רכבת אל הנגב

מצב
הנושא נעול.

iliketrains

New member
רכבת אל הנגב

רכבת אל הנגב
גם אני וחברי איתי נסענו אתמול ברכבת אל הנגב, מתל-אביב מרכז אל דימונה. הרכבת נסעה בנתיב הרגיל, דרך לוד, קרית גת ובאר שבע צפון. לא עברנו דרך אשקלון. אני להבדיל מעמרי דווקא מאוד נהנתי מהנסיעה. הרכבת אמנם היתה ישנה, אך המיזוג פעל בלי כל בעיות. הרכבת היתה ארוכה מהרגיל - היו בה 12 קרונות, 11 נוסעים ואחד קרון כח. הנסיעה אכן היתה איטית יחסית, בעיקר בקטע שבין צומת גור לתחנת לוד, ובקטע שבין באר שבע צפון לדימונה. יחד עם זאת יש לזכור, שהקטע האחרון לא שודרג לשימושן של רכבות נוסעים. בזמן הנסיעה ניתן היה להתרשם מעבודות השדרוג לאורך הקו לבאר שבע: גשרים רחבים נבנים, וסוללת המסילות החדשה, הרחבה, נראית בכמה מקומות לאורך הקו. התרשמתי מאוד גם מה"פיתול הגדול", 13 ק" מ לפני תחנת דימונה. הרכבת הארוכה נסעה בו באיטיות רבה, ואפשר היה לראות את הקטר מהקרונות האחרונים. הפיתול הזה נעשה בזמנו כדי לחסוך סלילה בשיפוע חד יחסית. (יש לזכור שבקו נוסעות רכבות משא כבדות מאוד). בתחנת דימונה אפשר היה לראות את מוסך הקטרים, ובו קטרים שונים שחנו שם. תחנת דימונה עצמה היא גדולה יחסית, ויש בה קרונות רבים. איזור הנוסעים בתחנה משמש כיום (מלבד משרדים) את ועד העובדים של הרכבת באותו איזור. תחנת הנוסעים עצמה היא כמו מסע אחורה בזמן אל שנות השבעים: השלטים, ספסלי הבטון, העיצוב - הכל מזכיר את שנות ה- 70. אין ספק שיש צורך לשפץ היטב את התחנה לפני שתפתח שוב לשירות נוסעים (שיפוץ זה מחייב גם בניית רציף חדש, שכן זה הקיים קצר מידי ונמוך מידי). היה כיף ומעניין!
 
שאלה קטנה לי אליך..

רכבת אל הנגב
גם אני וחברי איתי נסענו אתמול ברכבת אל הנגב, מתל-אביב מרכז אל דימונה. הרכבת נסעה בנתיב הרגיל, דרך לוד, קרית גת ובאר שבע צפון. לא עברנו דרך אשקלון. אני להבדיל מעמרי דווקא מאוד נהנתי מהנסיעה. הרכבת אמנם היתה ישנה, אך המיזוג פעל בלי כל בעיות. הרכבת היתה ארוכה מהרגיל - היו בה 12 קרונות, 11 נוסעים ואחד קרון כח. הנסיעה אכן היתה איטית יחסית, בעיקר בקטע שבין צומת גור לתחנת לוד, ובקטע שבין באר שבע צפון לדימונה. יחד עם זאת יש לזכור, שהקטע האחרון לא שודרג לשימושן של רכבות נוסעים. בזמן הנסיעה ניתן היה להתרשם מעבודות השדרוג לאורך הקו לבאר שבע: גשרים רחבים נבנים, וסוללת המסילות החדשה, הרחבה, נראית בכמה מקומות לאורך הקו. התרשמתי מאוד גם מה"פיתול הגדול", 13 ק" מ לפני תחנת דימונה. הרכבת הארוכה נסעה בו באיטיות רבה, ואפשר היה לראות את הקטר מהקרונות האחרונים. הפיתול הזה נעשה בזמנו כדי לחסוך סלילה בשיפוע חד יחסית. (יש לזכור שבקו נוסעות רכבות משא כבדות מאוד). בתחנת דימונה אפשר היה לראות את מוסך הקטרים, ובו קטרים שונים שחנו שם. תחנת דימונה עצמה היא גדולה יחסית, ויש בה קרונות רבים. איזור הנוסעים בתחנה משמש כיום (מלבד משרדים) את ועד העובדים של הרכבת באותו איזור. תחנת הנוסעים עצמה היא כמו מסע אחורה בזמן אל שנות השבעים: השלטים, ספסלי הבטון, העיצוב - הכל מזכיר את שנות ה- 70. אין ספק שיש צורך לשפץ היטב את התחנה לפני שתפתח שוב לשירות נוסעים (שיפוץ זה מחייב גם בניית רציף חדש, שכן זה הקיים קצר מידי ונמוך מידי). היה כיף ומעניין!
שאלה קטנה לי אליך..
האם זאת הפעם הראשונה שאתה נוסע ברכבת ישראל?
 

zvir1

New member
רכבת אל הנגב

רכבת אל הנגב
גם אני וחברי איתי נסענו אתמול ברכבת אל הנגב, מתל-אביב מרכז אל דימונה. הרכבת נסעה בנתיב הרגיל, דרך לוד, קרית גת ובאר שבע צפון. לא עברנו דרך אשקלון. אני להבדיל מעמרי דווקא מאוד נהנתי מהנסיעה. הרכבת אמנם היתה ישנה, אך המיזוג פעל בלי כל בעיות. הרכבת היתה ארוכה מהרגיל - היו בה 12 קרונות, 11 נוסעים ואחד קרון כח. הנסיעה אכן היתה איטית יחסית, בעיקר בקטע שבין צומת גור לתחנת לוד, ובקטע שבין באר שבע צפון לדימונה. יחד עם זאת יש לזכור, שהקטע האחרון לא שודרג לשימושן של רכבות נוסעים. בזמן הנסיעה ניתן היה להתרשם מעבודות השדרוג לאורך הקו לבאר שבע: גשרים רחבים נבנים, וסוללת המסילות החדשה, הרחבה, נראית בכמה מקומות לאורך הקו. התרשמתי מאוד גם מה"פיתול הגדול", 13 ק" מ לפני תחנת דימונה. הרכבת הארוכה נסעה בו באיטיות רבה, ואפשר היה לראות את הקטר מהקרונות האחרונים. הפיתול הזה נעשה בזמנו כדי לחסוך סלילה בשיפוע חד יחסית. (יש לזכור שבקו נוסעות רכבות משא כבדות מאוד). בתחנת דימונה אפשר היה לראות את מוסך הקטרים, ובו קטרים שונים שחנו שם. תחנת דימונה עצמה היא גדולה יחסית, ויש בה קרונות רבים. איזור הנוסעים בתחנה משמש כיום (מלבד משרדים) את ועד העובדים של הרכבת באותו איזור. תחנת הנוסעים עצמה היא כמו מסע אחורה בזמן אל שנות השבעים: השלטים, ספסלי הבטון, העיצוב - הכל מזכיר את שנות ה- 70. אין ספק שיש צורך לשפץ היטב את התחנה לפני שתפתח שוב לשירות נוסעים (שיפוץ זה מחייב גם בניית רציף חדש, שכן זה הקיים קצר מידי ונמוך מידי). היה כיף ומעניין!
רכבת אל הנגב
לצערי לא התאפשר לי לנסוע אל הטיול המעניין ברכבת: כמה הערות קצרות- אין ספק שלחובב רכבות היה מאוד מעניין לנסוע בקו לדימונה , דבר שלא מזדמן ביום יום. הקו המשתדרג יהיה כמובן מיושר ומהיר, לטובת אלו שמבקשים רכבת ממוזגת סטרילית ומהירה . חבל שהרכבת לא נסעה דרך אשקלון (נראה לי שכמה מהנוסעים פשוט לא מכירים מספיק את נופי ארצנו, וחשבו שנוסעים דרך מסילת חלץ) ולסיום-כמובן שהכיף הוא לנסוע עם הציוד הישן וההיסטורי- קרונות משנות החמישים, קטר G12 (אם היה). לנסוע בדבל דק או ב IC3 אפשר כל יום. לכן- יש כמובן שני צדדים למטבע. אלה שחושבים שדפקו אותם, ואלו שחושבים שנפלה בידיהם דרך מעניינת לבלות את חול המועד. צבי רכניץ
 

iliketrains

New member
מסכים לכל מילה

רכבת אל הנגב
לצערי לא התאפשר לי לנסוע אל הטיול המעניין ברכבת: כמה הערות קצרות- אין ספק שלחובב רכבות היה מאוד מעניין לנסוע בקו לדימונה , דבר שלא מזדמן ביום יום. הקו המשתדרג יהיה כמובן מיושר ומהיר, לטובת אלו שמבקשים רכבת ממוזגת סטרילית ומהירה . חבל שהרכבת לא נסעה דרך אשקלון (נראה לי שכמה מהנוסעים פשוט לא מכירים מספיק את נופי ארצנו, וחשבו שנוסעים דרך מסילת חלץ) ולסיום-כמובן שהכיף הוא לנסוע עם הציוד הישן וההיסטורי- קרונות משנות החמישים, קטר G12 (אם היה). לנסוע בדבל דק או ב IC3 אפשר כל יום. לכן- יש כמובן שני צדדים למטבע. אלה שחושבים שדפקו אותם, ואלו שחושבים שנפלה בידיהם דרך מעניינת לבלות את חול המועד. צבי רכניץ
מסכים לכל מילה
ואני רוצה להזכיר גם, שאנגליה ובסקוטלנד יש רכבות תיירים מיוחדות, אשר נוסעות עם קטרי קיטור וקרונות ויקטוריאניים. הן לא מהירות מיוחד, אבל לחובב רכבות, שמתעניין בחוויה, בציוד וכו´, לא המהירות היא העניין אלא העיניין ההיסטורי והתרבותי. אני באמת לא מבין איך הגיע מי שהגיע למסקנה שהרכבת נסעה דרך אשדוד ומשם דרך מסילת חלץ. היא נסעה בדרך הרגילה! ולבסוף - הנסיעה, בעיקר בחלק שבין באר-שבע לדימונה היתה תזכורת (כמעט מדויקת) איך נראו (ונשמעו) הרכבות בארץ בשנות ה-70.
 

איליה.

New member
יכולה להיות שאחת נסעה דרך אשדוד

מסכים לכל מילה
ואני רוצה להזכיר גם, שאנגליה ובסקוטלנד יש רכבות תיירים מיוחדות, אשר נוסעות עם קטרי קיטור וקרונות ויקטוריאניים. הן לא מהירות מיוחד, אבל לחובב רכבות, שמתעניין בחוויה, בציוד וכו´, לא המהירות היא העניין אלא העיניין ההיסטורי והתרבותי. אני באמת לא מבין איך הגיע מי שהגיע למסקנה שהרכבת נסעה דרך אשדוד ומשם דרך מסילת חלץ. היא נסעה בדרך הרגילה! ולבסוף - הנסיעה, בעיקר בחלק שבין באר-שבע לדימונה היתה תזכורת (כמעט מדויקת) איך נראו (ונשמעו) הרכבות בארץ בשנות ה-70.
יכולה להיות שאחת נסעה דרך אשדוד
ואחרת דרך חלץ. הרי במשך חול המועד היו כמה "רכבות אל הנגב".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה