רציתי לדעת אם

m a16

New member
רציתי לדעת אם

אתם יודעים מה זה אומר 122 נקודות שספרתי מהתושבות שלי לשאלון לאבחון המתורדם לעברית? תודה
 

kniaper

New member
../images/Emo4.gifאנחנו לא יכולים לדעת

השאלון המתורגם נלקח מתוך אתר האינטרנט של מרפאת אמן. המפתח לשאלון נמצא רק באתר הזה כך שאם את רוצה לדעת מה התשובה אני ממליץ לענות על השאלון באתר ולהסתכל על התוצאות כפי שהאתר מספק.
 

m a16

New member
עניתי על 2 השאלונים

ושניהם הראו שכנראה אני כן סובלת מהפרעת קשבHyperactivity/Impulsivity Subtype Inattentive ADD אז מה אני עושה עם זה עכשיו?!?!? תמיד היתה לי את ההרגשה בתיכון שאני יכולה לעשות הרבה יותר ממה שאני עושה אבל ההורים שלי אמרו שאני פשוט עצלנית כנראה ואני ידעתי שזה לא רק זה שאני יכולה יותר אבל םשוט לא יודעת איך! [הוצאתי ציונים טובים בסוף] רק שאני מציירת אני מצליחה להגיע לרמה טובה של ריכוז. [ורמה מאוד מאוד גבוהה] אז מה אני עושה עם זה עכשיו?
 

kniaper

New member
המממ, תוצאות השאלון הן רמז ../images/Emo26.gif

אי אפשר לקבל החלטות על סמך האבחון הזה אבל הוא באמת נותן לך רמז לגבי הסבר אפשרי לתחושות שאת חשה. השלב הבא אם כן הוא לבטא את השערותייך באזניו של רופא, רצוי פסיכיאטר אבל אפשר גם נאורולוג. רופא מומחה כזה יכול לערוך אבחון מקצועי ומקיף יותר מזה שנותן השאלון ולהחליט יחד איתך על דרכי התמודדות אפשריות. אם את סטודנטית את מוזמנת להוועץ במרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה בקמפוס שלך. אני יכול רק להיעצב על השנים שעברו ובהן נתנו לך את ההרגשה שאת עצלנית כולנו כאן נאלצנו להתמודד עם דברים דומים ולכן אני מזמין אותך להצטרף לדיונים כאן ולשתף אותנו בחוויתיך וכך להתחיל ולקבל תחושה אחרת, חיובית יותר, של עצמך. אני בטוח שתוכלי להעזר רבות בניסיון של החברים כאן ובתמיכה שלהם. לילה טוב
 

