רכבת לירושלים

מצב
הנושא נעול.

omersi

New member
רכבת לירושלים

רכבת לירושלים
מהו המסלול המועדף לבנית הרכבת לירושלים? האם זה יקרה אי פעם בימי חיינו? האם הרכבת תכנס לעיר או תושאר בקצהּ (מלחה או תחנה מרכזית)?
 
נכון להיום

רכבת לירושלים
מהו המסלול המועדף לבנית הרכבת לירושלים? האם זה יקרה אי פעם בימי חיינו? האם הרכבת תכנס לעיר או תושאר בקצהּ (מלחה או תחנה מרכזית)?
נכון להיום
מתבצעות עבודות שיפוץ של הקטע הישן י-ם-ב.שמש (אותו תואי) וכן נען-ב.שמש ככל הנראה תחנת החאן תשופץ ותשוקם בעתיד (בינתיים הרחוק מאוד) תהיה רכבת מהירה דרך מודיעין ונתב"ג לפרטים נוספים ומדויקים יותר כדאי שתשאל את חן מלינג
 

gallia

New member
למעשה

נכון להיום
מתבצעות עבודות שיפוץ של הקטע הישן י-ם-ב.שמש (אותו תואי) וכן נען-ב.שמש ככל הנראה תחנת החאן תשופץ ותשוקם בעתיד (בינתיים הרחוק מאוד) תהיה רכבת מהירה דרך מודיעין ונתב"ג לפרטים נוספים ומדויקים יותר כדאי שתשאל את חן מלינג
למעשה
כפי שניר מציין, שדרוג הקו הישן אכן מתבצע (בקרוב אצרף תמונות), אך נכון להיום רק עד לתחנת מלחה. תחנת החאן עדיין בהקפאה (אם כי אין ביטול רשמי עדיין), ואנו תלויים בהסכמה של עירית ירושלים על מנת להפעיל אותה מחדש (אולי זה עוד יקרה אם נלחם על זה). הקו המכונה A1, תל-אביב-נתב"ג-פאתי מודיעין-ירושלים, שזמן הנסיעה החזוי בו הוא 28 דקות ללא עצירות (חיזוי ברזולוציה נמוכה), נמצא בהליכי תכנון. המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה את התוואי, אך עדיין ממתינה (ככל שידוע לי) להערות מהועדות המחוזיות ע"מ לאשרו סופית. הדיון הוא כמובן רק על הקטע בין מודיעין לירושלים (14 ק"מ מנהרות ועוד כמה ויאדוקטים), מאחר שהקטע תל אביב-מודיעין כבר אושר ונמצא בעבודות. בנוסף, זכתה חברת עמ"י מתו"ם לפני כחודשיים במכרז לתכנון ההנדסי המפורט של הקו. ר"י מקווה לסיים את הקו עד שנת 2010 (אופטימיים). התחנה הסופית בקו מתוכננת ליד התחנה המרכזית בירושלים, בעומק 82 מ' (וגם על זה עדיין יש דיונים עד כמה שידוע לי). מהנדס עירית ירושלים, אורי שטרית, מקווה למשוך את הקו לכיוון מרכז העיר, ולהקים תחנה נוספת באזור גן העצמאות (במינהור), שתתחבר בצדה השנה לתחנת מלחה - וכך ליצור מעין לולאת רכבת בירושלים. עד כמה זה מציאותי אפשר רק לנחש, אבל זה בטוח לא יקרה בעתיד הקרוב. לאחרונה נשמעה גם תביעה מהמ"מ מבשרת ציון להקים תחנה של הקו בתחום הישוב (אם כי לפי השרטוטים זה לא כל כך יישים לדעתי, ובוודאי שמנוגד לרעיון הכללי - לא לחבר כל נקודה קטנה לקו רכבת, ע"מ שלא לעודד פרבור). שר התחבורה החדש רואה באופן כללי בחיוב את שני הפרויקטים (וגם רה"מ תומך), אך אינו מתנגד עקרונית לשיקול מחדש של ההחלטות, כפי שלוחצת עליו הרשות לפיתוח ירושלים (חברה לפיתוח של העיריה, בעלת דעה עצמאית בכל הנוגע לפיתוח העיר). במשרד האוצר תומכים בחום בתוואי A1, בעיקר כי הם מתכננים להוציא את זה כ PFI, אבל מתנגדים מאוד לשדרוג בשל צפי הנוסעים הנמוך יחסית. אם יש למישהו עדכונים נוספים, אשמח לשמוע.
 
