רשמים חיוביים מנעים בסופש קו 712

מיקלוש77

Well-known member
היום יצא לי בפעם הראשונה לנסוע לבילוי משפחתי בתל אביב עם נעים בסופש ממודיעין לתל אביב (קו 712).

גם בהלוך וגם בחזור היו לא מעט נוסעים, קרוב ל 40.

האפשרות לנסוע לבלות מבלי להיות מוכרח לנהוג (ולתרום לבעיית הפקקים והזיהום) ומבלי לחפש חנייה פשוט פנטסטית. התדירות בקו הספציפי הזה עדיין נמוכה ולכן מצריכה תכנון ולא מאפשרת ספונטניות, אבל גם אוטובוס פעם בשעתיים או שעתיים וחצי עדיף מאפס אוטובוסים. אני מקווה שגדילת העיר, הפרסום של הקו וההרגלים של הציבור יגרמו להגדלת התדירות בעתיד הקרוב.

מה שעוד יותר שימח אותי לראות זה שברחבי תל אביב היו עשרות (בלי הגזמה) אוטובוסים בקווים אחרים של נעים בסופש (למשל 705/708/709), זה אומר שהציבור צמא לתחבורה ציבורית בשבת ושטוב שהעיריות (בהעדר מענה מהמדינה) לא משאירות את הצורך הזה בלי מענה.

רק הצעה אחת לשיפור - אנשים רבים חונים את כלי הרכב שלהם במפרצים של תחנות אוטובוס, כנראה שהם יודעים שאין אכיפה בשבת. יהיה נחמד אם עיריית תל אביב תדאג שאף אחד לא יחנה שם גם בשישי שבת, לפחות ברחובות שיש בהם אוטובוסים של נעים בסופש.

לסיכום - ממליץ בחום לכל מי שיש לו את האפשרות להשתמש בשירות הטוב הזה.
 

846

Active member
היום יצא לי בפעם הראשונה לנסוע לבילוי משפחתי בתל אביב עם נעים בסופש ממודיעין לתל אביב (קו 712).

גם בהלוך וגם בחזור היו לא מעט נוסעים, קרוב ל 40.

האפשרות לנסוע לבלות מבלי להיות מוכרח לנהוג (ולתרום לבעיית הפקקים והזיהום) ומבלי לחפש חנייה פשוט פנטסטית. התדירות בקו הספציפי הזה עדיין נמוכה ולכן מצריכה תכנון ולא מאפשרת ספונטניות, אבל גם אוטובוס פעם בשעתיים או שעתיים וחצי עדיף מאפס אוטובוסים. אני מקווה שגדילת העיר, הפרסום של הקו וההרגלים של הציבור יגרמו להגדלת התדירות בעתיד הקרוב.

מה שעוד יותר שימח אותי לראות זה שברחבי תל אביב היו עשרות (בלי הגזמה) אוטובוסים בקווים אחרים של נעים בסופש (למשל 705/708/709), זה אומר שהציבור צמא לתחבורה ציבורית בשבת ושטוב שהעיריות (בהעדר מענה מהמדינה) לא משאירות את הצורך הזה בלי מענה.

רק הצעה אחת לשיפור - אנשים רבים חונים את כלי הרכב שלהם במפרצים של תחנות אוטובוס, כנראה שהם יודעים שאין אכיפה בשבת. יהיה נחמד אם עיריית תל אביב תדאג שאף אחד לא יחנה שם גם בשישי שבת, לפחות ברחובות שיש בהם אוטובוסים של נעים בסופש.

לסיכום - ממליץ בחום לכל מי שיש לו את האפשרות להשתמש בשירות הטוב הזה.
שמח שנהנית, זה שירות יעיל וחשוב
בת"א מותר לחנות בתחנות אוטובוס במהלך השבת.
 
שמח שנהנית, זה שירות יעיל וחשוב
בת"א מותר לחנות בתחנות אוטובוס במהלך השבת.
ראיתי איפשהו שעיריית תל אביב מעדכנת את השלטים של שעות החניה המותרות של התחנות הספציפיות של נעים בסופ"ש כך שיהיה אסור לחנות בהם במהלך השבת ואיפלו ראיתי תוספת של השילוט של נעים בסופ"ש ל"אזור" של שלט ה-505 (לא כחלק מהשלט עצמו אלא מתחתיו). ואני מניח שגם אכיפה תגיע מתישהו, בתחנות מחוץ לתל אביב של הקוויםה אלה אני לא ממש מצפה לזה...
 