m a16

New member
תודה,

ואשתף, אני בת 19 כרגעת השתחררתי מהצבא ושבוע הבא אני עוזבת את ארצנו הקטנטונת לטובת פריז היפה, שם אני הולכת ללמוד. בכל שנותי בתיכון לא הצלחתי להגיע לציונים טובים (לסביבות ה90 הגעתי לעיתים רחוקות). זה היה נראה לי מוזר ולא מובן איך כולם מצליחים ללמוד לכל המבחנים, ולקבל כאלה ציונים. למרות דשהמבחנים בכלל לא הזיזו לי. לא נהגתי להופיע בבי"ס ואם כן הייתי יוצאת מלא פעמים החוצה בשיעורים כי איבדתי את הסבלנות שם. כי השעורים היו כל כך מטומטמים. תמיד כשלמדתי למבחנים [רק לחשובים] הייתי מרגישה כאילו אני לא יכולה ללמוד כאילו שם דבר לא נכנס לי לראש [בהתחשב בכך שהצלחתי להתרכז ולקרוא את החומר...] אבל רוב הפעמים יצאתי עם ציונים בסביובות ה80. {וכך גם הבגרויות שלי, מעל ובסביבות ה80}. תמיד הרגשתי שמשהו מפריע לי למצות את היכולות שלי. רציתי מאוד לעבור אבחון אבל לא ידעתי לתת שם לזה לכן לא ידעתי איך להגיע לזה. ניסתי איך שהוא לבקש מההורים שלי אבל הם הגיבו ואמרו שזה בגלל שאני לא לומדת מספיק ודברים אחריםן מסיכים את דעתי. יש לי בעיה לסיים דברים, להתרכז בפרטים קטנים. אם אני מפסיקה באמצע אני רוב הסיכויים שאני לא אמשיך. אני לפעימם כותבת עם שגיאות כתיב {מחליפה א ו -ה כ - ח - ק א ו -ע וכו...}, אני מבלבת אותיות במילה כשאני מדברת ומחליפה מילים במפשט. {לא תמיד} אני חסרת סבלנות {אני עובדת על זה!} ואנרגטית. מצליחה להגיע לרמות ריכוז {מאוד מאוד מאוד גבוהות} רק כשאני עוסקת באומנות. לא ידעתי שאני מסוגלת לזה בכלל! אני מעדיפה לא לקרוא הוראות של מוצר חדש אלא לשחק בו ורק אז אולי לקרוא את ההוראות אם לא הצלחתי. אני מעדיפה ללמוד מהטעויות, ולבדוק לבד מאשר לקרוא. גם בבי"ס נגיד בספרות - אז העדפתי לקרוא את הספר אחרי שלומדים אותו. נורא תיסכל אותי שאני יודעת שאני יכולה יותר אבל פשוט לא מצליחה להוציא את זה ממני. ואם הייתי לומדת יותר ימים למבחן זה גם לא היה קורה כי לא הייתי מסוגלת למוד יותר למבחן. גם לי יש נטייה לדחות דברים, אני מעופפת ונוטה להיות חולמנית ברוב שעות היום מאבדת דברים שלפני רגע היו לי ביד. וזה לא מזיז לי ככ למען האמת. את האמת שאני די מבולגנת קשה לי מאוד לשמור על הסדר בבית. לפעמים שאני הולכת ברחוב אני מפילה דברים [חברים או אנשים אומרים לי שהפלתי] או שאני נתקעת באנשים {כן אני לא שמה לב} יש לי חברים שמצליחים להבין אותי אפילו כשאני אומרת שתי מילים מבולגנות שלא קשורות ומנסה להוציא מזה משפט..... וזה משמח אותי כי לא תמיד קל לי להביע את עצמי כי אני הולכת לאיבוד. אבל כשאני מצליחה אני מבעיה את עצמי מאוד טוב. או שאני אומרת מילה וממשיכה עם תנועות בידים כי אין לי כוח לדברץ זה נחמד שמבינים אותי ככה. בכל מקרה, אקצר, ואגיד שבימים הנותים לי פה אני אנסה לברר את זה. אתם יודעים איך? אם אפשר דרך קו"פח? זה מפיח בי קצת תקווה שזה לא "בגללי" כלומר זה לא משהו שחסר לי, זה איזה משהו שלא קורה בגללע לא אשמתי שאני לא משתדלת מספיק. שיש דרך שבה אני אוכל להגיחע להישגים גבוהים יותר. וזה מחזק בי את הדיעה שאכן בתחומי האומנות אני אצליח יותר כי בהם אני יכולה להתרכז ממש ממש חזק בלי בעיה . {אבל עדיין עם הבעיה לסיים ולהמשיך דברים} תודה על האוזן הקשבת! אשמח לקבל עזרה!
 

POOH*

New member
wow.....

כאילו תיארת אותי..... ולגבי אבחון - אני לא יודעת איך עושים דרך קופ"ח כי עשיתי פרטי... מצטערת... אבל כל התיאור שלך [כולל הציונים ותגובות ההורים] ממש דומה לי... אז בהצלחה בלימודים בפריז... ותמשיכי לבקר פה... POOH
 

POOH*

New member
כאמור עשיתי פרטי.....

ועלה לי [לפני כ- 4 שני ם כשהתחלתי את התואר] אם אני לא טועה בערך1000 ומשהו. אבל עשיתי רק עברית ומתמטיקה. ויתרתי על אנגלית. וגם עשיתי במטולה... אולי המחירים במרכז שונים אין לי מושג.... POOH
 

m a16

New member
ממממ.... לא כל כך הבנתי

זה לא איבחון עם שאלות כלליות? מה זאת אומרת שעשית רק בעברית ומתמטיקה? אני לא כל כך מבינה....... זה לא מאבחן את רמת הבעיה והסוג שלה? תסבירי בקשה
 

POOH*

New member
OK...