תחנת מבשרת ציון

למעשה
כפי שניר מציין, שדרוג הקו הישן אכן מתבצע (בקרוב אצרף תמונות), אך נכון להיום רק עד לתחנת מלחה. תחנת החאן עדיין בהקפאה (אם כי אין ביטול רשמי עדיין), ואנו תלויים בהסכמה של עירית ירושלים על מנת להפעיל אותה מחדש (אולי זה עוד יקרה אם נלחם על זה). הקו המכונה A1, תל-אביב-נתב"ג-פאתי מודיעין-ירושלים, שזמן הנסיעה החזוי בו הוא 28 דקות ללא עצירות (חיזוי ברזולוציה נמוכה), נמצא בהליכי תכנון. המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה את התוואי, אך עדיין ממתינה (ככל שידוע לי) להערות מהועדות המחוזיות ע"מ לאשרו סופית. הדיון הוא כמובן רק על הקטע בין מודיעין לירושלים (14 ק"מ מנהרות ועוד כמה ויאדוקטים), מאחר שהקטע תל אביב-מודיעין כבר אושר ונמצא בעבודות. בנוסף, זכתה חברת עמ"י מתו"ם לפני כחודשיים במכרז לתכנון ההנדסי המפורט של הקו. ר"י מקווה לסיים את הקו עד שנת 2010 (אופטימיים). התחנה הסופית בקו מתוכננת ליד התחנה המרכזית בירושלים, בעומק 82 מ' (וגם על זה עדיין יש דיונים עד כמה שידוע לי). מהנדס עירית ירושלים, אורי שטרית, מקווה למשוך את הקו לכיוון מרכז העיר, ולהקים תחנה נוספת באזור גן העצמאות (במינהור), שתתחבר בצדה השנה לתחנת מלחה - וכך ליצור מעין לולאת רכבת בירושלים. עד כמה זה מציאותי אפשר רק לנחש, אבל זה בטוח לא יקרה בעתיד הקרוב. לאחרונה נשמעה גם תביעה מהמ"מ מבשרת ציון להקים תחנה של הקו בתחום הישוב (אם כי לפי השרטוטים זה לא כל כך יישים לדעתי, ובוודאי שמנוגד לרעיון הכללי - לא לחבר כל נקודה קטנה לקו רכבת, ע"מ שלא לעודד פרבור). שר התחבורה החדש רואה באופן כללי בחיוב את שני הפרויקטים (וגם רה"מ תומך), אך אינו מתנגד עקרונית לשיקול מחדש של ההחלטות, כפי שלוחצת עליו הרשות לפיתוח ירושלים (חברה לפיתוח של העיריה, בעלת דעה עצמאית בכל הנוגע לפיתוח העיר). במשרד האוצר תומכים בחום בתוואי A1, בעיקר כי הם מתכננים להוציא את זה כ PFI, אבל מתנגדים מאוד לשדרוג בשל צפי הנוסעים הנמוך יחסית. אם יש למישהו עדכונים נוספים, אשמח לשמוע.
תחנת מבשרת ציון
אין כל בעיה הנדסית מסובכת לחבר את מבשרת לרכבת המהירה. זו טעות נפוצה לחשוב אחרת. לאחר ביקוריי בתוואי ולאחר שבדקתי את מפת התוואי המדוייק, ניתן להסיק גם כי הבעיה העיקרית הינה מזומנים. ניתן לסלול את התוואי המהיר ולסיימו בתחילת שנת 2007. הבירוקרטיה היא המכשול. לא ההנדסה. תחנת הרטוב כמעט מוכנה. תאריך פתיחתה שנקבע ליום 15.09.2003 יכול להתקדם אחורנית. אבל, שוב בעית קאש. אין כרגע מספיק ציוד. אתמול נכנס קרונוע חדש - מערך מס' 31 לעבודה. ארכיון הנפץ של אביתר מספק לכם קורות חיים של כל מה שזז אי -פעם על מסילת ברזל בארץ אז קבלו את העולל החדש: מערך מס' 31 הובא אל נמל אשדוד ע"י האוניה THEBELAND [SOLNIVER LINES] (מס' אוניה; 0937, מס' הפלגה; 165, מס' מצהר [מניפסט]; 020783). אוניה זו סיימה את העמסת טעינת המערך בנמל AARHUS בדנמרק ביום 10.03.2002 והפליגה ארצה ביום 11.03.2002. האוניה עגנה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002, בשעה: 03:45. פריקת מערך מס' 31 התבצעה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002 בשעות הבוקר. האוניה הפליגה חזרה לדנמרק ביום 26.03.2002 בשעה: 15:00. פריקה זו הינה פריקת ציוד נייד שביעית ל"רכבת-ישראל" (IR) בשנת 2002. מערך מס' 31 אוחסן בשטח נמל אשדוד עד ליום 15.04.2002 עקב חוסר מקום במפעל ההרכבה "רמתא" בבאר-שבע. ביום שני 15.04.2002 הועברו 3 קרונות המערך מעל גבי 3 משאיות גורר-תומך של "תעבורה" אל "רמתא" לשם המשך ההרכבה והכנת המערך לעבודה. העברת מערך מס' 31 לחיפה היתה אמורה להתבצע ביום 20.03.2003 אך עקב פרוץ מלחמת המפרץ השניה בעיראק בתאריך זה, נדחתה ההעברה למועד אחר עד שוב צוות הטכנאים מדנמרק לארץ. צוות זה נטש את ישראל מס' ימים בטרם פרוץ המלחמה. ביום 22.04.2003 חזר הצוות הדני לארץ להמשך עבודה עם תום מלחמת המפרץ השניה. מערך מס' 31 ביצע נסיעות מבחן ראשונות בקטע באר- שבע – קרית-גת ביום חמישי 24.04.2003, מס' פעמים מהבוקר ועד לשעות הערב. קבלה סופית של מערך מס' 31 תוך נסיעה לחיפה, התקיימה ביום ראשון 27.04.2003 בחיפה. מערך מס' 31 הוכנס לשרות סדיר – לראשונה ביום 28.04.2003 ברכבת מס' 2406.
 

