רוקפור, ההופעה, 24/04/04

פוֹלי

New member
רוקפור, ההופעה, 24/04/04

בארבי כפר סבא, 24/04/2004, 22:00. הסיפור על ההופעה שהייתה צריכה להיות ועל מה שהיה במקום. הפטיש שלי להופעות של רוקפור כבר ידוע וכמובן שלהופעה של אתמול הלכתי, סחבתי איתי חברה טובה והגענו לבארבי. ניגשנו לומר שלום לסאונדמן שמכיר את חברתי הטובה מהתקופה שהם היו עובדים ביחד, התחלנו לדבר ואז ברוך הצטרף לשיחה, בשלב הזה נטשתי אותם והלכתי לנדנד למרק שהבטיח לי את המילים של הדיסק "רשת פרפרים". כשסיימנו לדבר על הא ודא ישבנו עם האלכוהול והסיגריות וחיכינו ש "אלקטרה" יעלו לבמה. מחכות מחכות ופתאום הכסא שלידנו מוסט וברוך מזמין את עצמו לשבת איתנו ולדבר קצת לפני ההופעה, יושבים מדברים, הבן אדם מדופרס כי הוא מפסיד את משחק הכדורגל של בית"ר ירושלים והפועל (ת"א נראה לי שזה היה), כמה דקות אחרי זה הדיפרסיה עברה כשהודיעו לו בסלולארי שבית"ר ניצחו, יחי בית"ר... "איזה כיף, עכשיו אני אתן הופעה שתדפוק לכם בראש, זה עשה לי את היום הניצחון הזה". אני והחברה בהינו אחת בשניה במבט שאומר - צריך כל כך מעט כדי לרצות גברים". המשכנו לדבר על מוסיקה, הופעות ודיסקים, ברוך הודיע לי שאני בטח לא יאהב אותו יותר אבל הוא חושב שרדיוהד הפכו להיות אנשים שעושים מוסיקה נורא סינטטית. החלטתי לא להתווכח, סה"כ כל אחד זכאי לדעה שלו. בגלל שדיברתי עם פיש שעתיים לפני ההופעה והבטחנו לכתוב ביקורות על ההופעה אז דאגתי שהסאונדמן ישמור לי את הסט ליסט, אבל לא הייתי סגורה על זה, אז הייתי ילדה טובה ולקחתי איתי דף ועט, וטוב שעשיתי כך. ההופעה מתחילה, עם השיר Astronauts בגירסה פסיכדלית מהרגיל וארוכה מהרגיל, פתיח נפלא, ממשיכים עם Government ואחר כך עם Nationwide, עוברים ל You Said וקצת הקהל שהיה מקובץ בשולחנות כבר התחיל לקום ולעמוד בקידמת הבמה, שפחתכם הפדלאה בחרה להמשיך לשבת, כמה צפוי... מחליפים לרפרטואר עברי עם "האיש שראה הכל" ואחריו "אבשלום" עם בחור שעולה לבמה בשם מיקי, ויסלח לי אותו המיקי, אבל פעם הבאה תלמד את המילים ואת הטונים הנכונים לפני שאתה עולה לבמה. קפיצה בחזרה לאנגלית ול Oranges הקופצני וחברה טובה שאומרת לי "תרשמי שאת השיר הזה אני מכירה למרות שהוא באנגלית", אז רשמתי. אחר כך עוברים לקאבר של אוליבייה ניוטון ג'ון לשיר Xanadu, הגירסה שלה מאנפפת ומטופשת, הם תמיד מצליחים להוציא מהשיר הזה את המיטב. עוברים ל Honey המצויין שפותח את הדיסק החדש, ומשם ל Flowers, האחרון מסתיים בסולו התופים של איסר, למי שלא היה בהופעה של "רוקפור" איסר נוהג על פי מצב רוח לעשות להטוטי תופים ולהוכיח לכולם שהוא חיה אמיתית ליד התופים, עם כח שלא נגמר ואנרגיות שהולכות ומתעצמות מרגע לרגע. הסולו הזה הוא כמה דקות טובות כשהקהל שומר על דממה מופתית ומדי פעם בקטעים של שקט מוחא כפיים וצורח בהתלהבות, דוגרי – קטע כזה לפעמים שווה הופעה שלמה. ככה בין הסוף של Flowers ותחילת הסולו של איסר החברה רומזת לי שברוך ממש ברח מהבמה, התעלמנו מהעובדה הזו וחיכינו ששאר הלהקה תצטרף בחזרה לאיסר ויתחילו ההדרנים. ואכן הם עולים לבמה, איסר נשאר על התופים