רק עכשיו הבחנתי

popainoselomen

New member
רק עכשיו הבחנתי

רכשתי לפני שנתיים מחשב עם לוח אם של אינטל. גם בקבלה כתוב שהלוח אם של אינטל כמו שרציתי. אין לי מומחיות במקצוע המחשבים ולא פתחתי את קופסת המחשב מזהירות עליו. אין לי מומחיות והכשרה במחשבים לבדוק אם מה שקיבלתי תואם למה שכתוב בקבלה והאמנתי שלא משקרים לי ומה שכתוב בקבלה אמת. לאחרונה הורדתי תוכנה שמזהה את רכיבי המחשב שבמחשב והבחנתי שהלוח אם שהרכיבו במחשב אינו של אינטל כמו שהזמנתי וכמו שכתבו בקבלה. מה החוק אומר בהתחשב בזה שהבחנתי מאוחר ובזה שאין לי את ההכשרה במחשבים לקבוע שהלוח אם לא של אינטל?
 

bkr54

New member
אפשר לתבוע את מי שמכר לך תמחשב

אם היה הסכם ביניכם שהמחשב יכיל לוח-אם של חב' אינטל ובפועל שמו לך משהו אחר, אתה הוטעת וזו עוולה שבנזיקין. אתה יכול לתבוע שיחזירו לך את כספך (פחות סכום מסוים עבור השימוש שעשית). אתה יכול לחילופין לתבוע פיצוי על הפרש המחיר בין המחשב שקיבלת לבין מחיר המחשב שכולל לוח-אם אינטל. בתביעה אתה תצטרך להוכיח: א. שהזמנת מחשב עם לוח אם אינטל. ב. שהקבלה מוכיחה שהמחשב אמור להכיל לוח אם אינטל. ג. שבפועל סופק לך מחשב ללא לוח-אם אינטל. ד. שאתה לא החלפת את לוח-האם. ה. שיש הפרש במחיר בין לוח האם שהזמנת לזה שקיבלת בפועל, ומהו אותו הפרש. ההוכחה הטכנית בבית המשפט צריכה להיות ע"י בעל מקצוע, שיוכל לומר שבדק אישית את המחשב ולהעיד לגבי המחיר של מה שהוזמן לעומת מה שסופק בפועל ומה הפרש המחירים. אם מחיר של מחשב הוא בערך 2000 ש"ח, השאלה אם כל המאמץ כדאי לך.
 

popainoselomen

New member
מה הסעיף בחוק הנזיקין לעוולה שהטעו?

תודה על כל האפשרויות. הוטעתי וזו עוולה שבנזיקין. תוכל לכתוב איזכור לסעיף המתאים בחוק הנזיקין שההטעיה שהטעו אותי מוכרת כעוולה ? הזמנתי לוח אם של אינטל כל משפחתי יעידו זאת. הקבלה מוכיחה וכתוב בה "לוח אינטל". לא פתחתי את מכסה המחשב והתוכנה Everest מראה שהלוח שהתקינו לי לא תואם ללוח אינטל שאותו הזמנתי. Everest מוכיחה שבפועל סופק לי לוח לא מתאים ? לא החלפתי בעצמי אפילו לא פתחתי את מכסה המחשב מעולם ואין סיבה שבעולם שאשקר ואעשה זאת. לא ידוע אם יש הפרש וכמה הפרש במחיר בין לוח אינטל ללוח שסופק לי. הוכחה טובה אמורה להיות של בעל מקצוע בטכנאות מחשבים?? זה מצער משום שאין לי ידע טכני ודיפלומות על ידע כזה ואם בסוף אגיש תביעה נגד החנות יגיעו טכנאים מקצועיים להכחיש את הכל. ובית משפט לא חייב להיות עורך דיני ויאמין להם רק כי ההוכחה הטכנית הטובה היא של בעל מקצוע ?? זה לא הוגן כי מי שממולי הם טכנאי מחשב שבדקו והרכיבו את המחשב. מחיר המחשב עלה פי 3.5 מ 2000 ש"ח עם המסך. כנראה אתבע בתביעות קטנות.
 

bkr54

New member
סעיפים בחוק

ראשית - בתביעה משפטית אין צורך לפרט סעיפי חוק. שנית - לעניין הפרת חוזה וביטולו (וכן לענין "הטעיה" בסעיף מס' 15) ראה חוק החוזים. שלישית - לענייין ביטול, ראה בחוק החוזים תרופות. רביעית - לעניין הטעיה, ראה סעיפים 56 עד 58 לפקודת הנזיקין.
 
למעלה