שאלה בכמותיות

zarkawi

New member
שאלה בכמותיות

יש שיטה שאפשר לפתור מטריצה באמצעות קופקטורים, תוך שימוש בהכפלות וחיבור/חיסור של טורים ושורות על מנת לאפס שורות. פתרתי כמה פעמים ככה, ותמיד יוצא שהתשובה היא הכפלה של הקופקטור בתשובה המקורית. מישהו יכול להסביר למה זה קורה ? הרי הכפלה וחיבור/חיסור בתוך המטריצה לא אמורות לשנות את הערך. ועוד דבר, יש פתרונות למבחנים באגודה ?
 

tiger2131

New member
לגבי הדבר השני

עדיין לא הגעתי לקופקטורים.. יש לך פתרונות של 3 מבחנים שהוא פתר באגודה אתה מוזמן לראות ? לאיזה עוד מבחנים אתה מתכוון ?
 

sludger

New member
זרקאווי מה הבעיה אחי ?

תנקוב תאריך שהוא רשם את זה, אולי אני אוכל לעזור ... השאלה שלך קצת כללית .. איפה יש דוגמא לכך... לגבי הפתרונות של המבחנים באגודה תסמוך על כל האנשים שיפרסמו בפורום וישוו...
 

rvr2

New member
כמותיות

תרגיל 31 סעיף ב בחוברת תרגילים לא הבנתי איזה שני טורים הוא חיבר כך שיצא לו ששני הטורים זהים ואז הדטרמיננטה שווה ל0 תודה לעונים
 

nirosm

New member
לחברה שהתחילו ללמוד לאלטמן יש מצב שאפשר לצלם

המחברת שלו מהשנה
 

zarkawi

New member
עדיף לחשב בדרך הפשוטה

באופן כללי וגם לגבי התשובה : במטריצות של סדר של 3X3 עדיף להשתמש בשיטה שמעתיקים את שתי שורות השמאל של המטריצה לצד ימין של המטריצה ועושים את החישוב של סך שלושת האלכסונים פחות סך שלושת האלכסונים השניים. זה הכי פשוט וישר יוצר לך תשובה 0. כשמדובר בסדר גבוה יותר, שם כבר כדאי להשתמש בנוסחת הקופקטורים, אלא שזה יכול לקחת הרבה זמן, ובגלל זה עדיף לעשות כל מיני מניפולציות על המטריצה כדי להביא שורה או טור שיכילו כמה שיותר אפסים.
 

rvr2

New member
תרגיל 31 סעיף ב

אין מטריצה הפוכה כי הדטרמיננטה שווה 0 נכון?
 

zarkawi

New member
תשובה

זה כלל בנוגע למטריצות האלה - אם זה סקיו-סימטרי ומסדר אי-זוגי אז הדטרמיננטה שווה 0 ולכן אין היפוך. ראה שאלה 29
 

rvr2

New member
אם נכפול שורה i בקופקטו של i יהיה שווה ל1 למה

לכאורה אם נעשה זאת לא נקבל את ערך הדטרמיננטה? ובנוסף שגם אם נכפול שורה i בשורה i נקבל 1 איך עושים? תודה מראש
 
למעלה