ריבות

  • פותח הנושא iti
  • פורסם בתאריך

iti

New member
ריבות

מעוניינת במתכוני ריבות מכל פרי או ירק זמין . תודה.
 

קושוש

New member
ריבת חצילים

חומרים: 1 ק``ג חצילים קטנטנים (מהזן הסגול הבהיר) 1 ק``ג סוכר 2 מקלות קינמון 1 כפית קינמון טחון 1 כפית ציפורן טחונה 1 כפית זנגוויל טחון 1 כוס מיץ לימון אופן ההכנה: יש לבחור בתחילת העונה חצילים קטנטנים, טריים ולא פגומים מהזן הסגול הבהיר. חותכים בזהירות את העלה הירוק מסביב לגבעול ומשאירים את הגבעול מחובר לחציל. דוקרים את החצילים לכל אורכם סביב סביב באמצעות מזלג. בסיר גדול מרתיחים מים, מוסיפים את החצילים ומרתיחים 5 דקות. מסירים מהאש, מניחים למים להתקרר ומסננים. מערבבים יחד את כל שאר החומרים, מתחילים לבשל, ומכניסים את החצילים אחד אחד לתוך הסירופ וממשיכים לבשל על אש קטנה כשעה. הופכים מידי פעם את החצילים בעזרת כף עץ, עד שהם סופגים כמחצית הסירופ. מעבירים לצנצנת זכוכית.
 

קושוש

New member
ריבת ענבים

חומרים: 1 ק``ג ענבים שחורים גדולים (בעונה) 1/2 כוס קוניאק 2 כוסות סוכר מיץ מ-1/2 לימון 1 כוס אגוזי מלך או פקאן (לא הכרחי) אופן ההכנה: בוחרים ענבים שחורים קשים ויפים. שוטפים ומסננים. עושים חריצים בכל עינב כך ששני החצאים ישארו מחוברים. מכניסים לסיר רחב ומעליהם מוסיפים את הסוכר והקוניאק. מערבבים בעדינות ומשאירים לשרייה לשעתיים-שלוש. לאחר שהענבים מפרישים מעט מיץ, מרתיחים וממשיכים לבשל על אש קטנה כשעה וחצי בסיר ללא מכסה. לקראת סוף הבישול, מוסיפים את המיץ הלימון. בשלב זה אפשר להוסיף את כוס האגוזים קצוצים גס. שומרים בצנצנת מזכוכית.
 

קושוש

New member
ריבת לימון

חומרים: 1/2 1 (אחד וחצי) ק``ג לימון 1 ק``ג תפוזים 2 ק``ג סוכר אופן ההכנה: ריבה זו מצויינת למלוי עוגות וסתם למריחה. שוטפים ומרתיחים במים את הלימונים והתפוזים בשלמותם. לאחר הרתיחה שופכים את המים ומשרים במים קרים למשך שעה, שוטפים שוב. מסננים וטוחנים את התפוזים והלימונים עד דק. מוסיפים סוכר, מערבבים, מרתיחים וממשיכים לבשל על אש נמוכה כשעתיים. בוחשים מידי פעם. מעבירים לצנצנות זכוכית סגורות הרמטית. הערה: אם לא אוהבים את הטעם המריר, אפשר לגרר מעט את הקליפה מהלימונים והתפוזים לפני ההרתחה.
 

קושוש

New member
ריבת קליפות אבטיח

חומרים: 1 ק``ג קליפןת אבטיח 1 ק``ג סוכר 1/2 כוס מיץ לימון 1/2 כוס קוניאק אופן ההכנה: יש להשתמש בקליפות אבטיח עבות (בתחילת העונה האבטיח עדיין בעל קליפה דקה) מגררים אות קולפים שכבה דקה מהקליפה הירוקה (התוך האדום אינו משמש לריבה) חותכים לקוביות של כ-2x2 ס``מ. מרתיחים במים כ-15 דקות, מסננים ושוטפים. שמים בסיר רחב קוניאק, סוכר וקליפות האבטיח ומשרים ל-3-2 שעות. מערבבים ומבשלים על אש נמוכה כשעה וחצי, עד שהקליפות מקבלות גוון שקוף, סימן לכך שהריבה מוכנה. 15 דקות לפני סיום הבישול, מוסיפים את המיץ הלימון. מכניסים לצנצנת.
 
למעלה