רישום חברה וקבלת תושבות בדובאי

חודש אוגוסט האחרון הביא איתו מפנה ביחסים הבינלאומיים, כאשר ישראל חתמה על הסכם שלום עם איחוד-האמירויות. בעקבות ההסכם נפתחו דרכי-מסחר חדשות עבור ישראלים המעוניינים להשקיע במדינות המפרץ. אך, כיצד נעשה תהליך רישום העסקים ואיך משיגים אשרת תושבות?

dubai-1120373_1280.jpg


כבר שנים ארוכות שדובאי נחשבת יעד השקעה נחשק עבור משקיעים רבים. עם זאת, עד כה האמירות הייתה חסומה עבור מרבית הישראלים. הסכם השלום שנחתם לא מכבר, פתח את האפשרות לבקר באיחוד האמירויות ובטח להקים שם עסקים.

דובאי מעודדת מדיניות של גיוון תרבותי בכל הנוגע לכלכלה. בסיבה זו אנשים מכל העולם מגיעים אליה לצורך עסקים. בירת המדינה שנקראת גם כן דובאי היא עיר תוססת עם מגוון רחב של מסעדות, מוזיאונים, אירועי תרבות ומקומות בילוי נבחרים אחרים.

הוצאת ויזה לצורך עסקים ושהייה לטווח ארוך

הודות להסכם השלום בין ישראל לאמירויות, הוסכם כי ישראלים לא יידרשו להצטייד בוויזה למטרת תיירות. אולם, בכל הנוגע להקמת עסק, שהות ארוכת-טווח או לימודים, נדרש להנפיק ויזה לטווח ארוך.

בהתאם לכך, טיפול בבקשה לוויזה ארוכת טווח הוא קצר וניתן אף לקבלה תוך 24 שעות. קחו בחשבון שבכדי להוציא ויזה עליכם להגיע פיזית לדובאי ולטפל במקביל ברישום העסק המקומי.

פתיחת חברה בדובאי - רישיון עסק

חשוב להבהיר כי יש להכיר את החוקים המקומיים בדובאי וביתר האמירויות לצורך קבלת רישיון רלוונטי. זאת מכיוון ועשויים להיות הבדלים בין אזור לאזור במדינה בכל הנוגע לרישיון העסק. זאת אומרת, קיימים הבדלים בתחומי העיסוק.

משום כך, אנו ממליצים לוודא שהנפקת הרישיון מיועדת למטרה הספציפית שלשמה אתם רוצים להגיע ולפתוח חברה.

לפניכם פרמטרים שונים בנוגע לשני סוגי רישיונות אותם נדרש להנפיק. זאת על-מנת לרשום את החברה שלכם כדין בדובאי.

סוגי רישיונות לפי אזור

רישיונות לפתיחת עסקים מתחלקים על-פי סיווג אזורי. בהתאם לכך, ישנם שני סוגי רישיונות-
1. רישיון כללי (Mainland License)
2. רישיון באזורי הסחר החופשי ((Free Trade Zone License.

האמור נוגע לדובאי כנאמר. באשר ליתר האמירויות יש לוודא את הפרוצדורה המשפטית בהתאם לאמירות בה אתם מתכוונים להשקיע. כך גם לגבי הפרמטר המקצועי שלהלן.

סוגי רישיונות לפי תחום מקצועי

הרישיון השני הוא סיווג מקצועי שנחלק לארבע קטגוריות-
1. רישוי מקצועי
2. רישוי מסחרי
3. רישוי תעשייתי
4. רישוי לעסקי תיירות

הקטגוריה הראשונה נוגעת בכל הקשור לתחומי עיסוק ספציפיים שמבוססים על כישורים מקצועיים כדוגמת: הנדסה, עריכת-דין, ראיית-חשבון וכו'. החזקת רישיון מקצועי יכולה לאפשר למשקיעים זרים להחזיק בבעלות מלאה במניות העסק.

עם-זאת, דעו כי תידרשו למנות נציג מקומי בקשר לטיפול בעניינים הרשמיים. אך לנציג לא תהיה בעלות כלשהי על העסק.

הקטגוריות השנייה והשלישית נועדו עבור משקיעים העוסקים בייצור מוצרים וסחר. בקטגוריות אלה ברוב המקרים נדרשת חלוקת-בעלות של העסק לצורך קבלת רישיון. למעשה, העסק יתחלק ביניכם לבין נותן חסות מקומי, תחת חלוקה של 51%/49%.

חלוקה זהה תהיה גם לגבי רישוי עסקי תיירות. אולם בקטגוריה זו קיימים תנאים נוספים, כמו דרישת ניסיון קודם בהפעלת עסק תיירותי.

Picture2.jpg


תהליך רישום חברה באיחוד האמירויות – מידע נבחר

תהליך הקמת עסק ורישום חברה באמירויות אינו מתפרש על פני חודשים ארוכים של ביורוקרטיה בדומה לישראל, אלא אורך ימים בודדים לכל היותר.

בנוסף, יש להדגיש כי מדיניות המס היא מן הנוחות ביותר לעסקים. זו גם אחת הסיבות להגעתם של יזמים רבים לאזור. מס הכנסה ליחידים לא קיים באמירויות, ואילו מס החברות רלוונטי רק לגבי חברות בנקאיות או חברות אנרגיה המתעסקות עם נפט או גז.

עבור חברות אלה שיעור המס כיום עומד על 5% בלבד. במקרים לא מעטים ניתן אף לקבלו חזרה בסוף השנה. מדיניות נוחה זאת ללא ספק תעזור לכם לפתוח עסק ולהגדיל רווחים באופן קל יותר מרוב המדינות בעולם.

תחומי עסקים בהם ניתן להשקיע בדובאי

דובאי מפורסמת אודות למאגרי הנפט והגז הטבעי שבבעלותה. יחד עם זאת, קיים בה שפע רב בתחומים נוספים כגון: הייטק, אופנה, מלונאות, מסעדנות, נדל''ן, תיירות, מכירת מוצרים דיגיטליים ועוד.

דווקא בתחומים אלו צפויה פריחה בחודשים הקרובים, בשל נהירה של משקיעים ישראליים רבים.

בנוסף למדיניות המקומית שמעודדת השקעה של יזמים זרים, דובאי מציעה הטבות כדוגמת הוצאת רישיונות עסק ללא עלות. כמו כן, מדיניות המס מקלה על משקיעים זרים, וכך גם מערכת ההסדרה לגבי עסקים זרים היא מינימלית ברוב התחומים.

משום כך, רבים הם המקרים בהם אפשר יהיה להקים עסק ולהשיג ויזה עסקית בתוך ימים בודדים, מרגע הגעתכם לדובאי. לעיתים תכופות ניתן יהיה לקבל את הוויזה בפחות מ- 24 שעות.

התהליך מתבצע מול הרשויות בדובאי, וכנזכר מצריך להגיש בקשה לקבלת הרישיון הספציפי עבור העסק. כך שיש להקפיד כי הרישיון המבוקש הוא אכן הרישיון הרלוונטי עבורכם.

לסיכום

מדובר בהזדמנות פז עבור משקיעים ישראליים המעוניינים בפתיחת אפיקים כלכליים חדשים. דובאי ואבו דאבי מציעות את מה שרק אפשר היה לחלום עליו עד כה במישורים העסקיים והתיירותיים. אם גם אתם מעוניינים לבקר באזור החלומי ולהשקיע בו נשמח לסייע גם לכם.

כמה מילים על הניסיון הרב והמקצועיות של משרדנו לאורך השנים

משרדנו שמתמחה בדיני הגירה למדינות רבות, כבר החל לסייע לאנשי עסקים מישראל המעוניינים בהקמת עסקים בדובאי ואבו דאבי. העזרה המשפטית והטיפול המקיף נעשים בשיתוף פעולה עם חברה מובילה בדובאי, וכן תוך עמידה בקשר רציף עם הרשויות במדינות האיחוד.

הכתבה נכתבה בסיוע מר יהונתן גבריאלוב.
 
למעלה