שאלה בנוגע ל 4X4

ranzz

New member
שאלה בנוגע ל 4X4

אני לא מבין גדול במכוניות, אבל קיבלתי את הרשיון שלי, ומה שכרגע יש בבית זה Pajero 99 ארוך ידני, ויש בו גם מוט שמעביר את האוטו ל4X4 גבוה, נמוך, ועוד כמה דברים, אין לי ממש מושג מה זה אומר... למישהו יש אתר או הסבר קצר שילמד אותי במה משתמשים ומתי? ברור לי שבנהיגה רגילה אני על 2 רגיל, בנתיים מעולם לא נגעתי במוט הזה.. אבל רציתי לדעת איך אפשר להנות עם האוטו ולהוציא ממנו את המיטב בשטח. תודה!
 

שי ז.

New member
נהיגת שטח היא דבר שונה לגמרי

ממה שלמדת על הכביש. אל תרד לשטח אם אתה לא יודע אפילו מה הידית עושה כי פשוט תצטרך לחכות שעות ארוכות לחילוץ. לידית 3 מצבים (אם נתעלם מהניוטרל שיש בחלק מהג´יפים) 1. 2X4 מצב של הנעה אחורית בלבד במקרה שלך או קידמית בלבד ברכבים מסוימים. 2. 4X4 גבוה מצב מקביל ל 2X4 רק שהכוח מועבר לכל 4 הגלגלים. 3. 4X4 נמוך מיועד למעבר בשטח קשה ובמהירוית נמוכה. פשוט יחסי ההעברה של הגיר משתנים
 

ronmo

New member
הסבר הכי פשוט שיש

2*4 אתה נוסע על כביש 4*4 גבוה - אתה מעביר כאשר אתה רוצה לרדת לשטח, זה מקל על הרכב ומונע ממך להיכנס למצבים קשים שלא תוכל לצאת מהם. 4*4 נמוך - אתה שם במצבים קשים במיוחד, שאתה צריך לעבור מכשול: משמה הרבה כוח, ולעבור לאט, כדי לא להשתמש "בחצי קלאצ´" וכדי שלא יכבה המנוע. כמו כן אין להעביר מ4*4 גבוה ל4*4 נמוך בנסיעה. מקווה שעזרתי בקצת...
 

Rשף

New member
תיקונים

4*4 גבוה לנמוך אפשרי תלוי בסוג הרכב. כתלות בסוג הרכב יש או אין נעילת דיפרנציאל מרכזי, המשמעות בשביל הנהג היא היכולת לנסוע על כביש (דיפרנציאל לא נעול) או בשטח (דיפרנציאל נעול). הוצאה מ 4*4 גם היא תלויה בסוג הרכב, לעיתים דורשת אפילו נסיעה לאחור. מידע נוסף לגבי נהיגת שטח כאן
 

sronis

New member
אני לא מבין

יש לך ג´יפ בבית. אני מתאר לעצמי שאבא שלך קנה אותו מסיבה מסוימת, ואמור לדעת לתפעל את שלל המצבים של הגיר, לא? אז למה שלא תשאל אותו והוא יוכל גם להדגים לך בדיוק מתי ואיך להשתמש בכל מצב? צא איתו לטיול בשטח ותתאמן. רוני
 

zvit

New member
סביר שהוא קנה אותו בשביל הפוזה....

ולא בשביל השביל
ואז סביר שהוא לא ידע
 

ranzz

New member
הוא כלל וכלל לא קנה אותו

כפי שאמרתי "מה שיש בבית כרגע זה פאג´רו" וזה אוטו מהחברה של אבא שלי שכרגע חופשי ולא אצל אף לקוח...
 

sronis

New member
אם ככה, עדיף שלא תנסה לעשות משהו

שאתה לא בטוח בו במאת האחוזים... שלא תהרוס משהו... רוני
 

הלוחץ

New member
יש לך ארבעה מצבים

2*4 זה המצב הרגיל. 4*4 H זה מצב שכל הרבעת הגלגלים ממונעים. 4*4 HLC זה מצב שארבעת הגלגלים ממונעים + נעילת דיפרנציאל מרכזי במצב H ניוטרל 4*4 LLC זה מצב שארבעת הגלגלים ממונעים + נעילת דיפרנציאל מרכזי במצב L עכשיו שים לב שמול הידית הילוכים יש כפתור קטן שרשום עליו אם אני לא טועה lock ועוד איזה משהו לא זוכר בדיוק. עכשיו ברגע שאתה נועל את הדיפרנציאל אז זה נועל את הדיפרנציאל המרכזי של האוטו. וברגע שאתה לוחץ על הכפתור הזה נשמע מעין גירגור למשך 2 שניות ואז גם הדיפרנציאל האחורי נעול. חשוב לציין כי לחיצה על כפתור זה בתאי שהדיפרנציאל המרכזי נעול. לחיצה ללא נעילה של הדיפרנציאל המרכזי לא תעשה כלום.
 

YNV

New member
פאג´רו

בפאג´רו קיימת מערכת סופר סלקט, שהיא פשוטה מאוד להפעלה. המערכת מעבירה ממצב 2X4 ל-4X4 על סוגיו. ניתן להעביר למצב 4X4H (אני לא אחזור מה הוא אומר, זה כתוב בהודעות האחרות) תוך כדי נסיעה עד למהירות 80 קמ"ש (או שמא זה 60 קמ"ש? בוא נגיד 60 כדי למנוע טעויות מביכות). אם תיסע על חול, טוב יהיה אם תנעל דיפרנציאל מרכזי - על מנת להעביר את מרבית הכוח אל זוג הגלגלים האוחז טוב יותר. בפאג´רו ניתן לעשות זאת ע"י ידית ההעברה כך שעל המסך שבלוח השעונים תראה כי נוריות ה4X4 דולקות וכן הנורית הירוקה המרכזית באיור של הרכב. על מנת להעביר למצב של דיפרנציאל מרכזי נעול, על הרכב להיות בעמידה מלאה. במידה ואתה נכנס לשטח קשה במיוחד (ואם זו הפעם הראשונה שלך על הרכב - אל תכנס לשטח קשה במיוחד!!) הכולל בולדרים ומעברים טכניים וכאשר לא לכל ארבעת הגלגלים יש אחיזה, קיימת אפשרות לנעול דיפרנציאל אחורי. הדבר מבטיח כי מספיק גלגל (אחורי) אחד אוחז בכדי שהאוטו ימשיך לנוע. בכדי לנעול אותו קיים כפתור משמאל להגה. כמו מקודם - גם עתה הרכב חייב לעמוד. חשוב מאוד - לא לבצע פניות כלשהן עם דיפרנציאל אחורי נעול (בטח ובטח לא לנסוע על הכביש ככה!!!!). במערכת הסופר סלקט אין כמעט בעיות במעבר בין מצבים LOW ו-HIGH. ז"א שלא צריך לשלב לרוורס על מנת שהרכב יצא או יכנס למצב (בכל אופן על פי הנסיון שלי היה עם המערכת). בכל אופן, אם אתה ממש חדש בעניין, ובעיקר אם זה אוטו שאמור לחזור שלם בסופו של דבר, צא לך לשביל הקרוב למקום מגורייך, בלי 4X4, ובלי כל ה"שטויות" האלה. תטפס איזו גבעה, תצלח איזו שלולית - יהיה כיף. לאט לאט תתקדם.
 

ranzz

New member
../images/Emo51.gif לכולם

יש רק שלושה שבועות עד שיגמר המלווה, עד אז אין לי כוונה לנסוע לשטח עם אבא
אז כשהוא יגמר או שאני אקח שיעור או שניים בנהיגת שטח, או שפשוט אמצא חבר שישב איתי באוטו שעה שעתיים של נהיגה וילמד אותי.
 
למעלה