שאלה בבקשה...

GalHarold

New member
שאלה בבקשה...

סליחה שאני ישר מתפרצת בשאלה, אבל לתלמידים שלי יש מבחן שיבוץ בלשון עוד מעט, ומאחר ולא נגעתי בחומר הזה 3 שנים, מאז י', מאוד אשמח אם מישהו יוכל לענות לי על סוגייה קטנטנה ופצפונת. במשפט: "שרון לא מאמין לאף אחד" מה התפקיד התחבירי של "לא", והאם זה אותו תפקיד כמו ב "לא ניתן לעצור אותם"? תודה מראש!!!
 

Yuvalenko

New member
או שלום גל! מה שלומך.. ../images/Emo13.gif

אותו תפקיד תחבירי ללא ספק. לדעתי מנתחים אותו ביחד עם הנשוא, כחלק מהנשוא. בספק אם יש לו הגדרה נפרדת. מצד שני, המשפט השני הוא שימני, ולכן "לא" יכול לשמש כאוגד.
 

uriozmor

New member
לא?

נהוג לצרף את "לא" לעמדה התחבירית שאליה הוא מתייחס ולא לנתח אותו בנפרד. בכל מקרה אין כאן אוגד. מבחינה תחבירית טהורה אין ל"לא" חשיבות גדולה. הוא לא משנה מטבעו את ההיערכות התחבירית של המשפט, אלא את משמעותו.
 

GalHarold

New member
חחח... היי יובל, מה קורה? ../images/Emo13.gif

משפט שמני לא נראה לי... אבל בקשר לנשוא, זה לא נחשב כנשוא מורחב או משהו? סתם כחלק בלתי נפרד מהנשוא עצמו? כאילו, מצאתי את עצמי אובדת עיצות... אוגד בשום אופן לא נראה לי, וזה לא עונה על ההגדרות של נשוא מורחב. הגעתי למסקנה שאו שזה סתם נשוא ופשוט "לא" שולל את המשפט, או, הדבר היחיד הנוסף והגיוני שהצלחתי לחשוב עליו, ש"לא" זה תיאור אופן... כלומר: איך מאמין? לא מאמין! |מבולבלת ומתוסכלת ומגיעה למסקנה שאף פעם לא למדה כשהייתה תלמידה|
 
לא מנתחים את הלא.

ניתן להוסיף אותו כחלק מהנשוא, אבל אין לו תפקיד תחבירי.
 
למעלה