שאלה במאיה 2011

שאלה במאיה 2011

כבר כמה שנים שלא נאלצתי למדל במאיה, והייתי איש מאושר. נפלה עלי עבודה שבמסגרתה מכל מני סיבות שונות ומשונות אני נאלץ למדל ב- sub-d. וכאן נתקלתי בבעיה די משונה: אם אני עושה combine לשני אוביקטים (ושוב מאילוצים כאלה ואחרים אני נאלץ לעשות הרבה combine) ואז הופך את הפולי ל sub-d נעלמת לי טקסטורת הלמברט. עכשיו מילא היתה נעלמת, אני לא מצליח ליישם שום טקסטורה מההיפרשייד על האוביקט. גם ההיפרגרף נראה די משונה עם יותר מדי חצים ליותר מדי כיוונים. גיליתי שכל זה לא קורה עם אחרי ה combine אני מוחק את ההיסטוריה ורק אז ממיר. אני אשמח להסבר למה, ואם מישהו מכיר דרך שתחסוך לי את עניין מחיקת ההיסטוריה, היות וזה מסבך לי את הפרויקט בעוד כמה רמות. בגרסאות קודמות של מאיה זה לא קורה. אבל אני זקוק לכלי הריג של 2011. תודה לעונים.
 

d r e a m i e

New member
אין לי מאיה מותקנת בבית כרגע..

וגם לא בעבודה :p אבל זכור לי עוד מימי דיפסי שעבודה עם sub-d's היתה גורמת לפעמים לשיידר הבסיסי להתנתק. זה היה קורה קודם כל כשהמודל היה נכנס כרפרנס ולפעמים קרה עם פעולות אחרות. הפתרון לזה יחסית פשוט, צריך להסתכל בהייפרגרף ולהשוות בקישורים של ה outsurface shape בין לפני הפעולה לאחרי ואז לחבר ידנית את מה שהתנתק. אחרי שמצאת מה שהתנתק אפשר להעביר את הפעולה לסקריפט ולהפעיל את זה כשזה קורה. אם לא מצאת את הבעיה אז תשים לכידת מסך של הייפרגרף לפני ואחרי הפעולה.
 
את בעיית הניתוק אני מכיר. גם אחרי שאני מיישם

את הטקסטורה מחדש בהיפרשיידרר הוא מסרב להראות אותה אפילו ברמת הרנדר. יותר מזה הוא יותר קישורים מוזרים נורא בהיפרגרף. אני מחכה כרגע לתשובה מאטודסק. אם יהיה לי זמן אני אעלה את ההיפרגרף. אם אני מיישם את השיידר של הלמברט לבד בלי טקסטורה הוא מקבל אותו. ברגע שאני מוסיף טקסטורה הכל נעלם גם מהרילטיים וגם מכל מנועי הרנדר (אפילו turtle u ו- beast מסרבים לקבל את הטקסטורה). אני מקווה שהתשובה תגיע מהר
 

Higgs boson

New member
סתם ניחוש,כנראה מופרך:

יכול להיות שיצרת את ה-Texture Node בתוך Render Layer כלשהו ואתה מנסה לרנדר בלייר אחר? לפעמים יש נודים שיש להם בעיות עם הדברים האלה.
 

Higgs boson

New member
או שאת ההמרה לסאבדיויז'ן ביצעת בלייר שונה מזה

שאתה מנסה מרנדר? (ואז בעצם האובייקט המומר מקושר רק ל-Render Layer שבו הוא נוצר)
 
טוב אחרי תכתובת עם אטודסק, hotfix3 מטפל בבעיה

אבל למי שיש את הבעיה הספציפית הזאת התיקון יוצר בעיות אחרות ב RT. ובשביל לתקן אותם צריך לחכות ל hotfix הבא.
 
למעלה