ר' ישראל תובעת פורצי מחסומים על נזקים כספיים
לאחרונה החלה רכבת ישראל לפעול נגד פורצי מחסומים גם במישור ההליכים האזרחיים, מעבר לטיפול הפלילי של המשטרה. פורצי המחסומים ידרשו לשאת בעלויות התיקון הישירות של זרוע המחסום או החלפתה (450 ש"ח עד 40,000 ש"ח), בנזקים העקיפים שנגרמים עקב עיכוב בתנועת הרכבות ובהוצאות המשפטיות. מי יתן והפגיעה בכיס הנהגים תרסן את נטייתם לפרוץ מחסום רכבת ברגע של פזיזות. נקודה נוספת שמעט נותנים עליה את הדעת: אם מתרחשת תאונת רכב-רכבת עקב חציה לא תקינה של רכב את פסי הרכבת, כמעט תמיד עלות תיקון הקטר והקרונות הם עצומים גם אם הפגיעה היא לכאורה "לא גדולה" לעין בלתי מזויינת (הנזקים לעיתים רבות עולים על מיליון ש"ח). במצב זה נהג הרכב ימצא אחראי לנזק ויאלץ לשאת בו, דרך ביטוח צד ג' שלו. אלא מאי? ביטוח צד ג' לעיתים רבות מוגבל לסכום של מאות אלפי ש"ח בודדות בלבד ("תת ביטוח"), ולפיכך נהג עלול למצוא עצמו חייב מיליונים לאחר תאונה זו למרות שיש לו ביטוח צד ג'. גילוי נאות: המשרד בו אני עובד מייצג את ר"י בתביעות נזיקין אלה.
לאחרונה החלה רכבת ישראל לפעול נגד פורצי מחסומים גם במישור ההליכים האזרחיים, מעבר לטיפול הפלילי של המשטרה. פורצי המחסומים ידרשו לשאת בעלויות התיקון הישירות של זרוע המחסום או החלפתה (450 ש"ח עד 40,000 ש"ח), בנזקים העקיפים שנגרמים עקב עיכוב בתנועת הרכבות ובהוצאות המשפטיות. מי יתן והפגיעה בכיס הנהגים תרסן את נטייתם לפרוץ מחסום רכבת ברגע של פזיזות. נקודה נוספת שמעט נותנים עליה את הדעת: אם מתרחשת תאונת רכב-רכבת עקב חציה לא תקינה של רכב את פסי הרכבת, כמעט תמיד עלות תיקון הקטר והקרונות הם עצומים גם אם הפגיעה היא לכאורה "לא גדולה" לעין בלתי מזויינת (הנזקים לעיתים רבות עולים על מיליון ש"ח). במצב זה נהג הרכב ימצא אחראי לנזק ויאלץ לשאת בו, דרך ביטוח צד ג' שלו. אלא מאי? ביטוח צד ג' לעיתים רבות מוגבל לסכום של מאות אלפי ש"ח בודדות בלבד ("תת ביטוח"), ולפיכך נהג עלול למצוא עצמו חייב מיליונים לאחר תאונה זו למרות שיש לו ביטוח צד ג'. גילוי נאות: המשרד בו אני עובד מייצג את ר"י בתביעות נזיקין אלה.