גם אני שאלתי את עצמי את אותה השאלה. לפי שבתשתיות חלק מהם כן חזרו, וזה מה שמאפשר את העבודות בטבעת השרון ובת"א אוניברסיטה שיימשכו עד מאי.מעניין אם הסיבה לכך היא שעובדי סמי הספרדית לא חזרו לארץ ופרויטקט המסילה החשמלית לא מקודם.
מה יקרה ביום שירצו להמשיך לחשמל?
צריך לזכור שגם עבודות החישמול מבאר שבע לאשקלון נעצרו עם תחילת המלחמה, בטח באזורים שקרובים יותר לרצועה, ואולי הן עכשיו ממשיכות בנפחים קטנים יותר באזור באר שבע. לא ראיתי שום פרסומים בנושא, זו רק השערה.
מה שכן, אני מניח שמעט העובדים שכן יש לסמי בארץ יסכימו לעבוד רק באזורים בטוחים יחסית ואז אולי יתחילו לחשמל את הקטע המשמעותי בין לוד, קריית גת ובאר שבע, במקום במקטע שבין באר שבע לשדרות שהוא יותר מסוכן, ובקטע שבין זכרון יעקב לחיפה שאולי גם נתפס בעיניהם כמסוכן בגלל הצפון.
אחרת אני לא רואה סיבה איך פתאום ברכבת הסכימו לוותר על עבודות הלילה בין חצות לחמש בבוקר במקטע שבין זכרון לחיפה. או שאולי הם כן הסכימו, כי ימשיכו לעבוד על מסילה בודדת תוך כדי תנועת רכבות במסילה הנגדית, במקום לעבוד על שתי מסילות. מקווה שייצא איזשהו עדכון בנושא.