רכבת למרכז פ"ת

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
רכבת למרכז פ"ת

רכבת למרכז פ"ת
למי שמעוניין... תוכנית הרכבת לשלוחה לככר המייסדים בפ"ת (כולל תחנה נוספת באורלב). מתוך הGIS של משרד הפנים.
 

dvir golan

New member
תוכנית מעניינת אבל...

רכבת למרכז פ"ת
למי שמעוניין... תוכנית הרכבת לשלוחה לככר המייסדים בפ"ת (כולל תחנה נוספת באורלב). מתוך הGIS של משרד הפנים.
תוכנית מעניינת אבל...
קשה להאמין שתוכנית כזו תגיע לסדר עדיפות כלשהו קרי סביר. כל עוד עומדת על הפרק הקמת רכבת קלה שהתוואי הראשוני שלה יתחיל בפ"ת לאורך ז'בוטינסקי בואכה תל אביב, אין הצדקה גם לקו רכבת "רגיל" שהתואי שלו ארוך יותר והוא מוגבל מבחית מספר התחנות לאורכו. התוכנית לשלוחת רכבת לפתח תקוה מתבססת על שלוחה ישנה של הרכבת לעיר מתקופת המנדט - מעניין לציין ששלוחה זו כבר מעת הקמתה הוכיחה את כדאיותה בהובלת נוסעים לתל אביב עקב המסלול הארוך ( אז היה צריך לסוע דרך ראש העין ולוד). זה עשוי להיות גורלה של שלוחה חדשה במקום שכנראה לא תעמוד בתחרות עם הרכבת הקלה שתדירותה תהיה גבוהה יותר, יהיו לה יותר עצירות והיא תגיע ללב העיר תל אביב.
 

dvir golan

New member
תקון - כדאיותה= אי כדאיותה

תוכנית מעניינת אבל...
קשה להאמין שתוכנית כזו תגיע לסדר עדיפות כלשהו קרי סביר. כל עוד עומדת על הפרק הקמת רכבת קלה שהתוואי הראשוני שלה יתחיל בפ"ת לאורך ז'בוטינסקי בואכה תל אביב, אין הצדקה גם לקו רכבת "רגיל" שהתואי שלו ארוך יותר והוא מוגבל מבחית מספר התחנות לאורכו. התוכנית לשלוחת רכבת לפתח תקוה מתבססת על שלוחה ישנה של הרכבת לעיר מתקופת המנדט - מעניין לציין ששלוחה זו כבר מעת הקמתה הוכיחה את כדאיותה בהובלת נוסעים לתל אביב עקב המסלול הארוך ( אז היה צריך לסוע דרך ראש העין ולוד). זה עשוי להיות גורלה של שלוחה חדשה במקום שכנראה לא תעמוד בתחרות עם הרכבת הקלה שתדירותה תהיה גבוהה יותר, יהיו לה יותר עצירות והיא תגיע ללב העיר תל אביב.
תקון - כדאיותה= אי כדאיותה
 
לא מדויק

תקון - כדאיותה= אי כדאיותה
לא מדויק
למיטב הבנתי השלוחה המתוכננת תגיע מאזור ת"מ פ"ת בחלקה דרך שלוחה קיימת ותתחבר לקו הקיים ת"א - בני ברק - ראש העין צפון - כ"ס/הוד השרון. היא עשויה להיות כדאית במיוחד לנוסעים ישירות מפ"ת לאזור התעשיה של בני ברק (קניון אילון/דן דיזיין סנטר), "עתידים" וכו', אוניברסיטת ת"א, ת"א העיר והלאה, וכן לכיוון כ"ס ובעתיד רעננה ואילך, ועוד אפשרויות עתידיות. הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי לא צריכה להתחרות עם תכנית זו אלא להשלימה. רוצים דוגמה מחו"ל? - DOCKLANDS LIGHT RAILWAY במקביל לקטע החדש של ה-JUBILEE LINE.
 

luckydude

Active member
השלוחה

תוכנית מעניינת אבל...
קשה להאמין שתוכנית כזו תגיע לסדר עדיפות כלשהו קרי סביר. כל עוד עומדת על הפרק הקמת רכבת קלה שהתוואי הראשוני שלה יתחיל בפ"ת לאורך ז'בוטינסקי בואכה תל אביב, אין הצדקה גם לקו רכבת "רגיל" שהתואי שלו ארוך יותר והוא מוגבל מבחית מספר התחנות לאורכו. התוכנית לשלוחת רכבת לפתח תקוה מתבססת על שלוחה ישנה של הרכבת לעיר מתקופת המנדט - מעניין לציין ששלוחה זו כבר מעת הקמתה הוכיחה את כדאיותה בהובלת נוסעים לתל אביב עקב המסלול הארוך ( אז היה צריך לסוע דרך ראש העין ולוד). זה עשוי להיות גורלה של שלוחה חדשה במקום שכנראה לא תעמוד בתחרות עם הרכבת הקלה שתדירותה תהיה גבוהה יותר, יהיו לה יותר עצירות והיא תגיע ללב העיר תל אביב.
השלוחה
השלוחה המתוכננת לא בדיוק מתבססת על השלוחה הישנה. אפשר לראות בברור את השלוחה הישנה בתוכנית (המיועדת לביטול), זה הקו האלכסוני מימין לשמאל. אני חושב שזו לא בהכרח תחרות עם הרכבת הקלה כי השלוחה תאפשר שירות לכל רחבי הארץ. דרך אגב לדעתי מבחינת מהירות בין שתי נקודות מרכזיות, ת"מ אורלב - ת"א מרכז, הרכבת ה"כבדה" תהיה יותר מהירה מהקלה. אני מסכים איתך באופן כללי שקשה לראות את התוכנית מגיעה לסדר עדיפות סביר. אולי בעוד הרבה שנים שהרכבת תגיע להרבה יותר מקומות בארץ ואז לשלוחה תהיה חשיבות יותר גדולה במכלול הבין עירוני.
 

איליה.

New member
הערה לגבי "כל רחבי הארץ"

השלוחה
השלוחה המתוכננת לא בדיוק מתבססת על השלוחה הישנה. אפשר לראות בברור את השלוחה הישנה בתוכנית (המיועדת לביטול), זה הקו האלכסוני מימין לשמאל. אני חושב שזו לא בהכרח תחרות עם הרכבת הקלה כי השלוחה תאפשר שירות לכל רחבי הארץ. דרך אגב לדעתי מבחינת מהירות בין שתי נקודות מרכזיות, ת"מ אורלב - ת"א מרכז, הרכבת ה"כבדה" תהיה יותר מהירה מהקלה. אני מסכים איתך באופן כללי שקשה לראות את התוכנית מגיעה לסדר עדיפות סביר. אולי בעוד הרבה שנים שהרכבת תגיע להרבה יותר מקומות בארץ ואז לשלוחה תהיה חשיבות יותר גדולה במכלול הבין עירוני.
הערה לגבי "כל רחבי הארץ"
1. ממילא רוב תנועת הנוסעים היא לתל אביב. 2. גם לרכבת הקלה יהיו מעברים לקווים בינעירוניים (אם איני טועה, תחנת ת"א מרכז תשמש כתחנת מעבר כזו).
 

יהוושע

New member
לא " אורלב " אלא " אורלוב "

השלוחה
השלוחה המתוכננת לא בדיוק מתבססת על השלוחה הישנה. אפשר לראות בברור את השלוחה הישנה בתוכנית (המיועדת לביטול), זה הקו האלכסוני מימין לשמאל. אני חושב שזו לא בהכרח תחרות עם הרכבת הקלה כי השלוחה תאפשר שירות לכל רחבי הארץ. דרך אגב לדעתי מבחינת מהירות בין שתי נקודות מרכזיות, ת"מ אורלב - ת"א מרכז, הרכבת ה"כבדה" תהיה יותר מהירה מהקלה. אני מסכים איתך באופן כללי שקשה לראות את התוכנית מגיעה לסדר עדיפות סביר. אולי בעוד הרבה שנים שהרכבת תגיע להרבה יותר מקומות בארץ ואז לשלוחה תהיה חשיבות יותר גדולה במכלול הבין עירוני.
לא " אורלב " אלא " אורלוב "
 

seffic

New member
הקובץ לא נפתח../images/Emo10.gif

רכבת למרכז פ"ת
למי שמעוניין... תוכנית הרכבת לשלוחה לככר המייסדים בפ"ת (כולל תחנה נוספת באורלב). מתוך הGIS של משרד הפנים.
הקובץ לא נפתח
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה