רצח המאבטח בחיפה

atidih

New member
רצח המאבטח בחיפה

הוא הוכחה בפעם המי יודע כמה, ליעילות הברבורים כולל באנטרנט, על ה"קשר" בין הציבור ובין אלה שחייבים, לפחות, להתייחס אליו. כתבתי קשר אך איך הוא ייתכן אם שני הגורמים הנזכרים חיים בשלום זה עם זה כאשר מצד אחד הציבור מתלונן וסופג ואילו הצד השני שחייב לעשות צעדים ממשיים כדי להגן עליו, ממשיכים לחיות במקביל זה לצד זה מבלי שהאחד מפריע לשני. הרי אין הוכחה טובה כמו המקרים דוגמת הרצח בחיפה שהמקביל דוגמת זה שצוין לעיל, פועל ללא הפרעה ואפילו "משתכלל" ו"משתפר". לדעתי, זמנית עד שיימצא פתרון, יש להנהיג עונש מוות על רוצחים ומה שיותר מהר. האם מישהו קורא את הדברים? עתידי המנחם
 
עונש מוות? ../images/Emo5.gif

ואז הפכנו את המדינה עצמה לרוצחת עם דם על הידיים. עונשי מאסר לפחות באים כדי להרחיק אנשים מסוכנים מהחברה, לא כדי לבצע נקמת דם שתספק את היצרים בבטן (למרות שהרבה שוכחים את זה.) עונש מוות היא נקמה ותו לא, ונקמה היא אקט אלים. חוץ מזה, עדיף להשאיר אדם אשם בחיים, מאשר להרוג חף מפשע. אפשר לקחת בתור דוגמא את ארה"ב שיש לה במדינות רבות מסורות של הוצאות להורג, עם איזה בעיות היא מתמודדת וכמה טעויות נעשו. כשהמדינה נוטלת לידיה בעלות על חיי אזרחיה- מי יחיה ומי ימות (בעלות שלדעתי אין לה ואסור שתהיה לאף אחד) אנו מגיעים לזמנים אפלים... גם לחברה עצמה ולסנקציות שהיא מסוגלת להטיל, צריך שיהיו גבולות. חוץ מזה שזה לא יפתור את האלימות. פשיעה לא תעלם באמצעות הפחדה. היא עלולה אפילו להתגבר.
 

atidih

New member
אני מסכים אתך אבל

גם אני בנוי לנימוקים שהעלית אבל הנושא הנדון, מזכיר את הבעיה שלנו עם הפלשטינאים. כידוע, בגלל משה רבנו אנחנו דווקא בתוך האוקינוס האנושי המקיף אותנו. אין אצל שכנינו שום "שלום עכשיו" או יוסי שריד אחד לרפואה ואצלנו על אף ה"חריקות" שישנן, בכל זאת, אין לנו מתאבדים שמפוצצים כך סתם, אוטובוסים מלאים עם נשים גברים וטף. לו היו לנו כאלה לדעתי, מזמן לא היו קסאמים ופצצות מרגמה. כמו בהשוואה הנ"ל כך לגבי הפושעים שלנו (איני כותב להבדיל), אצלנו לא רואים אפילו שביב אור של קצה מנהרה. אין לנו אפילו רבע ג'וליאני ופשעים דוגמת רצח המאבטח בחיפה משגשגים ופורחים. הדבר היחידי שאנו עושים הוא, לומר "נו-נו" או "לא יפה, תתביישו" מלבד זאת, קם לנו פורום שעוסק רק בזה ופשוט גווע מעומס עבודה. לדעתי, כל עוד אנו רחוקים בנורמות שלנו ממדינות נאורות ומתוקנות (לדעתי, מרחק רב) ולא חשוב לי שאצלם אין עונש מוות, נראה לי שטרם הגיע הזמן לומר שאנו אפילו ברבע הדרך - לדעתי, הרבה פחות. עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
לא לאלימות