olli3

New member
מנהל
ראיתי איפשהו שעיריית תל אביב מעדכנת את השלטים של שעות החניה המותרות של התחנות הספציפיות של נעים בסופ"ש כך שיהיה אסור לחנות בהם במהלך השבת ואיפלו ראיתי תוספת של השילוט של נעים בסופ"ש ל"אזור" של שלט ה-505 (לא כחלק מהשלט עצמו אלא מתחתיו). ואני מניח שגם אכיפה תגיע מתישהו, בתחנות מחוץ לתל אביב של הקוויםה אלה אני לא ממש מצפה לזה...
שעות החניה המותרות בתחנת אוטובוס הינם מכח פקודת התעבורה. חלה חובה על כל רשות מקומית להציב תמרור המתיר חניה בתחום תחנת האוטובוס תוך ציון השעות שנקבעו בחקיקה שבפקודת התעבורה, למעט מספר סייגים (תחנה שיש בה קווי שירות הפעילים בשבת, תחנה בנתיב נסיעה וכו').

שירות ההסעות של העיריות, אינו תחבורה ציבורית כהגדרתה, שכן אין לקווים אלו רישיון קו. ולכן, החניה בתחנות האוטובוס מותרת ביום המנוחה, בין השעות 20:00 בערב יום המנוחה ועד השעה 16:00 ביום המנוחה.
 
שעות החניה המותרות בתחנת אוטובוס הינם מכח פקודת התעבורה. חלה חובה על כל רשות מקומית להציב תמרור המתיר חניה בתחום תחנת האוטובוס תוך ציון השעות שנקבעו בחקיקה שבפקודת התעבורה, למעט מספר סייגים (תחנה שיש בה קווי שירות הפעילים בשבת, תחנה בנתיב נסיעה וכו').

שירות ההסעות של העיריות, אינו תחבורה ציבורית כהגדרתה, שכן אין לקווים אלו רישיון קו. ולכן, החניה בתחנות האוטובוס מותרת ביום המנוחה, בין השעות 20:00 בערב יום המנוח

ה ועד השעה 16:00 ביום א
אז מה שנשאר זה להפוך את התחנות לאנטי מפרץ (תחנה בנתיב) ואז יש איסור חניה כל הזמן...
 

Ccyclist

Well-known member
אז מה שנשאר זה להפוך את התחנות לאנטי מפרץ (תחנה בנתיב) ואז יש איסור חניה כל הזמן...

אנטי מפרץ זה אמצעי שמאד מפריע לאופניים. גם כשאין אוטובוס הרוכב חייב לצאת מהשול אל אמצע הנתיב כשמאחוריו מכוניות. זה מאד הפריע לי כרוכב במקומות שהיו תחנות כאלו בלונדון.

מה שיותר נפוץ בבריטניה בימינו הוא שמסמנים מלבן חנייה של אוטובוסים על הנתיב הקרוב למדרכה, בלי שהיא תוסט ממקומה הטבעי, וכאשר אוטובוס עוצר בתחנה התנועה הכללית צריכה לעקוף אותו אם התנאים מאפשרים זאת. יש גם קווי זיגזג האוסרים חנייה טיפה לפני וטיפה אחרי קופסאת התחנה כדי שהאוטובוס יוכל להכנס אליה. זיגזגים כאלו יש גם משני צידי מעברי חצייה כדי שלא יחנו בצורה שמסתירה את הולכי הרגל. בכביש ראשי מאד עמוס הנתיב הקרוב למדרכה הופך לעיתים לנתיב אוטובוסים (קו הפרדה רציף, אספלט אדום) ומותר לרכבים פרטיים להשתמש בו רק בשעות מוגדרות או למטרת פנייה דרכו במקומות מסומנים וכן לגישה מוגבלת לבניינים שלצד הכביש.

מפרצים די נדירים פה, לא הייתי אומר ב 100% שאינם קיימים, אבל אני לא יכול לחשוב על דוגמאות ספציפיות למפרץ.
 

Ccyclist

Well-known member
היום יצא לי בפעם הראשונה לנסוע לבילוי משפחתי בתל אביב עם נעים בסופש ממודיעין לתל אביב (קו 712).

גם בהלוך וגם בחזור היו לא מעט נוסעים, קרוב ל 40.

האפשרות לנסוע לבלות מבלי להיות מוכרח לנהוג (ולתרום לבעיית הפקקים והזיהום) ומבלי לחפש חנייה פשוט פנטסטית. התדירות בקו הספציפי הזה עדיין נמוכה ולכן מצריכה תכנון ולא מאפשרת ספונטניות, אבל גם אוטובוס פעם בשעתיים או שעתיים וחצי עדיף מאפס אוטובוסים. אני מקווה שגדילת העיר, הפרסום של הקו וההרגלים של הציבור יגרמו להגדלת התדירות בעתיד הקרוב.

מה שעוד יותר שימח אותי לראות זה שברחבי תל אביב היו עשרות (בלי הגזמה) אוטובוסים בקווים אחרים של נעים בסופש (למשל 705/708/709), זה אומר שהציבור צמא לתחבורה ציבורית בשבת ושטוב שהעיריות (בהעדר מענה מהמדינה) לא משאירות את הצורך הזה בלי מענה.

רק הצעה אחת לשיפור - אנשים רבים חונים את כלי הרכב שלהם במפרצים של תחנות אוטובוס, כנראה שהם יודעים שאין אכיפה בשבת. יהיה נחמד אם עיריית תל אביב תדאג שאף אחד לא יחנה שם גם בשישי שבת, לפחות ברחובות שיש בהם אוטובוסים של נעים בסופש.

לסיכום - ממליץ בחום לכל מי שיש לו את האפשרות להשתמש בשירות הטוב הזה.

ממה שאני רואה יתכן שיש מקום לאחד את 711 ו 712 כדי להגביר את התדירות אף שהמחיר הוא הפיכת שוהם ללולאה.

האם המסלולים הארוכים מרובי התחנות של שני הקווים בתוך תל אביב מוצדקים כאשר יש בה מערכת שמסוגלת להגיע לתדירות של אוטובוס כל 10-7 דקות בצירים המשותפים למספר קווים? מה זמן הנסיעה ממקום סביר כמו רוטשילד לנמל תל אביב? צימצום מספר התחנות הבינעירוניות או יצירת "מסוף" יחיד לקווים הבינעירוניים יכולה לחסוך זמן נסיעה שאפשר להפנות אותו לתיגבור הקטע הבינעירוני.

באתר נעים בסופ"ש לא מצאתי לו"ז לקווים 711 ו 712, רק המלצה לחפש במוביט. האם זה נוח שזה מקור המידע העיקרי ?

אני חושב שהביקור הבא שלי יהיה בסימן פתיחת הקו האדום אז טוב שתהיה מערכת שישי - שבת להסתמך עליה, גם אם היא מערכת שונה מהותית מזו שבימי השבוע.

בתחילת החודש הופיע בטמקא הציטוט הבא: " הפקקים? זה לא הולך להשתפר. תעזבו את הרכב הפרטי": היו"רית החדשה של נתיבי איילון מדברת.

חבל שרק מספר מצומצם של רשויות מקומיות נרתמות לאפשר זאת, ושמשרד התחבורה והממשלה לא פועלים כדי ליצור שירות סדיר שיאפשר זאת ברמה הארצית.

מערכת נעים בשבת היא התקדמות מבורכת לכיוון הנכון.
Screenshot_20220523-092152_Samsung Internet.jpg
 

מיקלוש77

Well-known member
ממה שאני רואה יתכן שיש מקום לאחד את 711 ו 712 כדי להגביר את התדירות אף שהמחיר הוא הפיכת שוהם ללולאה.

האם המסלולים הארוכים מרובי התחנות של שני הקווים בתוך תל אביב מוצדקים כאשר יש בה מערכת שמסוגלת להגיע לתדירות של אוטובוס כל 10-7 דקות בצירים המשותפים למספר קווים? מה זמן הנסיעה ממקום סביר כמו רוטשילד לנמל תל אביב? צימצום מספר התחנות הבינעירוניות או יצירת "מסוף" יחיד לקווים הבינעירוניים יכולה לחסוך זמן נסיעה שאפשר להפנות אותו לתיגבור הקטע הבינעירוני.

באתר נעים בסופ"ש לא מצאתי לו"ז לקווים 711 ו 712, רק המלצה לחפש במוביט. האם זה נוח שזה מקור המידע העיקרי ?

אני חושב שהביקור הבא שלי יהיה בסימן פתיחת הקו האדום אז טוב שתהיה מערכת שישי - שבת להסתמך עליה, גם אם היא מערכת שונה מהותית מזו שבימי השבוע.

בתחילת החודש הופיע בטמקא הציטוט הבא: " הפקקים? זה לא הולך להשתפר. תעזבו את הרכב הפרטי": היו"רית החדשה של נתיבי איילון מדברת.

חבל שרק מספר מצומצם של רשויות מקומיות נרתמות לאפשר זאת, ושמשרד התחבורה והממשלה לא פועלים כדי ליצור שירות סדיר שיאפשר זאת ברמה הארצית.