ממילא, מרק עולה ותופס את הבס, אלי ניגש למיקרופון ומתחיל לשיר את "מכונת הזמן", קצת לפני הפזמון הבטנו אחת בשניה ושאלנו "איפה ברוך?" עוד שתי שורות בערך הוא אמור לשיר אבל הוא לא נראה ברקע, במקום זה אלי מסיט את המיקרופון לקהל ונותן לו לעשות את החלק של ברוך, אח"כ הוא ממשיך לבד את שאר השיר, גם את החלק שלו וגם את החלק של ברוך. אחרי שהוא מבין שברוך לא ממש הולך לחזור לבמה הוא עובר לקהל ושואל אותו מה הם רוצים לשמוע עכשיו, אני שמעתי עשרה בחירות שונות לפחות (ואת עצמי צועקת seatbelts אבל זה לא עזר לי כי אני רחוקה מהם), ואז הם עברו לנגן את "הכעס", הנגינה נשמעה קצת ערומה והיה ברור שחסר מישהו, למרות שמרק עבר לנגן על החשמלית של ברוך היה חסר הבס של מרק ונקלענו למין לופ שאומר שמה שלא יהיה זה לא אותו הדבר בלי ברוך על הבמה. אחרי הכעס אלי מציע שדורון, בסיסט להקת "אלקטרה" יעלה לעזור להם, בין לבין הוא זורק שלברוך נמאס והוא עזב. דורון מסתבר מכיר הרבה שירים אבל לא של רוקפור, אצלם הוא יודע רק את "כל כיוון", אז קיבלנו את "כל כיוון", דורון עשה טעות וניסה לשיר איתם, קצת הרס את ההרמוניה אבל סלחנו לו. נגמר השיר ומי חוזר במפתיע? אכן זהו ברוך, שסיפר לכולם שהייתה לו נפילת מתח והוא בילה מאחורי הקלעים מקיא את נשמתו, אפושהוא בחלק הזה נקרע לו מיתר בגיטרה, איבדתי ריכוז בלהבין מתי בדיוק נקרע המיתר. סלחנו לו ועברנו ל "שוב לא שקט", וממנו הישר ל "לפעמים", היה נדמה שהסטליסט משתנה בכדי להקל את חזרתו של ברוך אל הבמה עם שירים שקטים יחסית ולא קופצניים ותובעניים. President of Me שזה בסופו של דבר עוד בלדה מסיים את רפרטואר "סופשבוע רגוע בגלגל"צ" לדברי אלי, ומשם חוזרים לקצב המוכר והטוב עם "קטיפה שחורה" כשאחריו מגיע Crush on Subtitles המצויין שמלווה לאחריו ב Fuzzy White שהיא לטעמי פסיכדליה מושלמת בהופעה שכזו. מגלה שטעיתי עם פאזי כששומעת את צליליו הראשונים של "חור בלבנה" קלאסיקת הקלסיקות של רוקפור וסוכריה אמיתית לפני ירידה מהבמה. החברה יורדים מהבמה ועולים שוב לאחר שהכוסות מאיימות להישבר מהדפיקות הקצביות שלהם על השולחן (מזל שסיימתי את הווייט ראשן שלי לפני שהתחלתי לדפוק גם אני על השולחן), ההנאה חוזרת כשההדרן השני נפתח בשיר Route 66, אחד הלועזיים היותר אהובים עליי. הם תכננו לרדת סופית מהבמה כשברוך גרר אותם לעוד שיר, הפעם זה באמת היה הסוף – Wild Animals סיים את ההופעה המדהימה הזאת שכללה 22 שירים, בסיסט נעלם, בסיסט מחליף, שירים לבקשתך, בסיסט חוזר, מיתר קרוע והרבה קיא בחדר האומנים. חפיף, העיקר שנהניתי. אז הנה בצורה מסודרת רשימת השירים שבוצעה: Astronauts Government Nationwide You Said האיש שראה הכל אבשלום – גירסת מיקי מהקהל. Oranges Xanadu Honey Flowers מכונת הזמן – בלי ברוך הכעס – בלי ברוך כל כיוון – עם דורון מ "אלקטרה" על תקן מחליף שוב לא שקט – הנה ברוך! לפעמים President of Me קטיפה שחורה Crush on Subtitles Fuzzy White חור בלבנה Route 66 Wild Animals זהו, נגמר, עד ההופעה הבאה. ואני מצרפת בכל זאת את הסטליסט המקורי...
Rockfour – Forest Woods
 

Fish in the sea

New member
יוני בלוך, ההופעה, 23/04/04

כי הסכמים צריך לכבד! רחבת ה"דווקא" (aka מרתף!), סיטי הול, חיפה, 23:00. אנחנו, חמישה חבר'ה עם גיל ממוצע של 23 באים במטרה להעלות שם קצת את מפלס הגיל. סתם לא, באנו להינות, וזה מה שעשינו. קצת יין, בבית, קצת וודקה בדרך, קצת טקילה במקום. ואז יוני והלהקה עלו. המקום הזה ממש מגניב, דחוס וקטן. כ-250 איש מילאו אותו לגמרי ונתנו הרגשה אמיתית של הופעה, הרבה יותר מבבארבי למשל. לא יעזור בית דין, בהופעות רוק צריך למנוע מהקהל את זכות הבחירה שנקראת ישיבה. כבר מהצליל הראשון ההרגשה היתה אחרת, לטובה כמובן. הזמנות מינימום אאוט, במה מיניאטורית אין. יוני והלהקה היו נראים מבסוטים כרגיל ודומה שגם הם הבינו שבמקומות מהסוג הזה הם צריכים להופיע. הם פתחו עם 'העיקר הבריאות' שהוא שיר פתיחה קלאסי, לדעתי ככה גם האלבום היה צריך להיפתח. אח"כ 'אנבל לי' המצוין שלא נכנס לאלבום וחבל שכך ואח"כ ביצוע חזק ל'נעים בחוץ' כולל צעקת סיום מפתיעה! בהמשך, 'אפשר' (שנכתב אחרי שהקלטות האלבום הסתיימו) הוכיח שוב שהוא אחד השירים הטובים של יוני ו'הפסיכולוגית' הוכיח (או הוכיחה?) שמדובר בבחירה תמוהה ביותר לסינגל הבא. שמעתי שגם יש קליפ מגניב מצויר בדרך לערוץ 24. לפני 'תני לזה ליפול' יוני הקדים ואמר שזה שיר על בחורה חיפאית אבל שהוא לא יגלה איך קוראים לה. חח. ואז התחיל השיר והיה נראה ש-כ-ו-ל-ם מסתכלים עליה. ולה בכלל כאבה הבטן, למסכנה
. "איפה אפרת?" צעקה הסופרוומן מחבורתינו וזכתה לתגובת "תכלס" מהנערה וכאבי הבטן. הטיימינג היה מושלם, שכן באותו הרגע הצטרפה לבמה אפרת גוש, זמרת הליווי שאלבום הבכורה שלה אמור לצאת מתישהו הקיץ. את 'טוב לבד' לא הכרתי ו'שחזור' היה מצוין כרגיל, רק חבל שהם לא עושים את 'ג'ורג'יה' יותר, השיר הטוב ביותר שלה ממה ששמעתי עד כה. קיבלתי ממנה הבטחה אישית שבהופעה הבאה הם יעשו אותו, אבל לא נראה שנגיע להופעה הזאת. זה קצת מוגזם, בכל זאת! אחרי השירים של אפרת בא רצף סיום מעולה בדמות מכיר אותו-אלוהים נחמדה-התקף לב קטן-אם לא היום אז מחר כשבאמצע נכנס גם 'קצין תורן', שיר שאני לא ממש מכיר וששמעתי רק בהופעות. אבל לפחות קדם לו קטע מעבר מצחיק. נראה לי ש'אלוהים נחמדה' זה השיר האהוב עליי של יוני. ההדרן היה השיא, כמו שצריך להיות. הם לא ממש משנים אותו ככה שידענו בדיוק מה יהיה, אבל זה עדיין לא פגם בשומדבר. 'לוט' חביב החבורה התחיל (אולי בעצם זה השיר הכי טוב של יוני) ו'מגרד' המבדר המשיך. אז הגיע ההיילייט של ההופעה בדמות 'מי צריכה יותר' כמובן, שכלל את ההקדמה הקבועה ("שיר שכתבתי לזהבה בן והיא לא רצתה אותו"/ "בדקות הבאות אני אהפך לבנאדם אחר"/ "דברים מוזרים עומדים לקרות פה"/ "להבות יצאו מהבמה" וכו') וביצוע טוב מהרגיל. אחחח, זה פשוט קטע ענק. צריך לראות ולשמוע כדי להבין. כל החמישה הסכימו פה אחד שזה היה שיא ההופעה. הידד! נפוליאון כרגיל סיים וכולם היו שמחים ומרוצים. הקהל הודה ללהקה, יוני הודה לקהל ונראה שהיתה כימייה מצויינת במשך כל ההופעה. לסיכום: כיף כיף כיף! סטליסט, כפי שפורסם בפורום 'יוני בלוך ולהקתו' בהיידפארק (מה אני לא אעשה בשביל סטליסט): --------------------- 1.העיקר הבריאות 2.אנבל לי 3.נעים בחוץ (נראה לי שבשיר הזה מישהי זרקה
לבמה. חח) 4.למה את משחקת בי מה אני מונפול 5.הפסיכולוגית 6.אפשר 7.אולי זה יוני (אני לא מת על השיר הזה, אבל היה ביצוע טוב) 8.תני לזה ליפול 9.תפוזים (
) 10.טוב לבד (של אפרת) 11.שיחזור (כנ"ל) 12.מכיר אותו 13.אלוהים נחמדה 14.קצין תורן 15.התקף לב קטן 16.אם לא היום אז מחר הדרן: 17.לוט 18.מגרד 19.מי צריכה יותר? (ופה ה
ממקודם לקח חלק פעיל בכירוגרפיה) 20.נפוליאון ----------- אחרי ההופעה התחילה מסיבת הבריטפופ/אינדי/שאר הגדרות. אני דווקא נהניתי, אבל החבר'ה רצו לזוז די מהר. לא מאשים אותם, הם לא הכירו כלום. גם אני הכרתי פחות ופחות ככל שהערב התקדם. זהו. צ'ירס.
 

soferman

New member
מוזר

אני זוכר שהורדתי אותו מבמה חדשה ממש מזמן, לפני שעלה הרעיון של הדיסק אפילו.... לא משנה. ונחמד לדעת שיוני אוהב את הפיקסיז.
 
הוא יצא בבמה חדשה לפני שהאלבום יצא

אבל הוא לא יצא לפני שהאלבום הוקלט ונסגר להפצה. כלומר, היו עוד כמה תהליכים עד שהאלבום יצא רשמית. נחמד לדעת שיוני אוהב את הפיקסיז? זה לא, בערך, הדבר הכי ברור בעולם?
 

אילנדיל

New member
../images/Emo45.gif

המיקי הזה עשה לי את השבוע
מזמן לא צחקתי ככה... גם ברוך תרם לבידור. בניגוד אלייך, אני דווקא אוהב מאוד את גירסת ההופעה של "לפעמים" אגב. הייתה בהחלט הופעה מהנה - כמו תמיד.
 

פוֹלי

New member
אבל לא אמרתי שאני לא אוהבת את

גירסת ההופעה של "לפעמים"
*אמרה בעודה חוזרת מותשת מעוד הופעה של רוקפור, זו שסגרה את ה tour הנוכחי, מאוכזבת קלות מהחיסרון של חור בלבנה אבל מבסוטה מההופעה ומהגרסה המצויינת של supermarket
* מאמר מוסגר ארוך, לא
בכל מקרה, בין אם אני רוצה ובין אם לא, יש לי חופשה בכפייה מרוקפור עד שהם יחזרו להופיע בעוד כמה חודשים, עד אז נסתפק בדיסקים
 

פוֹלי

New member
supermarket הרבה יותר טוב לדעתי

אבל Nationwide בהחלט מעביר אותם לליגה אחרת, הוא אלבום מצויין עם שירים בימתיים מעולים.
 

אילנדיל

New member
../images/Emo4.gif

מסכים איתך שסופרמרקט טוב בהרבה. לדעתי Nationwide לאו דוקא מעביר אותם לליגה אחרת - מה שבטוח זה שהוא מצביע על שינוי כלשהו. לצערי אני פחות אוהב את השינוי הזה. אילן. מקנא בך על ששמעת את סופרמרקט בהופעה. (וגם מתן היה מקנא לו הוא היה פה, בהופעה הוא כל הזמן רצה שהם ינגנו את זה..)
 

פוֹלי

New member
לפי כמה שהיו על הבמה אתמול ושרו

את "כל כיוון" היה צריך להיות גם Forest Woods ובסוף הוא לא היה. זו לא הייתה אחת ההופעות הטובות שלהם, אבל היא בהחלט השאירה לי טעם של עוד ואני ממש מחכה שהם יחזרו לארץ לעוד הופעות.
 
ממה שראיתי לפני כמה זמן שהופיעו ב5+

איזה הופעות טובות הם יודעים לתת.... צריך להתחיל ללכת... רק שאין כל כך עם מי. :\ חפיף... מישהו יודע מה הם שרו במקרה שהיה בערב של המשחקים של ליגת האלופות?? כאילו מה שמות השירים שהם ניגנו שם?!?!? תודה :)
 

Fish in the sea

New member
קבל

honey שפותח את האלבום האחרון wild animal מתוך סופרמרקט חור בלבנה מתוך האיש שראה הכל יאללה, קאזקז אותם, מכביסט...
 
Thanks ../images/Emo8.gif

רק מה קשה למצוא בקאזה בלאט... למי שבא לעשות לי טובה ולשלוח לי..?!?!? אני אודה לו מאוד ^-^ ICQ:108895565
 
למעלה