וכשם שאנו מנסים לעשות למניעת האלימות, חקיקת חוק ויישומו של הוצאה להורג שולל את יסודות האמירה הנ"ל. קשה מאד בימינו, מסכימה עמך, שלא לראות את מול עינינו מעבר לגלי האלימות והפשיעה המקומיים והארציים שלנו את גל הטרור נגדנו. את המרצחים שיוצאים במטרה ברורה להרוג בנו וחלקם, לצערי הגדול, אף מצליח במשימת הקודש שלו. טרם נשתכחה מזכרוני התמונה של המחבל עם הדם על הידיים לאחר הלינץ' שעשו בחיילי המילואים (וסלחו לי אם אני טועה או לא מדייקת בפרטים) אשר טעו בדרכם ומצאו את מותם בידי מוטציות אדם אלו (שכן, שם אחר אין לי להעניק להם). ולדאבוני הרב, במדינתנו הקטנטנה שאך זה מכבר נולדה, יש בה הרבה סיפורים לספר על קורותיה. ועדין- אין אני מוצאת כי ענישה במוות היא התשובה ההולמת לפשעים הללו. טרם נשתכח מזכרוני סיפורו של האב ששרף את ילדיו במעון, או האם שהטביעה את בנותיה הפעוטות באמבטיה בביתן. המחשבה מעוררת בי זעם ופלצות. ואודה ולא אבוש כי במחשבה ראשונה, בלשון העם "הייתי חונקת אותם למוות" אבל, העונש אותו הם ראויים לקבל הוא לחיות בצל מעשיהם ולהתענות מידי יום ביומו, שעה שעה, עד צאת נשמתם ביודעם כי ידיהם מגואלות בדם ואין עמם כל חסד. מסכימה אתך במיליון אחוז כי טרם נולד למדינתנו ג'וליאני או מי שיתקרב אליו במידותיו, אולם, כאמור, המדינה בחיתוליה. אמנם אין זה צידוק למתרחש, אולם דהירה מטורפת בצל האלימות לקיצוניות השניה- עונש מוות, עלולה להגביר את התופעה ולחדד את שאנו כה רוצים להקהות. מצטרפת אליך לקריאה שאכן אלו אשר אמורים לטפל ולתת תשובות 'מרפרפים' גם בין דפי פורום זה ודומיו, קוראים את רחשי הלב של הכותבים ומאמצים, לפחות חלק, מהעצות הטובות שניתנות להם כאן, כל אחד מדם לבו.
 

pembencipolisi

New member
הלוא עונש מות לכל פושע/ת

כך לא יזדקקו האזרחים /אזרחיות לממן מכיסם את עלות החזקת הפושעים ימ"ש בבתי הכלא, והכסף הנחסך יוצא על בריאןת, חנוך , רוחה ולא על האכלת אנסים מסוממים רוצחים גנבים שודדים ונוכלים. מי הביא אותם עלינו ?
 

s h o o s h a

New member
עונש מוות לרוצחים

הרבה מאד כעס יש באמירה הזו. הרבה מאד רצון וצורך להעניש באופן בלתי משתמע ובלתי ניתן לערעור את הפושעים הנוראים שנטלו חיי אחר. ומרגע שעונש המוות (שאגב, למיטב ידיעתי, קיים גם בארץ אך אינו מיושם) יוחל, הרי שהפכנו 'בלי משים' להיות בדיוק כמו אלו אותם אנו מבקשים להעניש. את רוצחו של המאבטח בחיפה, כמו כל רוצח אחר, צריך להכניס מאחורי סורג ובריח. לכל שארית ימי חייו. בלי אפשרות לקצוב את עונשו, בלי אפשרות לחון אותו. פושע צריך 'לשלם' לחברה על עונשו והמתתו 'פוטרת' אותו.
 

שילה1

New member
בארץ עונש מוות רק לנאצים ועוזריהם,ו

ובמקרים קיצוניים של בגידה,מה שמכונה"משפט שדה":רק בזמן מלחמה. בארץ הוצא להורג רק רוצח אחד,הצורר הגדול אדולף אייכמן,וגם אז היו ויכוחים בנושא. אכן יש לתקן את החוק ביחס ל"מאסר עולם"-כדי שתוכנו יהיה כשמו. ובנוסף-להחמיר את העונשים על כל העבירות הפליליות, על רקע בריונות לשמה.
 