מערכת נעים בשבת היא התקדמות מבורכת לכיוון הנכון.
צפה בקובץ המצורף 48182
רעיון מעניין לאחד את שניהם. בדקתי במוביט (וזה גם עונה על השאלה שלך - המידע נמצא במוביט ואוטובוס קרוב אבל לא באתר של נעים בסופש. מבחינתי זה בסדר כי ממילא אני משתמש באפליקציות כדי לתכנן מסלול), אז ככה:
ממודיעין בשבת יש 4 נסיעות (9,12,14:30,17) ומשוהם יש 3. אם יהיה אפשר לאחד את הקווים, להוסיף עוד שתי נסיעות ולהגדיל את התדירות כך שכל שעה יהיה אוטובוס, זה יכולה להיות אפשרות מעניינת. ככה, גם כשיש זמן יציאה קבוע (נניח יציאה ממודיעין בשעות 9,10,11 וכו') אז יותר קל לאנשים לתכנן להשתמש בשירות.

לגבי הקטע העירוני: הנסיעה עצמה בתוך תל אביב לא מרגישה ארוכה מדי, כי אין הרבה תנועה בעיר וגם בכביש 1 הכל זורם אז התחושה היא שהגעת מהר לתל אביב. וממילא מדובר בנסיעות לצרכי בילוי (ולא עבודה) כך שזה לא מורגש.
 

Ccyclist

Well-known member
רעיון מעניין לאחד את שניהם. בדקתי במוביט (וזה גם עונה על השאלה שלך - המידע נמצא במוביט ואוטובוס קרוב אבל לא באתר של נעים בסופש. מבחינתי זה בסדר כי ממילא אני משתמש באפליקציות כדי לתכנן מסלול), אז ככה:
ממודיעין בשבת יש 4 נסיעות (9,12,14:30,17) ומשוהם יש 3. אם יהיה אפשר לאחד את הקווים, להוסיף עוד שתי נסיעות ולהגדיל את התדירות כך שכל שעה יהיה אוטובוס, זה יכולה להיות אפשרות מעניינת. ככה, גם כשיש זמן יציאה קבוע (נניח יציאה ממודיעין בשעות 9,10,11 וכו') אז יותר קל לאנשים לתכנן להשתמש בשירות.

לגבי הקטע העירוני: הנסיעה עצמה בתוך תל אביב לא מרגישה ארוכה מדי, כי אין הרבה תנועה בעיר וגם בכביש 1 הכל זורם אז התחושה היא שהגעת מהר לתל אביב. וממילא מדובר בנסיעות לצרכי בילוי (ולא עבודה) כך שזה לא מורגש.

לו"ז על השעה יכול להיות רעיון מאד טוב כי זה נותן זמני הגעה לתחנה שקל לזכור. מעבר לתדירות שעתית יכולה להגדיל את מספר המשתמשים כי לא צריך לזכור שעות מדוייקות אלא טווח דקות בלבד. הצעד הבא הוא תדירות חצי שעתית מכובדת שבה ה"עונש" על איחור של 5 - 10 דקות הוא המתנה סבירה יחסית של 25-20 דקות לאוטובוס הבא, דבר סביר ביותר בתחום הבינעירוני - פרברי. תדירות כזו תכפיל ותשלש את הנסועה לעומת מי שמוכנים לתזמן במדוייק לאוטובוס שבא פעם בשעתיים.

הקו המאוחד יכול גם לעצור בכניסה המזרחית של נתב"ג אם יש שאטלים פנימיים לשם. זו אולי לא האופציה התח"צית הטובה ביותר למי שנוחת בשדה אבל למי שממריא עם כבודת יד זו יכולה להיות אפשרות מעניינת. זו תהיה גם הצהרה על הצורך בתח"צ לשדה התעופה שפתוח בשבת.

גיגלתי וברכב נסיעה ללא עצירות ביניים מרחוב הרכבת לנמל תל אביב לוקחת בממוצע 30 דקות גם בשבת בצהריים. בהלוך - חזור זו שעה שלמה שהאוטובוס מבצע הסעה פנימית בתוך תל אביב. לדעתי "מסוף" ברוטשילד יכול לחסוך 50-40 דקות הפעלה שיכולים ללכת לתיגבור הקטע הבינעירוני בהפעלה. ה"מסוף" חייב להיות במקום מרכזי שבטוח להמתין בו בלילה עם קישוריות גבוהה לקווים העירוניים של המערכת.

