שאלה במכניקה

Obisidian

New member
שאלה במכניקה

אהלן. אפשר בבקשה את הנוסחא שמקשרת בין מהירות ל- RPM? אם נגיד יש לי גלגל שהתדירות שלו היא 50RPM. איך אני יכול לחשב את המהירות של הגלגל הזה?
 
אם אתה מדבר על המהירות הסיבובית של הגלגל

בראדיאנים לשנייה אז יש צורך להכפיל את הRPM בפעמיים "פאי" ולחלק ב60.
 
אהה

אם אתה מדבר על מהירות קווית כלומר במטר\שניה אז אתה מכפיל את המהירות הסיבובית (ראדיאן לניה) ברדיוס ואז אתה מקבל את המהירות הקווית המשיקית לגלגל
 

Obisidian

New member
תודה

עכשיו גם אני נזכרתי בנוסחא הזאת משיעורי פיסיקה בי"א
 
למעלה