רוצה להביא לכם

אלי ו.

New member
טוב, אני קצת זקן יחסית

ולא רואה הבדל עצום בין העולם בשנות ה 80 לעולם כיום. לפחות לא הבדל שיקשה על הסתגלות של אדם שנרדם בשנות ה 80 והתעורר היום. זה מזכיר לי שבזמן העליה הגדולה מאתיופיה התנדבתי בפנימיה אליה הגיעו ילדים אתיופים ישר מהמטוס לארץ. חלקם היו ב"פיגור טכנולוגי" הרבה יותר גדול מאשר אותו אדם שנרדם בשנות ה 80. היו בהם כאלה שהגיעו מכפרים נדחים ומעולם לא ראו שירותים שלא לדבר על מים זורמים, חשמל, טלביזיה וכד'. הענין הוא שללמד ילד כזה להדליק ולכבות את האור בעזרת מתג לוקח בערך 5 שניות, גם ללמד אותו להשתמש בשירותים זה דבר קל. אנחנו נוטים להתנשא על אנשים עם "פיגור טכנולוגי" למרות שבפועל רובנו לא ממש יודעים ולא נדרשים לדעת איך הטלביזיה עובדת או איך הפורומים בתפוז עובדים באופן טכני. הרבה יותר קל לילד שהגיע מכפר נידח באתיופיה להתרגל לחיים בעולם המערבי מאשר לאדם מערבי שיעבירו אותו לכפר נידח באתיופיה.
 
למעלה