לב! Apple לא מאפשרת לתוכנות צד שלישי להשתמש בכל הפונקציונליות של מערכת הפעלה והיא גם נוטה לא לקבל לחנות תוכנות שמחליפות או מרחיבות פונקציונליות של התוכנות המובנות במכשיר כגון טיפול ב-SMS. לכן, כדאי שתקרא היטב את הסכם המפתחים ותבדוק שה-API בו אתה מעוניין להשתמש אכן מותר לשימוש וכך גם סוג התוכנה שאתה כותב. לגבי האנדרויד (שבו דווקא יש לי קצת ניסיון פיתוח): יש נו API (שאיני זוכר כרגע) המשמש במיוחד להכנסת icon והודעה על אירועה מסוים בשורה העליונה שנועדה למעשה לרכז התראות בצורה מסודרת ונוחה. אני מציע שתבצע חיפוש על notification API באתר מפתחים של Google ושל Apple.
 

guyiphone

New member
ישנן מגוון אפשרויות להעברת תכנים/אירועים ...

ישנן אפשרויות רבות להעברת תכנים דינמיים ובהתערבות משתמש/מערכת מרחוק. הדבר קיים כבר מגרסאותיה המוקדמות של מערכת ההפעלה של האיפון/איפוד. זאת, ניתן ליישם באמצעות Push Notification . אינך יכול לממש הודעות בדחיפה אלא אם יישמת את החלק של השרת - שהוא מסובך ליישום כשלעצמו. אני ממליץ להיעזר בשרת יעודי לנושא זה ושפותח במיוחד לטובת מפתחי אפל ואנדרואיד. ניתן לראות סרטון לדוגמא ביוטיוב. בהצלחה !
 
למעלה