רימו אותי באורנג` :-(

dw2322

New member


רכשתי מכשיר טלפון סלולרי נוקיה 5110, במסלול 36X10 בסניף הסופרפארם, בקניון רמת-אביב, בשבוע שעבר, 5.12.00 (יום שלישי, בלילה). במהלך הרכישה הצגתי את עצמי כסטודנט, ושאלתי אם ההצעה אשר מוצעת לי היא הטובה ביותר, ונאמר לי שאכן כך היא, עד כדי אפשרות בחירה במסלול סטודנט רגיל, אך לבסוף בחרתי במסלול הרגיל. ביום ראשון, 10.12, בהיותי בחנות דיונון שבאוניברסיטה, ראיתי דוכן של החברה, ונגשתי לשמוע מה הנציגה מציעה. הסתבר לי כי יכולתי לרכוש המכשיר, במסלול דומה, אך עם צ`ופרים נוספים. זה מבצע דיונון. מייד לאחר מכן בערב טלפנתי למוקד של אורנג` ושאלתי לפשר הדבר. שוחחתי עם נציגה בשם הילה (נקרא לזו הילה א). סיפרתי לה על מפח הנפש בגלותי מכשיר זהה בתנאים יותר טובים, בסניף הנמצא כ 500 מטר מהסניף המקורי (זה מהסופרפארם), ושאלתי אם ניתן שמוקד אורנג` ידאג להשוואת התנאים. היא בררה והשיבה שלא, מאחר ואלו תנאים מועדפים שכנראה נותן המשווק בדיונון. הוגן. עם זאת, מאחר וחלף זמן קצר מאז רכישת המכשיר בסופרפארם, והיא אף הדגישה שאפשר עד שבועיים!, הרי שבאפשרותי להחזיר את המכשיר לסניף בסופרפארם ולקחת, חדש, בסניף דיונון. שאלתי על כך שנית, אם היא בטוחה בכך, והיא לכן אף ניגשה לאחמ``ש באותו זמן, בררה עימו, ואמרה שכך הדבר. אדגיש שוב: נציגה רשמית של אורנג` אמרה לי שבאפשרותי להחזיר מכשיר בסניף אחד, תוך שבועיים מאז הקנייה, ולרכוש אחר בסניף שני! היום, יום שלישי, ניגשתי לסניף דיונון, בשעה 18:00 לערך, ושמחתי לקנות מכשיר חדש (נוקייה 5110 אף הוא, זהה לחלוטין לראשון), מלווה בהטבות שמעניקים דיונון. מייד לאחר מכן (18:30-19:00) ניגשתי לסניף הסופרפארם וביקשתי להחזיר המכשיר שלהם (חדש לגמרי, וארחיב על כך בהמשך). משמעות ההחזרה היא ביטול העיסקה והחיובים העתידיים בכרטיס האשראי (36X10). לתדהמתי סרב הנציג לעשות כן, אלא אם כן יקבל אישור מהמוקד. לכן, לאחר מכן, בביתי, טלפנתי למוקד שלהם, שוחחתי עם הילה (הילה אחרת, נקרא לה הילה ב), הם אכן בררו הנושא: איתרו את הילה א והאחמ``ש, אמרו שאכן היא אמרה לי שאוכל להחליף, אבל איכשהו ``היתה איזושהי אי הבנה, אפשר להחזיר הטלפון רק אם הייתי קונה בטלפון`` או משהו דומה. למותר לציין שלא כך היא, ואם יש להם הקלטה של השיחה, הרי שאפשר להיווכח בכך (חבל שגם אנחנו לא יכולים להקליט). בשיחה עם הילה א אז סיפרתי לה בדיוק את המקרה, והיא הציעה לי להחזיר המכשיר בסניף אחד ולקחת בשני. אני פעלתי לפי הוראות נציגת אורנג`! לו היו אומרים לי שאין מה לעשות, אז כמובן שלא הייתי רוכש המכשיר בדיונון ונכנס לכל הבלגן הזה (בדיעבד, חבל שקודם לא נגשתי להחזיר, ומגלה הבלגן ורק אח``כ ניגש לדיונון). בכל מקרה, מצבי כעת הוא שנותרתי עם שני מכשירים, כאשר אני מעוניין באחד בלבד, ולכן נאלץ לשלם 360 ש``ח בגין המכשיר הראשון. תשלום הנובע מהטעייה מפורשת מצד נציג אורנג`! יותר מכך, אדגיש כי 2 המכשירים חדשים. במכשיר הראשון ביצעתי שיחה כדי להגדיר את המשיבון הסלולרי וזהו. הוא מונח בקופסה! הטענתי אותו פעם אחת 16 שעות, ואפילו הפריקה הראשונה לא הסתיימה. המכשיר השני,שקניתי היום, חדש לחלוטין, אין אפילו טביעת אצבע שלי עליו. יותר מכך, הצעתי לנציג בסופרפארם שאם הוא חושש שהסוללה או המכשיר הראשונים אינם חדשים הרי שאני מוכן לתת את ה``ברזלים`` החדשים (סוללה, ומכשיר, אם אפשר, הבנתי שעם המכשיר יש בעיה בגלל שהם מגדירים משהו בפנים), שרכשתי רבע שעה קודם, שעדיין בניילונים בדיונון (הנציגה שם רק התקינה כרטיס סים וחיברה הסוללה, זהו!). סרב. יותר מכך, הצעתי אף לפצותם ב- 20 ש``ח על ``אולי אובדן עמלת סוכן`` או משהו בסגנון, העיקר לגמור עם הסיפור. סרבו גם לכך. יותר מכך, ניסיתי מאוחר יותר בערב לברר עם כמה מחברי אם מי מהם רוצה לרכוש ממני המכשיר הראשון (העברת בעלות, שהבנתי שתעשה בחינם), אפילו ב 340-350 ש``ח, כדי לפתור הבעיה, אך לצערי לא יצא הדבר לפועל. כל שהמוקד של אורנג` היה מוכן לעשות זה לתת לי פקס של מוקד פניות הציבור שלהם, וכך עשיתי. כרגע 2 המכשירים מאופסנים ואיני נוגע בהם. אשמח אם מישהו הבקיא בנושא יכול לייעץ (למשל, האם אני רשאי להורות לחברת כרטיסי האשראי לא לכבד את ההתחייבות בגין המכשיר הראשון, לדעתי זה לא חוקי).
 
למעלה