s h o o s h a

New member
על קצה המזלג - חלק I

עונש המוות בישראל מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית בזמן המנדט הבריטי היה עונש המוות נהוג באשר לעבירות רצח ועבירות ביטחוניות. תריסר אסירים יהודים, אנשי המחתרות, הוצאו להורג, על עבירות הקשורות במאבק בשלטון הבריטי, והם קרויים "עולי הגרדום", רובם לא הורשעו ברצח או בהריגה אלא בהחזקת נשק בלבד. עם קום המדינה הוצא להורג מאיר טוביאנסקי לאחר משפט צבאי מהיר, ובלתי חוקי. לאחר שהדבר נתגלה טוהר שמו של טוביאנסקי, והאחראים להוצאה להורג נשפטו. ביום 30 במאי 1951 חנן נשיא המדינה את כל הנידונים למוות שעדיין חיכו לביצוע עונשם, ועונשם הוחלף בתקופות מאסר ממושכות. לאחר מכן ביטלה הכנסת את עונש המוות בנוגע לרוב העבירות. כיום העבירות שבית משפט אזרחי במדינת ישראל יכול להטיל עליהן עונש מוות הן:
בגידה - מי שעשה בכוונה מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה של המדינה או ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה (סעיף 97 בחוק העונשין) גרימה למלחמה - מי שעשה כדי להביא לידי פעולה צבאית נגד ישראל והתכוון לסייע לאויב (סעיף 98 בחוק העונשין)
סיוע לאויב במלחמה - מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייעו לכך. (סעיף 99 בחוק העונשין) עשיית מעשה שהוא בגדר פשע כלפי העם היהודי או האנושות או פשע מלחמה, בתקופת השלטון הנאצי, בארץ עוינת. (חוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, התש"י-1950 והחוק בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם-1950) כמו כן לפי סעיף 43 בחוק השיפוט הצבאי, בית דין צבאי יכול לגזור גזר דין מוות על חייל שבגד, עזב את המערכה, סייע לאויב או מסר מידע לאויב. עונש מוות לפי חוק זה יבוצע בירייה. ב-31 במאי 1962 הוצא להורג, על פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, הפושע הנאצי אדולף אייכמן, אשר ערעורו על הרשעתו ברצח העם היהודי בשואה נדחה על ידי בית המשפט העליון, ואילו נשיא המדינה יצחק בן צבי דחה את בקשתו לחנינה. אייכמן הוצא להורג בתליה בכלא רמלה. הפושע הנאצי ג'ון איוואן דמיאניוק נדון אף הוא למוות במדינת ישראל. דמיאניוק, אשר הוסגר לארץ מארצות הברית, על חלקו בהשמדת היהודים במחנה ההשמדה טרבלינקה, עמד למשפט שארך כשלוש שנים, החל מחודש פברואר 1987. לאחר שבית המשפט המחוזי דן אותו למוות, ערער דמיאניוק לבית המשפט העליון, ושם נתקבל ערעורו, לאחר קרוב לשבע שנים שבהן היה עצור. בית המשפט העליון לא הטיל ספק כי המדובר באדם ששימש בתפקיד ואכמן, אך קבע כי לא הוכח כי המדובר ב"איוואן האיום מטרבלינקה". דמיאניוק גורש מהארץ ב-21 בספטמבר 1993. פרט לטוביאנסקי, לדמיאניוק ולאייכמן, לא נדון איש למוות על ידי בית משפט אזרחי במדינת ישראל. עם זאת היו מקרים בהם נידונו מחבלים לעונש מוות על ידי בתי דין צבאיים ועונשם הומר אחר כך למאסר. יש הרואים כעונש מוות בלא משפט את החלטת ממשלת ישראל, בראשות גולדה מאיר, להרוג את כל חברי ארגון הטרור "ספטמבר השחור", האחראים לרצח אחד-עשר הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972, כהחלטה לא חוקית, אם כי אחרים סבורים שמדובר במאבק לגיטימי בחברי חוליות טרור ורצח. יש הטוענים שבמדיניות הסיכול הממוקד של ישראל יש משום עונש מוות ללא משפט, אם כי אחרים רואים בכך מעשה הרג לגיטימי של אויב בזמן מלחמה.
 

