רעיונות להעסקת ילדים בממד

mazalibas

New member
רעיונות להעסקת ילדים בממד

אם מדובר בילדים מעל גיל 5 ויש מבוגר עם סבלנות, תצטיידו בדפים מרובעים או לחלופין מלבניים עם מספריים,חוברת אוריגמי ותתחילו ליצור עם הילדים על מיני צורות ויצירות. הילדים יישתגעו על זה. משחקי קלפים למינהם (זכרון\סריות) יישמחו את הילדים. לילדים הקטנים יותר (לי יש בבית שניים ואני חייבת לציין שעם הקטנה עוד לא נחלתי הצלחה בלהעסיק אותה בתנאים נורמליים,אני יכולה רק לתאר לעצמי איך זה במקלט....) אפשר להציע ברבצק עם חותכני עוגיות, לצייר צורות יחסית גדולות על דפים , לתת להם מדבקות עגולות רגילות לחלוטין ולבקש מהם לנסות להדביק אותן רק על השורות,לתת להם קופת צדקה מלאה במטבעות , לרוקן אותה ולתת להם למלא אותה, לחתוך קשי שתייה, ךקחת חוט יחסית עבה ולתת להם להשחיל מחרוזות, אפשר על אותו רעיון לתת להם להשחיל פסטה מחוררת. עוד משחק שעם קטנטנים עובד הרבה זה הפטריות מפלסטיק עם לוח מחורר. אם יעלו לי רעיונות חדשים אשמח לשלוח לכם. חושבת עליכם מרחוק (איטליה)
 

אתי77

New member
כמה רעיונות לימודיים...

ככה בשלוף, אני אנסה להוסיף עוד אח"כ... אפשר לתרגל אותיות ומספרים בממד... לקחת נייר,עפרנות, וסלוטייפ, ולעבור על תוכן הממד ולי גיל הילדים, או 1. לכתוב את האות שמתחילה את הרהוט בממ"ד (לדוגמא כ לכסא) ולהדביק על הכסא עם סלוטייפ. 2. יותר גדולים יכולים לכתוב את המילה כסא 3 יותר גדולים יכולים לכתוב הגדרה של כסא 4. יותר קטנים יכולים לספור כמה כסאות יש ולכתוב את המספר אחרי שסימנו 4-5 רהיטים/חפצים, אוספים מהר מהר את כל הפתקים. (אם הממד גדול מספיק, אפשר לעשות זאת בריצה, בקטע של "אני סופרת עד 5 ואת מביאה לי את האות כ)אחרי שיש לנו כמה כרטיסים עם אותיות, מנסים להרכיב איתן כמה שיותר מילים, או מנסים למצוא מילים אחרות שמתחילים באותה אות, אם כתבו מילה שלמה, אז אפשר גם לחפש חרוזים, או לבנות משפט. לגדולים אפשר להוסיף גימטריה, ואז לשחק מלחמה עם אותיות... אפשר שמבוגר ידביק חזרה את האותיות במקום הלא נכון, להפעיל סטופר ולתת לילד לסדר בחזרה... אפשר להוסיף כל פעם עוד ריהוט...ולהגדיל את כמות האותיות... אני אנסה להוסיף עוד רעיונות בהמשך! מקווה שלא יהיו שימושיים... אם יש לכם שאלות על איך לעזור לילדים עם קריאה/כתיבה'חשבון בתקופה שבהם הם בבית, אנסה לענות בשמחה!
 

אתי77

New member
בעצם השהייה במקלט היא קצרה מאד, לא?

לאחר מחשבה, נזכרתי שבעצם נשארים רק כמה דקות במקלט. בכל מקרה אם מישהו רוצה עזרה בנושא העסקת הילדים שנשארים בבית, אני כאן.
 

אתי77

New member
אתה מתכוון שנכנסים ויוצאים לעיתים קרובות,

נכון? אין שהייה ממושכת יותר מחמש דקות או שאני טועה? האם אתם רוצים עוד רעיונות?
 

שי ז.

New member
תושבי היישובים הסמוכים לגדר קיבלו היום הקלות

והם אמורים לשהות שהיה רצופה במבנים ובסמוך למרחבים מוגנים.
 

אתי77

New member
נשמע ממש קשה!

ההורים שלי גרים ליד גן יבנה ושם חיים כמעט רגיל... אז האם יש צורך ברעיונות חדשים?
 

ברוריהה

New member
אצלינו (צמוד גדר) לא יוצאים מהבתים.

הילדים היום עם מורות חילות במקלט. אבל מעבר לכך אסור לצאת מהבתים.
 
למעלה