רכבות בדימונה

מצב
הנושא נעול.

unsayer

New member
רכבות בדימונה

רכבות בדימונה
היי... שמעתי שמועות שהסיבה האמיתית לזה שלא נותנים לרכבות נושאים לנסוע לדימונה היא שעוברות באזור רכבות משא שמפנות זבל רדיאואקטיבי... האם יש בסיס לשמועות האלו?
 

איליה.

New member
../images/Emo13.gif

רכבות בדימונה
היי... שמעתי שמועות שהסיבה האמיתית לזה שלא נותנים לרכבות נושאים לנסוע לדימונה היא שעוברות באזור רכבות משא שמפנות זבל רדיאואקטיבי... האם יש בסיס לשמועות האלו?

אם הן מפנות זבל רדיואקטיבי אז גם צריך לפנות את העיר דימונה, לא?
 
דימונה

רכבות בדימונה
היי... שמעתי שמועות שהסיבה האמיתית לזה שלא נותנים לרכבות נושאים לנסוע לדימונה היא שעוברות באזור רכבות משא שמפנות זבל רדיאואקטיבי... האם יש בסיס לשמועות האלו?
דימונה
אמנם זה רעיון מעניין, אבל לא שמעתי אף פעם דבר כזה. יש פגמים עקרוניים ברעיון, את חלקם כבר ציין איליה - אם זה פוגע באנשים, אז צריך לפנות גם את דימונה עצמה, וחוצמזה, בעולם מעבירים פסולת גרעינית במיכלים שבאופן עקרוני מגינים על הסביבה מפני תוכנם, כך שאין סיבה שלא להעביר שם רכבות נוסעים, אלא אם כן יש דליפה, ואז, כאמור, צריך לפנות הרבה יותר מרק את רכבות הנוסעים... לא נתקלתי גם אף פעם בקרונות רכבת בארץ שמותאמים לנשיאת פסולת גרעינית או כל דבר שקשור לזה. מי שמכיר קרונות בעלי ייעוד כאלו באירופה ובארה"ב יודע שמדובר בקרונות מאוד מאסיביים, מפני שהם צריכים לשאת מיכלים נפרדים מאוד ממוגנים וכבדים. לפני שהתחילו להוביל שאריות גרעיניות באופן שיטתי בבריטני בשנות ה-70 עשו נסיון עם כזה מיכל (הם מכנים אותו Flask) כדי להרגיע את הציבור - הם לקחו קטר וקרון נוסעים ישנים וריסקו אותם לתוך מיכל כזה. הקטר כמובן יצא מהשירות, למיכל שלום... ועוד בעיה קטנה - אני לא מכיר שום שלוחה של המסילה מהקו הראשי לכיוון המתקן הגרעיני בדימונה. מישהו מעוניין לתקן אותי?
 

יהוושע

New member
אולי זו מסילה סודית רק ליודעי ח"ן?

דימונה
אמנם זה רעיון מעניין, אבל לא שמעתי אף פעם דבר כזה. יש פגמים עקרוניים ברעיון, את חלקם כבר ציין איליה - אם זה פוגע באנשים, אז צריך לפנות גם את דימונה עצמה, וחוצמזה, בעולם מעבירים פסולת גרעינית במיכלים שבאופן עקרוני מגינים על הסביבה מפני תוכנם, כך שאין סיבה שלא להעביר שם רכבות נוסעים, אלא אם כן יש דליפה, ואז, כאמור, צריך לפנות הרבה יותר מרק את רכבות הנוסעים... לא נתקלתי גם אף פעם בקרונות רכבת בארץ שמותאמים לנשיאת פסולת גרעינית או כל דבר שקשור לזה. מי שמכיר קרונות בעלי ייעוד כאלו באירופה ובארה"ב יודע שמדובר בקרונות מאוד מאסיביים, מפני שהם צריכים לשאת מיכלים נפרדים מאוד ממוגנים וכבדים. לפני שהתחילו להוביל שאריות גרעיניות באופן שיטתי בבריטני בשנות ה-70 עשו נסיון עם כזה מיכל (הם מכנים אותו Flask) כדי להרגיע את הציבור - הם לקחו קטר וקרון נוסעים ישנים וריסקו אותם לתוך מיכל כזה. הקטר כמובן יצא מהשירות, למיכל שלום... ועוד בעיה קטנה - אני לא מכיר שום שלוחה של המסילה מהקו הראשי לכיוון המתקן הגרעיני בדימונה. מישהו מעוניין לתקן אותי?
אולי זו מסילה סודית רק ליודעי ח"ן?
 