s h o o s h a

New member
על קצה המזלג - חלק II

הגישה ביהדות - התקופה התנ"כית
המקרא קובע עונש מוות ל-36 עבירות, רובן בין אדם למקום (עבודה זרה, חילול שבת, גילוי עריות) ומיעוטן בין אדם לחברו (ניאוף, רצח, חטיפה, הכאת הורים). לביצוע העונש נקבעו בתורה ארבע דרכים, הידועות בשם ארבע מיתות בית דין. מוסד ייחודי הוא "עיר המקלט" לשם היה יכול הורג בשגגה לנוס מפני גואל הדם (במדבר ל"ה, פסוק י"א). על פי המסופר בתנ"ך עונש מוות כנראה לא היה עונש נדיר. במקרא מסופר על עונש המוות שניתן למקושש העצים בשבת ולמגדף שקילל את אלוהים. כמו כן, נהרגו עובדי עגל הזהב (ספר שמות פרק ל"ב כ"ז), ועובדי בעל פעור (ספר במדבר פרק כ"ה ה'). בתקופת יהושע נהרגים עכן שמעל בחרם ולקח שלל מלחמה ומשפחתו. לאחר מכן, בתקופת המלכות שאול הורג עיר כהנים שלמה כי חשד בהם במרד (ספר שמואל א', פרק כ"ב י"ט). הוא מוציא להורג את האובות והידעונים (ספר שמואל א פרק כ"ח ג') וגם בנו יהונתן כמעט מוצא להורג על הפרת שבועה. דוד מוציא להורג את מי שמבשר לו על מות שאול והשלים את מיתתו, ואת הקושרים שרצחו את איש בושת, בנו של שאול. שלמה המלך מוציא להורג את אחיו אדוניה בן חגית באשמת קשר, את יואב בן צרויה על רצח, ואת שמעי בן גרא על שביזה את אביו דוד. (ספר מלכים א' פרק ב'
 

