רציתי לדעת איך מתחילים את תהליך

שרק 2005

New member
רציתי לדעת איך מתחילים את תהליך

עם הביטוח לאומי? הבן שלי בן שנתיים ואובחן. מה אני עושה עם הדו"ח? האם אני צריכה להופיע עם הילד בביטוח לאומי או שמספיק שאני אגיע עם הטפסים? ובאיזה סכום בכלל מדובר? תודה
 

דן להב

New member
מספיק הטפסים +נצל"ש

צריך שיהיה אישור מרופא "שמקובל" על בטל"א, אם הלכתם למכון להתפתחות או כל רופא התפתחותי אחר לרוב אין בירוקרטיה מסובכת. אחרי הגשת הטפסים יש ועדה רפואית, לועדה לפעמים קוראים להורים ולילד תלוי היכן אתם מתגוררים. יש אזורים בארץ שמקשים יותר מאחרים. הפקידים שאני נתקלתי בהם היו נחמדים מעל ומעבר( בלי ציניות). כל התהליך לוקח כמה שבועות בודדים. מדובר ב2063 ש"ח אם אינני טועה... אחרי הבטל"א יש עוד כמה משרדים שכדי לבקר בהם אבל ראשית יש לסיים עם הבטל"א אני מוסיף קישור לאתר של בטל"א שמסביר על קצבת ילד נכה. דני אם כבר טרחתי לעזוב את המעקב אחרי שפעת העופות ימח שמה אז החלטנו לעשות סדר בבית ובמסגרת הדברים שעפים אנחנו מוסרים ציוד עזר שלא נחוץ לנו (ושאחרים לא חטפו כבר) אז יש לנו למסירה צלחת וסטיבוארית במצב טוב ,מרופא... מי שמעונין שיצור איתי קשר.
 

allafish

New member
סכום הגימלה

לצערי זה לא אוטומטית 2000 שח, כפי שטוענים הותיקים. תלוי באבחנה שלכם, וברופא הספציפי שיראה את הילד בועדה. בני אובחן לא מזמן, עברנו ועדה לאחרונה וקיבלנו רק 500שח. אבל אפשר לערער, לפעמים זה עוזר.
 

doroniz

New member
האם ערערת?

מדוע? האם הגשתם ערעור? האם ביקשתם לקבל את פרוטוקול הוועדה? זו הפעם הראשונה שאני שומע על כך שמשפחה עם ילד בפסקטרום האוטיזם מקבלת גמלה נמוכה מ-100%. אני מתכנן לקדם את נושא שינוי זכויותנו בביטוח לאומי מיד עם תום חופשת סוכות.
 

allafish

New member
לדורון

הרי בעצמך ציטט את אתר הביטוח הלאומי שקוכע 30%-120%. כך שיש להם זכות גם אם זה לא צודק. דיברתי עם הביטוח הלאומי והם הסבירו לי שעכשיו כבר אף אחד לא מקבל אוטומטית 100% כמו בעבר הלא רחוק. בועדה שאלו אותי שאלות כמו- "האם הוא צריך עזרה בלהתלבש?" ו "האם אפשר להשאיר אותו ללא השגחה?" שלא רלונטיות בכלל לילד בו 3! אותי מאוד מדאיג הדבר הבא: אנחנו קיבלנו 30% על הבחנה (שזה 500 שח)ועוד 20% על גן תיקשורתי. אני מקווה ששנה הבאה הבן שלי יגיעה לרמה של שילוב בגן רגיל- ואז הלכו לנו 20% אוטומטית. אז ממה אממן את הסייעת בגן? את קלינאית תקשורת שהוא לא יקבל יותר בגן? אם אתה הולך לקדם את הנושא תסביר להם בבקשה שלמידה במוסד רגיל דווקא כרוכה ביותר הוצאות ולא בפחות. תודה
 

doroniz

New member
מימון

הצרכים של כולנו גדולים, בכל חתך אפשרי (גיל, רמת תיפקוד, מסגרת חינוכית-טיפולית). אכן יש להבין מהם הקריטריונים ואח"כ לדרוש התאמה שונה. האם יש לך מסמך הקושר את אחוזי הגימלה לרמת תיפקוד? האם למישהו/י אחר/ת יש מסמך כזה?
 