suprman1

New member
ואיפה התמונות../images/Emo35.gif

תחנת מבשרת ציון
אין כל בעיה הנדסית מסובכת לחבר את מבשרת לרכבת המהירה. זו טעות נפוצה לחשוב אחרת. לאחר ביקוריי בתוואי ולאחר שבדקתי את מפת התוואי המדוייק, ניתן להסיק גם כי הבעיה העיקרית הינה מזומנים. ניתן לסלול את התוואי המהיר ולסיימו בתחילת שנת 2007. הבירוקרטיה היא המכשול. לא ההנדסה. תחנת הרטוב כמעט מוכנה. תאריך פתיחתה שנקבע ליום 15.09.2003 יכול להתקדם אחורנית. אבל, שוב בעית קאש. אין כרגע מספיק ציוד. אתמול נכנס קרונוע חדש - מערך מס' 31 לעבודה. ארכיון הנפץ של אביתר מספק לכם קורות חיים של כל מה שזז אי -פעם על מסילת ברזל בארץ אז קבלו את העולל החדש: מערך מס' 31 הובא אל נמל אשדוד ע"י האוניה THEBELAND [SOLNIVER LINES] (מס' אוניה; 0937, מס' הפלגה; 165, מס' מצהר [מניפסט]; 020783). אוניה זו סיימה את העמסת טעינת המערך בנמל AARHUS בדנמרק ביום 10.03.2002 והפליגה ארצה ביום 11.03.2002. האוניה עגנה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002, בשעה: 03:45. פריקת מערך מס' 31 התבצעה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002 בשעות הבוקר. האוניה הפליגה חזרה לדנמרק ביום 26.03.2002 בשעה: 15:00. פריקה זו הינה פריקת ציוד נייד שביעית ל"רכבת-ישראל" (IR) בשנת 2002. מערך מס' 31 אוחסן בשטח נמל אשדוד עד ליום 15.04.2002 עקב חוסר מקום במפעל ההרכבה "רמתא" בבאר-שבע. ביום שני 15.04.2002 הועברו 3 קרונות המערך מעל גבי 3 משאיות גורר-תומך של "תעבורה" אל "רמתא" לשם המשך ההרכבה והכנת המערך לעבודה. העברת מערך מס' 31 לחיפה היתה אמורה להתבצע ביום 20.03.2003 אך עקב פרוץ מלחמת המפרץ השניה בעיראק בתאריך זה, נדחתה ההעברה למועד אחר עד שוב צוות הטכנאים מדנמרק לארץ. צוות זה נטש את ישראל מס' ימים בטרם פרוץ המלחמה. ביום 22.04.2003 חזר הצוות הדני לארץ להמשך עבודה עם תום מלחמת המפרץ השניה. מערך מס' 31 ביצע נסיעות מבחן ראשונות בקטע באר- שבע – קרית-גת ביום חמישי 24.04.2003, מס' פעמים מהבוקר ועד לשעות הערב. קבלה סופית של מערך מס' 31 תוך נסיעה לחיפה, התקיימה ביום ראשון 27.04.2003 בחיפה. מערך מס' 31 הוכנס לשרות סדיר – לראשונה ביום 28.04.2003 ברכבת מס' 2406.
ואיפה התמונות

הי אביתר מה שלומך???? מה עם קצת תמונות של מערך מס' 31 כולל פריקה מהאוניה אם יש לך....
 
לא צילמתי. אבל... יש לי תמונות של

ואיפה התמונות

הי אביתר מה שלומך???? מה עם קצת תמונות של מערך מס' 31 כולל פריקה מהאוניה אם יש לך....
לא צילמתי. אבל... יש לי תמונות של
פריקות אחרות שכרגע מטעמים בטחוניים, אינני יכול לפרסם ואיתך הסליחה. כאשר אקבל אישור, אפרסם.
 

כברימן

New member
נפרקה ב-2002 וחיכתה שנה?

תחנת מבשרת ציון
אין כל בעיה הנדסית מסובכת לחבר את מבשרת לרכבת המהירה. זו טעות נפוצה לחשוב אחרת. לאחר ביקוריי בתוואי ולאחר שבדקתי את מפת התוואי המדוייק, ניתן להסיק גם כי הבעיה העיקרית הינה מזומנים. ניתן לסלול את התוואי המהיר ולסיימו בתחילת שנת 2007. הבירוקרטיה היא המכשול. לא ההנדסה. תחנת הרטוב כמעט מוכנה. תאריך פתיחתה שנקבע ליום 15.09.2003 יכול להתקדם אחורנית. אבל, שוב בעית קאש. אין כרגע מספיק ציוד. אתמול נכנס קרונוע חדש - מערך מס' 31 לעבודה. ארכיון הנפץ של אביתר מספק לכם קורות חיים של כל מה שזז אי -פעם על מסילת ברזל בארץ אז קבלו את העולל החדש: מערך מס' 31 הובא אל נמל אשדוד ע"י האוניה THEBELAND [SOLNIVER LINES] (מס' אוניה; 0937, מס' הפלגה; 165, מס' מצהר [מניפסט]; 020783). אוניה זו סיימה את העמסת טעינת המערך בנמל AARHUS בדנמרק ביום 10.03.2002 והפליגה ארצה ביום 11.03.2002. האוניה עגנה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002, בשעה: 03:45. פריקת מערך מס' 31 התבצעה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002 בשעות הבוקר. האוניה הפליגה חזרה לדנמרק ביום 26.03.2002 בשעה: 15:00. פריקה זו הינה פריקת ציוד נייד שביעית ל"רכבת-ישראל" (IR) בשנת 2002. מערך מס' 31 אוחסן בשטח נמל אשדוד עד ליום 15.04.2002 עקב חוסר מקום במפעל ההרכבה "רמתא" בבאר-שבע. ביום שני 15.04.2002 הועברו 3 קרונות המערך מעל גבי 3 משאיות גורר-תומך של "תעבורה" אל "רמתא" לשם המשך ההרכבה והכנת המערך לעבודה. העברת מערך מס' 31 לחיפה היתה אמורה להתבצע ביום 20.03.2003 אך עקב פרוץ מלחמת המפרץ השניה בעיראק בתאריך זה, נדחתה ההעברה למועד אחר עד שוב צוות הטכנאים מדנמרק לארץ. צוות זה נטש את ישראל מס' ימים בטרם פרוץ המלחמה. ביום 22.04.2003 חזר הצוות הדני לארץ להמשך עבודה עם תום מלחמת המפרץ השניה. מערך מס' 31 ביצע נסיעות מבחן ראשונות בקטע באר- שבע – קרית-גת ביום חמישי 24.04.2003, מס' פעמים מהבוקר ועד לשעות הערב. קבלה סופית של מערך מס' 31 תוך נסיעה לחיפה, התקיימה ביום ראשון 27.04.2003 בחיפה. מערך מס' 31 הוכנס לשרות סדיר – לראשונה ביום 28.04.2003 ברכבת מס' 2406.
נפרקה ב-2002 וחיכתה שנה?
אמת או טעות, דוקטור? אגב, איפה נמצאת תחנת הרטוב? האם זו שמה של תחנת בית שמש, או משהו אחר. ועוד, האם מועד פתיחתה (15.9) הוא גם מועד הפתיחה המתוכנן של תחנת ראשונים? תודה!
 
כל התאריכים נכונים ומדוייקים !!

נפרקה ב-2002 וחיכתה שנה?
אמת או טעות, דוקטור? אגב, איפה נמצאת תחנת הרטוב? האם זו שמה של תחנת בית שמש, או משהו אחר. ועוד, האם מועד פתיחתה (15.9) הוא גם מועד הפתיחה המתוכנן של תחנת ראשונים? תודה!
כל התאריכים נכונים ומדוייקים !!
אכן הקרונוע "מתייבש" שנה ברמתא. תחנת הרטוב זו תחנת בית-שמש. אני לא אוהב לשנות את השם ההסטורי היפה = תחנת ארטוף. אכן כן, זה גם התאריך המתוכנן לתחנת ראשונים.
 

gallia

New member
איפה אתה מציע תחנה במבשרת?

תחנת מבשרת ציון
אין כל בעיה הנדסית מסובכת לחבר את מבשרת לרכבת המהירה. זו טעות נפוצה לחשוב אחרת. לאחר ביקוריי בתוואי ולאחר שבדקתי את מפת התוואי המדוייק, ניתן להסיק גם כי הבעיה העיקרית הינה מזומנים. ניתן לסלול את התוואי המהיר ולסיימו בתחילת שנת 2007. הבירוקרטיה היא המכשול. לא ההנדסה. תחנת הרטוב כמעט מוכנה. תאריך פתיחתה שנקבע ליום 15.09.2003 יכול להתקדם אחורנית. אבל, שוב בעית קאש. אין כרגע מספיק ציוד. אתמול נכנס קרונוע חדש - מערך מס' 31 לעבודה. ארכיון הנפץ של אביתר מספק לכם קורות חיים של כל מה שזז אי -פעם על מסילת ברזל בארץ אז קבלו את העולל החדש: מערך מס' 31 הובא אל נמל אשדוד ע"י האוניה THEBELAND [SOLNIVER LINES] (מס' אוניה; 0937, מס' הפלגה; 165, מס' מצהר [מניפסט]; 020783). אוניה זו סיימה את העמסת טעינת המערך בנמל AARHUS בדנמרק ביום 10.03.2002 והפליגה ארצה ביום 11.03.2002. האוניה עגנה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002, בשעה: 03:45. פריקת מערך מס' 31 התבצעה בנמל אשדוד ביום 25.03.2002 בשעות הבוקר. האוניה הפליגה חזרה לדנמרק ביום 26.03.2002 בשעה: 15:00. פריקה זו הינה פריקת ציוד נייד שביעית ל"רכבת-ישראל" (IR) בשנת 2002. מערך מס' 31 אוחסן בשטח נמל אשדוד עד ליום 15.04.2002 עקב חוסר מקום במפעל ההרכבה "רמתא" בבאר-שבע. ביום שני 15.04.2002 הועברו 3 קרונות המערך מעל גבי 3 משאיות גורר-תומך של "תעבורה" אל "רמתא" לשם המשך ההרכבה והכנת המערך לעבודה. העברת מערך מס' 31 לחיפה היתה אמורה להתבצע ביום 20.03.2003 אך עקב פרוץ מלחמת המפרץ השניה בעיראק בתאריך זה, נדחתה ההעברה למועד אחר עד שוב צוות הטכנאים מדנמרק לארץ. צוות זה נטש את ישראל מס' ימים בטרם פרוץ המלחמה. ביום 22.04.2003 חזר הצוות הדני לארץ להמשך עבודה עם תום מלחמת המפרץ השניה. מערך מס' 31 ביצע נסיעות מבחן ראשונות בקטע באר- שבע – קרית-גת ביום חמישי 24.04.2003, מס' פעמים מהבוקר ועד לשעות הערב. קבלה סופית של מערך מס' 31 תוך נסיעה לחיפה, התקיימה ביום ראשון 27.04.2003 בחיפה. מערך מס' 31 הוכנס לשרות סדיר – לראשונה ביום 28.04.2003 ברכבת מס' 2406.
איפה אתה מציע תחנה במבשרת?
 
זה לא אני המתכנן או המציע. כבר יש

איפה אתה מציע תחנה במבשרת?
זה לא אני המתכנן או המציע. כבר יש
מקום על צלע ההר ממערב לישוב, על יישור הקרקע המתבצע בעצם ימים אלה והמיועד למטרות אחרות. אין כל מניעה להוסיף שם תחנה. ההבדל בין מפלס המסילה המתוכננת לאזור התחנה הינו 30 מ'. יתגברו על זה בנקל. יש שם גם מקום לחניון. אפשר גם להפקיע אדמות ולשלם פיצויים במידת הצורך מהכפר בית איכסא הסמוך שבמילא כל אדמותיו הן אדמות מינהל כך שהפתרון איננו מסובך. במקום מתוכנן פיתוח אורבני עתיר מימדים כך שעדיין מוקדם לדעת כיצד תתפתחנה מערכות התחבורה באופן מדוייק במקום. למרות שאני מכיר היטב את התוכנית המפורטת של כל האזור, לא הייתי מייעץ להסתמך על כך - כל יום היא עוברת שינויים - זו תוכנית נזילה ומה שרואים היום במפה - יכול להשתנות כהרף עין מחרתיים.
 

omersi

New member
פרבור

זה לא אני המתכנן או המציע. כבר יש
מקום על צלע ההר ממערב לישוב, על יישור הקרקע המתבצע בעצם ימים אלה והמיועד למטרות אחרות. אין כל מניעה להוסיף שם תחנה. ההבדל בין מפלס המסילה המתוכננת לאזור התחנה הינו 30 מ'. יתגברו על זה בנקל. יש שם גם מקום לחניון. אפשר גם להפקיע אדמות ולשלם פיצויים במידת הצורך מהכפר בית איכסא הסמוך שבמילא כל אדמותיו הן אדמות מינהל כך שהפתרון איננו מסובך. במקום מתוכנן פיתוח אורבני עתיר מימדים כך שעדיין מוקדם לדעת כיצד תתפתחנה מערכות התחבורה באופן מדוייק במקום. למרות שאני מכיר היטב את התוכנית המפורטת של כל האזור, לא הייתי מייעץ להסתמך על כך - כל יום היא עוברת שינויים - זו תוכנית נזילה ומה שרואים היום במפה - יכול להשתנות כהרף עין מחרתיים.
פרבור
האם מתוכננת רכבת פרברית לאיזור ירושלים (אם וכאשר)?
 

אלכסיי03

New member
התוואי ממודיעין

בהחלט - פרברית ירושלים - בית-שמש ו.
פרברית ירושלים - מודיעין.
התוואי ממודיעין
אביתר, האם ידוע לך התוואי המתוכנן ממודיעין? אם מסתכלים על המפה, דרך הכי קצרה עוברת ברובה מעבר לקו הירוק, בסמוך לכביש 443. והיות שממילא מדובר במינהור כמעט מלא, לא אמורה להיות אם זה בעיה טופוגרפית. האם המתכננים הקפידו שלא לחרוג מהקו הירוק או שהשיקולים היו לא פוליטיים?
 

כברימן

New member
ממה שהבנתי התוואי קרוב לדרך מס' 1

התוואי ממודיעין
אביתר, האם ידוע לך התוואי המתוכנן ממודיעין? אם מסתכלים על המפה, דרך הכי קצרה עוברת ברובה מעבר לקו הירוק, בסמוך לכביש 443. והיות שממילא מדובר במינהור כמעט מלא, לא אמורה להיות אם זה בעיה טופוגרפית. האם המתכננים הקפידו שלא לחרוג מהקו הירוק או שהשיקולים היו לא פוליטיים?
ממה שהבנתי התוואי קרוב לדרך מס' 1
 
היי ! השיקולים היו תחבורתיים בלבד

התוואי ממודיעין
אביתר, האם ידוע לך התוואי המתוכנן ממודיעין? אם מסתכלים על המפה, דרך הכי קצרה עוברת ברובה מעבר לקו הירוק, בסמוך לכביש 443. והיות שממילא מדובר במינהור כמעט מלא, לא אמורה להיות אם זה בעיה טופוגרפית. האם המתכננים הקפידו שלא לחרוג מהקו הירוק או שהשיקולים היו לא פוליטיים?
היי ! השיקולים היו תחבורתיים בלבד
אך לא יהא קל לחפור את המנהרות משום שחלק מהן הינו מעבר לקו הירוק והפלשתינאים הודיעו כבר שלא תהיה כל הסכמה מצידם. הם יוצגו בעבר בעניין המינהור באמצעות עו"ד מאזן קופטי ממזרח ירושלים ואני מאמין שיהיו בעיות קשות שפתרונן יהא רק במישור הבינ"ל. לילה מבורך לך, שלך, אביתר.
 

אלכסיי03

New member
תודה

היי ! השיקולים היו תחבורתיים בלבד
אך לא יהא קל לחפור את המנהרות משום שחלק מהן הינו מעבר לקו הירוק והפלשתינאים הודיעו כבר שלא תהיה כל הסכמה מצידם. הם יוצגו בעבר בעניין המינהור באמצעות עו"ד מאזן קופטי ממזרח ירושלים ואני מאמין שיהיו בעיות קשות שפתרונן יהא רק במישור הבינ"ל. לילה מבורך לך, שלך, אביתר.
תודה
תודה! (קצת באיחור, כי אין לי אינטרנט בבית) אם כך, אז הפרויקט וודאי יסתבך.. חבל. מצד שני, אם גדר ההפרדה תעבור מצפון לכביש 443, אפשר לקוות שיצליחו לקדם את הפרויקט. ובכלל, שמעתי שגם לאריאל מתוכננת רכבת, אז בטח חשבו על התנגדות פוטנציאלית. אולי ינסו לגזור גזירה שווה בין רכבת לכבישים - אותם הרי בונים בכל מקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה