שאלה בנוגע לעבודה

  • פותח הנושא Dulyi
  • פורסם בתאריך

Dulyi

New member
שאלה בנוגע לעבודה

שלום לכולם, אשמח לשמוע עצות בנוגע להתלבטות שעלתה לי לאחרונה: אני סטודנטית (בישראל) מסיימת שנה 2 וחשבתי לטוס לאנגליה בקיץ לחודשיים לטייל, אבל כיון שהעלות מאוד מאוד גבוה חשבתי לעבוד באיזשהו מקום על מנת לממן את הטיול (לעבוד באמצ"ש ולטייל בסופ"ש או להפך). אשמח לשמוע על רעיונות חוקיים לעבודה באנגליה וגם אם אתם מכירים אופציה של נני במשרה חלקית או מקום שאוכל ללמד בו עברית או משהו כזה... אם יש למישהו רעיונות דומים לגבי מדינות אחרות במערב אירופה אני פתוחה להצעות
תודה מראש לכולם.
 
את הדבר החשוב ביותר לא הזכרת

והוא האם יש לך אישור עבודה או אזרחות של אחת המדינות החברות באיחוד. במידה וכן, את יכולה לעבוד בכל מיני דברים שיאפשרו לך קצת הכנסה: מלצרות היא תמיד אופציה טובה למי שרוצה לעבוד ולשלב זמן פנוי. במידה ולא, כלומר שאין לך אישור עבודה, את לא ממש יכולה לעבוד באופן חוקי. יש כאלו שמחליטים לעבוד בכל זאת, אני חושבת שדרוש אופי מאוד מסויים בשביל הבחירה הזו, שלא נרתע מהסיכון לתפיסה וגירוש. באופן אישי אני מכירה מספר אנשים שגורשו מאנגליה, חותמת שחורה בדרכון והכל, ועד היום, כמה שנים אחר כך, לא יודעים אם יכניסו אותם לשם שוב.
 

berlinale

New member
יש דבר כזה אשרה לנאני

לפחות בגרמניה ובבריטניה אני בטוחה שיש כי יש לי חברות (ללא אזרחות "אירופית) שהיו או-פריות במדינות אלו. נדמה לי שפעם מישהו אמר שלפחות בבריטניה, האו-פריות ללא אשרת עבודה יכולות לבוא רק ממדינות מסוימות. בכל מקרה, שני דברים: א. תחפשי אכן באינטרנט עם מונחים כמו Jewish Au Pair או Hebrew Speaker לגבי המדינות שמעניינות אותך, אולי תכתבי גם לקהילות. ב. תהיי מוכנה לזה שאם תפלי על המשפחה הלא נכונה, זה שעבוד. אין הגדרה בשום מקום מה או-פר אמורה ולא אמורה לעשות, הכול תלוי בחוזה בינך לבין המשפחה. ושתי החברות שלי עבדו קשה. אחת הייתה עם ילדה שצריכה חינוך מיוחד (ולא אמרו לה את זה, לא נורא - הבחורה ג'דה וגם מתעניינת בחינוך, אז זה היה לה רק אתגר, אבל עדיין לא בסדר שלא אמרו את זה מראש), ולשנייה התייחסו כמו שהישראלים מתייחסים לעובדים הזרים שלהם.
 
אם כי

בדרך כלל (לא תמיד, רק בדרך כלל) אופריות מבוקשות לתקופות ארוכות יותר מחודשיים. מצד שני, אולי בגלל שמדובר בתקופת הקיץ יש סיכוי למשהו קצר יותר. בכל אופן, למי שמעוניינת גם לטייל ממש לא הייתי ממליצה על עבודה כזו, כי היא בדרך כלל דורשת המון שעות, ומקבלים יום אחד חופשי בשבוע. בכל יתר הזמן תקועים בלטפל בילדים, שזה אולי סביר כעבודה, אבל לא ממש הדרך המיטבית להינות מטיול בחו"ל. אם כבר חופשה בין סמסטרים, שרוצים קצת להינות בה, זו נראית לי דרך ממש לא מלהיבה, ללכת לטפל בילדים זרים של מישהו, רק כי הוא גר בחו"ל. באותה מידה כבר הייתי ממליצה פשוט ללכת לעשות קצת בייביסיטר בארץ ולחסוך עוד קצת כסף, ואז פשוט לטייל כמו בן אדם נורמלי.
 
למעלה