שאלה בנושא כלבת

שאלה קשה

החוק בנושא הכלבת הוא חוק דרקוני למדי, שלא ממש מאפשר שיקול לדעת למי שאמור לאכוף אותו (רופאים רשותיים ומשרד הבריאות). החוק קובע שעל כל מקרה נשיכה יש לפתוח בהליך של חיה חשודה לכלבת. אין הפרדה בין חתול לכלב. נכון, יש בארץ מספר קטן מאוד של מקרי כלבת (בערך 30 מקרים כל שנה, פירוט ניתן למצוא באתר של השרותים הוטרינריים), אבל הטענה של השירותים הוטרינריים היא שעד יישום חובת חיסון בכלבים ופקודת הכלבת היו בארץ מקרי תמותה באנשים. כיום עדיין יש מקרים כאלו, אך הם נדירים ביותר. בעיקרון, כל יונק שבא במגע עם הסביבה הוא פוטנציאל להעברת הנגיף. הקושי הגדול הוא שבכלבת, אם התפתחו סימני מחלה, כבר לא ניתן לטפל (בשונה ממחלות רבות אחרות), ולכן ההיסטריה של הגופים המטפלים. לגבי גנים - כאשר שואלים וטרינר רשותי, אין לו אפשרות לתת תשובה אחרת, כי אם ילד ישרט (בלי כלבת) ע"י חתול, דבר סביר בהחלט, הוא יהיה בבעיה. אם ילד ידבק בפטריה, גם דבר סביר בהחלט, הוא יהיה אחראי - הרי הוא אישר זאת. ומכאן ניתן להבין את התשובה לשאלה על הילדים שלך - בגן של הילדות שלי היו חתולי חצר, ואני מעודד אותן לגשת, בעדינות המתאימה, לחתולים זרים. לך אני לא יכול "להמליץ" על זה, אלא להניח שאת מספיק אינטיליגנטית להבין את הדברים. שוב, אם אני אגיד לך שאין בעיה והילד יקבל פטריה אני לא צריך להיות אחראי.
 

spiky1

New member
תודה על התגובה

אני מבינה את הרגישות של הנושא ובהחלט אפעיל שיקול דעת ביחס לילדיי. תודה
 
למעלה