שאלה בנושא נסיגת מעיים בגור צעיר

kohi2

New member
שאלה בנושא נסיגת מעיים בגור צעיר

בוקר טוב! אנחנו משמשים כבית אומן לסטאר וסקאי, גורי לברדור מעורבים כבני 5 שבועות שננטשו. מתחילת השהות שלו אצלנו, סטאר, הגור הזכר, היה היותר בעייתי מביניהם, הרבה לבכות, אכל בתאבון והתעלם מהאוכל לסירוגין, תחילה שלשל אך התופעה פחתה אחרי יומיים של עוף מכובס עם אורז. נותר רזה לעומת אחותו שהלכה והתעגלה. אתמול הבחנתי בבליטה אדומה ומוזרה מפי הטבעת, ובבחינה יותר מקרוב זה היה נראה כאילו חתיכת מעי בולטת החוצה. כמובן הלכנו לוט. אחרי בדיקה כללית עשתה פעולה כדי להחזיר את המעי למקום (שצלחה לזמן קצר בלבד, כשחזרנו הביתה ועשה צרכים זה יצא בחזרה). הוא קיבל זריקה להוריד את הנפיחות במקום, ומוקסיפן בתרחיף פעמיים ביום למנוע זיהום. היא נתנה לי עבורו אוכל רפואי (דווקא של חתולים נדמה לי) כדי להקל על פעולת המעיים. תחילה סברה שיש אפשרות לחסימת מעיים אך עדכנתי אותה שהוא עושה צרכים. בכללי הגור חיוני, משחק, שותה ואוכל בתאבון רב את האוכל שניתן לי עבורו - ומבקש עוד. סוכם שביום א' הוא יחזור לבדיקה ונחליט על המשך טיפול. הוט עדכנה אותי מראש שהטיפול כרוך בהוצאה די נכבדה, מלבד הבדיקות המקדימות (בדיקת דם + צילום), כמעט בוודאות יהיה צורך בניתוח שלא תמיד מצליח ב-100% למנוע את חזרת התופעה בגיל מבוגר יותר. אשמח להערות/הארות וכל מידע אחר שיעזור לי לשקול את ההמשך הטיפול בו. למרות הכל, רואים שהוא ממש ממש רוצה לחיות ולהגיע למשפחה טובה. מצרפת תמונה.
 
צניחת מעי

לפי התיאור שלך, ככל הנראה מדובר בצניחה של המעי הגס החוצה דרך פי הטבעת. אם כן, פעמים רבות יש צורך בניתוח כדי לקבע את המעי במקום ולמנוע את התופעה. יש לי פחות נסיון עם הבעיה בכלבים, אך בגורי חתולים מדובר על בעיה נפוצה למדי הקשורה לשלשולים ולתולעיםץ במקרים רבים פתרון של אלו מונע את החזרתיות של הבעיה. יש להבדיל ממצב דומה הנקרא intususseption ובו המעי משתפל על עצמו (כמו אצבע בכפפה), אז מדובר במצב קשה יותר המאופיין בהקאות ובחסימת מעי - ולכן לא תהיה העברת צואה (למעט קצת שלשול שיכול לעבור). זהו מצב דחוף יותר עם סימני מחלה קשים ומחייב ניתוח מהיר יותר. בהצלחה עם הכלבה.
 
צניחת מעי

לרוב אכן נגרמת מגירוי בלתי פוסק למתן צואה. ופעמים רבות - התשובה בגוף השאלה - צריך לפתור את הגירוי. סיבה מאד נפוצה בגורים לגירוי כזה היא תולעי מעיים. לא ציינת טיפול כזה ברשימת הטיפולים היום ולכן יש לבצע זאת בהקדם. מעבר לכך - יש חשיבות לאורך מקטע המעי הבולט החוצה. אם זה הרבה - זה יכול לגרום נזק לחכות עד יום א כי המעי מתייבש ומתנפח ונפצע וזה לא אידאלי בכלל. דבר נוסף שיכול לעזור עד שפותרים את הבעיה סופית הוא פשוט תפירת פי הטבעת (נקרא תפר Purse string). זה נשמע נורא, אבל עושים את זה לזמן מוגבל והמקום קצת נרגע לפני שפותחים שוב.
 

kohi2

New member
תודה רבה על התשובות המפורטות

היום הוא הולך לבדיקה אצל וט נוסף. קטע המעי הבולט ממש קטן, ומה שעובר משם זה שלשול מימי , כמות לא גדולה בכל פעם, בתדירות די גבוהה (האם יתכן שזה נגרם גם ע"י האוכל, בכוונה להקל על היציאות?). הקאות לא היו. נכון שהוא עדיין לא טופל נ' תולעי מעיים. מקווה מאד שזה הגורם ולא פגיעה במעיים עצמם. שוב תודה!
 
השלשול שאת מתארת

נשמע כמו ממקור של מעי גס. תדירות גבוהה, כמות לא גדולה, לחץ חזק (שהביא לצניחת המעי) כדאי לעשות משטח צואה מיקרוסקופי - לראות אם יש טפילים (ג'יארדיה) או אוכלוסית חיידקים לא נורמלית. בכל מקרה אפשר לשקול טיפול אנטיביוטי
 
למעלה