שאלה בנושא ספרי מדריך ל..

gali baron

New member
שאלה בנושא ספרי מדריך ל..

התחלנו בשגרת טיולים עם הילדים, לא למשחקיות ופארקי שעשועים. טיולי טבע. אנחנו מחפשים מדריכים לצמחיה, לציפורים. אם יש רעיונות למדריכים נוספים, אשמח. תודה רבה וחג שמח!
 

Forum User

New member
ה../images/Emo63.gif../images/Emo63.gif../images/Emo63.gif שלנו

ראשית קבלו
על השיגרה החדשה והמצויינת. אלו המדריכים שילדינו משתמשים בהם על בסיס קבוע:
לטייל בישראל עם פרופסור פצפונטבע - מירי לשם פלאי (יעוץ מקצועי ספי בן-יוסף) - יש בסדרה גם "מגדיר הפרחים", "אל עולם הציפורים", ו"במעמקי הים" שגם הם רלוונטיים.
סדרת מדריכי כיס לחי ולצומח בישראל בהוצאת "טבע ישראלי" - מדריך חיות בר, מדריך ציפורים ומדריך פרחי בר.
מדריך דן חסכן לציפורי ארצנו הותיק (עותק שהיה שלי בילדותי...)
300 פרחי בר בצבעי הקשת - עזריה אלון בהוצאת החלה"ט בספריה האיזורית יש גם את האנציקלופדיה של החי והצומח של ארץ ישראל - לעיון מעמיק. וכמובן - האינטרנט...
 

ע נ נ ת

New member
ושלנו -

ל"מפה" יש כמה מדריכים לא רעים - אנחנו מטיילים לפי "טיולי פרחים" של אבי שמידע והגר לשנר, אבל יש עוד כמה ("52 האתרים היפים" ועוד...). אנחנו הולכים הרבה בעקבות דיווחים בפורום שמירת טבע (וגם פה). אני - בתור מכורה לסחלבים, משתמשת גם במדריך "סחלבי הבר בישראל" של אסף שיפמן - שיש בו גם הסברים יפים על (כמעט) כל סחלב בארץ, וגם מסלולי טיול (שכבר ניסיתי כמה מהם בהצלחה) אגב, לדן חסכן יש גם מדריך יונקים - שניהם אהובים על ילדי, והציורים של פרגוסון נפלאים. (רק שעד היום אני בטוחה שדרור ספרדי אפשר לראות רק משופד על גדרות. אני אזהה אותו לפי החנקן ליד. אם אפגוש אחד חי - אני בטוח לא אזהה...
) ובתור מגדיר צמחים - יצא לא מזמן בהוצאת מפה "לקסיקון מפה לצמחי ישראל" של שמידע, אבל הוא גדול ויקר. בתור התחלה, אפשר להסתכל על "מדריך פרחי הבר" של אבי שמידע ודוד דרום בהוצאת כתר - לא גדול, לא ממצה, אבל נותן בסיס התחלתי לא רע, ונוח לטייל איתו.
 
למעלה