המפה הימנית כבר הועלתה לפורום מספר פעמיםרשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
במפה השמאלית פרט מעניין (CCyclist, זה בשבילך)רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
שמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.במפה השמאלית פרט מעניין (CCyclist, זה בשבילך)
חיבור בין תחנת האומה (והתחנה הנוספת שתיבנה בירושלים) לתחנת מלחה. זה דבר שדובר עליו רבות בפורום בתור משהו מתבקש.
---
(אגב, ברור לכולנו שרוב המסילות החדשות שבמפה השמאלית לא יוקמו עד 2040, אם בכלל)
ת׳כלס השר הוא לא זה שיאשר את מיקום התחנה אלא ועדות הבנייהשמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
 
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
 
שתי אפשרויותשמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
 
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
 
או ששר התחבורה יתחלף...שתי אפשרויות
או שיהרסו עתיקות בלי חשבון, או שיבנו את התחנה במקום ההגיוני מחוץ לחומות, ואז יקראו לה "ירושלים - הכותל" בשביל להעמיד פנים שיש תחנה בכותל, למרות שהמרחק ממנה לכותל יהיה לא קצר.
גם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממששמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
 
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
 
ממילא נמצאת 10 דקות הליכה ממרכז העירגם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממש
ולא בממילא.
תחנה במרכז העיר תשיק לרכבת הקלה - לקו האדום, לקו הכחול ואולי בעתיד היותר רחוק גם לקו הצהוב שיגיע לכותל. בסופו של דבר, רכבות כבדות מיועדות פחות לתיירים מחו"ל ויותר לאזרחי המדינה בחיי היומיום. מרכז העיר ירושלים הוא מקום הרבה יותר מרכזי בירושלים מאזור ממילא והעירייה. כל עיר גדולה, ובמיוחד עיר בירה, צריכה קו במרכז העיר. ממרכז העיר אפשר להמשיך את הרכבת דרומה לתחנת מלחה בתוואי ממונהר בערך מתחת לרחוב המלך ג'ורג, אזור רחוב עזה, אזור קטמון, והתחברות לתחנת מלחה. תחנה במרכז העיר גם תקל באופן ניכר יותר על העומס הצפוי בתחנת האומה מאשר תחנה תיירותית בממילא.
הנושא נידון בפורום בעבר, ישנן מספר אופציות לחיבור.גם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממש
ולא בממילא.
תחנה במרכז העיר תשיק לרכבת הקלה - לקו האדום, לקו הכחול ואולי בעתיד היותר רחוק גם לקו הצהוב שיגיע לכותל. בסופו של דבר, רכבות כבדות מיועדות פחות לתיירים מחו"ל ויותר לאזרחי המדינה בחיי היומיום. מרכז העיר ירושלים הוא מקום הרבה יותר מרכזי בירושלים מאזור ממילא והעירייה. כל עיר גדולה, ובמיוחד עיר בירה, צריכה קו במרכז העיר. ממרכז העיר אפשר להמשיך את הרכבת דרומה לתחנת מלחה בתוואי ממונהר בערך מתחת לרחוב המלך ג'ורג, אזור רחוב עזה, אזור קטמון, והתחברות לתחנת מלחה. תחנה במרכז העיר גם תקל באופן ניכר יותר על העומס הצפוי בתחנת האומה מאשר תחנה תיירותית בממילא.
"תחנה שניה באזור המלונות" - אילו מלונות? של רחוב דוד המלך?הנושא נידון בפורום בעבר, ישנן מספר אופציות לחיבור.
בגדול יש שתי אופציות שיכולות לחבר את הקו החדש לרצועת הקו הישן:
 
חלופת שער יפו: תחנה בממילא
 
חלופת המלך ג'ורג' : תחנה ברחבת המשביר ותחנה שניה באזור המלונות.
 
בחלופות על הקו הישן (הרעיון הוא מנהרה רדודה לאורך התוואי) ניתן לשלב תחנה בעמק רפאים / בקעה וכן בתלפיות.
 
חלופות חיבור שלא יכנסו למרכז העיר:
 
חלופת ציר הרצוג (תחנה בעמק המצלבה, נקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בהצטלבות צירי הרצוג, יזה וחזז)
 
חלופת ציר בגין (תחנה בין בית הכרם לגבעת רם)
 
 
לדעתי בקונטקסט של שנות התשעים היה הגיוני לדבר על תחנה במלך ג'ורג' ומרכז העיר אך הרק"ל ופיתוח אזור ממילא העבירו מידה רבה של מרכזיות מזרחה לאזור העירייה וממילא. תחנה אחת בממילא יכולה לשרת שלושה מוקדים שונים: מרכז העיר וציר הקו האדום, אזור המלונות וציר המלך דוד (ובעתיד הקו הכחול דרך אותו " קו סגול " שאני מציע שיחבר בין רק"ל דרך חברון העתידי לרק"ל האדום הקיים) וכמובן העיר העתיקה.
 
הנטייה הישראלית לבנות תחנות גרנדיוזיות עם מלא משרדים ו"מנהל" בכל תחנה (אני מכיר תחנות בריטיות לא מאוישות עם בניין כניסה שמספיק בקושי לקופה ואפילו תחנות רכבת עילית בלונדון ללא מבנה כלשהו) והצורך במיזוג עלולה להתבטא בכך שבמקום תחנת ביניים צנועה בת 2 רציפים כפי שבונים בקרוסרייל הלונדונית למשל, ההחלטה הישראלית לתחנה התת קרקעית בתוואי העמוק תהיה לבנות איזו "אומה 2" ואז זו חייבת להיות תחנה אחת שרוקדת על כמה שיותר חתונות - מה שהכי מתאים לממילא.
לתחנה תת קרקעית יציאות שמכסות אזור נרחב ולכן:"תחנה שניה באזור המלונות" - אילו מלונות? של רחוב דוד המלך?
שתי החלופות האחרונות שלא נכנסות למרכז העיר הן לדעתי החמצה.
תחנה באזור ממילא גם תצריך ליצור את "הקו הסגול" שאתה מדבר אליו (למרות שהצבע כבר תפוס בתוכניות לקו השמיני בין הדסה עין כרם לאזור התעשייה תלפיות - סוג של שילוב בין קווים 10 ו-12 של אגד כיום) והיא גם תתרחק למזרח ותצריך מינהור יותר ארוך כדי להגיע למלחה.
ממילא אכן מקום שתופס תאוצה, אבל אתה יכול לומר את זה גם על מדרחוב בן יהודה, מדרחוב יפו, ומדרחוב המלך ג'ורג' העתידי שייבנה עם פתיחת הקו הכחול.
רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
עוד פרט מעניין במפה השמאלית: הכפלת (ריבוע) ת"א-לוד עד 2030?רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
ריבוע המסילות בין ת"א ללוד זה חלק מפרויקט המסילה הרביעיתעוד פרט מעניין במפה השמאלית: הכפלת (ריבוע) ת"א-לוד עד 2030?
מעניין איפה יהיה מקום לזה... מנהרה? חשבתי שהמנהרה שברכבת רוצים מתחת לת"א מתוכננת להיות עד נתב"ג, לא עד לוד. כאן מציגים את ההכפלה הזו כחלק מפרוייקט הכפלת מסילת החוף, שמיועדת לקום לפני המנהרות המדוברות.
אז איך יעשו את זה? כמו שעלה לפני כמה שבועות בדיון בפורום, זה דורש הסטה מאסיבית של נתיבי כביש 1 כדי "לעשות מקום" למסילות נוספות, ובנייה מחדש של הגשרים במחלף גנות...
זה רק אני או שחסרות מלא תחנות?רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
זו מפת רשת עם תחנות חשובות. רק עפולה חסרה באמת.זה רק אני או שחסרות מלא תחנות?
תחנות קיימות:
עכו,
להבים,
קריית גת
תחנות נתניה
אשדוד
רמלה
בינימינה
וכו'...
תחנות בבניה:
כפר מנחם
מזכרת בתיה
לגבי תחנת עפולה ומסילות מנשה וטבריהזו מפת רשת עם תחנות חשובות. רק עפולה חסרה באמת.
יהיה קו חיפה-טבריהלגבי תחנת עפולה ומסילות מנשה וטבריה
שבתשתיות פירסם מצגת שרכבת ישראל הכינו לגבי התוכנית ל-2040.
במפה שם רואים שהקו לטבריה יעבור במסילת מנשה, ויתחבר למסילת העמק ממערב לתחנת מגדל העמק-כפר ברוך. לאחר עצירה בתחנה, הקו יתפצל שוב מהמסילה מערבית מעפולה, ולא יעבור בתחנת עפולה הקיימת. נראה שהוא יעבור ממערב למזרח ויחצה את כביש 60 באזור קיבוץ מזרע (אולי יקימו שם תחנה בשביל העפולאים), ולאחר מכן יפנה לכיוון צפון באזור כפר תבור (עם תחנה שם כנראה), ושוב מזרחה בצומת גולני (עם תחנה גם שם כנראה), עד תחנת טבריה בצומת פוריה.
על כל פנים, לפי המפה - הקו לטבריה לא יעבור בתחנת עפולה, מה שיותיר בעפולה את הקו הקיים היום לבית שאן בלבד, אלא אם כן יהיו קווים שבאים מהמרכז או מירושלים דרך מסילת מנשה, יתחברו למסילת העמק בכפר ברוך ויישארו על המסילה הקיימת לכיוון עפולה או בית שאן.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.