אני אנסה להסביר מהידע הלא גדול שלי... בטוח יהיו פה כאלה שיכולים להסביר טוב יותר לגבי האבחונים.. האבחון שאני עברתי הוא אבחון שבודק גם בעיות ספציפיות וגם כלליות יותר. לדוג' מצאו לי כל מיני בעיות במתמטיקה שלא קשורות ל- ADHD. וחוץ מזה אבחנו גם הפרעת קשב וריכוז. אם כי אובחן שזה גבולי אצלי. האבחון בדק את שני הדברים יחד... גם בעיות קשב וריכוז וגם בעיות יותר ספציפיות... ואיך בודקים? שאלה טובה - אני לא מבינה באבחון.. ולא זה לא היה שאלות כלליות... היו כל מיני שאלות בכל מיני תחומים... עברית - מה שאני זוכרת בעיקר זה קטע קריאה ושאלות עליו [לא קשה בכלל] וגם קטע קריאהש הייתי צריכה לסכם את הנקודות המרכזיות בו... ולדוג בקטע הזה שולבו פסקאות שממש לא קשורות ולא שמתי לב... ובמתמטיקה נתנו לי לפתור תרגילים לא קשים עד כמהש זכור לי.. ובעיות בגיאומטריה. בחלק מהמקמות היו לי נוסחאות בחלק לא וחלק מהבדיקה הייתה לבדוק אם אני זוכרת אותן... ובמסגרת נתינת ניתוח האבחון כמה ימים אח"כ קיבלתי גם המלצות להקלות שיעזרו לי בלימדוים - כמו המלצה לדף נוסחאות מורחב במתמטיקה למשמל, והמלצה לבחינות בע"פ ותוספת זמן... חוץ מזה אחרי האבחון הזה הייתי גם אצל נוירולוג שעשה עוד בדיקות שלו... והוא גם המליץ על ריטלין... אמנם רק כשאני צריכה כלומר באופן ממוקד כשאני לומדת למבחן או משהו כזה ולא קבוע - אבל בכל מקרה לא לקחתי... מקווה שהצלחתי קצת לעזור ולהסביר... בכל מקרה אני בטוחה שיש פה אנשים שידעו להסביר נהרבה יותר טוב ממני לגבי האבחונים POOH
 

דליה.ד

New member
שאלה עקרונית

מה יוצא משאלונים דרך הרשת?? הרי צריך טיפול ועל טיפול יחליט רק רופא....אז למה לא לגשת לרופא מלכתחילה?
 

POOH*

New member
לא הבנתי את השאלה...

את האבחון שלי לא עשיתי ברשת. אלא במכון אבחון במטולה.... POOH
 

kniaper

New member
שאלונים דרך הרשת

כמו שכבר כתבתי בשירשור הזה, נותנים כיוון מחשבה כללי למתלבט. בכל מקרה ההמלצה היא להשתמש באבחונים המקוונים ככלי להתרשמות כללית. מי שירצה לקבל חוות געת מקצועית באמת יפנה לרופא לאבחון מקצועי ומקיף.
 

kniaper

New member
לפי מה שהבנתי, ממה שpooh כתבה

היא עשתה אבחון מקיף ללקויות למידה. באבחון כזה מנסים לאתר דברים נוספים מלבד הפרעת קשב כמו דיסגרפיה, דיסלקציה ודיסקלקוליה.
 

יונה שו

New member
ובכן, בקצרה

יש סוגים שונים של אבחונים. יש אבחונים נוירולוגיים, יש פסיכולוגיים ויש דידקטים. (כמובן יש גם בכף יד, שאני מומחית בו... אבל זה לא כרגע) האבחונים הדידקטים יכולים להצביע על התפקוד הלימודי, ולעיתים יש רמזים לבעיות של קשב וריכוז. הפסיכולוגים יכולים להגיד על התחום הרגשי, ולרמוז על קושי בלמידה, ובריכוז. האבחונים הנוירולוגים אף הם מצביעים על סימפטומים ונעזרים בעיקר בשני מוקדים : הסביבה (אצל ילדים) או הדיווח של המבוגר, ומבחן ממוחשב (TOVA). כשמגלים שלמישהו יש קושי כלשהו בעברית, בודקים לפעמים גם מתמטיקה, ולפעמים גם באנגלית. מאד תלוי בסוגי הבעיות שנתקלים בהם הנבדקים, ובמיוחד במיוחד - במקומות בהם מורגש פער בין הידע והביצוע, בין היכולת והתוצרים.
 
למעלה