רק״ל תל אביב: יום הולדת ללא תרועות וחצוצרות

מצב
הנושא נעול.
רק״ל תל אביב: יום הולדת ללא תרועות וחצוצרות

רק״ל תל אביב: יום הולדת ללא תרועות וחצוצרות
.

בימים אלה(8 לנובמבר) ימלאו 3 שנים מאז שחברת נת״ע פירסמה מכרז בינלאומי לרכישת קרונות עבור הקו האדום
(Design,Manufacture,Supply,Testing Including Tests of Light Rail Vehicles)
אך עדיין לא נבחר זוכה, כנראה בגלל סעיף 30.2 למכרז שבו נאמר:
"The Agreement are subject to various approvals, including the required budgetary approval by the Government of the State of Israel, the receipt is not guaranteed..............".

״זה טוב או רע ליהודים?״.

1. רע יגידו אחדים, כי זה בעיקר מוכיח שאין לנו כושר החלטה ו............!
הסינים טוענים שהם הזוכים(פנו לבית המשפט?), חברת נת״ע טרם הגיבה על הבקשה לבחינת התנהלות המכרז שהפנתה אליה רשות החברות הממשלתיות שבמקביל מינתה רואה חשבון לבדיקתו, משרד האוצר מינה במרץ 2015 את סגן הממונה על התקציבים בעבר באוצר יחד עם רו״ח לבדוק את אותו הנושא......

2.טוב יגידו אחרים!
האם באמת צריכים קרונות לפני דצמבר 2021 אם רק אז מתוכננות להסתיים עבודות המינהור המסילות וכו׳? במילים אחרות: אולי מספיק לחתום על הזמנה
באוקטובר 2019?
עד אז אפשר גם ״לעשות חושבים״ בלי לפגוע בפרוייקט, כמו למשל:
- לבחור בכל זאת במתח 750וולט להזנת הקרונות כמו ברק״ל הירושלמית ובכ 90-95% מערכות דומות בכל העולם, במקום הפתרון הלא שמרני עם מתח של 1500 וולט.
- או לבחור, אם דוקא רוצים ״ללכת על הכי-הכי מודרני״, בפתרון הממומש כבר במקומות שונים, קרי: בקרונות המוזנים באמצעות קבלי-על(Supercapacitors) ו/או מצברים, המאפשרים לא להתקין חשמולת בחלק המסילה שמחוץ למנהרה, בגלל שבכל תחנה ותחנה ובזמן החלפת הנוסעים הקרונות ״יונקים״ אנרגיה באופן אוטומטי בעמדות-טעינה
(Ground Mounted Pickup)
חומר למחשבה אולי?

אגב: יש צורך, נדמה לי, למצוא לשיטת ההזנה הזו שם בעברית.
האנגלים אומרים בנתיים Pickup והצרפתים גם בנתיים Biberonnage.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה