רקורסיה - עזרה...

תהלה24

New member
רקורסיה - עזרה...

אני צריכה להעביר שיעור בנושא רקורסיה (paskal( והתלמידים כמובן מסתבכים. יש לכם טיפים???
 

selalerer

New member
3 שלבים:

1. תנאי עצירה 2. חישוב השלב הנוכחי (העיבוד שיש לעשות בפונקציה) 3. קריאה רקורסיבית (שיכולה לעיתים להיכלל בתוך שלב 2) ככה הסבירו לי את זה בזמנו, ואחרי כמה הדגמות וניתוחן ע"פ התבנית הזו, זה הספיק.
 

תהלה24

New member
תודה רבה

הסברתי כמובן. הם מבינים בתיאוריה ומאד מתקשים ליישם. לא מתיישב בראש...
 
לא קרה כלום...../images/Emo13.gif

ה-typo זה באמת לא העיקר - סתם לא כדאי לעשות אותה מול כיתה של תלמידים...
אבל תסתכלי על הקישור - זו מצגת על רקורסיה מהאתר של משרד החינוך... נדמה לי אפילו שיש שם דוגמאות בפסקל... (זה מהתוכנית של "עיצוב תוכנה" נדמה לי)
 

slepax

New member
הבעיה העיקרית בלהבין רקורסיה

זה למה בכלל צריך אותה, לרוב האנשים נראה שפשוט אפשר להתשמש בלולאה. תנסי לתת לתלמידים תרגיל שמאוד פשוט ליישום בעזרת רקורסיה אבל תבקשי מהם שיפתרו אותו על ידי שימוש בלולאה פשוטה (for, while). תני להם להתסתבך עם זה ורק אחרי שיש להם פיתרון תראי להם דרך אחרת בעזרת רקורסיה. ד.א. פסקל רושמים עם c.
 
למעלה