רכבת עם אבנים - ניסוי הכלי רב הקיבולת הועבר במפתיע לשומרון !

Ccyclist

Well-known member
תושבי המרכז תקועים בפקק: רגב רוצה לתת עדיפות ליישובי השומרון

שרת התחבורה הודיעה כי אמצעי התחבורה החדש (ART) שהובא לארץ כדי לפעול במסגרת מיזם הרכבת הקלה של גוש דן ייסע דווקא באזור השומרון ויחבר בין צומת תפוח לתל אביב. זאת מבלי שנערך על כך דיון עם גורמי המקצוע ומבלי שהוקצה לכך תקציב. משרד התחבורה: "הבחירה במסלול נובעת מצמיחת הביקוש באזור". יו"ר מועצת שומרון: "גם פה גרים בני אדם שעומדים בפקקים"


--------

הפתעת בחירות שאפילו אנשי משרד התחבורה לא שמעו עליה. הבקרוב - לשעברית החליטה במפתיע שדגם ה"רכבת על גלגלים" היחיד שהובא לארץ לצורך ניסויים ישמש בקו בשומרון מצומת תפוח לתל אביב דרך אריאל.

להבנתי אמצעים כאלו מצריכים מסלולי כביש שהוכנו עבורם מראש וכנראה גם מגבלות שיפוע שימנעו עומס על החיבורים בין חלקי הרכב בתוואי דרך מקומרים או מקוערים שוודאי נפוצים בהרי השומרון.

כנראה שרוצים לשקר לציבור על "רכבת לאריאל".

לפי הכתבה מדובר ברכב ניסיוני יחיד. אין כיום קו מצומת תפוח לתל אביב, כל הקווים מסתיימים באריאל, אבל קו 586 נוסע מאריאל לתחנה המרכזית בתל אביב במסלול שרשמית אורך כשעה ועובר בז'בוטינסקי ובמסגר כך ששילוב האמצעי בקו זה יעשה הרבה שופוני בלב גוש דן גם אם יסע שם פעמיים ב 3 שעות (אני מעריך שהמסלול לצומת תפוח יקח כשעה ורבע פלוס, האמצעי יסע שם בהלוך לטרמינל התל אביבי שלו ובחזור משם לאריאל וצומת תפוח).

אי אפשר להחזיק קו או ללמוד על ניצול קיבולת מאמצעי יחיד אז זה יהיה גימיק של שילוב אמצעי ייחודי בקו או אשכול קווים קיים. כמבחן לכלי הרכב זה מבחן די קיצוני באזור עם תנאי טופוגרפיה שעלולים להיות קשים מדי לכלי המדמה רק"ל בגלל העומס האפשרי על המפרקים בכבישים שמעולם לא נועדו לכלי עם יותר ממפרק אחד. בכלי חד מפרקי העומס בא ממפרק אחד באחד מצידי הרכב ואין עומס על הצד השני. בכלי דו מפרקי החלק האמצעי מאזן עומסים משני מפרקים ולכן בשיא גבעה או באמצע קימור עמק הוא מאזן כוחות גדולים משום שהוא נמשך או נדחף משני צדדיו. בכלי רב מפרקי העומסים עוברים דרך כל המפרקים לכל הקרונות ולכן אם אין תוואי שתוכנן מראש לכלי כזה אלא כביש רגיל יהיו מצבים בעייתיים . ואז ישנה הפוליטיקה של אזור השומרון והסיכון הגבוה שכלי ייחודי שעובר בכבישים שם יתקבל במטח אבנים.

נתנחם בתפקיד החדש של השרה הבקרוב לשעבר, שלא רצתה את המשרד ומנצלת אותו לזרוע את הכאוס הרגיל שלה.
 

Bus Nerd

Active member
הצפיפות נמוכה מדי בשביל להצדיק הסעת המונים, הפיילוט שם לא ילמד אותנו כלום, וזה בכלל לא כלי שמיועד לנסיעה בין עירונית אז הוא לא יהיה נוח. זה ספין מטופש לגמרי
 

bengb

Member
לא שווה את השנייה ורבע של ההתייחסות. זה נאד אויר חם שמופרח 5 ימים לפני הבחירות. אין לזה שום משמעות.
 
למעלה