s h o o s h a

New member
על קצה המזלג - חלק III

סיכול ממוקד סיכול ממוקד הוא מונח שנוצר בישראל במהלך אינתיפאדת אל-אקצה כתחליף למילה "חיסול". עם תחילת השימוש במונח נטען על ידי ישראל כי בכל המקרים מדובר בפעולה כנגד "פצצה מתקתקת", שמסכלת באופן ברור ומיידי פעולות טרור ספציפיות. בהמשך הורחב השימוש במושג, והוא מתאר כל פעולת חיסול של פעיל פלסטינאי, בין אם הוא פעיל טרור בעצמו, או מנהיג בארגון שעוסק בטרור. פעילות מסוג זה נעשתה גם קודם לכן, כדוגמת חיסולם של יחיא עייש או אבו ג'יהאד, אך לכינוי ספציפי זכתה רק במהלך אינתיפאדת אל-אקצה. ישראל רואה בפעילות הסיכול הממוקד, המופנית נגד פעילי טרור, תוך השתדלות שלא לפגוע באזרחים שאינם עוסקים בטרור, בגדר הגנה עצמית המותרת על פי כללי החוק והמוסר. מטרות הסיכול הממוקד לסיכול הממוקד יש מטרות אחדות:
מניעה - במקרה של "פצצה מתקתקת", חיסול מחבל העומד לבצע פיגוע הוא דרך למניעת פיגוע זה.
ענישה - להעניש את ראשי אירגוני טרור על פעולותיהם.
הרתעה - לגרום ליורשים אפשריים ולתושבים לפחד מלבצע פיגועי טרור, ובפרט לחיות במאמץ מתמיד לשמור על חייהם, תוך הגבלת חופש התמרון שלהם.
פגיעה - הסיכול הממוקד אמור לפגוע בתשתיות הטרור ומעכב את התפתחותן.
מניעים פוליטיים - להראות לציבור הישראלי ש"דם ישראלי אינו הפקר". ישראל רואה בסיכול הממוקד גישה שיש בה שמירה על טוהר הנשק, משום שבסכסוך המתמשך בין שני העמים החיים בין הירדן לים, נוקטים הפלשתינאים באופן שיטתי בטרור חסר הבחנה, המכוון כלפי תושבי ישראל באשר הם. ישראל אינה מגיבה בפעולות תגמול ברוטליות של עין תחת עין, אף שפעולות מסוג זה היו מקובלות בעשור הראשון לקיום המדינה, ומקובלות גם כיום במדינות המערב כאשר הן מותקפות, אלא מנסה להתמקד רק במי שנלחם נגדה, באמצעות הסיכול הממוקד. ביצוע הסיכול הממוקד האמצעי המקובל ביותר לביצוע סיכול הממוקד הוא מסוקי קרב, היורים טילים אל מטרתם. המודיעין מאתר את המטרה וכשניתן אור ירוק מוזנקים מסוקים לאוויר ופוגעים במיועד לחיסול. אמצעים נוספים הם הטמנת פצצה והפעלתה ברגע הנכון, הטלת פצצה ממטוס קרב, ירי צלפים ועוד. חרף השם "סיכול ממוקד", לא תמיד הסיכול הוא אכן ממוקד. המחבלים הפלשתינאים חיים בקרב האוכלוסייה האזרחית, ופגיעה מדויקת, שבה ייפגעו אך ורק מחבלים, קשה מאוד לביצוע. כתוצאה מכך פעמים רבות בפעולות הסיכול הממוקד נפגעים גם עוברי אורח תמימים. לשיא הגיעו הדברים בחיסולו של פעיל החמאס סלאח שחאדה ביולי 2002, כשפצצה במשקל של טון הוטלה על ביתו בלב שכונה צפופה בעזה. כתוצאה מהפעולה נהרגו לא רק שחאדה ועוזרו, אלא גם אשתו וילדיו, וכן דיירי בתים אחרים בסביבה. בסה"כ נהרגו 15 פלסטינאים, בהם שמונה ילדים. מצד שני, הניסיון לצמצם פגיעה בעוברי אורח הביא לכישלונן, המלא או החלקי, של פעולות אחדות. דוגמה בולטת לכך היא הניסיונות לחסל את מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של החמאס. הפלסטיני הבכיר ביותר שנהרג בסיכול ממוקד הוא אחמד יאסין, שהיה מנהיג תנועת חמאס. ביקורת על הסיכול הממוקד הסיכול הממוקד זוכה לביקורת קשה בקהילה הבין לאומית, בעיקר בקרב מדינות אירופה ומדינות ערב. בעיתונות הערבית מכונות פעולות אלה اغتيالات, כלומר "התנקשויות". ארצות הברית ברוב המקרים, במיוחד אחרי ה11 בספטמבר, מסכימה שזכותה של ישראל להגן על עצמה. בעיתונות האמריקנית מקובל לתרגם את הביטוי "סיכול ממוקד" ל-targeted killing ("הריגה ממוקדת"). גם בישראל מבקרים חוגי השמאל את פעולות הסיכול הממוקד, בנימוקים הבאים: גם אל מול מתקפת טרור אכזרית כדוגמת זו שישראל נתונה בה באינתיפאדת אל-אקצה, על ישראל, כמדינת חוק, לפעול להעמדת המחבלים לדין, ולתת לבתי המשפט לקבוע את עונשם. אין להותיר החלטה על הוצאה להורג בידי צוות מצומצם של שרים ואנשי מערכת הביטחון. גם אם המחוסלים הם רוצחים, מותר להורגם רק כאשר הדבר מהווה הגנה עצמית ברורה ומיידית. הוצאה להורג ללא משפט היא רצח, גם אם קורבנה הוא רוצח בעצמו. הסיכול הממוקד אינו מופנה רק נגד מי שהם בגדר "פצצה מתקתקת", אלא גם נגד פעילי התנגדות פלסטינאים, העוסקים בפעילות פוליטית, ולא בביצוע ישיר של טרור. לעתים בא הסיכול הממוקד לגרום להרתעה, או לנקמה ולצרכים פוליטיים. ארגוני הטרור מגיבים על סיכול ממוקד בסדרה של פעולת נקם אכזריות ביותר, ולכן הימנעות מסיכול ממוקד והתמקדות בפעילות הגנתית בלבד תחסוך בחיי אדם בישראל. מאידך ישנם רבים בישראל המצדדים בסיכול הממוקד ונימוקיהם עמהם: מי שנכנס למעגל דמים של פעילות טרור ורוצח אזרחים שלווים, אינו יכול לצפות להגנה הקבועה בחוק כלפי אזרחים רגילים. אין לאפשר למנהיגי ופעילי טרור להמשיך לייצר פיגועים, בשם זכויות האזרח והתפיסה ההומניסטית. המוסר היהודי צידד בתפיסה של "הבא להורגך השכם להורגו", במיוחד כאשר מדובר במצב של מלחמה ושל פעולות טרור רצחניות. במקרים כאלו לעיתים אין אפשרות ללכוד אותם, או לא אפשרי לגייס את הראיות הקבילות בבתי משפט, לכך שפעילי טרור עוסקים בטרור, בין היתר בגלל שהם מסתתרים באזורים עויינים ובעייתיים, שאין אפשרות לשלוח אליהם משטרה בכדי לעוצרם. מבחינה פרקטית, טרור מאויים רק בטרור נגדי. כך היה כאשר הבריטים פעלו כנגד הפירטים, וכך ארה"ב פועלת כנגד אל קעידה. כאשר מרכינים את הראש בפניו, הוא חובט ביתר עוצמה, שכן מטרתו היא הפחדה של האוכלוסיה האזרחית. ולכן ככל שיכו בו ביתר חוזקה, כך אנשים רבים בצד השני יפחדו להצטרף למעגל הטרור, בראותם את גורלם המר של מנהיגיהם. פלשתינאים שהיוו יעד לסיכול ממוקד הערה: תיאור התפקידים הינו עפ"י דובר צה"ל.
יחיא עייש "המהנדס" - מפקד הזרוע הצבאית של החמאס 6 בינואר 1996
האחים עוודאללה מפקדי הזרוע הצבאית של החמאס בגדה אוגוסט 1998
תאבת תאבת ראש הפתח בטול כרם
ג'מאל מנסור ראש הזרוע המדינית של החמאס בשכם
מוחמד אבו-הנוד מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בגדה 23 בנובמבר 2001
סאלח שחאדה ראש הזרוע הצבאית של החמאס בעזה יולי 2002
איברהים מקאדמה ראש הזרוע הצבאית של החמאס בעזה
איסמאעיל אבו שנב מראשי החמאס ברצועת עזה 21 באוגוסט 2003
מקלד חמיד מראשי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה 25 בדצמבר 2003
אחמד יאסין המנהיג הרוחני של החמאס 22 במרץ 2004
עבד אל-עזיז רנטיסי מנהיג "מפקדת הפנים" של החמאס לאחר חיסולו של אחמד יאסין 17 באפריל 2004
נאדר אבו ליל ועוד 3 מחבלים בפת"ח בכיר בגדודי חללי אל-אקצה בשכם 2 במאי 2004
ואאל נסאר ממנהיגי גדודי עז א-דין אל קסאם ברצועת עזה 30 במאי 2004
חליל מרשוד ראש גדודי חללי אל-אקצה במחנה הפלטים בלאטה 14 ביוני 2004
מחמוד אבו-חליפה סגנו של זכיירה זוביידי, גדודי אל-אקצא בג'נין 14 בספטמבר 2004
חאלד אבו סלמייה חמאס, עזה 19 בספטמבר 2004
באשיר דבש ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה 6
באוקטובר 2004
עדנאן אל רול חמאס, עזה 21 באוקטובר 2004
 

s h o o s h a

New member
על קצה המזלג - סיכום של אמא

ואלו, כולם פושעים שחוסלו במה שנקרא 'סיכול ממוקד' כאמור. האם הסיכול תרם להקטנת גלי הטרור? לדעתי, עשה את ההפך- לפלשתינאים נולדו עוד שהידים. ואני גולשת לפוליטיקה, שזו אינה מהות הפורום כלל ועיקר, אולם כאמור, הטרור הוא חלק בלתי נפרד מיישותנו כמדינה ובני אדם. ודווקא אנו, בני הדור השני של ניצולי השואה, הורים לחיילים צעירים המשרתים היום בשטחים ומקווים לגדל דור נוסף בעל ערכים ומוסר, אל לנו להטמיע בהם את הצורך הכל כך לא נכון שעונש מוות הנו התשובה.
 

מייתה

New member
החיים בכלא

אני נגד עונש מוות אך לדעתי הכלא אינו תשלום לחברה אלא פרס מעבר לשלילת החופש , התנאים בכלא יותר מידי נוחים לרוצחים כאלו הם מקבלים המון קורסים , סדנאות והם חיים בחינם על חשבון המדינה, בנוסף לזה אפילו מאסר עולם הוא לא באמת לכל החיים, ובסוף הם יוצאים ומסכנים שוב את החברה , אין לי רעיון יותר טוב אך הכלא כיום לא עונש מוצלח .
 

שבלבלית

New member
בשום פנים ואופן לא!!!

אני מסכימה במאת האחוזים שאת אותם חלאות יש להעניש מנסיון מר שלי אני יודעת מזה אלימות כלפי מאבטח, אדם אשר תפקידו בסה"כ הוא להגן על מי שנמצא בשטח מסויים. לצערנו בזמן האחרון נראה כי המאבטחים צריכים להגן על עצמם מפנינו... עונש מוות אסור בהחלט ואני מדברת כאן מהפן הדתי. אף אחד פה לא הוסמך לאף מיושבי הסנהדרין. ואין לנו חוקה. ויש לנו בעיה של התנגשות בכל עיניין דת וחוקי המדינה אז עדיף שאדם אלים אשר הוכח שהוא אלים יקבל את מלוא חומרת העונש ע"י המדינה אבל אף אחד לא יכול להחליט עבורו את גורלו למרות שהוא עצמו ביצע החלטה כזו. בואו לא נהיה כמוהו... צרות לא חסרות לנו...
 

atidih

New member
לדעת יש דמיון

רב בדרך המאבק וממנו הפתרון, אם בכלל, בשתי האוכלוסיות הנדונות כאן ואני מדגיש, רק בדרך המאבק והפתרון. לגבי אוכלוסיית הפשיעה שהולכת וגדלה, הרי דנים כאן בזו ואני רוצה להתמקד בשנייה, היינו, הפלשטינאית. הרי ברור, אין לנו כאן עניין עם העם השוודי או הנורווגי שיש להם משטר דמוקרטי עם נורמות ראויות - לו כך והיו לנו סכסוכי דמים אתם כאשר אין רואים את האור בקצה המנהרה או אז הבעיה הייתה נפתרת בשיחת טלפון. באוכלוסייה הפלשטינית קיימות עובדות שאי אפשר להתעלם מהן ובוודאי שלא בשיטת :זבנג וגמרנו": - אחיהם נמצאים בעשרים ושתיים מדינות (אם איני טועה) שבאף אחת! מהן אין משטר דמוקרטי. - נורמות תרבותיות שונות מזו שאצלנו (עדיין) אם כי בחלקים מהן יש אך היחס הכמותי בין השתיים הוא לטובת הראשונים. - מה שמנחה את רוב האוכלוסייה הוא האמונה הפנאטית באלוהים - ההיגיון (אם יש בנתונים שצויינו) הוא לא השכל הישר כי אם מה רוצה או שנראה כך שרוצה זה שלמעלה. אגב, גם לנו יש כאלה אך היחס המספרי בינם ובין השאר הוא לא כמו אצל הראשונים שצויינו לעיל. אז מה עושים? יש לעשות הכנה והתרעה לאוכלוסייה הפלשטינית באמצעות כרוזים או בכל דרך נראית ולהסביר להם שיש קשר ישיר בין מצוקתם, רמת חייהם והעלאתה ועוד כיו"ב ובין התעלמותם מאותם פנאטיים ללא תקנה אצלם. לאחר מכן, יש לפגוע בתשתית שלהם (חלילה לא בבני-אדם) - להכות ולהכות עד כי יפנימו את הפתרון למצוקתם שנגרמת ע"י שכניהם לבית, לשכונה ובכל מקום. אחרת מהפתרון לעיל, איני רואה שום אפשרות גם לאחר מיליון שנה. עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
ומה דעתי הפרטית?

לתת להם שטח שיקרא מדינה. שטח שיהיו בו גבולות ברורים, שטח שיתחום את מדינתם, בה הם יוכלו לעשות את כל אשר עולה על דעתם. שטח שלנו, לישראלים, לא תהיה בו דריסת רגל. שטח שבו הם יוכלו להחליט את החלטותיהם ולחיות על פי הם. לא מתפקידנו להכין אותם או לחנך אותם, מה טוב או מה רע עבורם. מאמינה שהם יודעים זאת וגם דור המנהיגים ההולך ומתהווה מבין את ההשלכות של מדינה עצמאית. פגיעה בתשתית- כשיבינו שאם לא תיפגע התשתית יהיו הם אלו הראשונים להינזק, הם יעשו זאת בעצמם. הם 'יקיאו' מתוך עצמם את אלו שיבקשו את רעתם. ואם שם יוחלט על חקיקה של עונש מוות, לא נראה לי כי מי ממדינות העולם הגדול ירים אצבע ויסרב לחוק. הם מבינים כבר היום. ואולי, ואני מאמינה שזו תחילתה של תקופה אחרת, יותר מכך, אני תקווה כי פנינו לעידן אחר. ובעידן הזה לא נצטרך להכות בהם. אנו פשוט לא נהיה שם. ושיקחו את נפשם בכפם. וזהו פיתרון שבהחלט יכול להתקיים וכולנו, אתה, אני ודורות נוספים עוד עשויים לזכות לומר שחווינו אותו. נאיבית? מאד אבל מה רע? פסימיות מעולם לא הועילה
 
למעלה