allafish

New member
לצערי אין לי מסמך

אין לי מסמך.נאמר לי בטלפון שקיבלנו 30% על הבחנה ומגיע לנו עוד 20% על גן תקשורתי אם נגיש אישור לימודים.
 

doroniz

New member
מסמך כתוב

תדרשי לקבל את החלטת הוועדה בכתב. זוהי זכותך וגם חובתך. אני אשמח לקבל העתק מהמסמך (הפרטים האישיים יכולים להישאר חסויים אם תרצי). המשמעות היא חמורה ביותר: לילדים שלומדים במסגרות חינוך רגילות (שילוב יחידני), יופחתו 20% מקצבת הנכות. למה? מי קבע? דורון.
 

allafish

New member
צפירת הרגעה

שלום דורון, התקשרתי לביטוח לאומי לברר את הסוגיה. אז ככה: אם הילד נמצא במסגרת (גן/ ביה"ס)ולא משנה עם זו מסגרת רגילה או חינוך מאוחד, הוא זכאי ל20% תוספת כי, לדברי הפקיד, "מסגרת זה יותר הוצאות". ההגיון הזה גם הוא מגוכך למדי כי גן חינוך מיוחד הוא בחינם בזמן שגן פרטי עולה 2000 שח (ללא סייעת), גן עיריה +צהרון-לא הרבה פחות,ועוד צריך לממן את טיפולים בערב (כגון קלינאית תקשורת) שאחרת הילד היה מקבל בגן תקשורתי. הצד הטוב של הסיפור הוא שגם אם הילד הולך למסגרת רגילה, 20% הולכים יחד איתו. ןעוד: לדברי הפקיד הרבה ילדים לאחרונה קיבלו 30%+20% כמונו למרות הבחנה PDD.כנראה שהם לא בפורום....
 

doroniz

New member
../images/Emo124.gif צפירת אזעקה רמה ../images/Emo124.gif

מה פירוש "אם הילד נמצא במסגרת...."? ישנם ילדים שאינם במסגרת חינוכית כלשהי? לפי ההסבר שלו לכל הילדים מגיע 20% תוספת. אם כך, אני רוצה 20% תוספת (כ-400 ש"ח בחודש). בכדי שאוכל לדרוש זאת מסניף הביטוח לאומי אליו אנחנו שייכים אני צריך מסמך כתוב שזאת ההוראה/הנחיה. האם ביקשת לקבל את החלטת הוועדה כולל הפרוטוקול בכתב? גן חינוך מיוחד זה בחינם עפ"י החוק אבל בשטח הדברים נראים אחרת. מה לגבי בי"ס? לא כל הילדים הם בגילאי גן..... בקיצור, או שאני אידיוט גמור (מה שבהחלט יתכן) או שהפקיד הזה מסובב את התשובות ולא מבין מה הוא אומר (וזה נראה לי הרבה יותר הגיוני). אין הגיון בתשובות האלה, אפילו לא הגיון של ביטוח לאומי. יתכן ויש עוד משפחות שמקבלות רק 50% גימלה (הקשקוש הזה של 20% + 30% צריך להתברר יותר לעומק). אני מעוניין לצעוק את צעקתן ביחד עם צעקתן של משפחות שיקראו לחדש את זכאותן אחת לשנתיים. דורון.
 

allafish

New member
פרוש ה"מסגרת"

לדברי הפקיד, ושאלתי אותו במפורש, ילד שלא הולך לגן אלא יושב עם אימו בבית הוא זה שלא מקבל את ה 20%, כל השאר כן.יתכן שאתם מקבלים לא 100% כמו שאתה חושב אלא 80%+20%. תבדוק את זה. אולי יש להם מדיניות של החזרת אימהות לילדי PDD למעגל העבודה? זה כבר הפקיד השני שמסביר לי על 30%+20% כך שנראה שזה לא קשקוש אלא נכון. ביקשתי את הפרוטוקול אבל כוון שכבר ערערתי התיק כבר נמצא בועדת ערעורים ולא באכיון ולכן עד שאעבור את הועדה הבאה ( זה ב 1.11) הם לא יכולים לצלם ולשלוח לי.נחכה ונראה.אני אעדכן אותך בהתפתחויות.
 
למעלה