שאלה במכניקה

Reut E

New member
שאלה במכניקה

במעגל אנכי סובבת מסה m, היא קשורה לחוט שמחובר למרכז המעגל, אורך החוט הוא L (L הוא R) השאלה: מה המהירות המינימלית שלה בנק' B? הציור אני ממש לא מבינה איך למצוא את המהירות המינמלית. אפשר הסבר? ואין צורך בפיתרון מלא לשאלה, אני רק צריכה הדרכה לגבי תחילת הפיתרון, איך מוצאים את המהירות המינימלית, לא הבנתי גם מה הכוונה מהירות מינימלית תודה רבה!
 

yoni162

New member
כיוון

בכל נקודה במסלול המעגלי שמבצעת המסה פועלים עליה כוחות, mg ומתיחות החוט. ע"מ שהמסה תשלים סיבוב (ובעקבות זאת, עקב שימור אנרגיה, עוד אינסוף סיבובים), היא צריכה להגיע אל הנקודה B כשהמתיחות בחוט גדולה מ-0. אם תסתכלי על הכוחות שפועלים על המסה בנקודה B, תמצאי ביטוי למתיחות T, שיכלול בוודאי את המהירות V.. המושג "מהירות מינימלית" או "מהירות קריטית" מתאר את המהירות שאם המסה תגיע לנקודה B במהירות הנמוכה ממהירות זו, היא לא תמשיך במסלול המעגלי אלא תיפול, והחוט יתרופף.
 
למעלה