KIA PICANTO 1000
New member
רכב אירופאי גיר רגיל
נקודת המוצא שלי שרכבים אירופאים "סטנדרטיים" גיר רגיל הם אמינים מאד כי יש מספיק אירופאים שביצעו בהם "מבחן שוק", כלומר ניסו והוכיחו שאין תקלות.
שנים של שימוש איפשרו ליצרנים השונים לשפר ולשדרג והמוצר הפך ברבות השנים לאמין ולטוב. דוגמה טובה זה הרכבים הצרפתיים הקטנים. צרפת [וחלקים גדולים מאירופה] מלאה מהם בגירסאות הגיר הרגיל ומשמע שהאמינות טובה מאד.
הצרכן האירופאי לא היה רוכש מיצרן שיש אצלו מלא תקלות והגיר יוצא מאיפוס וכד'.
מי זוכר את תקלות הגירסאות האוטומטיות מהעבר שבצרפת איש לא הכיר כי איש [כמעט, או בקירוב] לא נוהג שם בפיז'ו 208 בגירסה אוטומטית שלא לדבר עם גירסאות עבר כגון 206 ואחרות.
מי יכול לסקור את הרכבים האירופאים החדשים גיר רגיל המשווקים כיום בארצנו ולציין (א). מחיר וגם (ב). מדד הנאה [1 נמוך עד 5 גבוה] מהנהיגה בהם בכביש המפותל [זה אומנם משהו מאד סובייקטיבי אבל אני חושב כי כל רוכש רכב גיר ידני הוא במידה זו או אחרת חולה הגה ובעיקר נהנה מנהיגה בכביש המפותל שאם לא כן, היה אולי רוכש איזה אוטומט מגודל ובד"כ הגודל מייצר מגושמות בפרט בכביש המפותל.
אמנם מדד ההנאה הוא סובייקטיבי אבל זה עדיף כשאי אפשר לתת משהו אובייקטיבי מוחלט, ומעבר לכך לאחידות דיעות סובייקטיבית, במידה ותמצא, יש גם משמעות אובייקטיבית כלשהי...ואולי אני תמים כשאני מצפה לאיזו אחידות דיעות סובייקטיבית כבעלת משמעות סטטיסטית כלשהי כשבארצנו מספר הנוהגים בגיר ידני מבחירה מגיע לסך מספר האצבעות בידיו ורגליו של לוחם הנדסה על פי הבדיחה ההנדסית הידועה... לגודל המדגם יש חשיבות לגבי יכולת הסקת מסקנות כלשהן אבל בכל זאת...]
לצערי כיום אינני מכיר שום רכב אירופאי גיר ידני ברמה האישית, כלומר לא נהגתי באף אחד בשנים האחרונות. עקרונית הרכבים הצרפתיים למשל ידועים כנאים וכנוחים אבל אין לי ניסיון אישי וגם לתוצרת הגרמנית לא "חסר"
אחד אחד בלי להתפרץ
נקודת המוצא שלי שרכבים אירופאים "סטנדרטיים" גיר רגיל הם אמינים מאד כי יש מספיק אירופאים שביצעו בהם "מבחן שוק", כלומר ניסו והוכיחו שאין תקלות.
שנים של שימוש איפשרו ליצרנים השונים לשפר ולשדרג והמוצר הפך ברבות השנים לאמין ולטוב. דוגמה טובה זה הרכבים הצרפתיים הקטנים. צרפת [וחלקים גדולים מאירופה] מלאה מהם בגירסאות הגיר הרגיל ומשמע שהאמינות טובה מאד.
הצרכן האירופאי לא היה רוכש מיצרן שיש אצלו מלא תקלות והגיר יוצא מאיפוס וכד'.
מי זוכר את תקלות הגירסאות האוטומטיות מהעבר שבצרפת איש לא הכיר כי איש [כמעט, או בקירוב] לא נוהג שם בפיז'ו 208 בגירסה אוטומטית שלא לדבר עם גירסאות עבר כגון 206 ואחרות.
מי יכול לסקור את הרכבים האירופאים החדשים גיר רגיל המשווקים כיום בארצנו ולציין (א). מחיר וגם (ב). מדד הנאה [1 נמוך עד 5 גבוה] מהנהיגה בהם בכביש המפותל [זה אומנם משהו מאד סובייקטיבי אבל אני חושב כי כל רוכש רכב גיר ידני הוא במידה זו או אחרת חולה הגה ובעיקר נהנה מנהיגה בכביש המפותל שאם לא כן, היה אולי רוכש איזה אוטומט מגודל ובד"כ הגודל מייצר מגושמות בפרט בכביש המפותל.
אמנם מדד ההנאה הוא סובייקטיבי אבל זה עדיף כשאי אפשר לתת משהו אובייקטיבי מוחלט, ומעבר לכך לאחידות דיעות סובייקטיבית, במידה ותמצא, יש גם משמעות אובייקטיבית כלשהי...ואולי אני תמים כשאני מצפה לאיזו אחידות דיעות סובייקטיבית כבעלת משמעות סטטיסטית כלשהי כשבארצנו מספר הנוהגים בגיר ידני מבחירה מגיע לסך מספר האצבעות בידיו ורגליו של לוחם הנדסה על פי הבדיחה ההנדסית הידועה... לגודל המדגם יש חשיבות לגבי יכולת הסקת מסקנות כלשהן אבל בכל זאת...]
לצערי כיום אינני מכיר שום רכב אירופאי גיר ידני ברמה האישית, כלומר לא נהגתי באף אחד בשנים האחרונות. עקרונית הרכבים הצרפתיים למשל ידועים כנאים וכנוחים אבל אין לי ניסיון אישי וגם לתוצרת הגרמנית לא "חסר"
אחד אחד בלי להתפרץ