fireman

New member
קיימת מסילה

דימונה
אמנם זה רעיון מעניין, אבל לא שמעתי אף פעם דבר כזה. יש פגמים עקרוניים ברעיון, את חלקם כבר ציין איליה - אם זה פוגע באנשים, אז צריך לפנות גם את דימונה עצמה, וחוצמזה, בעולם מעבירים פסולת גרעינית במיכלים שבאופן עקרוני מגינים על הסביבה מפני תוכנם, כך שאין סיבה שלא להעביר שם רכבות נוסעים, אלא אם כן יש דליפה, ואז, כאמור, צריך לפנות הרבה יותר מרק את רכבות הנוסעים... לא נתקלתי גם אף פעם בקרונות רכבת בארץ שמותאמים לנשיאת פסולת גרעינית או כל דבר שקשור לזה. מי שמכיר קרונות בעלי ייעוד כאלו באירופה ובארה"ב יודע שמדובר בקרונות מאוד מאסיביים, מפני שהם צריכים לשאת מיכלים נפרדים מאוד ממוגנים וכבדים. לפני שהתחילו להוביל שאריות גרעיניות באופן שיטתי בבריטני בשנות ה-70 עשו נסיון עם כזה מיכל (הם מכנים אותו Flask) כדי להרגיע את הציבור - הם לקחו קטר וקרון נוסעים ישנים וריסקו אותם לתוך מיכל כזה. הקטר כמובן יצא מהשירות, למיכל שלום... ועוד בעיה קטנה - אני לא מכיר שום שלוחה של המסילה מהקו הראשי לכיוון המתקן הגרעיני בדימונה. מישהו מעוניין לתקן אותי?
קיימת מסילה
בין דימונה לסדום ולאיזור המפעלים של ים המלח, המסילה עוברת בסמוך למתקן הגרעיני אך בהחלט לט מעבירה חומרים רדיואקטיבים אלא פוספטים ואשלג הסיבה היחידה שקו הרכבת בין באר שבע לדימונה לא מופעל הוא המצב הרעוע של המסילה שתנועת רכבות המשא עליה היא מאוד אינטנסיבית. תחנת רכבת בדימונה שתגיע לבאר שבע וממנה הלאה תיבנה עד שנת 2005 אם אינני טועה, אני אבדוק ואחזור עם תשובה מדוייקת לגבי חומרים רדיואקטיים, בתור איש שרותי הכבאות בבאר שבע שאחראית על תחום הובלת החומרים המסוכנים בכל איזור הנגב אני אומר לך בוודאות שלא מעבירים חומרים רדיואקטיבים בקו זה
 
מסילת הנגב

קיימת מסילה
בין דימונה לסדום ולאיזור המפעלים של ים המלח, המסילה עוברת בסמוך למתקן הגרעיני אך בהחלט לט מעבירה חומרים רדיואקטיבים אלא פוספטים ואשלג הסיבה היחידה שקו הרכבת בין באר שבע לדימונה לא מופעל הוא המצב הרעוע של המסילה שתנועת רכבות המשא עליה היא מאוד אינטנסיבית. תחנת רכבת בדימונה שתגיע לבאר שבע וממנה הלאה תיבנה עד שנת 2005 אם אינני טועה, אני אבדוק ואחזור עם תשובה מדוייקת לגבי חומרים רדיואקטיים, בתור איש שרותי הכבאות בבאר שבע שאחראית על תחום הובלת החומרים המסוכנים בכל איזור הנגב אני אומר לך בוודאות שלא מעבירים חומרים רדיואקטיבים בקו זה
מסילת הנגב
ברור לי שיש מסילה באיזור הכור. זוהי המסילה מדימונה דרומה לכיוון אורון וצין, המשמשת בעיקר להובלת פוספטים ואשלג. כוונתי היתה שלא מוכרת לי שלוחה מהמסילה לכיוון הכור, ואין זה דבר מסווג מפני שניתן לראות זאת מהכביש, שעובר בין המסילה לכור. לשם הדיוק - בדימונה כבר קיימת מזמן תחנה, ופעם היו אליה אפילו רכבות נוסעים. על השאיפה העשכשווית לחדש את שירות הנוסעים לשם הכריז ראשון עמוס עוזני, מנכ"ל הרכבת הקודם. מתי זה יהיה - לשר האוצר פתרונים.
 

יהוושע

New member
זה ודאי יקרה כשסימונה תחזור

מסילת הנגב
ברור לי שיש מסילה באיזור הכור. זוהי המסילה מדימונה דרומה לכיוון אורון וצין, המשמשת בעיקר להובלת פוספטים ואשלג. כוונתי היתה שלא מוכרת לי שלוחה מהמסילה לכיוון הכור, ואין זה דבר מסווג מפני שניתן לראות זאת מהכביש, שעובר בין המסילה לכור. לשם הדיוק - בדימונה כבר קיימת מזמן תחנה, ופעם היו אליה אפילו רכבות נוסעים. על השאיפה העשכשווית לחדש את שירות הנוסעים לשם הכריז ראשון עמוס עוזני, מנכ"ל הרכבת הקודם. מתי זה יהיה - לשר האוצר פתרונים.
זה ודאי יקרה כשסימונה תחזור
מירושלים לדימונה .
 
מסילת הרכבת ל- אילת !!!!!!!!!!!!

מסילת הנגב
ברור לי שיש מסילה באיזור הכור. זוהי המסילה מדימונה דרומה לכיוון אורון וצין, המשמשת בעיקר להובלת פוספטים ואשלג. כוונתי היתה שלא מוכרת לי שלוחה מהמסילה לכיוון הכור, ואין זה דבר מסווג מפני שניתן לראות זאת מהכביש, שעובר בין המסילה לכור. לשם הדיוק - בדימונה כבר קיימת מזמן תחנה, ופעם היו אליה אפילו רכבות נוסעים. על השאיפה העשכשווית לחדש את שירות הנוסעים לשם הכריז ראשון עמוס עוזני, מנכ"ל הרכבת הקודם. מתי זה יהיה - לשר האוצר פתרונים.
מסילת הרכבת ל- אילת !!!!!!!!!!!!
אני זוכר שקראתי בעיתון אחרי הסכם אוסלו שרצו להמשיך את מסילת הרכבת מדימונה לאילת דרך הערבה אני יודע שגם היום יש כוונה להמשיך את מסילת הרכבת לאילת אם תיכנסו לאתר של רכבת ישראל תיראו שכתוב שמה שיש כוונה להמשיך את המסילה עד אילת בנוסף למוסך הרכבת בדימונה אני יודע שיש מיפעל ל-קרונות רכבת ב- באר שבע
 
הרכבת לאילת

מסילת הרכבת ל- אילת !!!!!!!!!!!!
אני זוכר שקראתי בעיתון אחרי הסכם אוסלו שרצו להמשיך את מסילת הרכבת מדימונה לאילת דרך הערבה אני יודע שגם היום יש כוונה להמשיך את מסילת הרכבת לאילת אם תיכנסו לאתר של רכבת ישראל תיראו שכתוב שמה שיש כוונה להמשיך את המסילה עד אילת בנוסף למוסך הרכבת בדימונה אני יודע שיש מיפעל ל-קרונות רכבת ב- באר שבע
הרכבת לאילת
התוכנית להקמת מסילת ברזל עד לאילת כבר היתה קיימת לפחות מתחילת שנות ה-60. בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה יש לפחות 3-2.5 ארגזים עם חומר מסוכם בנושא (מחקרים, בדיקות, מפות, דוחות ומה לא) משנות ה-60, ה-70 וה-80. לפיכך, אין זה רעיון חדש. למעשה, בשטח, נקודת הקצה של המסילה בדרך לאילת כיום היא בתחנת הר צין, יותר מ-60 ק"מ של מסילה אחרי דימונה. ועדיין חסרים יותר מ-100 ק"מ (כמו כל קו חיפה-תל אביב) של מסילה עד לאילת. לאחר הסכמי השלום עם מצריים נפתחה תעלת סואץ למעבר חופשי של ספינות ישראליות, וכך ירדה משמעותית חשיבותו של נמל אילת. בעקבות זה, נעלם חלק ניכר מהצידוק שהיה קיים לביצוע פרויקט ענקי שכזה. כן, אני יודע שכל שבוע נוסעים עשרות אוטובוסים עמוסי תיירות פנים לאילת, ואני יודע גם שאם וכאשר יהיה פה שלום תחזור בוודאי גם תיירות החוץ, אבל עדיין (לדעצתי האישית), כמות כזו של נוסעים לא לגמרי מצדיקה את ההשקעה הענקית, בייחוד לא כשיש פרויקטים הרבה יותר דחופים וחשובים - הקו החדש לירושלים, ראשל"צ מערב ואפילו כרמיאל, עפולה ונצרת - שלא מתממשים בגלל מחסור בתקציב. להזכירכם, לירדנים יש כבר קו רכבת שמגיע כמעט עד אילת - מסילת הברזל בין מען לעקבה (ARC) שמשמשת להובלת פוספטים ומחוברת למסילה החג´אזית לעמאן ולדמשק. כיום לא מופעלות שם רכבות נוסעים. לגבי מפעל הרכבות בבאר שבע, כתבתי לך הודעה מפורטת בהקשר של ייצור רכבות בארץ. דרך אגב, המפעל בבאר שבע הוא לא בבעלות הרכבת, והוא גם לא מוסך, אלא יותר כמו סדנה לשיפוץ, כך שהוא לא נחשב בספירת המוסכים שלי (העוסקים בתחזוקה שוטפת).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה