זו שיטת החישמול בדרום אנגליה, לא "קווים כאלו".
זה קטר חשמלי לחלוטין, דגם Class 92
כשהפנטוגרף שלו מורד זה בגלל שהוא יכול לפעול גם בקוים שמחושמלים בפס שלישי (ויש הרבה כאלה באיזור התעלה באנגליה), ולא רק בחשמול עילי.
[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_92[/URL]
זו שיטת החישמול בדרום אנגליה, לא "קווים כאלו".
החישמול מתחנות הרכבת העילית לונדון ברידג' ונספחותיה על ויאדוקט הגדה הדרומית, , בלאקפריירז, ווטרלו, ו-ויקטוריה הוא של פס שלישי. הסיבה ההיסטורית לכך היא שבעבר, בתקופת ארבעת החברות הגדולות שקדמו להלאמה קווי הנוסעים הפרבריים בדרום לונדון והלאה מתחנות אלו חושמלו בחישמול פס שלישי ואחרי ההלאמה השלימו חישמול דומה בקווים ארוכים יותר שמקורם בתחנות אלו כחלק מהאזור הדרומי בבריטיש רייל. בגלל הגאוגרפיה של בריטניה מדובר בנסיעות של שעה עד שעתיים במהירות של עד 160 קמ"ש מתחנות הטרמינל ולכן לא היה צורך לפתח חישמול עילי כפי שנעשה בקווים הראשיים לסקוטלנד הנוסעים ב 200-225 קמ"ש ונספחיהם באזור המידלנדס של בריטיש רייל שחופף לחברות שפעלו מהטרמינלים שמצפון לנהר. יש שני אזורים נוספים - האזור המערבי מפאדינגטון שלא חושמל עדיין ונמצא כיום בתהליכי פרישת חישמול עילי וכן אזור סקוטלנד שאינו מחושמל.
 
משום שהקו המהיר בין תחנת סנט פנקרס למנהרה נועד לשירות מהיר - 300 קמ"ש עד ללונדון רבתי ו 230 קמ"ש במנהרות מתחת לעיר - החישמול בו עילי ובשיטה זהה לזה שבצפון צרפת ורשת ה TGV. מבחינה זו הקו ייחודי באזור ההפעלה שלו בדרום אנגליה. רכבות המשא לא נוסעות במהירויות אלו אלא ב175 קמ"ש (110 מייל לשעה) בלבד ועליהן לפנות את המסילה הראשית למסילות צד כדי לתת לרכבות המהירות לעבור מבלי להאט.
 
בתקופה שבה הקו פעל לווטרלו הרכבות השתמשו ברשת האיטית של ה160 קמ"ש בפס שלישי מרגע שחצו את המנהרה ומתקניה בפוקסטון והנסיעה היתה ארוכה יותר.
 
יש רכבות משא ואף קווי נוסעים (טמזלינק למשל) שחוצים בין שני סוגי החישמולת לפי סוג הקטע ויש להן מתקנים לשני סוגי החשמל אך זה אינו פתרון למערכת קטנה כמו ר"י אלא פשרה לנסיעה בין שתי רשתות חשמליות גדולות. כיום מדברים על הסבת קווים מסויימים כמו הקו לסאותהמפטון לחיווט עילי כדי לאפשר מהירויות נסיעה גבוהות יותר וציוד נייד זול יותר לרכבות המשא.