לפי גוגל נסיעה ללא עצירות ממודיעין דרך שוהם, לרחוב הרכבת ולנמל ת"א תארוך כ 1:13 ונסיעה ממודיעין דרך שוהם לרוטשילד 58 דקות. 15 הדקות לכיוון שיחסכו מההפעלה העירונית הן חצי שעה של הפעלה, מספיק לתיגבור למחוזות הלו"ז האנטי תח"צי של פעם ב 45-40 דקות על בסיס חיסכון בזמן ללא תחנות. זה אומר שיחסרו רק 10-15 דקות הפעלה לכיוון כדי להגיע ללו"ז חצי שעתי כך שהרשויות המשתתפות יכולות להגדיל את התדירות פי 4 ממה שהיא כיום באמצעות איחוד הקווים, קיצור הקטע העירוני בתל אביב, ותוספת מימון של כ 33%-50% לעומת התקציב הנוכחי עבור זמן ההפעלה הנדרש. לפני העריכה שכחתי שיהיה צורך במימון נוסף להארכת הנסיעות של 711 משוהם למודיעין.

Screenshot_20220523-131104_Maps.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
לו"ז על השעה יכול להיות רעיון מאד טוב כי זה נותן זמני הגעה לתחנה שקל לזכור. מעבר לתדירות שעתית יכולה להגדיל את מספר המשתמשים כי לא צריך לזכור שעות מדוייקות אלא טווח דקות בלבד. הצעד הבא הוא תדירות חצי שעתית מכובדת שבה ה"עונש" על איחור של 5 - 10 דקות הוא המתנה סבירה יחסית של 25-20 דקות לאוטובוס הבא, דבר סביר ביותר בתחום הבינעירוני - פרברי. תדירות כזו תכפיל ותשלש את הנסועה לעומת מי שמוכנים לתזמן במדוייק לאוטובוס שבא פעם בשעתיים.

הקו המאוחד יכול גם לעצור בכניסה המזרחית של נתב"ג אם יש שאטלים פנימיים לשם. זו אולי לא האופציה התח"צית הטובה ביותר למי שנוחת בשדה אבל למי שממריא עם כבודת יד זו יכולה להיות אפשרות מעניינת. זו תהיה גם הצהרה על הצורך בתח"צ לשדה התעופה שפתוח בשבת.

גיגלתי וברכב נסיעה ללא עצירות ביניים מרחוב הרכבת לנמל תל אביב לוקחת בממוצע 30 דקות גם בשבת בצהריים. בהלוך - חזור זו שעה שלמה שהאוטובוס מבצע הסעה פנימית בתוך תל אביב. לדעתי "מסוף" ברוטשילד יכול לחסוך 50-40 דקות הפעלה שיכולים ללכת לתיגבור הקטע הבינעירוני בהפעלה. ה"מסוף" חייב להיות במקום מרכזי שבטוח להמתין בו בלילה עם קישוריות גבוהה לקווים העירוניים של המערכת.

לפי גוגל נסיעה ללא עצירות ממודיעין דרך שוהם, לרחוב הרכבת ולנמל ת"א תארוך כ 1:13 ונסיעה ממודיעין דרך שוהם לרוטשילד 58 דקות. 15 הדקות לכיוון שיחסכו מההפעלה העירונית הן חצי שעה של הפעלה, מספיק לתיגבור למחוזות הלו"ז האנטי תח"צי של פעם ב 45-40 דקות על בסיס חיסכון בזמן ללא תחנות. זה אומר שיחסרו רק 10-15 דקות הפעלה לכיוון כדי להגיע ללו"ז חצי שעתי כך שהרשויות המשתתפות יכולות להגדיל את התדירות פי 4 ממה שהיא כיום באמצעות איחוד הקווים, קיצור הקטע העירוני בתל אביב, ותוספת מימון של כ 33%-50% לעומת התקציב הנוכחי עבור זמן ההפעלה הנדרש. לפני העריכה שכחתי שיהיה צורך במימון נוסף להארכת הנסיעות של 711 משוהם למודיעין.

צפה בקובץ המצורף 48194
זה נשמע טוב אבל אני לא רואה את זה קורה כי אל תשכח שהאינטרס של העיריות הוא בסך הכל לסייע למי שגר בתחומן לא להיות כלוא בין שישי בערב לשבת בערב. אין להן אינטרס לפתור את הבעיה של חוסר תחב"צ לנתב"ג ואני חושב שהן אפילו לא ירצו לנסות כדי שלא להסתכן שיבטלו את נעים בסופש.

כרגע הכל נעשה כמעט במחתרת לתחושתי. הדבר היחיד שאני אולי רואה זה איחוד קווים בין הקו לשוהם לקו למודיעין כדי לאפשר הגדלת תדירות. אבל לא מעבר לזה... מה שאתה כותב בא מזווית ראייה של מי שמנסה לתקן את העוול (כמו הרבה מהחברים בפורום כולל אני) אבל לא מכאן תבוא הישועה לצערי.
 

