שאלה במכניקה
היא דיי פשוטה האמת, פשוט זאת הפעם הראשונה שנתקלתי בשאלה כזו עם קפיץ ואני רוצה לודא שאני מבין נכון. אני רק שמישהו יסביר לי לאיזה כיוון פועל הכח האלסטי. כי איך שאני רואה את זה הוא מושך את גוף B למעלה אז על פי ההיגיון הוא פועל בכיוון החיובי של ציר Y. אבל חבר שלי אמר לי שבגלל שהקפיץ "חסר מסה" (עוד לא הבנתי בדיוק איך זה מתקשר) אני צריך להתייחס אליו כחלק מהחוט ובעצם הכח האלסטי שווה למתיחות בחוט, ואני חושב שבכלל T+F=mg (כאשר F מייצג את הכח האלסטי). בנוסף, בסעיף ד' מבקשים למצוא את התארכות הקפיץ, אבל מתואר לי שהתארכות הקפיץ קבועה. הכוונה היא שברגע התחלת התנועה הקפיץ מתארך ואז ההתארכות שלו נשמרת קבועה? אני גם אשמח לקבל הסבר לסעיף ז', כי זה נראה שאפשר להסביר אותו גם בצורה חישובים וגם במילים, אפשרי להסביר את זה במילים בצורה תיאורטית? תודה רבה
היא דיי פשוטה האמת, פשוט זאת הפעם הראשונה שנתקלתי בשאלה כזו עם קפיץ ואני רוצה לודא שאני מבין נכון. אני רק שמישהו יסביר לי לאיזה כיוון פועל הכח האלסטי. כי איך שאני רואה את זה הוא מושך את גוף B למעלה אז על פי ההיגיון הוא פועל בכיוון החיובי של ציר Y. אבל חבר שלי אמר לי שבגלל שהקפיץ "חסר מסה" (עוד לא הבנתי בדיוק איך זה מתקשר) אני צריך להתייחס אליו כחלק מהחוט ובעצם הכח האלסטי שווה למתיחות בחוט, ואני חושב שבכלל T+F=mg (כאשר F מייצג את הכח האלסטי). בנוסף, בסעיף ד' מבקשים למצוא את התארכות הקפיץ, אבל מתואר לי שהתארכות הקפיץ קבועה. הכוונה היא שברגע התחלת התנועה הקפיץ מתארך ואז ההתארכות שלו נשמרת קבועה? אני גם אשמח לקבל הסבר לסעיף ז', כי זה נראה שאפשר להסביר אותו גם בצורה חישובים וגם במילים, אפשרי להסביר את זה במילים בצורה תיאורטית? תודה רבה