שאלה בחשמל

SoundsOfSilence

New member
שאלה בחשמל

מצורפת שאלה מתרגיל בית עם התשובה הסופית כפי שניתנה ע"י המתרגל. ניסיתי לפתור אבל לא הצלחתי להגיע לאותה תשובה. מישהו יודע איך הוא הגיע לזה?
 

SoundsOfSilence

New member
לא שאני יודעת

אין לי מושג מה זה סימטריה רדיאלית. עשיתי אינטגרל על dV*Q / 2πr^3+1
 

TotalCommnader

New member
סימטריה רדיאלית זה שהפונקציה תלויה ברדיוס בלב

ד. dV=4PI r^2dr במקרה זה (זה מייצג קליפות רדיאליות בעובי dr כי שטח קליפה הוא 4PI r^2) את חייבת להגדיר קשר בין אלמנט הנפח למשתנה הפונקציה. אחרת ממש לא ברור לי איך עשית אינטגרל עם dV אלא אם התייחס להכל כקבוע ועשית אינטגרל ע"פ המשתנה V שזה לא נכון כי המשתנה הוא r
 

SoundsOfSilence

New member
....

בעיקרון עשיתי לפי ההסבר שקיבלנו בתירגול - כפלתי את אלמנט הנפח dV בצפיפות המטען. המתרגל חילק לנו איזה דף עם שרטוט והסברים ובסופו של דבר נוסחה לאלמנט הנפח בקואורדינטות כדוריות: dV=r^2 sin θ dr dθ dα r עובר אנכית לאורך הכדור כך ש-θ מייצג את הזווית בין מישור XY ל-r ובכל מישור הוא מקיף את הכדור כך ש-α הזווית בין מישור XZ ל-r.
 

TotalCommnader

New member
נכון, אבל מכיוון שמדובר בכדור אז גם קליפות בע

ובי דיפרנציאלי הן אלמנט נפח - נפחן שואף לאפס - ובזכות הסימטריה אין צורך לסכום על תטה ופי. אם תעשי את זה תגיעי לאותה תוצאה אבל בדרך ארוכה יותר. למעשה אם תסכמי קודם על פי תטה ופי תקבלי קליפות כדוריות...
 
למעלה