שאלה - אני כרגע בחופשת לידה לאחר לידת

dimylka

New member
אוקיי אני נותנת פרטים

לפני היציאה לשמירת הריון עבדתי שנה מלאה, אחר כך הייתי בשמירה חצי שנה עד הלידה ואז חופשת לידה חמישה וחצי חודשים עקב שלישיה, הייתי אמורה לחזור ב1/04 והיום היא הודיעה לי טלפונית ואמרה שתכין מכתב פיטורין למה אני זכאית בדיוק. המון תודות
 
חל איסור פיטורין

של עובדת בתקופת חופשת הלידה וכן במשך חודשיים מיום ששבה מחופשת הלידה, רק בתום החודשיים אפשר לפטר בהודעה מוקדמת של 30 יום. עליך להסביר זאת למעבידתך. אם למרות ההסבר לא תחזור בה מהפיטורין, תוכלי לפנות לממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת, בסמכותה לבטל את הפיטורין ואף להורות למעבידה לשלם לך שכר על התקופה שהיית מפוטרת, למרות שלא עבדת.
 

dimylka

New member
אוקיי תודה אבל השאלה היא

במידה ואני לא רוצה להסביר לה זאת כיוון שגם ככה לא הייתה כוונתי לחזור לשם וזה יצא לטובתי, מה אליי לדרוש עבור כמה זמן היא אמורה לשלם לי? כמה משכורות ומה מעבר למשכורות ? והאם זה שהיא פיטרה אותי בטלפון אומר שהפיטורין נכנסו לתוקף היום? והאם היא יכולה לחזור בה? הבנתי שזה פלילי למי אני פונה על מנת לתבוע אותה? תודה על התשובות אשמח לקבל תשובות מפורטותממש.
 
אי אפשר לא לחזור

וגם לדרוש שכר. יש לך זכות לחזור כפי שפירטתי לעיל, אך אם לא תחזרי לא יגיע לך שכר. יש לפטר בהודעה בכתב בהודעה מוקדמת של 30 יום. כל תביעה בין עובד למעביד שעילתה יחסי העבודה בינהם, תידון בבית הדין לעבודה.
 

dimylka

New member
אבל היא מפטרת אותי ללא

בקשה שהיא צריכה לקבל אישור לא זוכרת מאיפה היא עושה זאת ללא אישור, כמו כן מה אני אמורה לקבל ממנה מבחינת התשלום?
 

שיר ורד

New member
לא כל עבירה על חוק היא פלילית

מבחינת תשלום את זכאית לפחות לתשלומים הבאים: פצויי פיטורים.(כולל בגין תקופת חופשת הלידה). חלף הודעה מראש. דמי הבראה (כולל בגין חופשת הלידה). פדיון חופשה. אם הופרשו עבורך כספים לקרןפנסיה או השתלמות, המשך הפרשות בגין חופשת הלידה כאשר את מעבירה למעסיק את חלקך בהפרשות אלו .
 
למעלה