Ccyclist

Well-known member
זה נשמע טוב אבל אני לא רואה את זה קורה כי אל תשכח שהאינטרס של העיריות הוא בסך הכל לסייע למי שגר בתחומן לא להיות כלוא בין שישי בערב לשבת בערב. אין להן אינטרס לפתור את הבעיה של חוסר תחב"צ לנתב"ג ואני חושב שהן אפילו לא ירצו לנסות כדי שלא להסתכן שיבטלו את נעים בסופש.

כרגע הכל נעשה כמעט במחתרת לתחושתי. הדבר היחיד שאני אולי רואה זה איחוד קווים בין הקו לשוהם לקו למודיעין כדי לאפשר הגדלת תדירות. אבל לא מעבר לזה... מה שאתה כותב בא מזווית ראייה של מי שמנסה לתקן את העוול (כמו הרבה מהחברים בפורום כולל אני) אבל לא מכאן תבוא הישועה לצערי.

אם הקו יעלה את 444 לשוהם וירד את השדרה הראשית שם אז יש בחירה די פשוטה בין חזרה לכביש 1 או במחלף בן שמן או במחלף לוד. אם הבחירה תהיה במחלף לוד אז מעבר בצומת אל-על ועצירה מחוץ לשער המזרחי של נתב"ג זה עניין של כמה מאות מטרים מהמסלול. בלילה שהגעתי לישראל עשיתי את זה מכפר טרומן בגלל השלט המאוחר מדי על אי התנועה בצומת אל-על, ממש עניין של דקות ספורות.

השאלה הגדולה לדעתי היא אם עיריות מודיעין ושוהם רואות את עצמן כערי לווין עם קשרים ביניהן. התפקיד שלהן כערי לווין ממזרח לגוש דן די דומה אז יש סיכוי שאנשים מאותו משפחות או חוגים חברתיים בחרו לעבור לשתיהן מאותן הסיבות. אם שוהם מסתמכת על שכנתה הגדולה לרמה מסויימת של פנאי וחברה אז יש סיכוי טוב לאיחוד הקווים לא רק כ"צרת רבים" אלא כחשיבה אזורית. יש לציין שמודיעין היא "ירושלים של מטה" מבחינת מקור רבים באוכלוסייתה, אז יתכן שהחשיבה האזורית שלה רחבה יותר.

אני רואה בפתרונות האלו שלב ביניים, הפגנה על גלגלים. מבחינה הזו ככל שהכיסוי רחב יותר וסוגי היעדים נרחבים יותר כך הם יכולים לתרום לקראת המטרה האמיתית של תח"צ סדירה לפי לו"ז שישי - שבת המבוסס על צרכי הנוסעים, לא על צרכי מי שאין לו כוונה לנסוע. ככל שהמערכת נרחבת יותר כך היא מדגימה את הצורך שמשרד התחבורה יתן רישיונות קו כחוק ("קו הנחוץ לשם קיומה של תחבורה ציבורית" מכסה כמעט הכל) ויקח אחריות על העניין במקום אגודות ועיריות שאינן צריכות להפעיל תח"צ בימי החול.

עריכה: לדעתי יתכן שעיריית תל אביב תתמוך כלכלית בחיבור לנתב"ג. העירייה ממצבת את עצמה כעיר תיירות בינלאומית, אף שאין בה תנאי בסיסי שקיים בכל עיר תיירות אחרת בעולם - תח"צ לשדה התעופה 7 ימים בשבוע. בעבר היה קו 222 של יונייטד טורס שפעל בשבת מנתב"ג לרצועת המלונות וביטולו מהווה הפרה של הסטטוס קוו.
 
נערך לאחרונה ב:
היום יצא לי בפעם הראשונה לנסוע לבילוי משפחתי בתל אביב עם נעים בסופש ממודיעין לתל אביב (קו 712).

גם בהלוך וגם בחזור היו לא מעט נוסעים, קרוב ל 40.

האפשרות לנסוע לבלות מבלי להיות מוכרח לנהוג (ולתרום לבעיית הפקקים והזיהום) ומבלי לחפש חנייה פשוט פנטסטית. התדירות בקו הספציפי הזה עדיין נמוכה ולכן מצריכה תכנון ולא מאפשרת ספונטניות, אבל גם אוטובוס פעם בשעתיים או שעתיים וחצי עדיף מאפס אוטובוסים. אני מקווה שגדילת העיר, הפרסום של הקו וההרגלים של הציבור יגרמו להגדלת התדירות בעתיד הקרוב.

מה שעוד יותר שימח אותי לראות זה שברחבי תל אביב היו עשרות (בלי הגזמה) אוטובוסים בקווים אחרים של נעים בסופש (למשל 705/708/709), זה אומר שהציבור צמא לתחבורה ציבורית בשבת ושטוב שהעיריות (בהעדר מענה מהמדינה) לא משאירות את הצורך הזה בלי מענה.

רק הצעה אחת לשיפור - אנשים רבים חונים את כלי הרכב שלהם במפרצים של תחנות אוטובוס, כנראה שהם יודעים שאין אכיפה בשבת. יהיה נחמד אם עיריית תל אביב תדאג שאף אחד לא יחנה שם גם בשישי שבת, לפחות ברחובות שיש בהם אוטובוסים של נעים בסופש.

לסיכום - ממליץ בחום לכל מי שיש לו את האפשרות להשתמש בשירות הטוב הזה.
שילוט חדש

284412021_493123645831020_5247490378976831867_n.jpg
 

Ccyclist

Well-known member

תודה על התיעוד.

האם בצד שבאנגלית כתוב שאלו קווי שבת ? הרקע השונה מזכיר במשהו מיתוגי קווי לילה, אבל תייר שמגיע לתחנה כזו ורואה רק מספרים לא ידע בהכרח מה הסיפור של קווי ה 7xx.

במקומות רבים באירופה נהוגה הקידומת N לקווי לילה. נהוג גם לפרסם לוחות זמנים בתחנות עם לוחות זמנים שונים ל ב-ו, ש, א וחגים. התייר הממוצע יודע לחפש דברים כאלו אם הם זמינים בא"ב הלטיני.
 

מיקלוש77

Well-known member
תודה על התיעוד.

האם בצד שבאנגלית כתוב שאלו קווי שבת ? הרקע השונה מזכיר במשהו מיתוגי קווי לילה, אבל תייר שמגיע לתחנה כזו ורואה רק מספרים לא ידע בהכרח מה הסיפור של קווי ה 7xx.

במקומות רבים באירופה נהוגה הקידומת N לקווי לילה. נהוג גם לפרסם לוחות זמנים בתחנות עם לוחות זמנים שונים ל ב-ו, ש, א וחגים. התייר הממוצע יודע לחפש דברים כאלו אם הם זמינים בא"ב הלטיני.
היום אבדוק לך. אני מנחש שלא...

יש לי עדכון פנטסטי מהבוקר - נסעתי הפעם לבילוי חצי משפחתי בים עם אוטובוס השבת הראשון של הבוקר (10:00) והאוטובוס מלא עד אפס מקום! אנשים שעלו בתחנה האחרונה במודיעין ובצומת שילת עומדים.

קדימה עיריית מודיעין, אפשר להגביר את התדירות לאוטובוס אחד בשעה!

שיהיה בהצלחה לי ולכל הקהל שרוצה תחב"צ בשבת :)

עדכון: בתחנות של קו 712 שהייתי בהן אין שילוט כזה לכן לא יכולתי לבדוק.

דבר נוסף: גם בחזור האוטובוס היה מלא כמעט לגמרי. קהל היעד מגוון. מבחינת הגיל: פנסיונרים, מבוגרים, בני נוער. מבחינת ההרכב: זוגות, בודדים וקצת הורים וילדים.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
היום אבדוק לך. אני מנחש שלא...

יש לי עדכון פנטסטי מהבוקר - נסעתי הפעם לבילוי חצי משפחתי בים עם אוטובוס השבת הראשון של הבוקר (10:00) והאוטובוס מלא עד אפס מקום! אנשים שעלו בתחנה האחרונה במודיעין ובצומת שילת עומדים.

קדימה עיריית מודיעין, אפשר להגביר את התדירות לאוטובוס אחד בשעה!

שיהיה בהצלחה לי ולכל הקהל שרוצה תחב"צ בשבת :)

פעם הייתי על רכבת בינעירונית ביום א' ששלחו מערך בודד במקום מערך כפול למרות שידעו שמשחק כדורגל יסתיים באיצטדיון סמוך לאחת התחנות שבדרך. הצפיפות לא היתה עניין של ציון לשבח אלא בעיה. היה מידע מראש על המשחק ולכן היה אפשר לדעת שמערך בודד של 4 קרונות לא יספיק ועדיף לשלוח מערך כפול כפי שנהוג בקו בשעות העומס.

בהקשה למודיעין, העובדה שמילאו אוטובוס נדיר עד לרמה של עמידה מראה שאם היה שירות סביר יתכן שהיתה רמת נסועה נורמאלית באמצעים השונים.
 

מיקלוש77

Well-known member
פעם הייתי על רכבת בינעירונית ביום א' ששלחו מערך בודד במקום מערך כפול למרות שידעו שמשחק כדורגל יסתיים באיצטדיון סמוך לאחת התחנות שבדרך. הצפיפות לא היתה עניין של ציון לשבח אלא בעיה. היה מידע מראש על המשחק ולכן היה אפשר לדעת שמערך בודד של 4 קרונות לא יספיק ועדיף לשלוח מערך כפול כפי שנהוג בקו בשעות העומס.

בהקשה למודיעין, העובדה שמילאו אוטובוס נדיר עד לרמה של עמידה מראה שאם היה שירות סביר יתכן שהיתה רמת נסועה נורמאלית באמצעים השונים.
אני מסכים עם מה שאתה כותב, זה שיש נוסעים בעמידה, זה לא דבר חיובי, במיוחד לא בשביל מי שעומד. הנקודה שניסיתי להמחיש היא שהביקוש מספיק גדול כדי להגדיל את התדירות.

נקווה שהדיון שמתנהל בימים אלו על מוניות השירות, לא יגרום לעירייה לא לרצות לעשות שום שינוי עד אז.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מסכים עם מה שאתה כותב, זה שיש נוסעים בעמידה, זה לא דבר חיובי, במיוחד לא בשביל מי שעומד. הנקודה שניסיתי להמחיש היא שהביקוש מספיק גדול כדי להגדיל את התדירות.

נקווה שהדיון שמתנהל בימים אלו על מוניות השירות, לא יגרום לעירייה לא לרצות לעשות שום שינוי עד אז.

אני מסכים שצריכה להיות דרך חוקית לגבות תשלום על הנסיעות, הבעיה מבינתי היא מעבר לפתרון בעייתי כמו מוניות שירות. הדרך הפשוטה ביותר להפוך את התשלום לחוקי היא להפוך את ההסעות העירוניות ל"חוגי סיירות". כשאני הייתי בתיכון כמעט חצי מהשכבה היתה בחוג סיירות שהוסע לטיולים בשבת במימון ציבורי כלשהו (עירוני או החברה להגנת הטבע) עם אלמנט של השתתפות. כל עוד צריך להתחכם למשרד התחבורה (שמועל בחובתו לתת תח"צ לפי הסעיפים המתירים זאת) עדיף שהאלטרנטיבה תהיה סדירה ככל האפשר.
 
היום יצא לי בפעם הראשונה לנסוע לבילוי משפחתי בתל אביב עם נעים בסופש ממודיעין לתל אביב (קו 712).

גם בהלוך וגם בחזור היו לא מעט נוסעים, קרוב ל 40.

האפשרות לנסוע לבלות מבלי להיות מוכרח לנהוג (ולתרום לבעיית הפקקים והזיהום) ומבלי לחפש חנייה פשוט פנטסטית. התדירות בקו הספציפי הזה עדיין נמוכה ולכן מצריכה תכנון ולא מאפשרת ספונטניות, אבל גם אוטובוס פעם בשעתיים או שעתיים וחצי עדיף מאפס אוטובוסים. אני מקווה שגדילת העיר, הפרסום של הקו וההרגלים של הציבור יגרמו להגדלת התדירות בעתיד הקרוב.

מה שעוד יותר שימח אותי לראות זה שברחבי תל אביב היו עשרות (בלי הגזמה) אוטובוסים בקווים אחרים של נעים בסופש (למשל 705/708/709), זה אומר שהציבור צמא לתחבורה ציבורית בשבת ושטוב שהעיריות (בהעדר מענה מהמדינה) לא משאירות את הצורך הזה בלי מענה.

רק הצעה אחת לשיפור - אנשים רבים חונים את כלי הרכב שלהם במפרצים של תחנות אוטובוס, כנראה שהם יודעים שאין אכיפה בשבת. יהיה נחמד אם עיריית תל אביב תדאג שאף אחד לא יחנה שם גם בשישי שבת, לפחות ברחובות שיש בהם אוטובוסים של נעים בסופש.

לסיכום - ממליץ בחום לכל מי שיש לו את האפשרות להשתמש בשירות הטוב הזה.
מסכימה אילו רק נעים בשבת היו עוברים מאפליקציות למציאות. נכון להיום-אין קו 710.
 
מסכימה אילו רק נעים בשבת היו עוברים מאפליקציות למציאות. נכון להיום-אין קו 710.
אכן נפלא. ניסיוני בדיוק הפוך. המתנת שוא בתחנה נוראים על כביש סואן. 45 דקות ללא צל של 710. עוד דוגמא לבצוע כושל של תוכנית טובה? מה כבר חדש?
 

846

Active member
אכן נפלא. ניסיוני בדיוק הפוך. המתנת שוא בתחנה נוראים על כביש סואן. 45 דקות ללא צל של 710. עוד דוגמא לבצוע כושל של תוכנית טובה? מה כבר חדש?
היום נסעתי בשני אוטובוסים, האחד סבבוס, והשני קו 710 שהגיע בדיוק בזמן.
 
למעלה