רוצה מידע וחוו"ד על ההרכבים הבאים:

mobyboy

New member
רוצה מידע וחוו"ד על ההרכבים הבאים:

HARMONIUM Quiet sun Gryphon תודה !
 

B a z a

New member
מידע על הרמוניום

הרמוניום היא הלהקה המובילה של סצנת הפרוג מקוויבק (החלק הצרפתי של קנדה). אני לא מכיר הרבה להקות מקוויבק מעבר להרמוניום, אבל מהקטעים להאזנה שיש באתר פרוגארכיבז ומהביקורות אני מבין שהיו שם לא מעט להקות שעשו מוזיקה מעולה. בכל מקרה, הרמוניום הוציאו 3 אלבומים, שאחד מהם הוא האלבום האהוב עלי של כל הזמנים, ו-2 האחרים גם טובים (אם כי לא שמעתי אותם מספיק פעמים בשביל להבין אותם כראוי. האלבום הראשון ה- S/T של הלהקה מכיל מוזיקה פולקית נחמדה, האלבום השלישי הוא יותר פרוג-רוק סטנדרטי, זהו אלבום כפול, ויש הרגשה שחלק מהשירים נמשכים יותר מדי, אפשר היה לקצר. אבל פסגת הצירה של הלהקה היא הלבום השני, Si on avait besoin d'une cinqueme saison, שבעברית זה "אם היינו צריכים עונה חמישית". זה אלבום פשוט מושלם, כלי הנגינה העיקריים הם גיטרות אקוסטיות, מלוטרון אלוהי, פסנטר, חליל, ולפעמים כלי נגינה נוספים כגון קלרינט. סרז' פיורי, המח מאוחרי הלהקה, מוסיף את קולו הנפלא למוזיקה. השירה היא בצרפתית, אני לא מבין את השפה אבל לי זה לא מפריע, בכל מקרה הבנתי שגם הליריקה ממש טובה באלבום הזה. אין באלבום הזה תופים, אבל זה לא גורע, זה רק מוסיף לייחוד של האלבום הזה. יש כאן 3 שירים קצרים ו-2 ארוכים - הקטע האחרון, Histoires sans paroles (סיפורים בלי מילים) הוא פשוט הקטע הכי יפה והכי מרגש שאני מכיר - 17 דקות של אושר שמיימי. האלבום הזה מומלץ מאוד כמובן, לא קל להשיג אותו, אני קניתי את העותק שלי אצל גרג וולקר - ניתן להשיג אצלו המון אלבומים פחות מוכרים. זהו. את 2 הלהקות האחרות אני לא ממש מכיר, אם כי שמעתי שלגריפון יש אלבום טוב בשם Red queen to gryphon three שמשלב מוזיקת ימי ביניים, פולק ורוק מתקדם, אבל חוץ מזה אני לא יודע הרבה. מקווה שעזרתי.
 

מורנא007

New member
../images/Emo45.gif

בקשר לגריפון, לא רק red queen... גם האלבומים האחרים טובים ומשלבים פולק בריטי עם רוק. כמי שאוהב את הפולק-פרוג 4 האלבומים הראשונים "תפורים עליך"
 

מורנא007

New member
כדי לחסוך כסף כדאי לדעת

שארבעת האלבומים הראשונים יצאו בהדפסה של שני אלבומים בדיסק אחד.
 

B a z a

New member
האמת ששמעתי את

Red queen to gryphon three ולא אהבתי, אבל אני אתן ללהקה עוד הזדמנות.
 

The West Star

New member
אני יכול להגיד, שגריפון מעולים

בייחוד Red Queen to Gryphon Three להקה עם הרבה כלי נשיפה, הרבה נשמה, שעושה נעים באוזן
 

עמית ע

New member
Quiet Sun

הלהקה למעשה קיימת משנות ה-60, התפרקה בתחילת שנות ה-70 וחבריה התפזרו לפרוייקטים אחרים (רוקסי מיוזיק, מצ'ינג מול). ב-75 התאחדו לזמן קצר, הקליטו אלבום והתפרקו שוב. סגנון האלבום הוא קנטרברי פיוז'ן, והגיטרה החשמלית של פיל מנזנרה, שמוכר בעיקר בתור הגיטריסט של רוקסי מיוזיק, דומיננטית למדי. אלבום טוב אבל לא יותר מזה.
 

alissre

New member
לגבי גריפון

לדעתי זו להקה אדירה, רוק ימי הביניים יוצא דופן ביופיו, במיוחד לאוהבי מוסיקה קלאסית אני בדקתי את Red Queen To Gryphon Three & Raindance ניתן להורדה או קניה, זה פשוט נפלא, גם אם אני בדעת מיעוט לדעתי זהו אחד האלבומים הגדולים שנוצרו בתולדות הרוק המתקדם
 
למעלה