רעיון חשוב- בבקשה תביעו את דעתכם

  • פותח הנושא curi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

curi

New member
רעיון חשוב- בבקשה תביעו את דעתכם

רעיון חשוב- בבקשה תביעו את דעתכם
לפני כמה ימים קראתי איפשהוא שבקופנהגן בדנמרק ניצלו את מסילת הרכבת הבינעירונית ובנו עליה תחנות עירוניות שרק הרכבת הפנימית של קופנהגן עוצרת בהם. הנה הרעיון: בחיפה קיימת רכבת תחתית לא ריווחית ולא שימושית במיוחד (הכרמלית). היא מתחילה בכיכר פאריז שבעיר התחתית ומסתיימת במרכז הכרמל. חשבתי על כך שניתן להאריך את הכרמלית עד פסי הרכבת, כמה מאות מטרים מכיכר פאריז ולבנות עליהם תחנת כרמלית שממנה יצא קו נוסף. הקו הזה ינוע על פסי הרכבת הרגילים מאיזור תחנת חיפה מרכז ועד למת"ם, ועל מסילת הרכבת יבנו תחנות נוסעים בשביל הקו הזה בלבד בכניסה לשכונות מגורים ובאזורי עסקים הסמוכים למסילה. כך יהיה ניתן לקשר בין שכונות מגורים כמו בת גלים שפרינצק ושער העלייה להדר, למרכז הכרמל ולמת"ם. כך "תתרחב" הכרמלית לאיזורים נוספים בעיר ותגדיל את כמות נוסעיה במחיר מועט. האם רעיון זה הוא בר ביצוע. בבקשה תביעו את דעתכם.
 

luckydude

Member
בלתי אפשרי

רעיון חשוב- בבקשה תביעו את דעתכם
לפני כמה ימים קראתי איפשהוא שבקופנהגן בדנמרק ניצלו את מסילת הרכבת הבינעירונית ובנו עליה תחנות עירוניות שרק הרכבת הפנימית של קופנהגן עוצרת בהם. הנה הרעיון: בחיפה קיימת רכבת תחתית לא ריווחית ולא שימושית במיוחד (הכרמלית). היא מתחילה בכיכר פאריז שבעיר התחתית ומסתיימת במרכז הכרמל. חשבתי על כך שניתן להאריך את הכרמלית עד פסי הרכבת, כמה מאות מטרים מכיכר פאריז ולבנות עליהם תחנת כרמלית שממנה יצא קו נוסף. הקו הזה ינוע על פסי הרכבת הרגילים מאיזור תחנת חיפה מרכז ועד למת"ם, ועל מסילת הרכבת יבנו תחנות נוסעים בשביל הקו הזה בלבד בכניסה לשכונות מגורים ובאזורי עסקים הסמוכים למסילה. כך יהיה ניתן לקשר בין שכונות מגורים כמו בת גלים שפרינצק ושער העלייה להדר, למרכז הכרמל ולמת"ם. כך "תתרחב" הכרמלית לאיזורים נוספים בעיר ותגדיל את כמות נוסעיה במחיר מועט. האם רעיון זה הוא בר ביצוע. בבקשה תביעו את דעתכם.
בלתי אפשרי
הכרמלית היא לא רכבת סטנדרטית. אין מנוע ברכבת עצמה, היה נמשכת בידי כבל. אני חושב גם ששני הרכבות נמצאות על אותו כבל סיבובי ו"מווסתות" אחת את השנייה כמו במעלית עם משקולת נגד. זוהי קונפיגיורציה די ספציפית לרכבות הרים ולא ניתן יהיה להפעיל את זה על פסי הרכבת הקיימים במישור. מה גם שאם נגיד היה מנוע בכרמלית והוא הסיע את הגלגלים (נוסף נגיד לגלגלי שיניים) ורוחב הפס היה שווה, הקרוניות עצמן בנויות בשיפוע מותאם להר שהישיבה בהן תהיה מאוד לא נוחה, אפילו אולי בלתי אפשרית בנסיעה במישור לאורך תחתית ההר. אולי צריך לחשוב על הארכת הקו הקיים עד לרכבת מרכז, אבל בשום אופן אי אפשר להאיך את שרות הכרמלית עצמו לאורך מפרץ חיפה.
 

abarth

New member
ועוד עניין קטן, באיזור ככר פריז קצת

בלתי אפשרי
הכרמלית היא לא רכבת סטנדרטית. אין מנוע ברכבת עצמה, היה נמשכת בידי כבל. אני חושב גם ששני הרכבות נמצאות על אותו כבל סיבובי ו"מווסתות" אחת את השנייה כמו במעלית עם משקולת נגד. זוהי קונפיגיורציה די ספציפית לרכבות הרים ולא ניתן יהיה להפעיל את זה על פסי הרכבת הקיימים במישור. מה גם שאם נגיד היה מנוע בכרמלית והוא הסיע את הגלגלים (נוסף נגיד לגלגלי שיניים) ורוחב הפס היה שווה, הקרוניות עצמן בנויות בשיפוע מותאם להר שהישיבה בהן תהיה מאוד לא נוחה, אפילו אולי בלתי אפשרית בנסיעה במישור לאורך תחתית ההר. אולי צריך לחשוב על הארכת הקו הקיים עד לרכבת מרכז, אבל בשום אופן אי אפשר להאיך את שרות הכרמלית עצמו לאורך מפרץ חיפה.
ועוד עניין קטן, באיזור ככר פריז קצת
קשה לחפור עומקים כאלה של מנהרה, בגלל הקרבה למי הים (הנמל).
 

curi

New member
תשובה ל2

בלתי אפשרי
הכרמלית היא לא רכבת סטנדרטית. אין מנוע ברכבת עצמה, היה נמשכת בידי כבל. אני חושב גם ששני הרכבות נמצאות על אותו כבל סיבובי ו"מווסתות" אחת את השנייה כמו במעלית עם משקולת נגד. זוהי קונפיגיורציה די ספציפית לרכבות הרים ולא ניתן יהיה להפעיל את זה על פסי הרכבת הקיימים במישור. מה גם שאם נגיד היה מנוע בכרמלית והוא הסיע את הגלגלים (נוסף נגיד לגלגלי שיניים) ורוחב הפס היה שווה, הקרוניות עצמן בנויות בשיפוע מותאם להר שהישיבה בהן תהיה מאוד לא נוחה, אפילו אולי בלתי אפשרית בנסיעה במישור לאורך תחתית ההר. אולי צריך לחשוב על הארכת הקו הקיים עד לרכבת מרכז, אבל בשום אופן אי אפשר להאיך את שרות הכרמלית עצמו לאורך מפרץ חיפה.
תשובה ל2
אני התכוונתי שיפתחו קו חדש של כרמלית שלא יתחבר לקו הראשון על ידי מסילה אלא רק תהיה להם תחנה משותפת. הקו השני יהיה נהוג על ידי רכבת שתתאים למסילה של פסי הרכבת הרגילים, והקו של הכרמלית שקיים כבר כיום (ורק יוערך) יהיה נהוג על ידי הרכבת של הכרמלית שכבר היום בשימוש.
 

david80

New member
ומה לגבי תוכנית הרכבת הקלה בחיפה?

תשובה ל2
אני התכוונתי שיפתחו קו חדש של כרמלית שלא יתחבר לקו הראשון על ידי מסילה אלא רק תהיה להם תחנה משותפת. הקו השני יהיה נהוג על ידי רכבת שתתאים למסילה של פסי הרכבת הרגילים, והקו של הכרמלית שקיים כבר כיום (ורק יוערך) יהיה נהוג על ידי הרכבת של הכרמלית שכבר היום בשימוש.
ומה לגבי תוכנית הרכבת הקלה בחיפה?
האם לא צפוי גישור כלשהי בין הכרמלית לרכבת ישראל ע"י הרכבת הקלה.
רק חבל, שכשתיכננו את תוואי הכרמלית, לא המשיכו אותו עד למסילת הרכבת!
 

seffic

New member
לא כ"כ פרקטי אבל הגישה נכונה

תשובה ל2
אני התכוונתי שיפתחו קו חדש של כרמלית שלא יתחבר לקו הראשון על ידי מסילה אלא רק תהיה להם תחנה משותפת. הקו השני יהיה נהוג על ידי רכבת שתתאים למסילה של פסי הרכבת הרגילים, והקו של הכרמלית שקיים כבר כיום (ורק יוערך) יהיה נהוג על ידי הרכבת של הכרמלית שכבר היום בשימוש.
לא כ"כ פרקטי אבל הגישה נכונה
של שילוב בין אמצעי התחבורה השונים. ישנה בעיה קשה לחפור מנהרות באיזור זה. כל המתחם שנמצא צפונית מערבית לדרך העצמאות כולל הנמל, מחסניו ופסי הרכבת, יושב על קרקע שיובשה בשנות ה30 של המאה הקודמת ע"י הבריטים. מבחינה גיאו הנדסית, זה לא שווה את ההשקעה. מה שכן,מתוכננת רכבת קלה ברחבי העיר. יהיה קו שיצא מהמפרצית ויסע ברח' יפו במקביל לרח' העצמאות ופל-ים. ככל הידוע לי תהיה תחנה סמוכה לתחנת הכרמלית בכיכר פריז. הרכבת תגיע עד תחנת חוף הכרמל החדשה ואולי גם לטירת הכרמל. במהרה בימינו.
 

curi

New member
יש אמנם בעיה אבל...

לא כ"כ פרקטי אבל הגישה נכונה
של שילוב בין אמצעי התחבורה השונים. ישנה בעיה קשה לחפור מנהרות באיזור זה. כל המתחם שנמצא צפונית מערבית לדרך העצמאות כולל הנמל, מחסניו ופסי הרכבת, יושב על קרקע שיובשה בשנות ה30 של המאה הקודמת ע"י הבריטים. מבחינה גיאו הנדסית, זה לא שווה את ההשקעה. מה שכן,מתוכננת רכבת קלה ברחבי העיר. יהיה קו שיצא מהמפרצית ויסע ברח' יפו במקביל לרח' העצמאות ופל-ים. ככל הידוע לי תהיה תחנה סמוכה לתחנת הכרמלית בכיכר פריז. הרכבת תגיע עד תחנת חוף הכרמל החדשה ואולי גם לטירת הכרמל. במהרה בימינו.
יש אמנם בעיה אבל...
איך הבריטים והצרפתים התגברו על תעלת למאנש ובנו בה רכבת? כנראה שיש אמצאים טכנולוגיים שמסוגלים לעשות זאת. מלבד זאת הפתרון שאני מציע זול בהרבה מכל רכבת קלה שייבנו מכיוון שהפסים כבר מוכנים. והרכבת הרגילה מגיעה עד המפרצית במילא אז למה לבזבז עוד כסף על חשמלית? ותחשבו על זה
 

אדיה

New member
רעיון חשוב ומעשי יותר

רעיון חשוב- בבקשה תביעו את דעתכם
לפני כמה ימים קראתי איפשהוא שבקופנהגן בדנמרק ניצלו את מסילת הרכבת הבינעירונית ובנו עליה תחנות עירוניות שרק הרכבת הפנימית של קופנהגן עוצרת בהם. הנה הרעיון: בחיפה קיימת רכבת תחתית לא ריווחית ולא שימושית במיוחד (הכרמלית). היא מתחילה בכיכר פאריז שבעיר התחתית ומסתיימת במרכז הכרמל. חשבתי על כך שניתן להאריך את הכרמלית עד פסי הרכבת, כמה מאות מטרים מכיכר פאריז ולבנות עליהם תחנת כרמלית שממנה יצא קו נוסף. הקו הזה ינוע על פסי הרכבת הרגילים מאיזור תחנת חיפה מרכז ועד למת"ם, ועל מסילת הרכבת יבנו תחנות נוסעים בשביל הקו הזה בלבד בכניסה לשכונות מגורים ובאזורי עסקים הסמוכים למסילה. כך יהיה ניתן לקשר בין שכונות מגורים כמו בת גלים שפרינצק ושער העלייה להדר, למרכז הכרמל ולמת"ם. כך "תתרחב" הכרמלית לאיזורים נוספים בעיר ותגדיל את כמות נוסעיה במחיר מועט. האם רעיון זה הוא בר ביצוע. בבקשה תביעו את דעתכם.
רעיון חשוב ומעשי יותר
כפי שצוין בתגובות אחרות, בגלל מבנה הכרמלית לא ניתן למעשה להאריך את מסלולה. הסיבה למיעוט הנוסעים בה היא קישוריות לקויה (כמעט בלתי קיימת) לאמצעי תחבורה אחרים שכן בפני עצמם תחנות הכרמלית ממוקמות היטב בחיפה. בתכנונים העתידיים של רכבת ישראל מופיעה תחנה עתידית "חיפה בית המכס" המרוחקת כ 400 מטר מתחנת ככר פריס של הכרמלית. היות וכל מי שיש לו נגיעה לנושאי תחבורה מלהג כבר שנים על הצורך במערכת רכבות מפותחת המקושרת למערכת הסעה פנים עירונית כפתרון בהא הידיעה למצוקות התחבורה, תמוה שלא מקדמים את הקמת תחנת בית המכס וקישורה לכרמלית. בעלות זניחה ניתן ליצור התחלה של מערכת כזו. למישהו ידוע מתי אם בכלל מתכננת הרכבת להקים תחנה זו (הסמוכה מאוד לקרית הממשלה החדשה בחיפה)?
 
קרבה לכרמלית

רעיון חשוב ומעשי יותר
כפי שצוין בתגובות אחרות, בגלל מבנה הכרמלית לא ניתן למעשה להאריך את מסלולה. הסיבה למיעוט הנוסעים בה היא קישוריות לקויה (כמעט בלתי קיימת) לאמצעי תחבורה אחרים שכן בפני עצמם תחנות הכרמלית ממוקמות היטב בחיפה. בתכנונים העתידיים של רכבת ישראל מופיעה תחנה עתידית "חיפה בית המכס" המרוחקת כ 400 מטר מתחנת ככר פריס של הכרמלית. היות וכל מי שיש לו נגיעה לנושאי תחבורה מלהג כבר שנים על הצורך במערכת רכבות מפותחת המקושרת למערכת הסעה פנים עירונית כפתרון בהא הידיעה למצוקות התחבורה, תמוה שלא מקדמים את הקמת תחנת בית המכס וקישורה לכרמלית. בעלות זניחה ניתן ליצור התחלה של מערכת כזו. למישהו ידוע מתי אם בכלל מתכננת הרכבת להקים תחנה זו (הסמוכה מאוד לקרית הממשלה החדשה בחיפה)?
קרבה לכרמלית
"בתכנונים העתידיים של רכבת ישראל מופיעה תחנה עתידית "חיפה בית המכס" המרוחקת כ 400 מטר מתחנת ככר פריס של הכרמלית" תחנת חיפה - מרכז קרובה יותר לכרמלית (פחות מ 400 מטר)
 

אדיה

New member
לא נכון

קרבה לכרמלית
"בתכנונים העתידיים של רכבת ישראל מופיעה תחנה עתידית "חיפה בית המכס" המרוחקת כ 400 מטר מתחנת ככר פריס של הכרמלית" תחנת חיפה - מרכז קרובה יותר לכרמלית (פחות מ 400 מטר)
לא נכון
אם תבדוק במפת חיפה תיווכח שחיפה מרכז מרוחקת הרבה יותר (בערך כפליים ממה שאמרת) וגם בדרך לשם יש לחצות כבישים רבים. בתחנת בית המכס ניתן ע"י מעבר תת קרקעי מתחת דרך העצמאות להגיע כמעט עד לתחנת ככר פריז. לחיפאים שבפורום: האם יש תכנונים קונקרטיים לתחנת בית המכס וחיבורה לכרמלית?
 
כבשים רבים?

לא נכון
אם תבדוק במפת חיפה תיווכח שחיפה מרכז מרוחקת הרבה יותר (בערך כפליים ממה שאמרת) וגם בדרך לשם יש לחצות כבישים רבים. בתחנת בית המכס ניתן ע"י מעבר תת קרקעי מתחת דרך העצמאות להגיע כמעט עד לתחנת ככר פריז. לחיפאים שבפורום: האם יש תכנונים קונקרטיים לתחנת בית המכס וחיבורה לכרמלית?
כבשים רבים?
שים לב, כדי להגיע מחיפה מרכז לכרמלית יש: 1) לצאת מבנין התחנה לעיר התחתית של חיפה 2) לחצות את הכביש ללכת כ 300 מטר לכוון צפון לפנות ימינה איפה שהשלט המעויין, וללכת עוד 50 מטר.... זהו זה.... אם היית בסיור בכרמלית שארגן חן, היית רואה בדיוק את המרחק....
 

אדיה

New member
הייתי בסיור...

כבשים רבים?
שים לב, כדי להגיע מחיפה מרכז לכרמלית יש: 1) לצאת מבנין התחנה לעיר התחתית של חיפה 2) לחצות את הכביש ללכת כ 300 מטר לכוון צפון לפנות ימינה איפה שהשלט המעויין, וללכת עוד 50 מטר.... זהו זה.... אם היית בסיור בכרמלית שארגן חן, היית רואה בדיוק את המרחק....
הייתי בסיור...
ושם נתן צבי רכניץ סקירה והזכיר את תחנת בית המכס (נקווה שימצאו לה שם יותר אטרקטיבי) בתור המפתח להתחברות הכרמלית עם רכבת ישראל. ולגבי המרחקים: תבדוק במפות. למשל באתר מפה יש סרגל מדידות וניתן לראות שהמרחק כפול (כ 650 מטר בקו אווירי, קצת יותר בהליכה בפועל). בברכה, יובל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה