רק להיום

נעממי5

New member
רק להיום../images/Emo24.gif

27 בנובמבר לבקש עזרה מאלוהים "יש פעמים בהחלמתנו בהן החלטה לבקש עזרה מאלוהים היא מקור הכוח והאומץ הגדול ביותר שלנו." טקסט בסיסי, עמוד 26 כשאנו עושים את הצעד השלישי, אנו מחליטים להרשות לכוח עליון אוהב, להדריך אותנו ולדאוג לנו בחיי היומיום שלנו. אנו מחליטים לקבל בחיינו את ההדרכה ואת הדאגה הזו. יש בינינו כאלה המאמינים, כי אחרי שעשינו את ההחלטה של הצעד השלישי, האלוהים מוביל אותנו; מאותה נקודה והלאה, עלינו רק לשים לב ולראות לאן הוא מכוון אותנו. ההחלטה של הצעד השלישי היא מעשה של אמונה. בקשת עזרה מאלוהים היא מעשה של חידוש האמונה. אם ניישם את האמונה בחיי היומיום שלנו, נמצא את האומץ ואת הכוח שאנו צריכים, כי אנו יודעים שנקבל עזרה מהכוח העליון והאוהב שלנו. אנו בטוחים בכך שהוא ימלא את הצרכים שלנו. אנו יכולים להתחבר לאמונה זו רק בכך שנבקש. רק להיום: אזכיר לעצמי שאני לא לבד כשאני מבקש מהכוח העליון שיעזור לי בכל צעד בדרך.
 
../images/Emo203.gifציטוט להיום../images/Emo203.gif

השיחה מעשירה את בינתנו, אך רק הבדידות היא בית האולפנה של הגאון.
- אדוארד גיבון אוהבים
 
../images/Emo42.gifבוקר של יומלא שמחת חיים../images/Emo42.gif

אני אסירת תודה לאלוהים שאוהב אותי, על הנוכחות שלו בחיי בכל רגע ורגע, עד שכמעט אפשר להרגיש פיזית את החיבוק. אני אסירת תודה על הבחירה להמשיך בדרך ולעשות את מה שצריך, בניגוד לכמה דברים שהייתי רוצה. אני אסירת תודה על יום מנוהל וחופשי מהתמכרות פעילה, על התרדמת של הקופים
על זוגיות מפרגנת ובן זוג מחבק ואוהב. על משפחה מעודדת ותומכת, על בריאות פיזית ונפשית, על חברותא ודרך NA, על תחושת שייכות, על שינה עריבה ובוקר רגוע להפליא, ועל עוד יום נקי. רק להיום - שנה אחת ואחד עשר ימי ניקיון
אחלה בוקר לי.. אחרי מקלחת יושבת מול החברותא הוירטואלית שלי, ומתכננת את היום. עוד רגע אצא מהבית לשיחה ובדיקת שתן, ואח"כ לעבודה עד הערב. משם לפגישת NA נוספת.... יום מסודר וארוך. לרגע אני שואלת את עצמי לאן נעלמו הקופים, כמעט ואין התנגדות לשום דבר כמו שהיה לפני כמה ימים. אני הולכת לעבודה בכיף, עושה את מה שצריך, ואפילו "מגדילה ראש" ויוזמת עבודה משלי, כשמגיע מצב ש"אין מה לעשות"... משתדלת ליהנות מכל רגע, כי אני במילא כבר שם, אז למה להילחם ולהתנגד? מקשיבה לאנשים בחדר, שומעת על קשיים כאלה ואחרים ומתמלאת אסירות תודה על המקום שלי, מתאמצת למצוא קושי שאוכל לשתף בו, ואין.. פשוט אין תודה לאל. הכל בסדר רק להיום. מאחלת לעצמי ולכולנו יום נפלא של עשייה וברכה, של שמחת חיים ועוד צעד בדרך אל החופש בנשמה. אוהבים
 
../images/Emo187.gifשלבים בהחלמה../images/Emo187.gif

החלמה מהתמכרות רצופה עליות וירידות, וניתן לאפיין במהלכה מספר שלבים:
שלב האופוריה:
המכור מקבל תחושת עילוי פנימית מעצם האפיק החדש שנפתח בחייו. התקווה הזאת נושאת שיירים בעייתיים מההתנהלות הרגשית שאפיינה את ההתמכרות: הציפיה להישגים מהירים ופתרונות בזק. המכור עדין מצפה לאושר מציף כתחליף לוויתור שעשה על השימוש, ועדיין לא מבין שהשגרה והאיזון הם משאת הנפש, ולא ה"פיקים" החדים בין אושר מלבב לדיכאון הרסני. החיים נראים וורודים ומלאים הבטחה. למעשה, זהו שלב חיוני בהיפרדות מדפוס רגשי הרסני, ולכן הוא לרוב מסתיים בשלב המדכדך של הספקנות.
שלב הספקנות:
המכור שלנו מגלה שהוא "חולה" יותר ממה שחשב. הוא מתעב את המאמן שלו, את הקבוצה, את העולם שנעשה אפור וריק. הוא טוען שאינו חזק מספיק כדי להגמל. הוא מפנה את הכעס כלפי אילו שרוצים לעזור לו. הוא עמוס ברחמים עצמיים ורק ההתמכרות הישנה יכולה לנחם אותו. זהו שלב קריטי של מבחן לרצון שלו להחלים.
שלב הסחיבה:
המכור מכריח את עצמו "לסחוב" דרך החידלון הרגשי שאליו נקלע. המכור רואה רק חושך, וההתמכרות הישנה שלו היא האור היחיד בקצה המנהרה. קבוצת התמיכה מחזיקה עבורו את הפנס ומדווחת לו שהיא דווקא רואה היטב פתח מילוט שלא תלוי בו. השלב הזה חיוני להפליא, כיוון שהוא הוא אבן היסוד של האיזון החדש בחייו של המכור. רק מכאן הוא יתחיל לחוש תחושת-ערך עצמית שאינה תלויה בשום גורם חיצוני. הסכנה המרכזית שאורבת במהלך הזמן הזה היא החלפת התמכרות אחת באחרת: כדי לשרוד, מכורים מתחילים לפעמים לעסוק באופן אובססיבי בחיפוש אחרי משהו "שידליק" את החיים. הבשורה הטובה היא שיש סיכוי מסויים שהמכור יתחיל להגיב לעוצמה החדשה שנבנתה בעמל בחייו ויתאהב בה.
שלב האיזון:
במונחים של החלמה, זהו שלב השיא. למעשה, זהו שלב שביר למדי, אם לא מקפידים להתמיד הלאה בשגרת ההתמודדות. בדיוק כמו שתהליך ירידה במשקל מסתיים בתכנית דיאטה לכל החיים, כך גם כאן. למכור יש כעת כלים, יש לו מקלט רגשי שהוא בנה במו ידיו. הוא טעם את תחושת הערך העצמי, שלא באה מבחוץ ולא זקוקה לאישורו של אף אדם אחר. רק מכאן יש לו עמדת תצפית נכונה על חייו. בחירתו, מכאן, תהיה שלו בלבד. החופש שלא היה לו קודם, הוא היכולת האמיתית לבחור בכל רגע נתון את הבחירה האותנטית שלו. כשאתה בוחר ממקום של חוסר-ערך ובקשת אישור נואשת מהסביבה, זה אינו חופש. זוהי תלות נואשת.
מתוך "התמכרות לאשליית אהבה", נורית הדרי
לשאולי שהביא לפרסום. אוהבים
 

שטול1

New member
ערב טוב מחלימים יקרים ../images/Emo24.gif

עוד יום נקי מאחורי וסוף שבוע רגוע לפני איזה כיף שבת מנוחה אסירות תודה שיש לי את כל זה אוהבים שטול
 
למעלה