רצון לעצמאות
הילד שלי בן 3 וחצי. כבר מגיל שנתיים ומשהו הוא אוהב מאוד לעזור בבית, מביא דברים לשולחן (לא שבירים), עוזר בפינוי הזבל, לוקח בגדים לכביסה, מכין איתי אוכל במטבח, עוזר עם התינוקת. באמת ילד מקסים. עכשיו גם בענייניו הוא רוצה לטפל בעצמו. אבל מה עושים שהוא מצחצח שיניים גרוע? או מסתרק ונראה כאילו לא הסתרק בכלל (יש לו שיער ארוך). אני מאפשרת לו לעשות לבד ואז אני אומרת לו "אני אצחצח עוד קצת" והוא לא מוכן, מחזיר את המברשת למקום ומאוד מאוכזב אם מבצעים משהו בכח (בצדק, וזה לרוב לא קורה). אנחנו כמובן מעודדים אותו לעזור או לעשות דברים לבד כמו שהוא רוצה ומשבחים אותו אבל רוצים גם שיתן לנו לעשות מה שהוא לא יכול לבד. איך מתמודדים עם זה? עד שהוא כמובן יצליח לעשות הכל בעצמו.
הילד שלי בן 3 וחצי. כבר מגיל שנתיים ומשהו הוא אוהב מאוד לעזור בבית, מביא דברים לשולחן (לא שבירים), עוזר בפינוי הזבל, לוקח בגדים לכביסה, מכין איתי אוכל במטבח, עוזר עם התינוקת. באמת ילד מקסים. עכשיו גם בענייניו הוא רוצה לטפל בעצמו. אבל מה עושים שהוא מצחצח שיניים גרוע? או מסתרק ונראה כאילו לא הסתרק בכלל (יש לו שיער ארוך). אני מאפשרת לו לעשות לבד ואז אני אומרת לו "אני אצחצח עוד קצת" והוא לא מוכן, מחזיר את המברשת למקום ומאוד מאוכזב אם מבצעים משהו בכח (בצדק, וזה לרוב לא קורה). אנחנו כמובן מעודדים אותו לעזור או לעשות דברים לבד כמו שהוא רוצה ומשבחים אותו אבל רוצים גם שיתן לנו לעשות מה שהוא לא יכול לבד. איך מתמודדים עם זה? עד שהוא כמובן יצליח לעשות הכל בעצמו.