שאלה בנושא עדשת מקרו

shharel

New member
שאלה בנושא עדשת מקרו

סליחה על הבורות, אבל מה תפקידה של עדשת מקרו, איזה עדשה מתאימה לסוני 717 ומה מחירה (האם עדשת מקרו נראת כמו פילטר UV ?).
 

noy levin

New member
כלומר

אם את רוצה לצלם חיפושית על פרח, אזי עדשת מקרו מאפשרת לך להתמקד בחיפושית ממרחק מזערי שלא כמו בעדשה רגילה בה מרחק המיקוד רב יותר. זו עדשה יקרה יותר מעדשה רגילה והיא ממש לא פילטר אולטרא ויולט.
 

noy levin

New member
במצלמה דיגיטלית

אפשר לצלם מקרו ביתר קלות ללא צורך בעדשת מקרו מיוחדת. אבל יתכן שיש עזרים נוספים. לי יש NIKKOR 85 MM PC MACRO זו עדשה עם פרספקטיב קונטרול. קיבלתי אותה מתנה מהוריי לאחר סיום התואר. זו עדשת מנואל. לא נראה לי שאפשר לייצר אוטופוקוס כזה.
 

shharel

New member
תודה על ההסבר, פשוט ראיתי..

תמונות שצולמו במצלמה כמו שלי (סוני 717), והאוביקטים שעליהם התמקדו עם המקרו יצאו ממש גדולים, (לא משנה כמה אנ י מתקרב לאובייקט, גם ממרחק של 2 ס"מ הוא עדיין קטן יותר מהתמונות שראיתי. הם אומרים (הצלמים) שהם השתמשו בעדשת מקרו, האם ידוע איזו עדשה מתאימה למצלמה שלי ומה המחיר שלה?
 

shharel

New member
אולי אני לא מתכוון לעדשת מקרו

אלא לעדשת קוזאפ , מה ההבדל בינהם אני למעשה רוצה לצלם עצמים וחרקים ממש מקרוב, כרגע גם אם המצלמה (סוני 717) נמצאת במצב מקרו ואני נמצא ממש צמוד לאובייקט (מרחק של כ- 2 ס"מ) עדיין האובייקט לא מספיק גדול. תודה מראש על העזרה
 

ביקו

New member
היי shharel ,

יש לי את ה707 והיא מצויינת במאקרו. יש לי גם סט עדשות קלוז אפ (3 עדשות קטנות- בעובי פילטר UV) ואני לא חש צורך להשתמש בהן. בכל מקרה מחירו של סט 150 ש"ח+- מה שיותר חשוב זה עדשה רחבת זווית. בהצלחה
 

shharel

New member
תודה ביקו,

באיזו עדשה רחבת זווית אתה משתמש. בהקשר לקלוז אפ, אני ראיתי תמונות שממש, אבל ממש מתקרבים לאובייקט (נניח נמלה), כך שהיא נראת ממש ענקית !!!. לא משנה כמה ניסתי לצלם מצב מקרו , עדיין האובייקט יצא קטן (הכל יחסי )
 
יש טלקונברטר למאקרו יש סט פילטרים

הניתן להלבשה על העדשה מקדימה, כל אחד מהם הוא כמו זכוכית מגדלת,והם באים בגדלים שונים.אפשר להשתמש גם עם כולם יחד.אם איכותיים גם התמונה תיראה כך.
 

noy levin

New member
טוב, הסבר מלא.

הסבר לגבי מצלמת רפלקס. אם אתה באמת מעוניין לצלם מקרו, אל תשתמש בפילטרים להגדלה ולא במהפך עצמית כי האיכות יורדת פלאים וזה בדוק. ראשית, אתה זקוק לעדשת מקרו שתיתן לך הגדלה 1:1 העדשות האלה מלוטשות במיוחד עבור צילום מקרוב. לגבי הגדלה של העצם יותר מאשר הוא במציאות תצטרך או מפוח או טבעות הארכה. אפשר כך להגדיל עד פי 10 לפחות. בדקתי עם סרגל. זה בדוק וחתום. למיקוד יש השפעה אדירה על אורך שדה הראיה. אני לא יודע איך זה באוטופוקוס כי לי אין, אבל כשאתה ממקד לאינסוף או נאמר למטר אחד, אתה מיד רואה הבדלים. בצילום מקרוב יש בעיות בתאורה. הכוונה לא בחשיפה. לזה יש מספיק אור, אלא בכך שאתה חייב פלש טבעת שמורכב על העדשה, בלי זה אתה לא תשיג את העומק ולא את המבנה. למשל, אתה רוצה לצלם חרגול. בלי פלאש הדמות שלו תצא שטוחה. עם פלאש תיווצר דמות תלת מימדית. בהצלחה. זה תחום מדהים ואני באמת מבין בזה בזכות חברתי. יש לה חמש עדשות מקרו שונות. היא מצלמת עם אולימפוס מיכנית.
 
זה לא מתאים למצלמה שלו - אין אפשרות

להחליף לה עדשות כי היא ´דמוית רפלקס´ דיגיטלית, והעדשות האלו איכותיות מאוד,תלוי כמובן של איזה יצרן.כאן זה שונה. הסכנה היא יותר של טלקונברטר לא איכותי המעוות הרבה יותר מהעדשות הללו.
 

noy levin

New member
אמרתי מראש - רפלקס

הפיתרון - לקנות מצלמת רפלקס. אם אני לא טועה, מקרו זה אחד היתרונות הגדולים של רפלקס כי יש המון ציוד נילווה.
 

shharel

New member
יש לי גם מצלמת רפלקס

canon 50e, אבל כרגע אני די אוהב לצלם ם המצלמה הדיגיטלית. אני מבין שהפיתרון לצילומים כאלו בדיגיטלית זה בעזת עדשות קלוז אפ, האם ישנם עדשות קלוז אף מומלצות לשימוש במצלמה שלי? (סוני 717), ומה מחירם?
 
מה הקוטר של העדשה?58 ?המחיר חדש

לסט שלישיה הוא כמו שרשמו לך למעלה. רק תדאג לשים ישירות על העדשה ,ולהסיר את הפילטר המגן שעליה בדרך כלל. לי יש סט יפני ,עלום שם, התמונות איכותיות מאוד:זה שונה בדיגיטלי,וכשהעדשה הראשית איכותית,ירידה מזערית באיכות לא מורגשת (אולי בפוסטר ענק
),כי ההגדלה המרשימה הברורה גונבת את ההצגה. לגבי טלקונברטרים:אל תתקרב אליהם:עולים כפול ומקלקלים באותה המידה. פרט לאלו של אולימפוס המקוריים.
 
ופה היתרון של דיגיטלי../images/Emo9.gif:לא צריך כל

כך הרבה ציוד להשגת אותן התוצאות, אלא ממש ציוד מזערי ומינימלי
ד"א: ברפלקס שלי יש לי רק עדשת מקרו מקורית וטבעות קירוב ולא פילטרים מקרבים . אז אלו שני עולמות שונים לגמרי ! צריך להכיר כדי ליהנות מהאיכויות השונות.
 

חי בר

New member
עדשת מאקרו

הינה עדשה שמאפשרת לך לצלם עם הגדלה של 1:1 כלומר הגודל של האוביקט ("החיפושית על הפרח") במציאות יוצא אותו דבר גם בתמונה. עדשות יעודיות שנועדו לצרכים אלו יחסית יקרות. מאחר והשאלה היא על עדשת מאקרו למצלמה דיגיטלית נדלג על שלב הטבעות הארכה למיניהן ונעבור לת´כלס: עדשות הזום למינהן, כולל העדשות במצלמות דיגיטליות, מתהדרות לרוב במילה "מאקרו", יש גם אייקון נחמד של פרח או משהו בסגנון. עדשות אלו לא מאקרו אמיתיות כי הן לא מצלמות בהגדלה ביחס של 1:1 אלא משהו יותר כמו 1:1.4, 1:2 וגרוע מזה. למעשה הן רק מאפשרות למקד ממרחק קרוב יחסית ככה שאפשר לצלם משהו קטן ממרחק קטן יחסית (לרוב איזה 30 או 40 ס"מ). אם ה-"מאקרו" בעדשה שלך (בהנחה שיש לך את האייקון של הפרח כי אני לא מכיר את המצלמה שלך) לא מספיק אז יש אפשרות להוסיף עדשות CLOSE UP, שנקראות גם "פילטרים מקרבים". בעזרת אלו ניתן לצלם עוד יותר מקרוב, על חשבון דברים אחרים (אין ארוחות חינם): איכות, עומק שדה קצר מאוד מאוד, אולי גם ירידה באיכות המיקוד האוטופוקוס (יכול להיות שצריך למקד ידנית). אם לעדשה שלך אין שום הברגה שאפשר לחבר אליה פילטרים כאלו אז לא נתייאש: יש סיכוי למצוא מתאם מיוחד שמתלבש מבחוץ על העדשה שלך ועליו ניתן להבריג מה שרוצים החל מפילר UV ועד לעדשות מקרבות.
 

adi9700

New member
הסבר ל1:1

1:1 אומר שבקלוז אפ מקסימלי הגודל של האובייקט יהיה על הפילם ביחס אחד לאחד,לא על התמונה כי את התמונה אפשר להדפיס בגדלים שונים, ישנם בשוק גם עדשות מקרו 1:2
 
למעלה